Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte nok Emil og Didrik der (selv om Didrik påpekte dag at han bare har bachelor, mens Emil har master :fnise: ), har pussig nok ikke på noe tidspunkt tenkt over noen Djupvik-sammenheng før han nevnte broren nå, og det umiddelbart falt på plass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg startet med å blande de sammen..... Så forrige helg googlet jeg. 

Fikk ikke med meg direkte i dag så jeg får se opptak i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

9 minutter siden, Daria skrev:

Full busstreik i Oslo - det var jo akkurat det vi trengte nå som man skal unngå trengsel i kollektivtrafikken...

Ja, ikke sant? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes vel, uten at jeg skal legge skylda på noen av partene og uten å ha satt meg inn i tilbud og krav, at det er såpass unntakstilstand i landet og verden for tiden at en streik av den typen føles veldig usolidarisk nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel tariffoppgjøret hvor arbeidstakersiden forventer seg masse pga alt de har stått i det siste halve året, samtidig som at arbeidsgiversiden ønsker å ikke bruke for mye penger. Dessverre tror jeg streikeviljen er stor hos mange forbund i høst. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser Stjernekamp og er litt småsjokkert over hvor god Alex er i rollen.... Altså diksjon og språk mangler det en del på, men stemmen og skuespillet :daane: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og forståelsen og støtten i befolkningen blir fort tilsvarende liten... Med alt snakket som var vært om hvor mye Ruter har tapt disse månedene og hvordan det kan medføre et dårligere kollektivtilbud framover er det litt vanskelig å forsvare særlig store lønnsøkninger - det hjelper ikke med en god avtale hvis det ikke er noen busser å kjøre. Vanligvis er jeg prinsipielt på de streikenes side, men akkurat denne treffer så innmari uheldig akkurat nå,,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Skravla skrev:

Ser Stjernekamp og er litt småsjokkert over hvor god Alex er i rollen.... Altså diksjon og språk mangler det en del på, men stemmen og skuespillet :daane: 

Ikke sant? Det nummeret der viser virkelig hvor mye låtvalget har å si - og viktigheten a å kjenne og kunne spille på egne styrker og svakheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Daria skrev:

Og forståelsen og støtten i befolkningen blir fort tilsvarende liten... Med alt snakket som var vært om hvor mye Ruter har tapt disse månedene og hvordan det kan medføre et dårligere kollektivtilbud framover er det litt vanskelig å forsvare særlig store lønnsøkninger - det hjelper ikke med en god avtale hvis det ikke er noen busser å kjøre. Vanligvis er jeg prinsipielt på de streikenes side, men akkurat denne treffer så innmari uheldig akkurat nå,,,

Dette er ikke en periode hvor man kan forvente støtte for kravet sitt nei. 

 

Og jeg er ikke så sikker på at bussjåfører er den gruppen essensielle arbeidere som folk flest mener bør få gjennom kravene sine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Daria skrev:

Ikke sant? Det nummeret der viser virkelig hvor mye låtvalget har å si - og viktigheten a å kjenne og kunne spille på egne styrker og svakheter.

Man får litt lyst til å be fremtidige artister "look to Alex". Det var kanskje en av de beste rollene han kunne hatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Skravla skrev:

Dette er ikke en periode hvor man kan forvente støtte for kravet sitt nei. 

 

Og jeg er ikke så sikker på at bussjåfører er den gruppen essensielle arbeidere som folk flest mener bør få gjennom kravene sine. 

Jeg tror leger og sykepleiere ligger en smule bedre an...

5 minutter siden, Skravla skrev:

Man får litt lyst til å be fremtidige artister "look to Alex". Det var kanskje en av de beste rollene han kunne hatt. 

Det ble litt som med Atle Antonsen i Tryllefløyten - han fikk fokuset vekk fra (mangel på) sangstemme og eide rollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er i grunnen enig i de tre med minst stemmer..... Og jeg lurer jo litt på hvor lenge Myra skal få være med. Hun forsøker jo ikke nye sjangere.... hun gjør de om til rap. Selv om hennes opera ble langt bedre med nynorsk tekst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun vinner neppe... Jeg var litt overrasket over hvor uforberedt hun virket da hun hadde time med Solveig Kringlebotten - greit nok at opera ikke er så kjent for henne, men de andre hadde jo åpenbart  satt seg mer inn i ting - og ikke minst sin egen arie - på forhånd. Der Alex dro meg seg Emil på øvelse allerede dagen etter sending virket det jo som om hun knapt hadde hørt melodien hun skulle synge før, og den er ikke akkurat vanskelig å finne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært flink :opplyser: Jeg har vært på H&M og Ark og bare kjøpt det jeg skulle (hhv tykke knestrømper (hallo, høst!) og huskelapp-blokk. Både hårspennene med dinglende jordbær, den syrinlilla jakken som vil stå så godt til minst to av skjørtene mine (jeg forbeholder meg retten til å angre...) og den nye boka til Kjell Westö (jeg vil jo helst lese den på finlandssvensk) forble ukjøpt. Dessuten har jeg sittet på bryggekanten med Peggy Guggenheim-biografien og oppdaget at ikke bare var hun på biltur i Norge (og resten av Skandinavia) i 1929; hennes medbrakte hund ble gravert av en lokal sjarmør i Trondheim. Kan skje den beste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Økt smitte og strengere tiltak i Oslo - det skal vel ikke så mye til før teatrene ligger tynt an igjen (selv om det antagelig hadde vært adskillig mer effektivt å stenge utestedene...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Daria skrev:

Jeg vet at det er lov å reise innenlands, men jeg sliter likevel med å skjønne at noen syntes at 40 pensjonister på en ukes busstur land og strand rundt var en kjempeidé...

Det var min første tanke også. Å samle så mange "risikopersoner" så tett er det dummeste - rett etter legen på Hurtigruten......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The accident has happened in the middle of the rhubarb triangle...

:fnise:

Det befinner seg selvfølgelig i England - hvor ellers...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...