Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet
5 timer siden, Daria skrev:

18.04: Åtte lest, to kjøpt.

Startet dagen med å lese ferdig Joyce Carol Oates Vi var familien Mulvaney (man må jo prioritere det som er viktig. lese først, husarbeid senere. Med mindre jeg må lese litt mer først.). En historie om hvordan en enkelthendelse kan forandre hele liv og få store ringvirkninger, og om familiebånd og -forhold. Hva skaper og opprettholder en familie? Jeg er stadig imponert over at Oates som skriver så mange og så tykke bøker (hun gir ut mer på et år enn Erik Fosnes Hansen gjør på et tiår...) også skriver så bra, både i form og innhold. Serieforfatter Frid Ingulstad sa en gang nokså rett ut at kvantiteten gikk ut over kvaliteten (hun brukte ikke akkurat de ordene, men...), det gjelder ikke hos Oates. De eneste gangene det skurrer her, skyldes det oversettelsen.

Fortsatt 18.04: Ni lest, to kjøpt.

Hjemmekontor-ungdomsboklesing på en lørdag... Jeg får aldri helt tak på hvor gamle hverken hovedpersonene ie eller målgruppen til ( i ungdomsbøker er det gjerne en tett sammenheng...) Iben Akerviks Lars er lol egentlig er, utover at begge er yngre enn jeg trodde - sannsynligvis ungdomsskole eller sen barneskole. Vennskap og mobbing og annerledeshet og forelskelse - viktige temaer og god moral.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neida, det er ikke så ille. Alt er jo sortert og ordnet. Men en gang i året luftes garnet og oppbevaringsstedet vasket. Greit å unngå evt. insekter osv. 

Skrevet

Som om du bare har ett oppbevaringssted...? *ufin* :fnise: Men jeg ser jo poenget om å unngå insekter - hverken møll eller vepsebol er vel noe man vil ha i garnlageret (eller andre steder, for den saks skyld).

Skrevet

Ja så oppbevaringsstedENE da...... :ler: 

Ja, insektene får holde seg unna både garn og bøker her. 

Skrevet

Jeg hadde nettopp en humle som slo seg til ro i ullkåpen som lå på sjeselongen. Jeg syntes ikke det var noe blivende sted for den...

Skrevet

Kjære QI-tekster, to get short-changed handler som oftest ikke om å få småpenger... 

Skrevet

Jeg kom inn midt i første sang i Stjärnornas Stjärnas country-kveld, og hun står på et pikinik-bord i en rysjebluse med bhen utenpå og jodler. Ja da, så... :cowboy:

Skrevet (endret)

Vi er over på viser, og begge de to første har dedisert sine valg til avdøde familiemedlemmer. Vi minner om at dette skal være lørdagsunderholdning, ikke terapitime... Det er jo ikke lett å skulle være dommer når artisten gjør det så personlig - jaja, jeg ser at du griner over dine døde foreldre, men her var det tekniske svakheter....

Endret av Daria
Skrevet

Det antrekket til Carola - giraff-tskjorten, og ikke minst gullkilen som framhevert skrittet... *synger med* Men overtenning vet jeg ingenting om, altså... :fnise: 

Forøvrig kommer det litt brått på meg hver MGP-sesong at jeg igrunnen har litt sansen for Ingeborg Heldal.

Skrevet

Er det feil at jeg fikk litt lyst på blusen hennes...?

Skrevet

Men kan vi få et nærbilde av fottøyet til Ingeborg Heldal...?

Skrevet

-Jeg synes det er vanskelig å bedømme sangstemmen hans når han synger så høyt.

Hvorfor skulle det være vanskeligere å høre forskjell på en god og en dårlig kontratenor enn f.eks. to sopraner? :vetikke: 

Skrevet

Dagens :rulle: 

Jan Thomas og artisten jeg ikke har hørt om er uenige om et bidrag, og han truer er med at dette vil få følger neste gang han skal trille terning på antrekket hennes. Hun svarer med en talk to the hand-bevegelse - Du har gitt meg slakt før, så det går fint... :fnise: 

Skrevet
10 minutter siden, Daria skrev:

Men kan vi få et nærbilde av fottøyet til Ingeborg Heldal...?

Be, og du skal få :fnise: Slippers med lange rosa strutsefjær - jeg syntes det var noe som flagret...

Skrevet

Jeg måtte sette fra meg tekoppen under Rise like a phoenix - det er en sang som krever store gester, selv i sofaen...

Skrevet

Jeg kan ikke lenger høre J'aime la vie uten at parodiversjonen jeg ikke aner hvor kommer fra blander seg inn.

J'aime, j'ame la vie - jeg vil vinne grand prix!

Det er jo ganske vilt at Sandra Kim bare var 13 år...

Skrevet (endret)

Hva skulle vi ta med fra Ukraina, undrer programleder, og både Per Sundnes og jeg sier umiddelbart Verka! :fnise: 

Endret av Daria
Skrevet

Det er litt skremmende hvor mange av bidragene jeg ikke bare husker, men kan forutse at kommer så snart de sier hvilket land det er snakk om :fnise: 

Skrevet

Fra MGP til Linda Eides klassisk-spesial - en lang og krevende tv-kveld...

Skrevet

Jeg har vært på langtur i dag - jeg har til og med kjørt t-bane, min første kollektivreise på fem uker. Jeg prøvde å finne ut om jeg noen gang har hatt en så lang kollektivfri periode, og det tror jeg faktisk ikke, hvertfall ikke etter at jeg fylte ti. Familegraven er beplantet (ettersom jeg er den eneste i familien som faktisk bor i nærheten nå, har jeg påtatt meg ansvar for å stelle den, og kjenner voksenpoengene strømme på...) og jeg har hatt nærkontakt med naturen i form av meitemark og snegler, en stor gyllen bille og en humle som ufint nok forvillet seg inn under skjørtet... Jeg gikk hjem igjen og fikk dekket både dagens og gårsdagens turkvote. Av gravsteinobservasjoner kan meldes kvinnenavnet Kristofa, tittelen korkmaker og en ikke-stein i metall med iøynefallende vinkler - den tilhørte selvfølgelig en arkitekt... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...