Daria Skrevet 16. april 2020 Forfatter #24641 Skrevet 16. april 2020 Jeg traff linerla på kveldstur - vår-bingoen er komplett 🐦 Nå: Symesterskapet UK, jeg trenger litt inspirasjon... Joe Lycett i rollen som Christine Hope, det kan jo bli bra.
Daria Skrevet 16. april 2020 Forfatter #24642 Skrevet 16. april 2020 Jeg er litt ambivalent til denne smittestopp-appen. Den gode samfunnsborgeren i meg tenker at dette er lurt og viktig og den ansvarlige tingen å gjøre er selvfølgelig å laste den ned. Den delen av meg som er grunnleggende skeptisk til alle apper som vil vite hvor jeg er og som kun tillater posisjonering på det som må ha det for å virke (og først etter å ha vurdert hvor viktig det er for meg å ha den appen) stritter imot instinktivt.
Daria Skrevet 17. april 2020 Forfatter #24643 Skrevet 17. april 2020 Nå drikker jeg ikke vin i utgangspunktet, så jeg innser at dette forstår jeg meg ikke på, men vin til fiskepinner? Ikke minst - er et måltid som inkluderer fiskepinner et måltid hvor det vil være naturlig å drikke vin? Og da tenker jeg ikke primært på det gastronomiske, men på tid, sted og anledning. Det hender sånne vinanbefalinger får meg til å tenke på en gammel Hårek-stripe, hvor Gyda blir spurt om Hårek drikk med måte. -Hårek drikk med alt, svarer hun, og i neste rute sitter en bedugget Hårek og skåler entusiastisk med dørklinka...
Daria Skrevet 17. april 2020 Forfatter #24644 Skrevet 17. april 2020 (endret) Det beste svaret i kommentatorfeltet når Sarah Millican spør hva folk skal ha til middag: I'll be havin' Looksee Surprise. I just have a looksee at the fridge, and if there's something in there worth eating, I'll be damn well surprised. Jeg har pai på gang - det var egentlig gårsdagens plan, men jeg hadde fortrengt at deigen helst skal hvile i kjøleskapet i minst fire timer og oppdaget dette på et tidspunkt da jeg allerede begynte på bli middagsklar... I dag var jeg lurere og husket å lage deigen før jeg gikk ut Av andre matrelaterte (u)nyttigheter kan jeg opplyse om at det nå er sesong for halv pris på påskegodt (to poser mandelegg og en pose marsipan med sjokoladetrekk til meg ) og at jeg har hentet pakke på posten med te, shortbread og mer sjokolade -To romaner (egentlig ni - den ene er en samleutgave...) -To notehefter -Et notehefte -En musikalbok -Ni bøker (på vegne av en venn...) -Tre pakker te -En eske shortbread -En pose sjokolade -En smykkebiografi (lite brukt genrebetegnelse...) -Et notehefte Endret 17. april 2020 av Daria
Skravla Skrevet 17. april 2020 #24645 Skrevet 17. april 2020 Jeg har gått hjem fra jobb (alltid morsomt når jeg skriver i jobbchatten at jeg "går" hjem) og har rukket å dra over gulvet med tørrmopp. Mulig jeg tar meg en tur i butkken i morgen - er egentlig bare melk jeg trenger og det er ikke krise. Påskegodt til halvpris har jeg ikke hørt noe om Har fått luftet ut alt av vinterjakker så nå er de klare for boden. Om det blir så varmt så er det greit å hente opp litt mer sommerlig tøy. Er jo ikke så mye ullgensere og vinterjakker jeg trenger utover nå.
Daria Skrevet 17. april 2020 Forfatter #24646 Skrevet 17. april 2020 Jeg trengte brød og egg, og da viste det seg at jeg trengte litt av hvert annet også når jeg først var innom...
Skravla Skrevet 17. april 2020 #24647 Skrevet 17. april 2020 Jeg har en lengre liste over ting som kan være kjekt å ha, men det er ingen prekære behov. Jeg fikk handlet inn godt før påske og kjøpte med et par brød på tirsdag Da trodde jeg at jeg hadde nok melk..... og at den skulle bli tyktflytende 4 dager før utløpsdato og i uåpnet kartong var ikke med i planleggingen.
Daria Skrevet 17. april 2020 Forfatter #24648 Skrevet 17. april 2020 Melka som så gjerne ville bli vafler...
Daria Skrevet 17. april 2020 Forfatter #24649 Skrevet 17. april 2020 Blogginnlegg hos Cappele Damm: Fem Eriks Fosnes Hansen-bøker du bør få med deg. Nå mener jo jeg at alle bøkene hans er vel verdt å få med seg, men alle sånne topplister blir så mye mer overbevisende hvis man faktisk har gjort et bevisst og kvalitativt utvalg. Mannen har strengt tatt ikke gitt ut mer enn fem romaner...
Skravla Skrevet 17. april 2020 #24650 Skrevet 17. april 2020 9 minutter siden, Daria skrev: Melka som så gjerne ville bli vafler... Det kunne jeg ha laget, men det var ikke en duft jeg øsnket i vaflene. Melken var blitt skikkelig sur.
Skravla Skrevet 17. april 2020 #24651 Skrevet 17. april 2020 1 minutt siden, Daria skrev: Blogginnlegg hos Cappele Damm: Fem Eriks Fosnes Hansen-bøker du bør få med deg. Nå mener jo jeg at alle bøkene hans er vel verdt å få med seg, men alle sånne topplister blir så mye mer overbevisende hvis man faktisk har gjort et bevisst og kvalitativt utvalg. Mannen har strengt tatt ikke gitt ut mer enn fem romaner... Kanskje de mener som deg - at alle er verdt å ha?
Skravla Skrevet 17. april 2020 #24653 Skrevet 17. april 2020 5 minutter siden, Daria skrev: Og til høsten kommer det en til Ikke at du teller ned eller noe.....
Daria Skrevet 17. april 2020 Forfatter #24654 Skrevet 17. april 2020 Neida, jeg er bare en anelse forventningsfull...
Daria Skrevet 17. april 2020 Forfatter #24655 Skrevet 17. april 2020 På 16.4.2020 den 18.15, Daria skrev: 16.04: Seks lest, to kjøpt. To engelske romaner fra cdon har ankommet, det samme har et lass leveringsbekreftelser som varsler at totalt fem bøker og tre notehefter, samt te, sjokolade og shortbread, er i kjømda. Her gjelder det å jobbe for å opprettholde likevekten i statistikken - man har gjort den taktiske bommert å begynne på for mange tykke bøker samtidig... 17.04: Syv lest, to kjøpt. Harald Klekkens Mannen fra Nasaret har vært årets åndelige påskelesning. Hoveddelen av dagens lesetid (som viste seg å bli ganske omfattende) har vært viet Joyce Carol Oates (det ligger fortsatt i min innboks en billett til forfattertreff med henne i mai... ), som jeg nå utviste stor viljestyrke ved å legge fra meg og spare de siste hundre sidene til i morgen...
Daria Skrevet 18. april 2020 Forfatter #24656 Skrevet 18. april 2020 18.04: Åtte lest, to kjøpt. Startet dagen med å lese ferdig Joyce Carol Oates Vi var familien Mulvaney (man må jo prioritere det som er viktig. lese først, husarbeid senere. Med mindre jeg må lese litt mer først.). En historie om hvordan en enkelthendelse kan forandre hele liv og få store ringvirkninger, og om familiebånd og -forhold. Hva skaper og opprettholder en familie? Jeg er stadig imponert over at Oates som skriver så mange og så tykke bøker (hun gir ut mer på et år enn Erik Fosnes Hansen gjør på et tiår...) også skriver så bra, både i form og innhold. Serieforfatter Frid Ingulstad sa en gang nokså rett ut at kvantiteten gikk ut over kvaliteten (hun brukte ikke akkurat de ordene, men...), det gjelder ikke hos Oates. De eneste gangene det skurrer her, skyldes det oversettelsen.
Daria Skrevet 18. april 2020 Forfatter #24657 Skrevet 18. april 2020 Det blir ESC-sendinger Ikke helt det samme, men vi begynner jo bli gode på å glede oss over det vi kan få. Våren man lærte seg å sette pris på substitutter...
Daria Skrevet 18. april 2020 Forfatter #24658 Skrevet 18. april 2020 Har vasket opp og begynt prosjekt vårrengjøring på balkongen. Det burde da være nok husligheter for en stund... Nå :
Skravla Skrevet 18. april 2020 #24659 Skrevet 18. april 2020 Jeg har vasket verandaen, nydt solen og har nå startet prosjekt garnrydding. Få vasket og luftet stashet kan jo ta litt tid.
Daria Skrevet 18. april 2020 Forfatter #24660 Skrevet 18. april 2020 Det høres jo ut som en langtidsprosjekt
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå