Gå til innhold

The Daria diaries

Daria

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 timer siden, Skravla skrev:

Hva synes du om dagens Sandi-bok? 

*vil ha* Jeg har en og annen som likner, dog - samt et variert utvalg om Titanic... 🛳️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årets første balkongfokost :sol: Det er nok fortsatt en stund til den blir gjennomført i morgenkåpe, men likevel ganske deilig. Sommerdynen fikk komme ut av skapet i går også, yr har jo begynt på varsle tosifret antall varmegrader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen balkongfrokost enda her. Eselet må få vasket der ute før vi tar den i bruk for sesongen (og nei, jeg tar ikke den vaskejobben) :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaske der ute høres ut som noe flere skal gjøre en dag... Men jeg har vasket over bord og stol og kjøpt en stor bolle stemorsblomster - da er jo det viktigste dekket :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvangivelsen er innsendt, regninger betalt (men jeg gidder ikke styre med å få betalt restskatten nå for å slippe en tier i renter. Den er verdt det for å få en ferdig faktura...) og filharmoni-abonnement fornyet. *flink* Tror jeg skal gi balkongen en ny sjansen, det ser ut til at vinden har kommet på bedre tanker. Det er jo ikke kaldt, egentlig, det bare blafrer sånn i boksidene...

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg luftet meg en tur i Slottsparken, der gjaldt to-meters-regelen tydeligvis avstanden mellom hver piknik-gruppe. Her i huset ser det ut til å være regelen knyttet til avstanden mellom nettbestillinger som er mest aktuell og vanskeligst å overholde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føler meg litt Donkey om dagen ja... 

*male, male, male*

Og høytrykkspyleren står klar til vasking av veranda :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nøyer meg med klut og såpevann - høytrykksspyler på to kvadrat ville muligens være å overdrive en smule... :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri følt større slektskap med en rosakledd jogger midt i en høylydt handsfree-samtale enn da hun utbrøt -Det blir litt nettshopping om dagen, kan du si...! :fnise:  Mamma fikk morgentur-skrytebilde - ytterst på bryggekanten med tekopp før klokka ti, bare morgensola og ærfuglene og meg. En av de mer uventede korona-effektene... Vandret en tur langs brygga og innom blomsterbutikken. Påskerosene mine synger på siste verset, så da trengte jeg jo en bukett solsikker. 🌻

-Skal det være en gave?
-Neida, de er til meg selv.

-Det er jo den beste gaven!

:ler: Vi sludret litt om vær og vår, den lengste ansikt-til-ansikt-samtalen jeg har hatt på lenge. En annen korona-effekt er jo at jeg kommer til å forbli stamkunde der. God service - bare en sånn detalj at de kutter stilkene når jeg kjøper buketter - og hyggelige folk. Jeg tror det er en familiebedrift, i går sto den en tenåring ute og ryddet, han jeg traff der i dag er nok nærmere 60, og han jeg har truffet der tidligere er nok omtrent på min alder. Jeg trenger vel litt verandablomster også etterhvert, av de 12 frøslagene jeg sådde for knapt to uker siden har ingen vist tegn til spiring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Rettelse: Jeg har en spire! :hoppe: Agurkurten har kommet med en bitteliten grønn stengel i løpet av formiddagen, og entusiasmen er uproporsjonalt stor :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo ikke la en rojal festdag forbigå i stillhet, selv om det av åpenbare grunner er minimalt med feiring (tenk alle tiaraene og gallakjolene vi blir snytt for :grine: ) - dronning Margrethe av Danmark fyller 80 i dag :kake:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt heisen i dag - en vanligvis nokså dagligdags og lite bemerkelsesverdig affære som plutselig føles litt som å leve farlig, samtidig som jeg føler meg litt hysterisk som tenker over det i utgangspunktet... Da det ble snakk om luftsmitte, ble det særlig referert til små heiser, og det er tross alt en ganske enkel ting å klare seg uten. Det eneste det koster meg er noen ekstra kalorier, og det har jeg strengt tatt bare godt av. Særlig nå, når jeg beveger meg mindre og spiser meg sjokolade - en klassisk god kombinasjon :arwen:Men jeg sleper ikke to tunge kasser med sommerklær og -sko opp fem etasjer bratt baktrapp, så mange kalorier var jeg ikke villig til å ofre... :fnise: Latskap eller pragmatisme? You say potato...

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.4.2020 den 17.42, Daria skrev:

10.04: Seks lest, ingen kjøpt.

Sommeren på Carlsholm er klassisk upstairs/downstairs i dansk tappning, om kjøkkenpikene og overklassedatteren og en og annen kjærlighetsintrige, en sommer rundt forrige århundreskifte. Ikke veldig nyskapende, men slutten og språket hever den over underholdningsromanen.

16.04: Seks lest, to kjøpt.

To engelske romaner fra cdon har ankommet, det samme har et lass leveringsbekreftelser som varsler at totalt fem bøker og tre notehefter, samt te, sjokolade og shortbread, er i kjømda. Her gjelder det å jobbe for å opprettholde likevekten i statistikken - man har gjort den taktiske bommert å begynne på for mange tykke bøker samtidig...

-To romaner (egentlig ni - den ene er en samleutgave...)
-To notehefter 
-To romaner
-Et notehefte
-En musikalbok
-Ni bøker (på vegne av en venn...)
-Tre pakker te
-En eske shortbread
-En pose sjokolade

-En smykkebiografi (lite brukt genrebetegnelse...)
-Et notehefte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...