Daria Skrevet 24. februar 2020 Forfatter #24241 Skrevet 24. februar 2020 (endret) Dette må jo være festdrinken for meg - musserende te! 🍾 Endret 24. februar 2020 av Daria
Cata Skrevet 24. februar 2020 #24242 Skrevet 24. februar 2020 44 minutter siden, Daria skrev: Er det ufint å le høyt av sin mor? Når hun forteller at hun hadde kjøpt bursdagsgave til seg selv, men vurderte å bytte den...? Da er det innafor!
Daria Skrevet 24. februar 2020 Forfatter #24243 Skrevet 24. februar 2020 Jeg syntes det Hun var forsåvidt ikke uenig selv heller - Jeg skjønner jo at du ler...
Daria Skrevet 24. februar 2020 Forfatter #24244 Skrevet 24. februar 2020 Det har gått en dokumentarserie på svt om Bush-familien i vinter, jeg så siste episode nå. Det aller mest skremmende er at visepresident Dick Cheney fortsatt helt uforbeholdent forsvarer bruken av tortur mot fanger i Irak. Ikke tegn til tvil, ettertanke eller refleksjon. Noe annet som er ganske skremmende. er at i lys av Trump framstår Bush bedre enn han var. Moralen er at det kan alltid bli verre...
Daria Skrevet 25. februar 2020 Forfatter #24245 Skrevet 25. februar 2020 Men altså, her tusler jeg intetanende innpå twitter en ikke-så-tidlig-morgen mens jeg lurer på hvor det blir av både bokpakken min og den varslede snøen, og så er Jahn Teigen død, sånn helt uten videre? Så trist
Daria Skrevet 25. februar 2020 Forfatter #24246 Skrevet 25. februar 2020 1 time siden, Daria skrev: mens jeg lurer på hvor det blir av både bokpakken min ...som i følge postnord ble levert på dørmatta i natt... Chatter med et nek på kundeservice der - jeg sier at pakken er meldt levert på dørmatta, hun sier at hun skal sjekke og flere minutter senere er hun tilbake med spørsmål om postkassen er riktig merket...
Daria Skrevet 26. februar 2020 Forfatter #24247 Skrevet 26. februar 2020 Det sto en eldre mann i kjeledress og rumpetaske på en togstasjon og ventet på toget, eller rettere sagt noen som kom med det. Plutselig endret hele kroppsholdningen seg, ansiktet lyste opp og jeg så kunne at at akkurat der kom barnebarnet av toget...
loffen Skrevet 26. februar 2020 #24248 Skrevet 26. februar 2020 Så fint. Jeg ler ikke av moren din. Jeg gjør alltid sånn.
Daria Skrevet 27. februar 2020 Forfatter #24249 Skrevet 27. februar 2020 Vær-appen på mobilen påstår at det er ti minusgrader ute. Termometeret i stuevinduet er sterkt uenig...
Daria Skrevet 27. februar 2020 Forfatter #24250 Skrevet 27. februar 2020 Forlaget som skjendet Sigrid Undset med en Kristin Lavransdatter-utgave hvor de endret språket, klasket det håpløse "Sgrid Undset er den nye Ferrante" på kvinne-med-ryggen-til-GOT-style-forsiden og i omtalen kalte Kristin en "bortskjemt pappajente" (men interessant nok lar være å nevne at de har gjort noe med teksten), er konkurs. Om jeg er så ond at jeg tenker på moral og litterær karma? Hva tror dere om meg...
Daria Skrevet 27. februar 2020 Forfatter #24251 Skrevet 27. februar 2020 På 23.2.2020 den 14.16, Daria skrev: 23.02: Seks lest, tre kjøpt. Ny økt på hjemmekontoret, nå tror jeg at jeg har jobben inn fredagens arbeidstid med renter... Livet i ungdomsbokverdenen er som så ofte før ganske dystert. Hadley i Amy Giles Nå er alt har en far av det virkelig kalde og onde slaget, og historien er såpass mørk at det er en side med kontaktadresser til ymse hjelpeinstanser og -organisasjoner bakerst i boka. Når historien begynner er faren død, flyet har krasjet og Hadley er den eneste overlevende. Boka veksler mellom nå og da - Hadley etter ulykken og hva som skjedde de siste månedene før den. Det blir litt klisjé og stereotyp til tider, tenåringene er litt for flinke i replikkene (jeg nekter å tro at en 17-åring som aldri har datet før etter er par uker snakker helt uanstrengt med kjæresten om å skaffe p-piller og teste seg for kjønnssykdommer) og oversettelsen er litt slurvete, men det er likevel en historie som treffer i magen. 27.02: Seks lest, fire kjøpt. Bokpakken PostNord har rotet bort er fortsatt på avveier, men den neste var jo rett rundt hjørnet (og ankom strengt tatt i går). Tell the wolves I'm home er en roman som foregår på 80-tallet, om 15 år gamle June som mister sin høyst elskede onkel i aids. Kjøpt fordi en jeg følger på twitter skrev at hun aldri hadde grått så mye av en bok, så det er vel bare å finne fram lommetørklærne...
Daria Skrevet 28. februar 2020 Forfatter #24252 Skrevet 28. februar 2020 Erik Fosnes Hansen med strålende nyhet på facebook: Og da – DA – er høstens roman ferdig. Helt, helt ferdig. Langt uti Stillehavet ble den det. Altså helt, helt ferdig. Et veldig uvanlig sted å bli ferdig, men så er det da også en veldig uvanlig roman. Gledermgegledermgegledermeg!
Daria Skrevet 28. februar 2020 Forfatter #24254 Skrevet 28. februar 2020 447 sider i word (og 112059 ord - han la ut skjermbilde ) - ikke helt murstein, men anstendig størrelse
Daria Skrevet 28. februar 2020 Forfatter #24255 Skrevet 28. februar 2020 22 timer siden, Daria skrev: 27.02: Seks lest, fire kjøpt. Bokpakken PostNord har rotet bort er fortsatt på avveier, men den neste var jo rett rundt hjørnet (og ankom strengt tatt i går). Tell the wolves I'm home er en roman som foregår på 80-tallet, om 15 år gamle June som mister sin høyst elskede onkel i aids. Kjøpt fordi en jeg følger på twitter skrev at hun aldri hadde grått så mye av en bok, så det er vel bare å finne fram lommetørklærne... 28.02: Seks lest, fem kjøpt. Ny dag, ny bok på døra... Jeg bestilte tre fra bokklubben for et par uker siden og to fra Tanum midt i januar, og nå kommer de en etter en. Dagens er en samling artikler av Maeve Brennan, trykket i The New Yorker mellom 1954 og 1981, med vekt på 50- og 60-tallet. PostNord har konkludert med at de leverte den savnede pakken til en nabo lenger bort i gangen. Vi har begge navn på døra, så det burde ikke være så vanskelig, men tydeligvis... Om hun faktisk har pakken har jeg foreløbig ikke funnet ut av, hun var ikke hjemme i går, og om hun har prøvd å levere den tidligere i uka har ikke jeg vært hjemme. Jeg ville bare dumpet den på matta i hennes sted, men noen er jo mer samvittighetsfulle...
Daria Skrevet 28. februar 2020 Forfatter #24256 Skrevet 28. februar 2020 Og når vi først snakker om bokinnkjøp, så er det loppemarked på gamle Deichman i morgen. En del av meg har veldig lyst, en annen påpeker at det kan være lurt å la være...
Daria Skrevet 28. februar 2020 Forfatter #24257 Skrevet 28. februar 2020 -Jeg har mer inne. -Vi vet det... Karen Marie Ellefsen antyder ovenfor Marius Lindvik at vi ikke har glemt hoppuka...
Daria Skrevet 29. februar 2020 Forfatter #24258 Skrevet 29. februar 2020 Dagens 90-tallsnostagi er fra Bergen. Den ble ikke en like stor landeplage som Bobadilla life, men jeg vil påstå at den er mer minneverdig likevel...
Daria Skrevet 29. februar 2020 Forfatter #24259 Skrevet 29. februar 2020 18 timer siden, Daria skrev: -Jeg har mer inne. -Vi vet det... Karen Marie Ellefsen antyder ovenfor Marius Lindvik at vi ikke har glemt hoppuka... ...og hoppgutta - søte som alltid - glemmer jo heller ikke at de har en grande dame i sin nærhet. Ellefsen la ut bilde på insta av at hun hadde fått blomstene til Daniel André Tande etter seierseremonien i går
Roadrunner Skrevet 29. februar 2020 #24260 Skrevet 29. februar 2020 3 timer siden, Daria skrev: Dagens 90-tallsnostagi er fra Bergen. Den ble ikke en like stor landeplage som Bobadilla life, men jeg vil påstå at den er mer minneverdig likevel... Kan det være mulig at jeg ikke har hørt denne?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå