Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet
Sitat

Man forventet under 50.000 besøkende, det kom nesten en halv million. Bilkøene inn og ut sto i to dager, minst. Det regnet og tordnet, gresslettene ble til gjørme. Hippiene slang rundt, ofte nakne. To personer døde, men festivalen hadde også to fødsler. De fleste konsertene ble svært forsinket, og Jimi Hendrix’ legendariske opptreden som skulle vært søndag kveld, startet ikke før mandag morgen klokken ni.

Det høres strengt tatt helt fantastisk ut. Fritt, kaotisk, stjernetungt, legendarisk. Ingen snakket strengt om HMS den gangen, gitt.

Dagens gretne gamle gubbe som mener at alt var bedre før. Det er jo tross at ikke så ille at et par stykker døde på Woodstock, så lenge de fikk røyke, drikke og ha seg i fred... :rolleyes: 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I dag ha jeg knyttet bekjentskap med en radiostasjon jeg aldri hadde hørt om, med det selvbevisste navnet Ordentlig radio :fnise: Selvfølgelig som en følge av min stadig pågående musikalske ensporethet (jeg har nevnt at denne tendensen til å bli opphengt i ting i perioder er et vanlig trekk hos tvillinger? *skylder på astrologien*) - Christian Ingebrigtsen hadde annonsert på insta tidligere i dag at han skulle være gjest i et program der i kveld, og jeg husket det faktisk noenlunde i tide og tenkte det var verdt et forsøk, jeg satt uansett og sydde og trengte bakgrunnslyd. Det viste seg å være et strålendene konsept - et over to timer langt intervju hvor de spilte musikk og snakket om musikk og låtskriving uten en eneste avbrytelse - ikke ett reklameavbrudd, ikke én jingle. Blant annet spilte han denne:

og fortalte at den var skrevet på hotellrommet natta etter at han røk ut av 71 grader nord (-Endelig! Jeg klarte nok ikke helt å skjule gleden... :fnise: ) og var takknemlig for så mangt - varme senger og vannklosett og ande enkle gleder :rulle: Forøvrig tyder det meste på at filteret mitt mot kjendisreality-programmer er ytterst velfungerende hvis han og Gaute Ormåsen deltok samme år og jeg overhodet ikke registrerte det... 

Siden de holdt på så lenge, rakk jeg dessuten å bli ferdig med toppen jeg holdt på med. Den ble ikke helt som jeg hadde tenkt, men jeg kan absolutt leve med resultatet. Sånn går det når man synes mønster er for pingler og jobbe etter plagget-blir-til-mens-man-syr-prinsippet :ler: 

Skrevet

Lykken er å score et spektakulært mål i vm på hjemmebane - bortsett fra når det er i feil mål....

Skrevet

Jeg aner et veteranbiltreff på kontinentet i helgen - fire velholdte eksemplarer forsvant inn på Kielfergen i det jeg gikk forbi...

Skrevet

Da kom jammen sola og finværet i tide til Bislet Games - litt flaks skal man jo ha... :sol: 

Skrevet

Jeg tror jeg gjentar meg selv nå, men det må tydeligvis til: Kan noen ta ansvar og tvangsbarbere Henrik Ingebrigtsen? :pls: 

Skrevet

Og så har Trump laget liv på twitter igjen - han har visst truffet the Prince of Whales, til allmenn munterhet... 🐋 

Skrevet

Karsten Warholm ser like sjokkert ut hver gang han gjør det bra - eventuelt er det konkurrentenes manglende suksess som overrasker ham :fnise: Uansett til stor glede for fotografene, de få jo mye bedre bilder :ler: 

Skrevet

Innleveringssesongen er i full gang. Slitsomt,  men det er jo hyggelig også, med bilde elever klare for ferie og for livet. :hjerte:

-Det er så deilig å være ferdig! Jeg gruet meg sånn til muntlig i dag, og så gikk det bedre enn forventet. God sommer, da!

Skrevet

Jeg hoppet av toget på halvveien for en tur innom storsenteret - jeg trenger trykknapper til en jakke jeg fant påbegynt nederst i sykurven (påbegynt for sikkert ti år siden. Som vanlig hadde jeg en idé, men ikke noe mønster - siden jeg ikke hadde klippet alle delene har jeg nå en helt annen idé, som jeg allerede har måtte tilpasse til resultatet et par ganger :fnise: ). Etter å ha funnet det (samt et stykke stoff jeg ikke trengte, tre julepingviner og en pakke tekstilfarge jeg ikke ha noen planer for, men den var jo på tilbud) slo jeg til med kardinaltabben "handle på Meny på tom mage". Egentlig trengte jeg ingenting heller, men jeg var jo tom for de gode biscottiene de bare har der og tenkte jeg kunne benytte anledningen. Jeg kom ut med en pakke biscotti, samt to gode oster, en pakke kjeks (jeg måtte jo ha noe til ostene), mini-kokosboller, jordbær- og rabarbrakompott, eple- og pæresyltetøy og belgisk konfekt (den var også på tilbud)...

Skrevet

Jeg unngikk bevisst akkurat den formuleringen... :fnise: 

Skrevet
3 timer siden, Daria skrev:

Jeg unngikk bevisst akkurat den formuleringen... :fnise: 

Vel, jeg gjorde det for deg så slapp du. *snill *

Skrevet

Jeg bløøør! :grine: 

Dvs, det er en time siden det faktisk skjedde, nå er det bare et lyserødt kutt som svir litt ,hvis jeg kjenner nøye etter, men da jeg faktisk smalt bare tær inn i metallkanten på balkongterskelen (Au!!) sto det jo frokost og varm te og ventet på meg i morgensolen, så da hadde jeg ikke tid til å være dramaqueen, og jeg ser ingen grunn til at jeg skal lide fullstendig i stillhet av den grunn. Bedre sent enn aldri... 

Skrevet

Hvorfor har jeg en snikende følelse av at den medlidenheten ikke er så udelt ektefølt som det tilsynelatende ser ut til?

(Et nærliggende svar er vel at på seg selv kjenner man andre... :fnise: )

Skrevet

Gå for det nærliggende svaret du... :ler:

Skrevet

*skullegjernekommentertmenfinnerikkeplastersmiley *

Prøver annen form for førstehjelp: :sjokolade:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...