Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Landskamp mot Færøyene. Den burde vinnes, men det burde jo kampen mot Romania på fredag ha blitt også... *lave forventninger*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eldre mann belærer yngre kvinne om hva hun burde gjøre, mene og føle, episode 2345:

-Hegerberg vil ange.

Akkurat hvilket grunnlag Alexei Lalas har for å tro at han, pensjonert fotballspiller som aldri var i nærheten av Hegerbergs nivå, fra en annen kant av verden og en helt annen fotball- og likestillingskultur, vet bedre enn Ada Hegerberg hvordan hun best håndterer sin situasjon og sitt forbund, er uklart, men det holder vel at han er mann... :rolleyes:

Skrevet (endret)

Jeg trenger jo dette skjørtet... *vurderer å gå tilfeldigvis forbi innom Gudrun Sjödén i morgen* Men jeg lurer litt på hvor lange ben modellen egentlig har - det står at skjørtet er 90 cm langt; på meg betyr det gjerne at det rekker meg til fotsålene...

Endret av Daria
Skrevet

Om det er vanlig modellengde så er hun vel rundt 1.80 og da blir det legglangt skjørt. Men det var fint da. 

Skrevet

Åpenbart... Alle veier fører til Rom, alle dører fører til do?

Skrevet

Noe sånt...

Dessuten er det jo omtrent samme informasjon på toalettdøren som på nødutgangen på flyet :ironi: (spesielt de nødutgangene hvor man løsner hele døra og skal kaste den ut av flyet før man forlater flyet :ler: ), og for mange er de kanskje like vanskelige å få åpnet? :klo:

Skrevet

Han var så nøden og desperat at han bare grep etter det første som kunne minne om et dørhåndtak? Røsker du hardt nok, kommer du alltids ut (eller inn)...

Skrevet
2 timer siden, Daria skrev:

Skulle på do, åpnet nødutgangen.

Fort gjort, kan skje den beste. Eller ikke...

Godt gjort, da de dørene er tunge å få opp...

En jeg kjenner måtte på do om natta på Kielferga. Feil dør, og døra til kabinen rakk å smekke igjen før han skjønte at han sto i korridoren kun iført bokser. Stas. 

Skrevet

Fra samme artikkel: «I februar 2018 datt en av nødutgangsdørene av et fly tilhørende Dana Airlines under landing i Nigerias hovedstad Abuja.» Den er mer kjip.

Skrevet

Jeg ble stanset av en tilfeldig fyr på St. Hanshaugen:

-Hva mener du er det største miljøproblemet i verden i dag?

Han hadde ikke synlig id-kort eller noe annet som antydet at han var fra en organisasjon, så det kan selvfølgelig også ha vært en lite gjennomtenkt sjekkereplikk, men uansett - hvem går inn i en sånn diskusjon med en fremmed på gata, helt uten kontekst? Jeg ville faktisk vært mer positivt innstilt om de åpnet med Hei, jeg kommer fra organisasjon x, har du et par minutter?, i stedet for alle disse håpløse åpningsspørsmålene det er umulig å svare høflig avvisende på. Jeg har svart glatt nei på spørsmålet om jeg synes det er viktig å hjelpe fattige barn i Afrika - det funker forsåvidt :fnise:  Nå var jeg på vei mot bussen, ganske sliten etter å ha brukt dagens krefter (jeg hadde litt færre av dem enn jeg hadde tenkt) på å rusle på gravlunden (Olufine er ikke et navn jeg spår en snarlig retur) og samt på å ikke kjøpe noe på Fretex (de hadde et par fine strikkejakker, men hvorfor bruke 200 på et synlig brukt plagg når jeg kan få et nytt for 300 (sånn apropos miljøproblemer...)) og endte med å svare et litt irritert Vet du, det orker jeg faktisk ikke begynne å diskutere med deg nå, for så å få umiddelbart dårlig samvittighet for å ha vært sur når jeg få et smil og Ha en fortsatt fin dag, da i retur. Dagen var strengt tatt finere før han brydde seg i utgangspunktet, men det er det vel heller ikke pent å påpeke...

Skrevet

I følge ellos hører trekk til strykebrett til i kategorien for hjemmeelektronikk, ikke tekstiler. Interessant definisjon...

Skrevet

Dagens lille fra bussen:

Man med diger sykkel på bussen.... Det blir kontroll og når han blir bedt om å vise billett så sier han - nei, han har ikke billett, han sykler..... :murvegg:

Skrevet

Dessuten fikk jeg melding på instagram fra en amerikansk general - han mener jeg er hans andre halvdel og hans livs kjærlighet. :strix:

Skrevet
4 minutter siden, Skravla skrev:

Dagens lille fra bussen:

Man med diger sykkel på bussen.... Det blir kontroll og når han blir bedt om å vise billett så sier han - nei, han har ikke billett, han sykler..... :murvegg:

:overrasket: :klaske: :hoho:Men seriøst, hvor tett kan man bli...? Jeg regner med at kontrolløren ikke ble overbevist, for å si det sånn. Strengt tatt burde han få to bøter - sykkelen skal jo ha egen billett.

2 minutter siden, Skravla skrev:

Dessuten fikk jeg melding på instagram fra en amerikansk general - han mener jeg er hans andre halvdel og hans livs kjærlighet. :strix:

Nå igjen? :fnise: Du satser på at denne gangen er det ekte kjærlighet - alle gode ting er fjorten?

Skrevet
10 timer siden, Daria skrev:

Åpenbart... Alle veier fører til Rom, alle dører fører til do?

Vel, do er jo et rom så.... 

Skrevet
10 timer siden, Roadrunner skrev:

Noe sånt...

Dessuten er det jo omtrent samme informasjon på toalettdøren som på nødutgangen på flyet

Snakker vi nødutgang vs. nødinngang nå? :klo:

Skrevet
37 minutter siden, Cata skrev:

Vel, do er jo et rom så.... 

...men alle rom er ikke do - hvertfall ikke hvis man har et minimum av dannelse - uansett hvor nøden man er...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...