Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Det er jo vanskelig å ikke føle seg litt som en Disneyprinsesse nå jeg kommer ut på en solfylt balkongen iført min flagrende beigerosa blomstrete kimonomorgenkåpe og det første som skjer er at en stor sommerfugl kommer flyvende og slår seg ned nærmest mellom hendene mine, på den nærmeste blomsten i kassen. Hadde jeg vært en ekte Disneyprinsesse hadde den selvfølgelig landet på hånden min og vi hadde sunget en spontan duett før den hjalp meg med husarbeidet, men man skal jo ikke forvente for mye... :fnise: 

Endret av Daria
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå: Ekte kongelige. Dronningens fødselsdagsparade fra London. Britene kan dette med pomp and circumstances...

Skrevet

Jeg er så fascinert av det ridende musikkorpset. Både av musikerne, som med største selvfølge sitter på en hest i bevegelse og spiller et instrument (rent og riktig og vakkert) med begge hender og bare stoler på at hesten oppfører seg, og av hestene som gjør nettopp det, uaffisert av det som skjer både på dem og rundt dem. Jaja, så sitter det en mann på ryggen min og dundrer løs på to store pauker (som jeg også må bære, og de er tunge, kan jeg fortelle!), men jeg går nå bare her, følger lederen og passer mine egne saker...

Skrevet

Musikkorpset er fargekodet - de har blå, grønne eller røde fjær i bjørneskinnsluene. Jeg har ingen anelse om hvorfor...

Militæroppvisninger som dette er en del imponerende, en del litt latterlige... 

Skrevet

En gardist med bart - er det lov? :overrasket:

Skrevet

Paukehestene eies av dronningen, det tar ti år å trene dem - og paukespilleren/rytteren har tøylene festet til føttene og styrer hesten på den måten. -Og det er slet ikke nemt, sku' jeg hilse og si...

De danske kommentatorene forklarer også fortløpende den historiske og militære bakgrunnen for hver handling, bevegelse og manøver - hvilken nytte og funksjon det har hatt i felten. Det var faktisk ganske interessant, jeg har egentlig aldri tenkt over den siden av det.

Skrevet

Prinsesse Annes to små barnebarn står på balkongen  og dirigerer musikkorpsene :fnise: 

Skrevet

Prins Louis får sin balkong-debut og vinker med stor entusiasme. Mer til flyene enn til folket, dog... :fnise: 

Skrevet

Jeg husket i tide at butikkene stenger tidlig i dag - og jeg var visst ikke den eneste, for å si det sånn...

Skrevet
3 timer siden, Daria skrev:

Jeg husket i tide at butikkene stenger tidlig i dag - og jeg var visst ikke den eneste, for å si det sånn...

Ja, takk, du! Rimelig kaotisk på Meny på Bryn da jeg var der. Det gikk forholdsvis sivilisert for seg første runde sånn i 2-tiden, men så hadde jeg glemt noe og litt over halv 3 begynte det nesten å minne om lovløse tilstander i kassaområdet.

Sto forresten ved siden av Kristoffer Hivju i dag. Han var slett ikke så stor som jeg trodde, gitt.

Skrevet

Ingenting er som på film... :ler: 

Skrevet

Denne linken inneholder levende bilder og åpnes på eget ansvar: En edderkopp som fanger og spiser en meitemark :overrasket:

– Og om noen nå skulle mene at edderkoppen er en ekkel barbar, så får vi si som Bestemor Skogmus i Hakkebakkeskogen: «Man spiser hverandre, og ferdig med det!", konkluderer Sabimas generalsekretær, Christian Steel.

Enkelt og greit :fnise: 

Skrevet

Jeg åpnet den ikke på avisens side og dropper det her også. Holder lenge med beskrivelse av hva den inneholder. :redd: 

Skrevet

Det var særlig til ære for deg jeg la inn en advarsel :fnise:

Derimot kan jeg anbefale Korks ønskekonsert på nrk 1 nå :opplyser:

Skrevet
2 minutter siden, Daria skrev:

Det var særlig til ære for deg jeg la inn en advarsel :fnise:

Derimot kan jeg anbefale Korks ønskekonsert på nrk 1 nå :opplyser:

Bare link-teksten gjorde at jeg kjente igjen saken. Men advarsel er alltid greit. Hyl og kasting av pc er ikke så lurt. Så artikkelen mens jeg satt på bussen hjem fra Aker brygge i dag og fant ut at deet var tryggest å la det være lukket. 

Konserten står selvfølgelig på. 

Skrevet

Musikalfrelst av å se Sound of music på tv som 7-åring? Det minner jo veldig om noen jeg kjenner... :plystre:

Skrevet
Akkurat nå, Daria skrev:

Musikalfrelst av å se Sound of music på tv som 7-åring? Det minner jo veldig om noen jeg kjenner... :plystre:

Jeg måtte se en ekstra gang for å se om det var deg..... :ler:

Skrevet (endret)

Under dekknavn, forkledd som trønder? :fnise: Men jeg ville nok ønsket meg en annen sang - denne har jo en skrikende mangel på tenorer...

Imponerende dybde :daane:

Endret av Daria
Skrevet
2 minutter siden, Daria skrev:

Under dekknavn, forkledd som trønder? :fnise: Men jeg ville nok ønsket meg en annen sang - denne har jo en skrikende mangel på tenorer...

Imponerende dybde :daane:

Det var vel forkledning som måtte til for å ønske seg en tenor-fri sang. :fnise:

Skrevet (endret)

:fnise:

Men nå vi først snakker tenorer og musikaler og sånt - den hun sang nå er jo fra Company, hvor den vanligvis synges av en tenor, og den oversettelsen er fra DNS sin oppsetning i Bergen, hvor Jon Bleiklie Devik var den tenoren. Her har jo noen latt en fantastisk anledning gå fra seg - og meg... *føler meg snytt*

Endret av Daria

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...