Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vil påstå at Knut Erik Ødegård ha holdt seg bedre enn Ole Evenrud, grånende skjegg til tross. Mange menn på 50+ ville gitt mye for å ha en sånn manke...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trafikkrelaterte undringer og observasjoner fra min bok-og-te-utflukt;

1)Er det ikke aldersgrense på de elektriske spaksyklene? Når en unge som ikke kan være stort mer enn ti skjener mot mg i litt for stor fart på fortau, er det svært liten trøst for meg hverken at mor sykler ti meter foran eller at ungen har hjelm...

2)Hun syklet med en hånd på styret mens hun holdt bikkja inntil seg med den andre. Jeg vet ikke hva jeg var mest redd for - at bikkja skulle gjøre et byks eller at båndet som slepte bak henne skulle gå inn i eikene - men det så ikke veldig trygt ut.

3)Jeg har ikke noe prinsipielt imot at bussjåførene har på radioen, men hardrock på høyt volum blir fort litt i overkant...

Skrevet
På 10.5.2019 den 22.13, Daria skrev:

10.05: To lest, ti kjøpt.

Rastløsheten ulmet, godt hjulpet av naboens festbråk, og det store spørsmålet ble hva man kan finne på en regnfull fredagskveld. Svaret viste seg å være kveldsshopping på Oslo City, og resultatet ble tre salgsbøker og et brett med øredobber...

12.05: Fire lest, ti kjøpt.

Leste ut Kuki Gallmanns Afrika-historier Night of the Lions (en ganske middelmådig affære) i går, Ali Smiths Spring (alltid en nytelse) i dag. Dessuten er jeg i gang med Stephen Frys bok om klassisk musikk og gjør stadig framskritt med Dr. Zhivago.

Skrevet

Litt i det makabre hjørnet, men altså: Tre funnet døde med piler i kroppen. Drept med armbrøst, i følge politiet mulig drap og selvdrap. Hvordan i all veden - både mentalt og rent praktisk - begår man selvmord med armbrøst?!

Skrevet
37 minutter siden, Daria skrev:

Litt i det makabre hjørnet, men altså: Tre funnet døde med piler i kroppen. Drept med armbrøst, i følge politiet mulig drap og selvdrap. Hvordan i all veden - både mentalt og rent praktisk - begår man selvmord med armbrøst?!

Det forekommer meg at lange armer er et must...

Skrevet

Selvutløser?

Skrevet

Jeg vil tro det blir noe i likhet med å bruke gevær. 

Men det er utrolig hvordan man mentalt får til det. 

Skrevet

Et lystig samtaleemne en søndagskveld...

*skifte kanal og tema*

Rød løper fra ESC-åpningen i Tel Aviv - de tsjekkiske gutta ha visst blitt utsatt for tvilsomme norske delikatesser ved en tidligere anledning og planlegger hevn... :fnise: 

Skrevet
23 timer siden, Daria skrev:

12.05: Fire lest, ti kjøpt.

Leste ut Kuki Gallmanns Afrika-historier Night of the Lions (en ganske middelmådig affære) i går, Ali Smiths Spring (alltid en nytelse) i dag. Dessuten er jeg i gang med Stephen Frys bok om klassisk musikk og gjør stadig framskritt med Dr. Zhivago.

13.05: Fem lest, ti kjøpt.

Vuggesang av Leïla Silmani er en av årets mest omtalte, om en dagmamma som tar livet av barna hun har ansvaret for. Jeg mistenker at det er en av de bøkene hvor man blir ferdig med boka mye fortere enn man blir ferdig med historien...

Skrevet (endret)

Doris Day er død, ser jeg på twitter. Jeg tilstår at dette var et av de tilfellene hvor min umiddelbare reaksjon var overraskelse over at hun hadde vært i live fram til nå...

Endret av Daria
  • Liker 1
Skrevet
55 minutter siden, Daria skrev:

Doris Day er død, ser jeg på twitter. Jeg tilstår at dette var et av de tilfellene hvor min umiddelbare reaksjon var overraskelse over at hun hadde vært i live fram til nå...

Jøss, lever hun enda. Øøøøøh, levde?  (Jepp, jeg kunne glatt gått i samme fella .) 

Skrevet

Hun var 97, så hun har jo holdt ut en stund - og sannsynligvis ikke vært så aktiv på karrierefronten på en stund...

Skrevet
4 minutter siden, Daria skrev:

Hun var 97, så hun har jo holdt ut en stund - og sannsynligvis ikke vært så aktiv på karrierefronten på en stund...

Er også usikker på om jeg ville kommet til å se de filmene hun potensielt medvirket i om så hadde vært tilfelle. Methinks not. :opplyser:

Skrevet

Du ser av prinsipp ikke filmer hvor bestemødre kan forekomme...? :fnise: Gloria Stuart var 87 da hun spilte gamle Rose i Titanic, og 94 da hun spilte sin siste rolle. Toralv Maurstad er 92 og spiller for tiden Peer Gynt... 

Skrevet
2 timer siden, Daria skrev:

Du ser av prinsipp ikke filmer hvor bestemødre kan forekomme...? :fnise: Gloria Stuart var 87 da hun spilte gamle Rose i Titanic, og 94 da hun spilte sin siste rolle. Toralv Maurstad er 92 og spiller for tiden Peer Gynt... 

Njaaa, mer det at jeg ser få filmer generelt. Jeg går på kino annethvert år omtrent og ser Star Wars etterhvert som de kommer ut. :ler:  Ser ikke for meg DD der. 

Skrevet

Prinsesse Leias bestemor? :fnise: *har sett en halv SW-film*

Skrevet
14 minutter siden, Daria skrev:

Prinsesse Leias bestemor? :fnise: *har sett en halv SW-film*

Det hadde faktisk SW teknisk sett vært en mulighet. Bestemor på morssiden er ikke referert død i noen av filmene :fnise:

Skrevet

"Episode X, XI og XII": The Saga of the Grandmothers :klo:  Ble liksom ikke så fengende...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...