Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Historisk og kulturelt er det forferdelig trist, og for Paris, Frankrike og den katolske kirken er det nok på mange måter en katastrofe både materielt og ikke minst følelsesmessig, men her på berget er ikke en så stor og viktig begivenhet, tross alt...

Quasimodo trender på twitter...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

-Det sies at spiret har falt, sier de på nrks nyhetssending. Twitter har forlengst vist de faktiske bildene av at det faller...

Skrevet
3 minutter siden, Daria skrev:

-Det sies at spiret har falt, sier de på nrks nyhetssending. Twitter har forlengst vist de faktiske bildene av at det faller...

Akkurat det samme med de store glassmalerivinduene.... Det er det vist bilder av flammer ut gjennom det store vindu i fronten og nrk var ikke sikker på om de var skadet enda. Hva skal de med nett og ekstrasending når de ligger såpass langt etter...... Eller  at de viser bilder av brannfolk nær brannen og samtidig snakker om at de ikke har kommet opp enda..... selv om de tok seg raskt inn igjen der da. 

Skrevet

Og de legger ut franskspråklige tweets som ingen av dem kan oversette... :rolleyes: Det føles litt unødvendig på så mange måter.

Skrevet

Bildet av flammet ut av rosevinduet i front :grine:

Skrevet
1 minutt siden, Daria skrev:

Bildet av flammet ut av rosevinduet i front :grine:

Ja, det og videoen av spiret som faller er kanskje det aller verste. 

Skrevet

NRK har et studio med folk hvor ingen kan nok fransk til å oversette en tweet og en mann som kaller evangelister for evangelikere. BBC intervjuer forfatter Ken Follett, som har skrevet en bok hvor Notre Dame brenner og derfor har studert katedralens oppbygging nøye og kan fortelle i detalj om hvordan brannen sannsynligvis har utviklet og spredt seg, før de går videre til tidligere fransk minister Segolene Royal. Utklassing.

Skrevet

Det mest tragiske i en brann som denne er ikke det som fysisk går tapt - uansett hvor uvurderlig og uerstattelig det er - men alt det har betydd for så mange over så lang tid. Tradisjonene, symbolikken, alle hendelsene, begivenhetene og følelsene som har skjedd, som skulle skje, som ikke vil skje.

Skrevet
23 timer siden, Daria skrev:

I natt har jeg sovet i en blåveiseng på Majorstua og sett en konfirmant med mummi-bunad. I går natt hadde jeg et forhold til en eldre mann som fridde. Jeg leve et interessant liv nattestid...

I natt kjøpte jeg gård sammen med et vennepar. Jeg er litt usikker på hvorfor - jeg hadde hverken lyst eller råd, men tilsynelatende heller ikke noe valg...

Skrevet (endret)
36 minutter siden, Daria skrev:

I natt kjøpte jeg gård sammen med et vennepar. Jeg er litt usikker på hvorfor - jeg hadde hverken lyst eller råd, men tilsynelatende heller ikke noe valg...

Jeg klarer ikke å huske drømmene mine for tiden, dessverre. Noen av de er jo så absurde at jeg våkner og forteller meg selv hvor absurd det er. :ler:

Endret av Skravla
Skrevet

Man kan jo lure på hva underbevisstheten egentlig driver med :fnise: 

Skrevet

bildene her ser det faktisk ut som en del av glassmaleriene er relativt intakte - ganske utrolig når man ser dronebildet tatt ovenfra mens flammene herjet som verst. Ildmørje har sjelden føltes som et mer passende ord...

Skrevet

Håper jo at en del glassmalerier kan reddes. 

Hørte et intervju ang. glassmaleriene og det var ikke selve glasset, men blyet de var mest bekymret for når det kom til varmen. Bly har vist lav smeltetemperatur. Og om det brant mest over så stiger jo varmen så det kan jo ha reddet en del. 

Skrevet

Jeg tok en bytur for å jakte på sko, da er det jo helt naturlig at jeg kom hjem med et lass smågodt og tre pakker te (påskete, hvit te med granateple, Duke of Canterbury (svart og grønn te med eple, pasjonsfrukt og bergamott))... Sistnevnte godt hjulpet av at Black Cat på Byporten for en gangs skyld hadde en ekspeditrise som ikke bare ga meg tid til å trekke pusten og vurdere å spørre om noe, men til og med spurte om det skulle være noe mer... 

Listen over alt jeg ikke kjøpte er tross alt lenger - den gule blusen på Indiska, stoffet på Stoff & Stil, skoene på Skopunkten (fargen var litt feil, størrelsen var litt feil, men de var jo på tilbud...), de fantastiske blomstrede DrM-støvlene og ikke minst et helt menasjeri av fornøyd smilende elefanter fra Indiskas interiøravdeling - eggeglass, vase, potteskjuler... :hjerter: 

Skrevet

Jeg har blomster på balkongen! :strix: Jeg ha også den vage angstfølelsen som følger med å ha hengt ut kassene helt på egen hånd, selv om jeg vet at de henger helt trygt...

Skrevet

Fælt å se så mange år kulturhistorie gå opp i røyk... Tror gubben er glad for at jeg nektet han bare å sitte på trappa av Notre-Dame da vi var i Paris på ferie. Han har nemlig en «nei, jeg besøker ikke kirker»-trumping, men da jeg fikk en fyr som var omtrent like medgjørlig som et sta esel inn gjennom dørene der, var det han som endte opp med å bruke uendelig mye tid på å gå rundt og kikke på utsmykking og kunst. Fikk trigget historikeren i han. 

Skrevet

Vår felles venninne har en eks som hadde samme innstilling - hun endte opp med å gå alene i Peterskirken.  :rolleyes:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...