Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet
30 minutter siden, Daria skrev:

Julius forgiftet

Hva feiler det folk?! :overrasket:

Helt ufattelig at noen kan komme på noe sånt... :rasende:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor ble det av denne solen yr har lovet meg...? Men jeg skal vel klare å jakte mammuter i snøvær også... :nigo: 

Skrevet
1 time siden, Daria skrev:

Julius forgiftet

Ja, hva i huleste feiler det folk? :kjefte:

Skrevet
2 timer siden, Daria skrev:

Julius forgiftet

Dette er jo galskap, skjønner ikke hva som går av folk! 😠

Skrevet
17 timer siden, Daria skrev:

04.03: Tre lest, ingen kjøpt.

Peer Gynt har endelig tatt steget fra skal-lese til har-lest-kategorien.

I morgen begynner mammutsalget - etter å ha gått nøye gjennom katalogen på jobb i forrige uke dukket det visst opp et par jeg trenger å innlemme i egen samling, så da blir det nok en liten bokhandel-utflukt... :plystre: 

05.03: Tre lest, tre kjøpt.

En roman, en samling Jon Fosse og en teaterbok - relativt beskjedent og edruelig. Den ene av bøkene jeg var ute etter fant jeg ikke (og jeg var i tre bokhandler, hvorav to er av byens største), på Tanum kunne hun, etter å ha konferert med sin pc, fortelle at ingen av deres butikker hadde fått inn... Går jeg inn på Tanums nettsider ligger den ikke på mammutsidene, men jeg få den opp hvis jeg søker på tittel - til fullpris. Forstå det den som kan... Haugenbok (hvor det er så lenge siden jeg ha handlet at kontoen min ikke fantes lenge) hadde den derimot til mammutpris, så da kommer den vel i posten etterhvert. Teaterboka, som var den andre jeg bevisst var ute etter, fant jeg til slutt ett enslig eksemplar av i den tredje butikken jeg var i, et par andre jeg hadde en vag tanke om å se litt nærmere på så jeg ikke noe sted. 

Skrevet

Noen der ute plystrer, høyt og entusiastisk og ørlite falskt, Eurovisjonshymnen. Hvorvidt han er MGP-entusiast eller mimrer om den gangen den innledet store sportssendinger vites ikke...

Skrevet (endret)

Åååååneiiiiii, nå kommer jeg til å ha den på hjernen resten av kvelden. Hvorfor kikket jeg inn her nå? :klaske: 

Endret av Cata
Skrevet

Værsågod - gleden er åpenbart på min side :fnise: 

Skrevet

En til? Jeg var ikke klar over at dette var en få-på-hjernen-sang - for en uventet bonus :nigo: 

Skrevet (endret)
20 timer siden, Daria skrev:

05.03: Tre lest, tre kjøpt.

05.03: Fire lest, tre kjøpt.

Det er ikke så ofte jeg fullfører en hel bok samme dag som jeg kjøper ren, men Jonathan Graham Swifts Morsdag er en liten flis på bare 134 sider, og vi fikk en så god start med litt kvalitetstid over en kanne earl grey på kafé tidligere i dag... Den handler om en dag og ett liv, om ord (sånn sett skulle jeg gjerne lest den på engelsk, men det er en god oversettelse) og om å skrive, og sier masse i bisetninger og mellom linjene - jeg liker sånt. Den ene dagen er i 1924, og jeg trodde først den var skrevet på den tiden, men den er bare et par år gammel. Nytt forfatterbekjentskap som godt kan videreføres.

Endret av Daria
Plutselig innså jeg hvorfor jeg trodde boka var gammel - jeg har blandet Graham Swift med Jonathan Swift...
Skrevet

To morgenspørsmål:

1)Veiarbeid rett utenfor kl 8, nå jeg hadde tenkt å sove en time til - var det virkelig nødvendig? (Altså, jeg setter jo pris på at de asfalterer igjen der de gravde etter sprukne vannrør for noen uker siden, men måtte det skje akkurat nå og ikke om et par timer...?)

2)Jeg er snart 39 og har aldri, selv ikke i tenårene, vært voldsomt plaget av kviser. Så hvorfor har jeg da en stor og synlig en rett ved munnen den dagen jeg skal ordne passet jeg skal leve med de neste ti årene? Igjen - var det virkelig nødvendig...?

Skrevet

Da var nytt pass bestilt - med enda verre bilde enn det gamle. Det hører jo med... Forøvrig er det faktisk ikke mulig å gå forbi botsfengselets allé - som nå offisielt heter Egon Olsens allé - og ikke nynne på Olsenbandens kjenningsmelodi. Å gå Grønlandsleiret forbi Grønland kirke og blokkene på haugen uten å få sangen om Enerhaugen på hjernen skal også godt gjøres...

Skrevet

Ut fra logikken om at man faktisk skal likne seg selv i passet, så er jeg seriøst fornærmet på mitt. :sur:

Skrevet

:fnise: Nå får man ikke engang lov til å ha på briller på passbildet, så sånn sett likner jeg mindre enn noensinne...

Skrevet
På 5.3.2019 den 20.52, Daria skrev:

05.03: Fire lest, tre kjøpt.

07.03: Fem lest, tre kjøpt.

La oss bare konkludere med at satire og humor muligens ikke er av Ian McEwans sterkeste sider og ikke snakke mer om Solar...

Skrevet

Passbilde :flau:   Jeg mener å huske at jeg måtte avgi et fingeravtrykk da jeg bestilte passet mitt. Så da er det ihvertfall håp om at de skjønner at det er mitt pass... :flau:   Og jeg skal ikke påstå at førerkortbildet er det spøtt bedre... :flau: 

Skrevet

Fingeravtrykk ble jeg også avkrevd (og trengte noen forsøk for å få det til...), det var nytt siden sist. Dessuten hadde vi en diskusjon om hvor høy jeg egentlig er - jeg har jo knapt vært målt skikkelig siden jeg var utvokst, og har bare anslått at jeg er 1,60 - det er jo så rundt og greit. I følge måleveggen deres var jeg en cm eller to høyere - dette er visst viktig...

Skrevet (endret)
17 timer siden, Daria skrev:

07.03: Fem lest, tre kjøpt.

La oss bare konkludere med at satire og humor muligens ikke er av Ian McEwans sterkeste sider og ikke snakke mer om Solar...

08.03: Seks lest, fire kjøpt.

Till min allra bästa vän føyer seg fint inn i rekken av mine tilfeldige, men vellykkede svenskekjøp. Litt mer usikker på mammutboka som kom i posten i dag. Rent visuelt bærer den preg av å værer utgitt på et lite forlag, for å si det sånn... Men den handler om Bjerkebæk, Sigrid Undsets hjem, som jeg ble så betatt av i sommer, så den er jo verdt et forsøk. Man skal ikke (nødvendigvis) dømme boka etter omslaget - selv om det ofte gir et hint eller tre... 

Endret av Daria

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...