Daria Skrevet 26. november 2018 Forfatter #20301 Skrevet 26. november 2018 Det er mulig jeg har en og annen ikke helt tom boks fra før av også... *er på dagens andre kanne - nå med pære og granateple*
Daria Skrevet 26. november 2018 Forfatter #20302 Skrevet 26. november 2018 Magnus har en halv bondes overtak? Hodet eller beina? Venstre eller høyre halvdel? Hvem hadde med sag? Eller snakker vi melkekvoter? Dyrket mark?
Rosalie Skrevet 26. november 2018 #20303 Skrevet 26. november 2018 Næmmen, Daria, da - har du sett på sjakk?
Daria Skrevet 26. november 2018 Forfatter #20304 Skrevet 26. november 2018 Jeg zappet innom da det var reklamepause i QI. Men alvorlig talt - 12 remis av 12 mulige er jo ikke akkurat strålende reklame for sjakk som tv-sport.
Daria Skrevet 26. november 2018 Forfatter #20305 Skrevet 26. november 2018 På 15.11.2018 den 13.23, Daria skrev: 15.11: Seks lest, to kjøpt. Han som har skrevet boka om de norske passasjene på Titanic demonstrerer effektivt at kunnskap om og interesse for temaet ditt ikke nødvendigvis gjør deg til en god forfatter. Her burde forlaget spandert en skikkelig språkvask eller en medforfatter. Eller i det minste en redaktør som kunne påpekt at å avslutte setninger med utropstegn eller tre prikker ikke hører hjemme i sakprosa. 26.11: Syv lest, to kjøpt. Rolf Stenersens bok om Edvard Munch er ferdiglest. En veldig personlig skildring - Stenersen var en av de som sto Munch nærmest, og det var nok en blandet ære...
Daria Skrevet 26. november 2018 Forfatter #20306 Skrevet 26. november 2018 Jeg skal komme meg ut av fjortisbobla snart, jeg lover (neste Ti på topp er fra 1983, nostalgien blir neppe like voldsom av det...), men siden jeg først fant den igjen er det vanskelig å forbigå Take Thats debutvideo i stillhet. Man kan mene mye om den, og i ettertid er den neppe det de ser tilbake på med størst stolthet, men den er jo minneverdig - og de kan i det minste ikke beskyldes for overdreven selvhøytidelighet Dette er dessverre den sensurerte versjonen, uten nakne rumper...
Daria Skrevet 27. november 2018 Forfatter #20307 Skrevet 27. november 2018 Hvilken emneknagg man bruker når man går på trynet i hoppbakken og legger ut blodig bilde med brukket nese fra legevakta på insta? #whocaresIammarried Daniela Iraschko-Stoltz har vel vært ute en vinterdag før...
Daria Skrevet 27. november 2018 Forfatter #20308 Skrevet 27. november 2018 Jeg kan ikke si at jeg er så voldsomt overveldet over teatrenes vårprogram. Jeg skal nok se litt av hvert både her og der, men det har ikke vært så mye som har fått meg til å bryte ut i jubel og ekstase. Unntaket er Oslo, men den ekstasen ble jo utløst allerede i fjor sommer...
Daria Skrevet 27. november 2018 Forfatter #20309 Skrevet 27. november 2018 18 timer siden, Daria skrev: 26.11: Syv lest, to kjøpt. Rolf Stenersens bok om Edvard Munch er ferdiglest. En veldig personlig skildring - Stenersen var en av de som sto Munch nærmest, og det var nok en blandet ære... 27.11: Syv lest, tre kjøpt. En stor og prisbelønnet biografi over Laura Ingalls Wilder landet på dørstokken med et dunk i 3-tiden i natt, sammen med 2019-utgaven av min finske almanakk.
Daria Skrevet 27. november 2018 Forfatter #20310 Skrevet 27. november 2018 Har vært på klassisk konsert og gått hjem etterpå i mørke og kulde - når sitter jeg under pleddet med ulltøfler, kladdkakeballerinakjeks og Downton Abbey-julete. Dessuten kom jeg over årets julegavetips-liste fra goop - Gwyneth Paltrows fullstendig hinsides all fornuft "livsstilmagasin-nettside... Hva med en dings som allows you to share your heartbeat or hold your loved one’s in the palm of your hand? Et rosenkvarts-sugerør? Et krystall-abonnement? Et anatomisk korrekt messinghjerte (I Gwyneths verden er dette en sexy gift...)? Paljettbukser? Eller gjør det enkelt og sats på et kasjmirpledd - kun 1500$...
Daria Skrevet 28. november 2018 Forfatter #20312 Skrevet 28. november 2018 Caruana kastet inn håndkleet og det jublet i en naboleilighet Hurtigsjakk går det an å se på, der skjer det jo ting litt oftere enn hvert kvarter...
Daria Skrevet 28. november 2018 Forfatter #20313 Skrevet 28. november 2018 (endret) Det er jo litt vanskelig for en stakkars teaternerd med varige Tenk om-skader å ikke tenke at Lykke-Merlot hører til i ungeflokken til David og Lukas sammen med Francesca Chablis, Julietta Amarone og Kamomilla Bordeaux... Endret 28. november 2018 av Daria
Rosalie Skrevet 28. november 2018 #20314 Skrevet 28. november 2018 54 minutter siden, Daria skrev: Det er jo litt vanskelig for en stakkars teaternerd med varige Tenk om-skader å ikke tenke at Lykke-Merlot hører til i ungeflokken til David og Lukas sammen med Francesca Chablis, Julietta Amarone og Kamomilla Bordeaux... Jeg vet!
Daria Skrevet 28. november 2018 Forfatter #20315 Skrevet 28. november 2018 Hun hadde vært litt i media da også - de må jo ha blitt litt inspirert...
Rosalie Skrevet 28. november 2018 #20316 Skrevet 28. november 2018 Ja, navnene ble nok sterkt inspirert av lille, veskevoksne Lykke Merlot, gitt.
Rosalie Skrevet 28. november 2018 #20317 Skrevet 28. november 2018 Hun har forresten ikke mindre enn fire fornavn, samme med søsteren: Lykke-Merlot Aurora April og Perle-Gamay Aurelia Engelen
Daria Skrevet 28. november 2018 Forfatter #20318 Skrevet 28. november 2018 Siden dette ikke er mitt ekspertområde måtte jeg ta google til hjelp for å forsikre meg om at Gamay også er en rødvin. Jeg unngår stort sett i det lengste å kommentere barns navn - de kan tross alt ikke noe for hva de heter - men enkelte foreldre gjør det jo vanskelig... Det hender man tenker at de strenge navnereglene man hadde før hadde sin funksjon.
Daria Skrevet 28. november 2018 Forfatter #20319 Skrevet 28. november 2018 Hesten i offside-posisjon? Når fikk man offside i sjakk? Bortsett fra når elevene spiller, da - da er det meste mulig. Inkludert konger med jet-pack...
Daria Skrevet 28. november 2018 Forfatter #20320 Skrevet 28. november 2018 Dronningen er overbelastet og kan ikke gjøre alt på en gang. Det foregår besjeling på høyt plan her
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå