Serafina. Skrevet 6. november 2022 #33441 Del Skrevet 6. november 2022 Daria skrev (16 minutter siden): Denne kommer med hilsen fra naboen (jeg er litt usikker på hvem av dem..), som har vært på Shakira-kjøret i formiddag. Dere for bare prøve å forestille dere lyden av at han synger med... Jeg er påkledd og presentabel (det er fortsatt mer enn to timer til avgang), og på annet forsøk også i strømper i riktig rosa-nyanse. Det hender lyset på soverommet er litt utilstrekkelig til å se forskjell (jeg regner med at dette er en problemstilling samtlige av bokas faste lesere kjenner seg igjen i... ). Kjenner jeg er litt nysgjerrig på valgt antrekk. 😂 Føler meg litt kjedelig som kun bruker sorte strømpebukser. 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 6. november 2022 Forfatter #33442 Del Skrevet 6. november 2022 Jeg har en hel regnbue av strømper - og organiserer strømpebukseskuffen (samt skjørt og kjoler) etter farge Dagens antrekk ble en omslagskjole fra Gudrun Sjödén - turkisgrønn med blomster, sommerfugler og fugler i grønt og rosa - mørkerosa strømper og ditto strikkejakke, samt roser i håret og ring og øredobber med turkise detaljer. 🦋 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafina. Skrevet 6. november 2022 #33443 Del Skrevet 6. november 2022 Wow! Du lyser opp en ellers trist novemberdag. 😄 Jeg bruker farger, men ikke på strømpebukser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 6. november 2022 Forfatter #33444 Del Skrevet 6. november 2022 Her brukes farger på alt, fra undertøy til kjøkkenredskaper Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 6. november 2022 #33445 Del Skrevet 6. november 2022 Og plutselig ble min grå joggebukse veldig grå… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 6. november 2022 Forfatter #33446 Del Skrevet 6. november 2022 Det er en svenske på pallen i et verdenscuprenn i hopp - Frida Westmann på 3. plass. Det er noen år siden sist, for å si det pent (1992, sier kommentator, men jeg har ikke den samme blinde tiltroen til TV3s folk som jeg har til NRKs orakler...). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 6. november 2022 Forfatter #33447 Del Skrevet 6. november 2022 (endret) Du vet lunsjen har vært lang og hyggelig når du ikke er hjemme før kl 19... En ny fransk bistro i nabolaget er testet og besto med glans - her vil vi nok gå igjen. God mat (løksuppe og sjokoladedessert), fine lokaler (mengder av lysekroner!) og skikkelig teservering - alt man trenger en søndags ettermiddag... Endret 6. november 2022 av Daria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 6. november 2022 Forfatter #33448 Del Skrevet 6. november 2022 (endret) Her er det åpenbart bare å opprettholde gode vaner til senere (Nevnte jeg forresten at julesortimentet til Black Cat har kommet? I en nettbutikk nær deg nå - og på en dørmatte nær meg ganske snart... ). Endret 6. november 2022 av Daria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 7. november 2022 Forfatter #33449 Del Skrevet 7. november 2022 (endret) I dag har jeg, etter at psykofysio hadde gjort sitt med øvelser inspirert både av yoga og tai chi, vært på Oslo City - der har jeg knapt satt min fot siden før pandemien. Varmeputen jeg har tenkt på å kjøpe siden jeg var på rehab er endelig i hus (selv om behovet ikke er så påtrengende lenger - kombinasjonen litt annen trening, varmepakninger og jevnlige avspenningsøkter under oppholdet har gjort underverker for nakke og skuldre) og jeg var innom intet mindre enn tre klesbutikker uten å kjøpe noe. Det hele var unnagjort på 20 minutter - mer enn det hadde jeg ikke å gå på. Tiden da jeg kunne shoppe en hel dag til ende er over... Endret 7. november 2022 av Daria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 7. november 2022 Forfatter #33450 Del Skrevet 7. november 2022 Daria skrev (På 4.11.2022 den 21.12): 04.11: En lest, ingen kjøpt. Egentlig jeg kan vel påberope meg å ha lest tre bøker, men når jeg har Tove Ditlesfsens selvbiografiske trilogi Barndom, Ungdom og Gift samlet i ett bind som så vidt overstiger 300 sider totalt, føles det litt grådig Egentlig er jeg nesten litt skuffet - ikke fordi de er dårlige på noe vis, men fordi jeg har hørt så mye nesten geniforklarende omtale av dem, og så overveldet ble jeg ikke. Muligens har det litt å gjøre med at jeg lest Ditlefsens Barndommens gate tidligere, den trekker veksler på mye av det samme stoffet. Mest inntrykk gjør siste delen av Gift (jeg er litt usikker på om dobbeltbetydningen er tilsiktet), hvor både ektemennene (fire i tallet) og rusen ligger tett. Det er sånne historier som får meg til å tenke at jeg har levd et dørgende kjedelig liv - og at det egentlig er helt greit... 07.11: Tre lest, ingen kjøpt. Katie Kitamuras Intimacies er en roman med handling fra den internasjonale krigsdomstolen i Haag, intet mindre. Hovedpersonen er tolk; halvt amerikaner, halvt japansk og helt kosmopolitt med en litt uklar definisjon av hjem, og nokså nylig ankommet Haag, hvor hun har en venninne, et komplisert forhold og en krevende jobb som etter hvert involverer en krigsforbrytertiltalt tidligere president. Stikkord er språk, tilhørighet, kunst og moral, og det er en av de bøkene hvor omgivelsene og ideene egentlig engasjerer meg mer enn selve handlingen. Aunt Jo's scrap-bag av Louisa May Alcott er en samling små fortellinger, primært beregnet på barn, utgitt i 1875. Som det meste annet av Alcott er de søte, tidvis rørende og mer enn en smule moralske. Alt ordner seg for snille og pliktoppfyllende piker, og det er mye glede å finne i fattigdom bare man tar det med godt humør og ditto oppførsel.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 7. november 2022 Forfatter #33451 Del Skrevet 7. november 2022 (endret) For øvrig har det jo vært uunngåelig for assosiasjonshjernen å måtte forholde seg til en bok med tittelen Intimacies uten å hente fram denne i tide og utide... Endret 7. november 2022 av Daria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 7. november 2022 Forfatter #33452 Del Skrevet 7. november 2022 Jeg innser at jeg er en uoppmerksom og lite bevisst kunde som ikke aner hvor mange skiver bacon det er i en pakke, eller hvor mye en pose Bamsemums veier (eller hva noen av dem koster - økonomisk privilegert er vel også et stikkord her) - men hvor mange egg det er i pakken får jeg faktisk med meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 7. november 2022 Forfatter #33453 Del Skrevet 7. november 2022 Dagens tilskudd til vokabularet: eksistensiell autentisitetsetikk, autentisitetsdydsetiske perspektiver og etiske deliberasjonsprosesser. Fra kategorien Daria leser psykologiartikler hun strengt tatt ikke er kvalifisert for. Jeg kastet inn håndkleet på denne... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 8. november 2022 #33454 Del Skrevet 8. november 2022 Daria skrev (10 timer siden): Dagens tilskudd til vokabularet: eksistensiell autentisitetsetikk, autentisitetsdydsetiske perspektiver og etiske deliberasjonsprosesser. 😳 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 8. november 2022 Forfatter #33455 Del Skrevet 8. november 2022 Når det egentlig er nesten litt for kaldt for regnkåpen, selv om den er foret, og samtidig for vått for det meste annet - og trikken hjem er 10 minutter forsinket... Nå er jeg hjemme i varmen under pleddet med en kanne te etter dagens eskapader, som inkluderte trusler om utvidelser fra fysio (-Vi kan jo legge til strikk neste gang, for litt mer motstand - minn meg på det - og kanskje økt vekt etter hvert...) og julemusikk på Espresso House. Jeg synes egentlig det er litt for tidlig, men det var ikke de mest tradisjonelle - jeg tåler Baby it's cold outside og All I want for Christmas is you bedre enn Glade jul og O helga natt på denne tiden (det er mulig jeg trampet rytmen og nynnet med mens jeg satt og leste...). Og årets første Last Christmas, ikke minst Jeg utviste stort måte hold på biblioteket og lånte bare de tre jeg skulle hente (og leverte fire) - og av de to som fortsatt sto som underveis, fikk jeg melding om at den ene var klar til henting før jeg var kommet hjem. Selvfølgelig... Sauen Shaun skrev (3 timer siden): 😳 Det var omtrent der jeg var også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 8. november 2022 Forfatter #33456 Del Skrevet 8. november 2022 Grunnleggende når du tekster et matprogram: Entrée er forrett, ikke hovedrett... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 8. november 2022 #33457 Del Skrevet 8. november 2022 Daria skrev (15 timer siden): Dagens tilskudd til vokabularet: eksistensiell autentisitetsetikk, autentisitetsdydsetiske perspektiver og etiske deliberasjonsprosesser. Fra kategorien Daria leser psykologiartikler hun strengt tatt ikke er kvalifisert for. Jeg kastet inn håndkleet på denne... Det er ikke så ofte jeg må stave meg gjennom ord, men her kom gamle stavekunnskaper til sin rett. Om jeg ble noe klokere av det? Nope! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 8. november 2022 Forfatter #33458 Del Skrevet 8. november 2022 Det føles jo litt som ord de bare har funnet på og satt sammen litt tilfeldig... Jeg har lest en del sakprosa, men aldri opplevd så mange lange og ukjente fremmedord som i psykologi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 8. november 2022 Forfatter #33459 Del Skrevet 8. november 2022 Hvorfor ligger ikke smykkestrikkene mine der jeg trodde? Har jeg 1) lagt dem på et (u)lurt sted eller 2)brukt opp alt uten å kjøpte nytt, og burde jeg i så fall 3)starte en større leteaksjon eller 4)planlegge en utflukt til Panduro eller Søstrene Grene for å fylle opp lageret...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 8. november 2022 Forfatter #33460 Del Skrevet 8. november 2022 Den Nationale Scene setter opp den musikalen jeg har hatt aller mest lyst til å se de siste årene - bare i desember... De kunne vel tøyd det litt ut på nyåret hvor sannsynligheten for å kunne vurdert en tur hvertfall var litt større...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå