Gå til innhold

Mokkon83`s lukkede graviditetsdagbok

Mokkon83

Anbefalte innlegg

Fyker til Ikea en tur :):hoppe:

Mannen blir ikke med allikevel.... men svigermor møter meg der så da er det greit :)

Får se om jeg stikker innom xxl og ser om de har noe igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag har tida jammen meg gått fort!! svigermor og jeg var 2,5t på ikea...! og etter det 30min på xxl.

Fikk kjøpt regntøy til både Mannen og meg (HH) og 2 piquetskjorter til Mannen :)

På ikea fikk jeg kjøpt masse rart :hoppe:

Hadde bestemt meg for ikke bruke mer enn 1000kr, overskred budsjettet med 295kr, så det var absolutt ikke galt!! :bukke:

Fikk kjøpt meg

- bladkurv

-serviettholder

-toalettsete i mørkt tre

-krakk (slik at jeg når sengetøyet på øverste hylle i skyvedørsgarderoben... )

-ovnsform med rist (genial når vi skal lage stek)

-sminkespeil som festes på baderomsinnredningen

-q tip holder

-3 hyller (sinklignende greier til kjelleren)

-sovepose til lillejenta

-sutteklut til lillejenta

-røykvarsler

-toalettmappe til lillejenta

og fikk byttet overmadrassen til sprinkelsenga som vi tok feil sist :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2,5 time på Ikea? Sprekt! Tenker mannen var glad for å slippe! :fnise:

det vil jeg tro ja! :)

men faktisk så liker Mannen ikea :hoppe:

trodde alle menn hatet å være der...!

men hadde ikke klart så lenge der borte uten en halvtime på kafeen, og jeg er gåen i kroppen nå...!

må tilbake i morgen (på xxl) fordi jeg har kjøpt feil regntøysett...

ei dame som jobbet der viste meg bort til der tilbudet var, men det var visst feil... de hadde bygget om i dag! så jeg hadde tatt to sett til 589kr hver istedet for 299kr pr sett...!

jeg burde nok ha oppdaget det da jeg betalte, men helt ærlig så var jeg så sliten, tissetrengt og klar for å komme meg hjem at jeg bare dro kortet...

de skulle legge av de som var på tilbud frem til fredag, men utrolig ergelig! koster jo litt å kjøre innover også! spesielt med bensinsluket mitt :(

i morgen skal jeg forevige magen hos fotograf! fikk beskjed om å gå med truse som ikke lager merke og uten bh før jeg kom :fnise:

pengene har flydd godt avsted her..! betalte alle regningene som både jeg og Mannen har hatt liggende her, ikke mye å skryte av igjen! jeg vil bli rik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med gravidfotografering! :strix: Hvor mye må du ut med for det? Skal mannen være med, eller er det bare deg og magen?

Kjipt at du må tilbake til xxl.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir spennende dette!! skal ta aktbilder også :flau:

nå er det jordmortime kl 9 som står på planen :)

hodet hadde ikke festet seg da jeg var hos turnuslegen tirsdag.. men det er jo litt tidlig enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Alabama

Fort gjort å svi av noen lapper på Ikea. Vi var der forrige uke for å se på hyller, og kom hjem med alt annet, bl.a utemøbler, tallerker osv.. :fnise:

Så gøy med fotografering, da! (Og litt skummelt??) Blir sikkert kjempefine bilder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fort gjort å svi av noen lapper på Ikea. Vi var der forrige uke for å se på hyller, og kom hjem med alt annet, bl.a utemøbler, tallerker osv.. :fnise:

Så gøy med fotografering, da! (Og litt skummelt??) Blir sikkert kjempefine bilder!

jeg begynte å bli litt svett mot kassa da jeg så hvor mye jeg hadde lagt i vognen.. :fnise:

hadde bestemt meg for at jeg ikke skulle bruke mer enn 1000kr. ble 1250ca så jeg pustet lettet ut da jeg gikk :)

gikk veldig greit på fotosession! veldig rart hvor fort en blir komfertabel med å være naken foran en fremmed... god øving til fødselen :fnise:

veldig flink dame som fotograferte! skal få bilder med meg på cd i neste uke, velge ut de jeg vil ha i album :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skikkelig sliten i dag!

er støl i hele kroppen...! lurer på om jeg skal tappe i badekaret og legge meg til bløt... mini-spa behandling for sliten høygravid :fnise:

verker i alle muskler, spesielt i hendene.. skrudde sammen en av tre hyller fra ikea tidligere i dag. Mannen skal få ta de andre! det ble litt too much

hadde tenkt å få et strøk grunning på ei dør, men lurer på om jeg må drøye det til en annen dag.

i morgen må jeg kjøre i to timer tilsammen for å få byttet regntøyet på xxl :(

jeg kunne tenkt meg skikkelig massasje hos profesjonell :)

i morgen skal jeg gå innom fysioterapeuten rett over veien her, han nevnte en gang at han gir modningsakupunktur ;)

det skal visst gi en kortere fødsel og gjøre at en slipper å gå på overtid :fnise: ganske klar for å få ha kroppen min for meg selv, iallefall innsiden av den :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det hjalp litt på de ømme musklene :)

helte litt babyolje oppi,så nå er jeg myk i huden :)

en del stearinlys på kanten og på baderomsinnredningen, gjorde susen dette :)

nå er det kveldsmat her! har stekt noen rundstykker til Mannen (ikke lagd selv, det skal jeg ikke skryte på meg :fnise: )

og kokt egg.

blir vel straks kveldsmat så er det natta!

usj, skikkelig rar press der nede nå...! men ingen vits å tenke ordet fødsel en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne dagen har flydd avsted!!!

Måtte kjøre 1t hver vei for å få byttet regntøyet som jeg kjøpte feil.. men det var det verdt! det som var på tilbud var mye finere enn det som jeg tok feil..! passet bedre også :)

fikk besøkt ei venninne, spiste lunsj sammen :)

var innom hm og kjøpte en amme-bh, 2 ammetopper og en strikkejakke til lillemor :)

nå er hentesettet klart! :rodmer:

fikk handlet inn mat til helgen, og alt jeg trenger for å lage gulrotkaken! gleder meg!!!!

nå er jeg helt utkjørt! føttene vibrerer... måtte av med sokkene, fått bittelitt vann i kroppen.

Mannen er i gang med middagen heldigvis! i dag blir det kokt laks med poteter, rømme og agurksalat :)

vi skal leie den nyeste varg veum filmen og kose oss i kveld :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh, blir nesten sliten bare av å lese om dagene dine for tida jeg! ;)

Ha en finfin helg! (Med gulrotkake kan den umulig bli dårlig :nigo: ) :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Puh, blir nesten sliten bare av å lese om dagene dine for tida jeg! ;)

Ha en finfin helg! (Med gulrotkake kan den umulig bli dårlig :nigo: ) :klem:

gjett om jeg er sliten selv her... :fnise:

fikk støvsuget og vasket gulvene i hovedetasjen idag, vasket to maskiner med tøy, jif-vasket en del vinduer innvendig og ryddet opp litt her :)

hadde vært deilig med et bad igjen... :sjenert:

i morgen blir det antakeligvis kafètur med noen fra gravidgjengen (dersom det ikke kræsjer med besøket av brodern..), bake kake til søndag og litt smårydding :)

skal prøve og sove lenge i morgen! våkner kl åtte hver morgen... men det er vel like greit, snart blir det minimalt med søvn :hoppe:

var innom han fysioterapeuten som driver med akupunktur... men han setter ikke modningsakupunktur, bare når en har nådd termindato og i samarbeid med jordmor.. men fikk et nr til ei anna ei... men tror bare jeg venter, lillemor kommer når hun er klar for det :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med helg! selv om hver dag er som helt for tiden :)

Nyter å være hjemme!! Det er fantastisk godt, skulle bare ønske jeg hadde mer energi og litt mindre vondt i ryggen :) Men da hadde jeg jo vært i jobb, så får bare ta det som det er!

Nå skal jeg ut og rake litt i hagen, endelig fint vær og lite vind :)

Hjelpe Mannen med å få litt orden i garasjen også... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

gulrotkaken ble kjempegod!!! :)

veldig mektig! fryste ned tre svære biter, så nå har jeg kake om noen kommer på besøk :)

har holdt på i flere timer i hagen i dag også!

fikk fjernet enormt mye løv og beskjært rosebuskene.

som alltid så kjører jeg på litt lengre enn det som godt er, og nå er jeg stiv og støl kan du tro....!

Middagen ble veldig god! Mannen er en fantastisk kokk!

Hjortestek,amandinepoteter,soppstuing som ble lagd med countreu og hvitvin,smørdampede asparges,nydelig fløtesaus med brunost og tyttebær :)aaaaah! til dessert disket han opp med hjemmelaget vaniljeis med varme bjørnebær :)

en time etter mat vanket det kaffe og gulrotkake :) pyntet med jordbær og blåbær :) MMMMmmmmm

Nå skal jeg synke sammen i sofaen (svigers reiste akkurat) og bare prøve å stabilisere ryggen igjen.. Mannen vil ha meg med ut og gå tur med hunden, men må se om jeg klarer...

vi har leid masse filmer, så det blir filmkos ikveld :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt veldig rar følelse nedover magen i kveld...

fire ganger med ca 10-15min mellomrom...

rar pressing nedover, nesten litt vondt...

leste litt på nettet, og tror det er det som er maserier.

merker at jeg gruer meg litt til ordentlige rier, jaggu meg ikke noe behagelig jeg har i vente nei!! gleder meg til fødselen er over og lillejenta ligger trygt i armene mine :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...