Gå til innhold

Mokkon83`s lukkede graviditetsdagbok

Mokkon83

Anbefalte innlegg

Om du kun får feriepenger i mai-utbetalingen, og lønn i juni, har du det jo akkurat som alle andre, bare at vi får lønn + feriepenger i mai og ingenting i juni (eller den mnd vi har ferie).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du kun får feriepenger i mai-utbetalingen, og lønn i juni, har du det jo akkurat som alle andre, bare at vi får lønn + feriepenger i mai og ingenting i juni (eller den mnd vi har ferie).

oppdaget det :) hehe

takk takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var en ytterst merkelig ordning, men.. Spesielt om du har fått beskjed om at du får betalt ferie, for du har jo ikke det.. Står det noe om dette i kontrakten din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off to work! :)

bare jobbe noen timer så skal Mannen og jeg på politiets hittegodsauksjon!

spent på det, har aldri vært på sånt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Har ikke alle betalt ferie? Altså at man jobber seg opp feriepenger året før?

Kanskje du har sånn at du bare får utbetalt lønn hver mnd og aldri feriepenger? Altså at du får utbetalt vanlig lønn også når du har ferie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke alle betalt ferie? Altså at man jobber seg opp feriepenger året før?

Kanskje du har sånn at du bare får utbetalt lønn hver mnd og aldri feriepenger? Altså at du får utbetalt vanlig lønn også når du har ferie?

En sånn ordning vil i så fall ikke være lovlig...

Man skal ha feriepenger beregnet på grunnlag av det man tjente året før. Å både få utbetalt feriepenger OG ordinær lønn samme måned, er derimot ikke vanlig, så har du en avtale om det, så har du god avtale!! Det vil jo i praksis si at du har en lønn som er 10,2/12 % høyere enn det som står i kontrakten din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å både få utbetalt feriepenger OG ordinær lønn samme måned, er derimot ikke vanlig, så har du en avtale om det, så har du god avtale!! Det vil jo i praksis si at du har en lønn som er 10,2/12 % høyere enn det som står i kontrakten din.

Det er faktisk ikke uvanlig, om man jobber i det private. Da jeg sto mellom to jobber og de visste det, tilbød den ene lønn 12 mndr i året (+ feriepenger selvsagt), og da var jo valget enkelt. Det er dette som er å ha betalt ferie. Feriepenger er jo noe alle har krav på, det er en del av lønnen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vanlig butikkjobb.. så stemmer nok det som jeg har fått..

men sto så rart på lønnsslippen..skal innom regnskapsføreren min og hente permene fra firmaet jeg drev tidligere. høre med han :)

ellers så gikk det strålende på auksjonen!

fikk kjøpt en helt ny tursekk! prislappen hang på enda... McKinley 65liter. betalte 350kr!

fikk også kjøpt et ubrukt nintendo ds spill (mario&luigi-bowsers inside story) 120kr

Mannen kjøpte en gps til bilen, men har visst litt skuffet over den..

alt i alt veldig fornøyd! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært hos legen. Fikk 50% sykemelding i to uker.. så reiser vi til kypros, og jeg skal inn etter det for å se om jeg bør ha mer sykemelding.

Nå skal jeg lage meg pizzabaguetter! :) fant noen greie glutenfrie på jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

deilig med sommer!! :)

Og er absolutt ikke å forakte at jeg er ferdig på jobb før kl 12 :)

50% sykemeldt..

Ikke lenge igjen til vi reiser nå!! gleder meg så :)

Mannen og jeg har virkelig funnet ferieformen, sånn :humpe: sett :) hehe

Vi har kost oss hver dag den siste uken! veldig herlig :)

Tror nok ikke det skal stå på innsatsen i PP2!

(blir det pp2 etter SA? klaffet i pp1 da.. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig er det helg! :)

Bare ei uke igjen med jobbing, så er det ei ukes ferie :)

skal bli så deilig å komme seg bort hjemmefra! slippe å lage middag ;)

ser ikke ut som det blir noe konsert i kveld. regner litt her, er ikke noe særlig å stå ute i regnet.. så vi koser oss nok med litt singstar her hjemme idag :)

Men i morgen blir det konsert!!! moro!!!

Vi var i byen tidligere i dag. Fikk kjøpt meg nytt søtt undertøyssett :) herlig med noe nytt i undertøysskuffen!

GOD HELG!!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får en herlig helg :hoppe:

Ha det kjempe gøy på konsert imorgen :):)

Misunner deg ferie om en uke... så deilig! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slapp i formen i dag...! lite tiltak i kroppen her i dag..

fikk ringt fysioterapeuten i dag, time i morgen kl 13!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sinnsykt rart å høre den knakinga hos fysioterapeuten.. damned..

ekkelt..

idag fikk vi ut gummibåten! I morgen skal vi få ut den store båten :)

nå må jeg sette i gang å vaske.. mi søster og mannen hennes + baby i magen kommer på besøk. grille og kose oss på st.hans :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig å få vasket litt! fikk jaggu meg klipt plenen også :)

Men det har sin pris... krøker på sofaen..

men om 30min skal vi ut og gå med bikkja! godt Mannen endelig kan være med å gå! Han skadet foten for halvannen uke siden.. snublet på en snurr.. og igår hadde han magetrøbbel :(

men nå er han klar for tur og senere :humpe:

gleder meg til å få mensen igjen! vi gleder oss til å prøve å bli gravide igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde ei kjempekoselig st.hans feiring i går!

Grilling og kos under paviljongen. nydelig vær! :sol:

Mi søster og mannen var her! Bare 3 mnd til jeg blir tante! hun har termin 23 september :)nydelig mage!

skulle ønske det var meg! hadde sett frem til at vi skulle gå gravide sammen, så er litt vemodig for meg :(

Nå ser jeg bare frem til mandag! blir deilig med ferie!

Har fri i dag :) var hos fysioterapeuten kl 12.00, og skal på møte på jobb kl 16.00

Trengs en gjennomgang der borte... Blir så sjokkert over hvor lite effektive folk er til å jobbe.. hører med saken at de jentene er 16 år.. beskjedene går inn det ene øret og ut det andre..

er bedre i ryggen! tror det har noe med at jeg ikke smurte baguetter onsdag, gjorde litt forskjellig andre ting! så til fredag skal jeg ikke smøre! må begynne med styrketrening for ryggen også!

alt i alt så går det egentlig ganske greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...