Gå til innhold

Hvorfor er man egentlig singel?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tror aldri at en skal kreve noe av en annen partner, en kan heller si hva konsekvensene blir hvis en ikke kan ta hensyn til hverandre. Hvis h*n er utro så kan f.eks konsekvensen bli ett brudd i forholdet (dette er opp til personene i forholdet).

En åpen og ærlig dialog er viktig for å kunne få frem hverandres grenser, og konsekvensene. Dette skal gjøres uten trusler og hersing av den ene eller begge partnerne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En åpen og ærlig dialog er viktig for å kunne få frem hverandres grenser, og konsekvensene. Dette skal gjøres uten trusler og hersing av den ene eller begge partnerne.

:jepp:

Gjest KateW
Skrevet

OG konsekvensene kan faktisk være avhengige av hele situasjonsbildet.

Skrevet

Men da må jeg nesten spørre: Tror du at det er mye utroskap fordi for få mennesker krever troskap av partneren sin? Hm?

:popcorn:

Jeg tror det er et litt tabu-belagt emne. Altså noe mange par ikke prater godt nok om.

Og som vi ser her inne, så har ulike folk relativt ulikt syn på hva troskap er.

Da blir det fort misforståelser.

Skrevet

Jeg tror det er et litt tabu-belagt emne. Altså noe mange par ikke prater godt nok om.

Og relativt ulikt syn på hva god kommunikasjon er.

Gjest KateW
Skrevet

Og relativt ulikt syn på hva god kommunikasjon er.

Neida, Stillis, alle damer trenger å se og kjenne et balltre en gang i blant.

Skrevet

Du svarte (som vanlig) ikke på det jeg spurte om.

Og det er ikke så veldig mange ulike syn på troskap her. Alle (unntat deg) er enige om at det er noe hvert par må definere for seg og at det er en selvfølge at man er tro mot hverandre.

Skrevet

Måtes du fremlegger synspunktene gjør at det ser ut som du har et krav om at utroskap ikkje er godtatt (noe eg ser på som helt greit),men du går faktisk å krever det direkte av partneren i tillegg. Isteden for å sitte kravet: Jeg finner meg ikkje i utroskap. Så får partneren ta et standpunkt hvor han/hun ligger i forhold til det. Eg kan ikkje kreve trofasthet fordi eg har ikkje noe som helst rett til å bestemme hva andre skal gjøre med sitt liv.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Urealistiske og overfladiske krav.

jeg har lest min skjerv med kvinnelige profiler på nettsjekkesider. Hva går igjen? Jo:

Han må ha ordnet økonomi.

Ha ambisjoner.

Like å reise. (Gjerne til litt dyre og eksotiske strøk).

Han må ta henne med storm.

Han må få henne til å le.

Han må og han må.

Det er aldri noen kvinner som uttrykker at de ønsker å elske og bli elsket på like vilkår. Det er aldri noen kvinner som sier at om en man er en cm lavere enn henne såp vil hun fremdeles kunne elske han og være lojal. Det er ingen kvinner som yttrykker at de vil evne å gi.

I bunn og grunn så er hovedinteressene til kvinner på slike sider reiser, shopping, kafebesøk med venninner og en fest en gang i blant. Det står aldri noe om et ønske om å komme under huden på et annet menneske, og enda mindre om å slippe noen til.

Kort og godt så uttrykker alle disse profilene et ønske om den rette fasaden med den rette fremgangsrike mannen. Hva som foregår innenfor de fire fremtidige vegger er ikke så viktig.

Det er såpass mange single i Norge i dag fordi materialismen har overtatt for kvinners ønsker i et samliv. Å elske åpent, ærlig og lidenskapelig er det ingen Norske kvinner som vil lenger.

Jeg har profil på ett par av disse nettstedene, og har ikke skrevet et eneste krav til mannen jeg leter etter. Jeg har fortalt om meg selv, og regner med at aktuelle menn har selvinnsikt nok til å ta kontakt hvis de føler mine tanker og egenskaper passer sammen med dem. Er det vanlig at damer ramser opp kvaltiteter og ønsker for den de søker?

Skrevet

Jeg har profil på ett par av disse nettstedene, og har ikke skrevet et eneste krav til mannen jeg leter etter. Jeg har fortalt om meg selv, og regner med at aktuelle menn har selvinnsikt nok til å ta kontakt hvis de føler mine tanker og egenskaper passer sammen med dem. Er det vanlig at damer ramser opp kvaltiteter og ønsker for den de søker?

Burde du ikke ha med dine sentrale ønskemål til en partner også?

Veldig vanskelig for andre å vite om de kan passe for deg ellers.

Skrevet

Burde du ikke ha med dine sentrale ønskemål til en partner også?

Veldig vanskelig for andre å vite om de kan passe for deg ellers.

Veldig mange jenter inne på nettsidene har ganske store krav til tider virker det som, det går både på det de skriver om seg selv og hva de ser etter.

Om en trenger å skrive direkte krav eller ikke er jeg ikke 100% sikker på. Jeg har ikke satt spesifikke krav, men ser helst etter en som har godt humør og smiler mye. Utseende og slikt kan ikke jeg sette spesifikke krav på.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Ja, det er det. det er veldig langt mellom de profilene som IKKE gjør det. Og, for å mase om det igjen, det er like meningsløst for jenter å skrive at de liker å reise!!! Like lite som det er et poeng for menn å skrive "liker sex" i sine profiler...

Skrevet

Uhorvelig mengder av mannlige profiler har "Liker å reise", "Må like å reise" i sin profil også.

De hevder at de liker å oppleve andre land og kulturer.

I sannheten gjetter jeg at det de fleste mener med å oppleve andre land og kulturer er å booke seg inn på et eller annet luksushotell i bali, og deres nærmeste kontakt med "andre kulturer" er den de får fra hotellpersonalet. Så kan de dra fornøyde hjem og legge ut bilder på facebook av esler de ble kjent med eller hva enn eksotisk de kan smykke seg med. Uten å egentlig ha opplevd noe som helst av hva de ikke kan oppleve hjemme, er bare å kjøpe noen papp palmer.

Skrevet

Ja, en stor andel ramser opp kvalitetene til drømmemannen, og jeg skjønner hvorfor enkelte påstår det er umulig å finne noen som passer. Han skal være høyere enn henne, slank, sosial, glad i å reise, glad i dyr, barn og natur, være selvsikker og ha glimt i øyet, like lange frokoster på søndag og påfølgende søndagstur, være flink med verktøy men samtidig dårlig nok til at hun kan hjelpe blablabla, get real.

Selv har jeg ikke andre krav til en kjæreste enn at hun skal være snill, trofast, uhøytidlig og ha sånn omtrent samme humor som meg.

Skrevet

Uhorvelig mengder av mannlige profiler har "Liker å reise", "Må like å reise" i sin profil også.

De hevder at de liker å oppleve andre land og kulturer.

I sannheten gjetter jeg at det de fleste mener med å oppleve andre land og kulturer er å booke seg inn på et eller annet luksushotell i bali, og deres nærmeste kontakt med "andre kulturer" er den de får fra hotellpersonalet. Så kan de dra fornøyde hjem og legge ut bilder på facebook av esler de ble kjent med eller hva enn eksotisk de kan smykke seg med. Uten å egentlig ha opplevd noe som helst av hva de ikke kan oppleve hjemme, er bare å kjøpe noen papp palmer.

Prøver å holde meg i form = Trener en gang i mnd

Liker å reise = Tar en fylletur til Syden to ganger i året

Glad i å lage mat = Lager noe annet enn frossenpizza en dag i uka

Glad i barn = Da får jeg leke med biler

Skrevet

Prøver å holde meg i form = Trener en gang i mnd

Liker å reise = Tar en fylletur til Syden to ganger i året

Glad i å lage mat = Lager noe annet enn frossenpizza en dag i uka

Glad i barn = Da får jeg leke med biler

Glad jeg ikke var så kynisk som deg den gang jeg søkte etter en kjæreste på nett. :ler: Selv om er litt enig i det du skriver, så tror jeg nok også at mange mener det de skriver.

Ift dette med kvaliteter, det å ha "krav", så hadde jeg også en slik liste, men det var ikke krav, heller hvordan jeg håpet en framtidig kjæreste kunne være. Det betyr jo ikke at man ikke kan være sammen med noen som avviker fra ønskene sine. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Glad jeg ikke var så kynisk som deg den gang jeg søkte etter en kjæreste på nett. :ler: Selv om er litt enig i det du skriver, så tror jeg nok også at mange mener det de skriver.

Ift dette med kvaliteter, det å ha "krav", så hadde jeg også en slik liste, men det var ikke krav, heller hvordan jeg håpet en framtidig kjæreste kunne være. Det betyr jo ikke at man ikke kan være sammen med noen som avviker fra ønskene sine. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Her tror jeg kvinner er nesten like gale som oss gutter på veldig mange punkter. Har sett ørten profiler om kvinner som vil reise hele tiden osv osv... Er bare det å kunne "sile" litt det folk sier...

Virker som veldig mange tar det som konkurranse, og de må dermed prøve å få ett best mulig startnummer!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

jeg er singel fordi jeg er sær og har ikke "sjans" på de jeg faller for og overser flotte fyrer som av en eller annen grunn liker meg... håpløst tilfelle.

Gjest Carleigh-Ann
Skrevet

jeg er singel fordi jeg er sær og har ikke "sjans" på de jeg faller for og overser flotte fyrer som av en eller annen grunn liker meg... håpløst tilfelle.

Yeah, me too! Møter gutter som virker betatt av meg og veldig fascinert og plutselig er de borta med vinden og jeg sitter med skjegget i postkassa... Bra jeg har en date i USA om noen uker hihi

Skrevet

Mange er nok single fordi de stiller stadig strengere krav til en eventuell partner og stadig slappere krav til seg selv. Til sist er ingen bra nok og da sitter man der.

Kanskje løsningen er å slutte å lete etter den store romantiske kjærligheten og heller forsøke å finne noen hyggelige mennesker av begge kjønn man deler felles interesser med. Så kan man ha det gøy sammen og hvis man er heldig så finner man noen man liker ekstra godt. I verste fall slipper man å sitte hjemme og deppe over den store kjærligheten som aldri dukker opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...