Gå til innhold

Jente (19) voldtok gutt på 14


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Blondie65
Samleie er ikke noe krav for at det skal være voldtekt. Det holder med "seksuell omgang" ved hjelp av tvang eller trusler. Eller f.eks. å utnytte noen som er bevisstløs eller ute av stand til å forsvare seg. Ereksjon eller ikke er derved irrelevant.

Akkurat det er nok riktig - men det KAN altså skje at det også er ufrivillig ereksjon med i bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
En jente på 19 er vel som oftest sterkere enn en gutt på 14.

Neppe. Tyngere og fysisk større, ja, men ikke sterkere. Var nok andre ting som skjedde enn at hun holdt han nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Ja, reglene i USA m.h.t. den seksuelle lavalder er beinharde. Den 19 år gamle jenta kan risikere LANG fengselsstraff. De kaller det voldtekt så lenge en av partene er under den seksuelle lavalder (har bodd der, så jeg vet).

Jeg er dog litt undrene over voldtektsbegrepet kvinne vs mann. Man må vel ha erigert penis for å få gjennomført et samleie, og da er det vel ikke voldtekt??

Ja, med andre ord, det er bare å voldta menn så mye dere vil. Tullinger, full blære gir blant annet stå. Sikkert mange kjerringer som er våte når de blir voldtatt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

En jente på 19 er vel som oftest sterkere enn en gutt på 14.

Tror nok noe annet også må ha skjedd her. De fleste 14-åringe gutter er nok en del sterkere en en jente på 19, vil jeg tro. Er selv 20 år og "lillebror" på 14 er allerede en del sterkere enn meg (dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://pub.tv2.no/nettavisen/utenriks/article1279097.ece

Men hvordan er det mulig? Hvor sterk er egentlig en jente på 19 sammenlignet med en gutt på 14? Jeg trodde en gutt på 14 var såpass sterk at han bare kunne rive seg unna.

Hvor vanlig er det egentlig med jenter som voldtar gutter og hvordan får de det til? Har jo hørt om voksne menn også som har blitt voldtatt av jenter.

Etter norsk rett -

Straffelovens § 192 regulerer voldtekt. Herunder rammes også f.eks. det å utføre seksuell omgang med en person som sover. En kvinne (mener det var i Bergen) sugde en ukjent mann på nach når han sov. Kvinnen dømmes naturlignok for voldtekt - oralsex anses som seksuell omgang.

På ingen måte sånn at man må ha samleie - kun straffeskjerpende - og heller på ingen måte slik at penis må være erigert. Personen kan sove osv. så trenger heller ikke være fysisk tvang på noen måte.

Dette er nok ikke voldtekt på den måten vi normalt tenker oss, altså sex påtvunget et uvillig offer, her er det trolig snakk om voldtekt som juridisk term fordi gutten er under den seksuelle lavalder. Så selv om dette skulle ha vært frivillig og ville vært fullt lovlig i mange land, f.eks Nederland, er det per definisjon voldtekt i en del andre land, f.eks USA.

Om det er tilfellet så dømmes hun ikke i Norge for voldtekt. Da dømmes hun for seksuell omgang med mindreårige - strl § 195 eventuelt § 196. Voldtektsbestemmelsen kommer ikke direkte til anvendelse kun pga personen man har sex med er under den lovlige alder. Alderen vektlegges imidlertid som et moment i avgjørelsen av om f.eks. "truende atferd" er utøvd for å oppnå den seksuelle omgangen.

I sverige operer man imidlertid med såkalt Barnevoldtekt, den kommer automatisk til anvendelse ved tilfeller hvor f.eks. en 13 åring og 22 åring har sex. Blir endring på det i den nye straffeloven men den trer ikke i kraft på noen år.

Endret av kristian82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok noe annet også må ha skjedd her. De fleste 14-åringe gutter er nok en del sterkere en en jente på 19, vil jeg tro. Er selv 20 år og "lillebror" på 14 er allerede en del sterkere enn meg (dessverre.

Da har du ikke sett de dundrene og pinglene som vanker i nabolaget mitt :ler:

"De fleste", mulig det, men betyr ikke dermed at det gjelder akkurat dette tilfellet. I min slekt f.eks. har flere av guttene vært små pipstilker frem til slutten av tenårene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som skriver her snakker om voldtekt som om det handler utelukkende om å tvinge en erigert penis inn i en kvinnes skjede.

Dere forholder dere ikke til at maktmisbruk, angst, sjokk, forvirring , handlingslammelse, panikk, følelsesmessig utpressing, ydmykelse, tap av kontroll og mange andre faktorer er involvert.

Det handler her om en gutt i en maktesløs posisjon, som har blitt utsatt for et traumatisk sjokk og blitt misbrukt seksuellt av en voksen kvinne...

Spekulasjonene i denne tråden minner om den uvitenheten,og de vrangforestillingene, som ligget til grunn for å hevde at en kvinne som er blitt voldtatt har ansvar for voldtekten selv på grunn av noe hun gjorde feil i situasjonen. (Påkledning, påstått flørting, påstått uansvarlig oppførsel, befinner seg på et sted hun ikke burde vært osv osv..)

Denne gutten har da tilsvarende gjort noe "feil" i situasjonen ved å "la seg voldta" av en person som ikke har et erigert kjønnsorgan å tvinge inn.

Dere framstiller det som om en gutt ikke kan voldtas fordi han da måtte ønske å få ereksjon først.

Noe som bare er sprøyt og vås.

Ja, en mann kan voldtas av en kvinne. Nettopp derfor kalles det voldtekt fordi han ikke selv ville ha sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Hvis dere leser den opprinnelige artikkelen, så ser dere at de hadde seg ikke bare 1 gang sammen, men dagen etter på i bilen også. Lukter ikke voldtekt av 2 ganger liksom. Så de som tror dette var ufrivillig fra 14 åringens side, tar nok litt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere leser den opprinnelige artikkelen, så ser dere at de hadde seg ikke bare 1 gang sammen, men dagen etter på i bilen også. Lukter ikke voldtekt av 2 ganger liksom. Så de som tror dette var ufrivillig fra 14 åringens side, tar nok litt feil.

Det stemmer, det er referert til hendelsen på flere engelskspråklige nettsteder og aviser. Men et gjentatt overgrep er fortsatt et overgrep.

Imidlertid så er det en forskjell mellom den norske artikkelen og de engelske som jeg har sett: I den norske står det at hun tvang seg til å ha sex med gutten, i de engelske står det at "They allegedly had sex." En viss forskjell, altså.

Men sex med mindreårige er sex med mindreårige, uansett hvordan man snur og vender på det.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...