Gå til innhold

Alatheas Affineri


Alathea

Anbefalte innlegg

Heisann igjen, Alathea!

Du, jeg slo opp affinere, jeg, i Damms fremmedordbok, og du har helt rett, ja. Skille edle metaller fra hverandre og fra uedle. Hmm. Så lærte jeg noe nytt i dag også. Du får en nokså pompøs tittel på dagboken din da! "sann utskilling"! yeah!

You go girl, in your Prada shoes :briller:

For egen del har jeg hatt en terapeutisk kveld også. Tatt meg etpar glass vin med venner. Pratet skitt. Vidunderlig :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kinga: Takk for hilsen.

Det høres ut som en meget terapeutisk kveld.

Hyggelig å kunne berike noens ordforåd gjennom en dagbok, selv om det ikke er tilsiktet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siste tidens hendelser har også ført meg nærmere mine venner enn før. Spesielt har jeg blitt nært knyttet til en spesiell. Han har vært fantastisk og hjulpet meg mye. Siden han er bosatt i USA blir det utstrakt kontakt pr. telefon og e-mail, men han reiser mye rundt i hele verden p.g.a. jobben. Vi håper derfor på å kunne treffes igjen snart. Han er et menneske som nyter stor frihet i forhold til økonomi, men også men hensyn til sin personlighet. Han er det som med rette kan kalles kreativ og fri, men han har også møtt motgang og storm. En slik person kan være en sann venn. Vennskap er viktig for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Alathea -

du skriver vakkert - det skal du ha. Man kan se at du er en kvinne av klasse og dyre vaner.

Det blir spennende å se hvem du utvikler deg til her på nett, og om du kanskje letter litt på sløret av mystikk og gir oss sultne og tørste lesere litt mer innblikk i hva som har bragt deg til denne nye starten i livet ditt.

Du skal vite at her inne blir slikt mottat med stormrop - enten det nå ropes det ene eller det andre, om det regner kaktuser eller liljer...

:P Lykke til med bok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ny forsyning av mine favorittprodukter i dag. Jeg velger kun det beste, og til håret bruker jeg Alterna - White Truffle. Jeg byttet til denne serien for en tid siden og den er det absolutt beste jeg har prøvd. White Truffle er dyr, men verdt hver eneste krone. Jeg fikk også fylt opp med mine favoritter fra La Prairie og Creme de la Mer.

Snart skal jeg gå i steambadet og pleie meg selv. :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært bortreist, men er nå tilbake (i allefall for en stund).

For noen dager siden fikk jeg en meget hyggelig overraskelse. Min kjære venn ringte meg sent på kvelden. Jeg hadde nettopp kommet ut fra dusjen og skulle til å legge meg. Han var excited fordi han var på vei til ærend i Europa og hadde fått det for seg at vi skulle treffes og tilbringe noe tid sammen, men at det måtte skje i MORGEN. Ideen var at vi kunne tilbringe noen dager sammen et eller annet sted før han måtte tilbake til statene. Jeg syns selvsagt det hørtes hyggelig ut, men måtte kjefte noe likevel, da jeg syns at jeg fikk noe kort varsel. Men dette har han gjort før på impuls.

Den natten ble det til at jeg sov noen timer, stod opp kl. 4, stelte meg og pakket sammen en veske med personlige effekter og bestilte taxi til flyplassen. Min venn hadde ordnet billett til meg og den hentet jeg på flyplassen. Underveis la jeg også igjen en del beskjeder til mine avtaler de nærmeste dagene, om at de måtte forskyves. Jeg misliker å være uprofesjonell, men jeg gjør MYE for min venn, siden han har gjort alt for meg.

Dette var meget tidlig så jeg var redd for at jeg ikke skulle klare å holde meg våken, men det gikk overraskende bra etter å ha drukket en dobbel espresso og tvunget i meg noe mat.

Jeg fløy til en hovedstad i nord-Europa og traff han der. Det var et fantastisk gjensyn, og det var rørende å se han igjen. Han så virkelig godt ut. Jeg har vært litt redd for at han skulle ha følt seg utslitt etter den intense jobbfasen han har hatt siden midten av juli, men det er lenge siden han har sett så opplagt ut.

Min venn hadde en del møter, og jeg gikk rundt i byen mens jeg ventet . Siden det var en stund siden sist jeg var i denne byen, gikk jeg til innkjøp av noen av mine favoritter siden jeg først var der. Jeg rakk også en tur innom min absolutte favoritt skin therapist, som har en av sine få salonger i denne byen. Heldigvis greide de å få booket meg inn på kort varsel.

Vi møtte hverandre igjen om ettermiddagen, så reiste vi videre sammen i hans jet til en meget vakker, gammel europeisk by. Vi koste oss skikkelig sammen, snakket om alt som har skjedd, gråt og lo. Vi dro på sightseeing og på shoppingrunder. Det er herlig å ha en venn med seg på shopping, for menn har et litt annet blikk for design og hva som kler en kvinne. Og herlig er det når en mann kan være en tålmodig shoppingpartner. ;)

Det var utrolig godt å se han igjen, siden han har vært opptatt med annen reisevirksomhet en stund nå. Han har flere ganger mast om ikke jeg kunne komme og bli med han, men for meg blir det for mye oppstuss.

Men denne lille ferieturen var akkurat hva to gode venner trengte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som en koselig tur.

Jeg lurte litt på hvor det var blitt av deg,skjønner du.. :wink:

Så fint at du holder kontakten med vennene dine,selv om du er et aktivt menneske.

Du er sikkert en god venn du..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For dere shoppingglade jenter vil jeg nå skrive litt om hva jeg kjøpte.

Jeg elsker undertøy fra La Perla og kjøpte sett med i seriene Memories og Sport, samt en hudfarget body.

Hos Vuitton kjøpte jeg en kirsebærfarget Monogram Mini i modellen Francoise. Denne vesken er stor, men UTROLIG søt. Da min venn så den, og hvor godt jeg likte serien kjøpte han som gave til meg lommebok, agenda og myntpung i samme serie. Jeg nektet først at han skulle kjøpe noe som helst til meg, men han lot som han ikke hørte protestene mine. :oops:

Videre kjøpte jeg en sort ullkåpe fra Celine. Den er helt spesiell og meget stilig. Den har knepping foran med blanke knapper, høy hals og svært lange ermer. På ermene og rundt hoftene er det glidelås så man kan ta disse delene av slik at man får en kort jakke. Virkelig originalt.

Kjøpte et lite lager av Anna Sui duft, bodylotion og dusjsåpe. Samt make-up paletten Rapture fra NARS.

Nå skal jeg sette strek så dere ikke tror jeg bare tenker på shopping ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da voldsomt til interesse denne dagboken har fått etter bare noen og tyve innlegg???

Det er fordi almuen elsker å lese andres liv som er brettet ut i detalj, særlig hvis man har noe andre ikke har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er fordi almuen elsker å lese andres liv som er brettet ut i detalj, særlig hvis man har noe andre ikke har.

Som hva da???
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som hva da??? Velutviklede fantasier??

Handlelister på ting man ikke har hørt om, husinnredning, flotte reiser og rørende kjærlighetshistorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sannelig foregår det mye diskusjon i denne dagboken min. Men det sies jo at all PR er god PR. Hvem i all verden er det som orker å bruke tid på noe de tror er fiktivt?

Jaja, folk er vel forskjellige.....

Nå er jeg innom hjemme en tur. Har hatt en hektisk jobbfase med mange prosjekter parallellt. Jeg håper det roer seg litt ned snart da jeg kunne tenke meg en tur til et SPA eller en retreat for å slappe av. Venninen min tenkte å være med så det kan bli en rilktig hyggelig opplevelse.

Det har vært positivt å jobbe hardt en periode da livet glir mer over til det normale. Dagene får mer struktur og tankene holdes unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som skjer her inne på KG? Nå er jeg fått beskyldninger om å være en "erstatning" for en eller annen dagbok som skulle ha blitt slettet. Og en annen bruker slettet sitt svar til meg etter hun leste dagboken min. Kan noen vennligst forklare hva som foregår?

Min venninne forklarte meg at dette var et sted man måtte gå stille i dørene på, hvis ikke ble man hetset. Men jeg har ikke gjort noe, bortsett fra å skrive litt om mitt eget liv i min egen dagbok.

Dette er utrivelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt litt om hvorfor jeg blir så dårlig mottatt. Ærlig talt så vet jeg ikke selv. Har lest litt i dagboken til brukeren som slettet sitt svar til meg. Kanskje enkelte tror de har monopol på en romslig livsstil? Det er synd at en nykommer ikke skal kunne få skrive om sitt eget liv uten å bli hetset. :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av og lev ditt liv da vel.. Det er da ingen som har hetset deg så langt - såvidt jeg kan se da...

Noen kommentarer må du vel bare stille deg åpen for ettersom du bretter ut privatlivet ditt med en ganske stor detaljrikdom på nettet, så er det opp til deg om du klarer å heve deg over det, ikke sant? :)

Men you remind me of someone 8)

Suzy :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...