Gå til innhold

Alatheas Affineri


Alathea

Anbefalte innlegg

Hei dere!

Velkommen til min dagbok.

Først en liten presentasjon:

Som dere sikkert har fått med dere er jeg Alathea. Navnet mitt kommer fra de greske ordene aletheia som betyr sannhet, og althein som betyr å hele.

Jeg begynner nå på et nytt kapittel i mitt liv. Kanskje kommer jeg nærmere inn på dette senere, kanskje ikke.

Jeg er bosatt i en grønn lunge på Oslos vestkant. Her trives jeg utmerket og har ingen planer om å flytte. Mine omgivelser er vakre og jeg har det jeg trenger på alle måter, men jeg måler ikke et menneskes verdi i en materiell skala.

Jeg er kjent med KG fra tidligere. Har fulgt med her en stund etter først blitt anbefalt forumet av noen som står meg nær. Hun har hatt mye glede av å være her, og det håper jeg at jeg også vil få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter en lang og utmattende dag sitter jeg nå i sofaen. Har pakket meg inn i mitt beige ullpledd og har laptopen i fanget. På bordet står det hvite stearinlys og et glass hvitvin. En bunke nye magasiner er kjøpt inn. Venter forventningsfullt på at sjokoladekaken jeg nettopp har bakt skal avkjøles.

I min situasjon har jeg funnet verdien av de små ting. Jeg har alltid hatt evnen til å finne glede i de hverdagslige ting, men nå er det viktigere enn noensinne.

Mitt liv har vært en følelsesmessig rollercoaster den siste tiden, og jeg prøver å reparere sårene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da svært raskt dagboken min fikk hilsener. Da får jeg vel si takk til Barbie, men Anna Lovinda og Donpedros kommentarer vet jeg ikke hvordan jeg skal kommentere.

Nå har jeg forsynt meg med ett kakestykke. Mm... Jeg blir aldri skuffet. Den kaken blir like god hver eneste gang.

Har lest litt i de magasinene jeg kjøpte. Det er godt å tenke på noe annet enn sterke følelsesmessige temaer en stund. Jeg merker at jeg slapper bedre av når jeg tillater meg selv å få inn andre impulser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen, Alathea

Så, så, du får ikke at alt opp i verste mening. Alt jeg sa var at det skal bli interessant å følge med deg og ditt fremover. Donpedros kommentar, får stå for seg selv.

Anna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært på verdens herligste shoppingrunde i dag. Alle favorittbutikkene mine fikk besøk, og tilslutt hadde jeg så mange poser at jeg nesten ikke klarte å bære dem selv. Siden jeg ikke kjører bil selv for tiden, fikk jeg tak i en taxi og fikk meg selv og alle posene hjem. Jeg hadde egenlig ikke lange veien hjem, men tiltross for mine perfekt balanserte Pradasko (deri ligger forskjellen mellom billige sko og dyrere), anså jeg oppgaven med å komme meg hjem som uoverstigelig med alle de ekstra kiloene jeg bar i poser.

Shopping kan være den beste terapi.

Alle innkjøpene er sirlig plassert i skapene og nå skal jeg spise en sen middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har dessverre ingen informasjon om ordet 'affinere' i bokmålsdatabasen.

raffinere~e´re v2 (fra fr el. it., eg 'forfine') rense, foredle r- råolje, sukker .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siste tiden har jeg opplevd mange gleder og store sorger. Livet har utfordret meg på en måte jeg ikke trodde var mulig. Men jeg er sterk og skal klare å komme meg gjennom alt.

Har merket at omgivelsene har påvirket meg i positiv retning, og det er lettere å se fremover. Jeg kan så smått le igjen. Av små episoder, hendelser. Det føles lettere å leve og alt stopper ikke opp som det gjorde før.

Jeg har tatt opp mine hobbies igjen, og har spilt litt golf, vært litt på hesteryggen og har vært med nære venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...