Gjest Katee Skrevet 23. april 2010 #261 Del Skrevet 23. april 2010 Du lærer masse engelsk når du er i utlandet (beste måten å lære et språk på!!!). Det bare kommer! Det er jeg sikker på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Twinklestar* Skrevet 23. april 2010 #262 Del Skrevet 23. april 2010 Du lærer masse engelsk når du er i utlandet (beste måten å lære et språk på!!!). Det bare kommer! Det er jeg sikker på! ja håper det... og kan jo nok engelsk til å gjøre meg forstått og ha lange samtaler osv osv. ser bare for meg at d blir ekstra utfordrende å ta medisin på engelsk. men samtidig så vil jeg jobbe som lege i utlandet og da er det en fordel å ha tatt studiet på engelsk. tenker jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katee Skrevet 23. april 2010 #263 Del Skrevet 23. april 2010 Ser bra ut på cv-en også, tenker jeg har lyst til å flytte til Storbritannia selv, men vi får se Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 23. april 2010 #264 Del Skrevet 23. april 2010 Det er jo noe som bør vurderes nøye, men sånn i utgangspunktet er jeg veldig for å følge hjertet, altså! Engelsk lærer man fort. Jeg var bedriten i engelsk til jeg ble sammen med eksen min (fra England). Det var en bratt læringskurve, det! Det er en kjempeomstilling fra å høre dte på TV og på film og i musikk til å skulle snakke det masse selv og bruke det til å formulere seg, men du verden så mye enklere det er når det først sitter! Alyah har helt rett, det å bo i utlandet er den beste måten å lære et språk på. Om du er usikker før studiene, så kan du jo faktisk vurdere å bo i utlandet et halvår først, bare for å få litt selvtillit på språket Ang. medisin så er det jo et krevende studie, jeg tror ikke det er vits i å late som noe annet. Men de jeg kjenner som studerer det synes også det er veldig morsomt og givende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Twinklestar* Skrevet 23. april 2010 #265 Del Skrevet 23. april 2010 Det er jo noe som bør vurderes nøye, men sånn i utgangspunktet er jeg veldig for å følge hjertet, altså! Engelsk lærer man fort. Jeg var bedriten i engelsk til jeg ble sammen med eksen min (fra England). Det var en bratt læringskurve, det! Det er en kjempeomstilling fra å høre dte på TV og på film og i musikk til å skulle snakke det masse selv og bruke det til å formulere seg, men du verden så mye enklere det er når det først sitter! Alyah har helt rett, det å bo i utlandet er den beste måten å lære et språk på. Om du er usikker før studiene, så kan du jo faktisk vurdere å bo i utlandet et halvår først, bare for å få litt selvtillit på språket Ang. medisin så er det jo et krevende studie, jeg tror ikke det er vits i å late som noe annet. Men de jeg kjenner som studerer det synes også det er veldig morsomt og givende. ja jeg begynte å tenke litt på det i stad at det hadde sikkert hjulpet å bo ett halvår eller noe i utlandet. ja krevende er det jo uansett, og det gjør at jeg kvier meg for å begynne å gjøre noe med tanken på ordentlig. samtidig så er det en slags drøm jeg har hatt hele livet. jeg har vel i grunn bare alltid tenkt at d er så vanskelig at jeg kommer ikke til å klare det. men i det siste har jeg skjønt at det er jo overkommelig for andre, så da må da jeg klare det også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mahareth Skrevet 23. april 2010 #266 Del Skrevet 23. april 2010 Hvis du vil bli lege, så prøv!!! Pingting og Alyah har helt rett, du lærer best engelsk av å bruke det i hverdagen. Søk i vei, det kan da ikke skade å prøve seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katee Skrevet 23. april 2010 #267 Del Skrevet 23. april 2010 Har du lyst har du lov Og funker det ikke så har du ihvertfall prøvd og trenger ikke tenke på det resten av livet "Hva hadde skjedd om jeg gikk medisin???!" Du ville ikke være den første som evnt. droppet ut eller fant ut at det ikke passet likevel. Har begynt på utdanning selv og begynte på noe helt annet igjen fordi jeg fant ut at det ikke var det jeg ville bli likevel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Twinklestar* Skrevet 24. april 2010 #268 Del Skrevet 24. april 2010 Har du lyst har du lov ja det blir nok ikke før om ett par år uansett. jeg må ta opp igjen noen fag osv før jeg har en sjangs. men jeg ser det er mange som ikke begynner før de er 25-30 så har noen år å gå på enda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Twinklestar* Skrevet 24. april 2010 #269 Del Skrevet 24. april 2010 jeg tror jeg er en av de mest ubestemmelige personene på denne jord :dåne: det er nå to år siden jeg var ferdig på videregående, og siden da har jeg begynt på og hoppet av TRE studier! jeg har flyttet 4 ganger og er fortsatt ikke fornøyd nå har jeg mest lyst til å flytte hjem og jobbe der over sommeren. si opp leiligheten i oslo(som jeg må si opp uansett). og flytte inn i en hybel som bestevennina mi skal flytte ut av i slutten av sommeren. den er kjempebillig(3000mnd) og ligger vegg i vegg med den nye leiligheten hun skal ha. det betyr at jeg må flytte til stvg, noe jeg i grunn ikke er såå gla for. siden jeg flyttet fra stvg fordi jeg ikke likte meg så godt der når jeg bodde der i fjor men samtidig har de ett studie jeg har kjempelyst til å ta der, det er nærmere hjemme og så billig at jeg kan få betalt ned lånet mitt til mamma selv om jeg studerer kjenner også at denne gangen er det i tilfelle ett valg jeg tar fordi jeg har lyst til det. og ikke fordi "alle" andre skal der og jeg ikke vet hva jeg vil, slik som det var sist :dåne: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katee Skrevet 24. april 2010 #270 Del Skrevet 24. april 2010 At du ikke likte deg der sist kan jo ha forandret seg nå Og du er da vitterlig ikke den eneste som er ubestemmelig Det er Alyah også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Twinklestar* Skrevet 24. april 2010 #271 Del Skrevet 24. april 2010 At du ikke likte deg der sist kan jo ha forandret seg nå Og du er da vitterlig ikke den eneste som er ubestemmelig Det er Alyah også ja jeg håper det har forandret seg, tror i grunn det også siden denne gangen gjør jeg det i tilfelle fordi JEG har lyst helt uavhengig av alle andre det er godt å vite at det ikke bare er meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katee Skrevet 24. april 2010 #272 Del Skrevet 24. april 2010 Jeg tror det er viktig å gjøre ting fordi DU vil det, og ikke fordi andre vil at du skal ville det. Puh! Rar setning Jeg begynte på et studie fordi ALLLE mente at det var det riktige for meg, men det viste seg å være feil. Ble en erfaring rikere (og litt mer i lån ), men jeg ville ikke vært den foruten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Twinklestar* Skrevet 24. april 2010 #273 Del Skrevet 24. april 2010 Jeg tror det er viktig å gjøre ting fordi DU vil det, og ikke fordi andre vil at du skal ville det. Puh! Rar setning har lært den leksa de siste årene jeg også. kjenner at denne ganger er det virkelig noe jeg har lyst til og ser fram mot. og da blir det også forhåpentligvis bedre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hinata Skrevet 25. april 2010 #274 Del Skrevet 25. april 2010 Hvor er det du har tenkt til å ta medisin i utlandet hen da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Twinklestar* Skrevet 25. april 2010 #275 Del Skrevet 25. april 2010 Hvor er det du har tenkt til å ta medisin i utlandet hen da? har ingen anelse det blir ikke enda uansett, så tenker jeg ser det ann når jeg kommer så langt men har tenkt bittelitt på slovakia kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hinata Skrevet 25. april 2010 #276 Del Skrevet 25. april 2010 Ok Jeg har hørt mye bra om Polen, men ikke så mye bra om Ungarn, så vet du det Må du ta opp fag først? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Twinklestar* Skrevet 25. april 2010 #277 Del Skrevet 25. april 2010 Ok Jeg har hørt mye bra om Polen, men ikke så mye bra om Ungarn, så vet du det Må du ta opp fag først? okei ja jeg må det, også har jeg lyst til å studere noen andre ting også, så tenker å begynne med de siden det er mindre krevende og jeg kan komme inn i studievaner først Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hinata Skrevet 25. april 2010 #278 Del Skrevet 25. april 2010 Masse planer altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Twinklestar* Skrevet 25. april 2010 #279 Del Skrevet 25. april 2010 Masse planer altså ja alt for mange Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Twinklestar* Skrevet 27. april 2010 #280 Del Skrevet 27. april 2010 :dåne: jeg har funnet ett ganske heftig treningsprogram på en nettside. og har klart å få det for meg at dette skal jeg begynne på i løpet av sommeren ! ikke at jeg egentlig er i dårlig form, men kjenner jeg trenger å trene igjen om så bare for psykens skyld. men da skal jeg selfølgelig gjøre det skikkelig. dumme dumme meg. har sagt det til flere også så må nesten gjennomfør dette da jer er litt gal tror jeg, men jeg skal klare det altså så da blir dette om en stund forhåpentligvis en treningsdagbok også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå