Gå til innhold

Hva er vanlig å ha i timelønn


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

leser her at de fleste ser ut til å ha mer enn meg. er frisør,fagbrev i to år. har 116kr i timen pluss minus provisjon. ikke mye å skryte av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Gjest SmallTalk

leser her at de fleste ser ut til å ha mer enn meg. er frisør,fagbrev i to år. har 116kr i timen pluss minus provisjon. ikke mye å skryte av.

Til sammenlikning så har jeg 125kr/t som butikkmedarbeider uten å ha noen formell utdannelse i det hele tatt.

Nå er det heldigvis bare 2,5 mnd igjen også stiger nok lønna mi ganske heftig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Lærervikar på ungdomsskole, uten utdanning, ca 310,-/timen. (Kommer an på hvilket fag jeg underviser i.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lærervikar på ungdomsskole, uten utdanning, ca 310,-/timen. (Kommer an på hvilket fag jeg underviser i.)

Ehm? Lærervikar uten utdanning på ungd.skole med 310 kr/t?

Tjener lærere med / uten utdanning over 600 000K i året i din kommune?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonymBruker

Lærervikar på ungdomsskole, uten utdanning, ca 310,-/timen. (Kommer an på hvilket fag jeg underviser i.)

Denne må du nesten forklare litt nærmere.

Er det noe slikt kanskje?

Men jeg skulle tro at også slike byråer setter krav til utdannelse for de ansatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp! Forklar nærmere, dersom man tar utgangspunkt i den timelønnen for ufaglært gir det ca 600 000K brutto, tør ikke tenke på hva fast ansatte lærere tjener? 800 000K?

Nei, her trengs forklaring, og gjerne veibeskrivelse :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp! Forklar nærmere, dersom man tar utgangspunkt i den timelønnen for ufaglært gir det ca 600 000K brutto, tør ikke tenke på hva fast ansatte lærere tjener? 800 000K?

Nei, her trengs forklaring, og gjerne veibeskrivelse :lur:

:skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Barnehageassistent, 160,- timen.. Helt ny, så har ingen ansiennitet, men fikk ca 14,- ekstra i timen fordi jeg har et fagbrev (som frisør vel og merke, så har ingen relevans til barnehageyrket) Må si jeg er fornøyd egentlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Ehm? Lærervikar uten utdanning på ungd.skole med 310 kr/t?

Tjener lærere med / uten utdanning over 600 000K i året i din kommune?

Nei, dessverre. Lønna er regnet ut fra ufaglært lærer, som er på ca 270 000 i året. Dette deles igjen på hvor mange undervisningstimer en lærer har i året (ca 17-22 undervisningstimer i uka (igjen, kommer an på faget) - 39 uker i året). Må legge til at forarbeid og etterarbeid da er "pakket inn" i denne timelønna, men som vikar har man normalt alt lagt opp fra begynnelse til slutt, uten nødvendigheter for etterarbeid.

Denne må du nesten forklare litt nærmere.

Er det noe slikt kanskje?

Men jeg skulle tro at også slike byråer setter krav til utdannelse for de ansatte.

Nei. Er forøvrig midt i lærerutdannelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha!

Så du regner timelønn utfra kun det antallet timer du underviser. Da henger jeg litt bedre med, når du kom med det regnestykket! Blir ca 265 000 om man har 22 undervisningstime i uka med 39 uker i året kom jeg frem til.

Men en veldig tungvint måte å regne timelønn på...

Men men, lærere synes sikkert det er en morsom måte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Aha!

Så du regner timelønn utfra kun det antallet timer du underviser. Da henger jeg litt bedre med, når du kom med det regnestykket! Blir ca 265 000 om man har 22 undervisningstime i uka med 39 uker i året kom jeg frem til.

Men en veldig tungvint måte å regne timelønn på...

Men men, lærere synes sikkert det er en morsom måte!

Uhm, nei, LÆRERE regner nok ikke ut lønna si på den måten, men når man er (ringe)VIKAR og blir hyret inn for 3 timer, regnes det ut TIMELØNN for de 3 TIMENE man er der. Som vanlig lærer har man selvfølgelig mye mer ansvar og mye mer å gjøre og man kan ikke si man har en timelønn på feks 400. Hvis man sier det slik får man jo ikke lønn for de andre 20 timene man jobber hver uke. Er man derimot ringevikar trenger man ikke være der mer enn de timene man er vikar for.

Tenk litt før du svarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...