Gå til innhold

Hva er vanlig å ha i timelønn


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

tror ikke hun mente det noe negativt mot hjelpepleiere, men å ta hjelpepleien og sykepleien er jo to forskjellige ting.

sykepleier blir du ved å ta en bachelor grad på høgskole, hjelpepleier blir du på videregående.

Det vet jeg, men det blir for dumt å rakke ned på en gruppe for å fremme sin egen gruppe. Da får man heller ta i et tak selv, unne hjelpepleierne den lønna di faktisk har, og heller jobbe for økt lønn selv.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det vet jeg, men det blir for dumt å rakke ned på en gruppe for å fremme sin egen gruppe. Da får man heller ta i et tak selv, unne hjelpepleierne den lønna di faktisk har, og heller jobbe for økt lønn selv.

Mvh Yvonne :heiajente:

Sant nok det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg er høyskoleutdannet men har mindre enn en hjelpepleier?.. hvordan er det mulig?

Lengre erfaring i arbeidslivet. Jeg har 10 års annsinitet(?), men det er andre hjelpepleiere på min jobb som har mer betalt. Vi får jo ekstra for tillegsutdanning og verv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg er høyskoleutdannet men har mindre enn en hjelpepleier?.. hvordan er det mulig?

Om du sammenligner med en hjelpepleier som har akkurat lik erfaring som deg vil du nok se at både timelønn og tillegg er større hos deg som sykepleier.

Selvfølgelig har jeg bedre betalt enn en nyutdannet sykepleier, men når hun har topp ans. vil hun ha mye bedre betalt enn meg.

En ufaglært som har 10 år ans. vil da også ha bedre betalt enn en

nyutdannet hjelpepleier. Er vel ikke så vanskelig å skjønne for deg som er høyskoleutdannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ca 163kr/timen som ansvarlig for bakeriavd i butikk.

har fastlønn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest folkets tjener
Jeg har 164 kr i timen ( sykepleier )

Hva er vanlig timebetaling i typiske kvinneyrker?

Hei folkens.

Har nylig vært i kontakt med en del kolleger og venner som fortalte om mulighet for å jobbe som freelancer. Dette innebærer at en går godt betalte oppdrag forskjellige steder i landet. En kan selv bestemme å takke ja eller nei til oppdrag som tilbys. Timelønnen er mye høyere enn det som tilbys andre steder og inkluderer feriepenger. en trenger ikke å vente på dem til neste år. Hvis en er 100% fleksibel så tjener jo en veldig bra.

Fikk høre at en pleieass. kan tjene rundt 160-170, en hjelpepleier rundt 210-220 og en sykepleier rundt 270-280.

Registrerte meg for par dager siden på :

Helsepersonell

Klikker en på linken over kan en registrere seg på deres side.

Nå blir det endelig cash her ;-)

Lykke til dere og.

Hilsen

<helsearbeider>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest folkets tjener

Kjenner faktisk en hjelpepleier som gikk oppdrag for helpers og tjente 215 i timen....

det er ikke dårlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmallTalk

Jeg skal definitivt ikke inn i et typisk kvinneyrke, og kommer til å starte på minst 185 kr timen (forutsatt at et årsverk er 1950 timer, da jeg vil inn på fastlønn + overtidsbetaling).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Når jeg begynte som førskolelærer hadde jeg 128 kr i timen..

( dette var med 7 års ansenitet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
en sykepleier rundt 270-280.

Registrerte meg for par dager siden på :

Helsepersonell

Klikker en på linken over kan en registrere seg på deres side.

Hvilken link?

Kjenner ei som har tenkt og jobbe for vikarbyråer. Hun ringte rundt til de ulike byråene, og fant ut at det var ikke høyere lønn å få der. Jeg kunne også tenkt meg og reise rundt, men ikke til samme lave lønna:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde 140 kr i timen + tillegg med et års ansinitet da jeg jobba med kundeservice i fjor, ikke typisk kvinneyrke kanskje. Var mest ungdommer som jobba der. Kom fra en jobb i helsesektoren da, som ufaglært. Hadde da 123 kr timen + tillegg, men det var i 2008, så har kanskje gått opp litt. Hadde ikke lønn å leve av da iallefall, 3 timers vakter hvis jeg fikk noe ekstra og fast 11,8% stilling :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_pasta_*

Nå har ikke jeg et typisk kvinneyrke, men vi er halvparten menn og halvparten kvinner på min avdeling (er sivilingeniør i det private). Har 310 kr i timen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Gjest Karisjima i.i

Sykepleier

Nå: 179/timen (8 års ansenitet)

Fra 1.nov: 214/timen (10år/full ansenitet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Det vet jeg, men det blir for dumt å rakke ned på en gruppe for å fremme sin egen gruppe. Da får man heller ta i et tak selv, unne hjelpepleierne den lønna di faktisk har, og heller jobbe for økt lønn selv.

Mvh Yvonne :heiajente:

Det var da ikke det hun gjorde! Hun skrev jo at hun IKKE rakket ned på hjelpepleierne, men at hun mente en sykepleier burde tjene bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katee

Jobber i en kvinnedominert bransje. Har fastlønn, ca. 155,- i timen før UB-tillegg, overtid og bonuser. Ufaglært. Satser på å gå opp til ca 165,- om litt... :)

Mens jeg studerte tjente jeg ca. 140,-. Da jobbet jeg på bensinstasjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...