Gå til innhold

Er det en "in" gjeng her??


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Klart det er synd hvis en god debatt sklir ut i ingenting. Det er jeg helt enig med deg i, selv om det kanskje ikke har kommet tydelig frem.

Og helt klart verd å tenke på, selv om min oppfatning nok avviker litt fra din. Har i de siste dagene forsøkt å "se" etter dette klikkeriet som det referes til så intenst om dagen. Og ser faktisk poenget. Ser at enkelte bruker hverandres nick hyppigere enn andre (man rekker da ikke å se så mye, hvis du skjønner) Det skrives jo over en lav sko her inne, så det blir som regel til at man rekker over noen få tråder som fanger interressen)

Det jeg har sett for min del, er jo at de som eventuelt faller inn i denne kategorien også er folk som i andre debatter i aller høyeste grad bidrar til å holde saklighetsnivået høyt oppe. Aner jo ikke hvem eller hva det referes til engang; ingen har våget å satt ord på det. Men for å ta et eks så er det en kjerne på snikk-snakk som i sin tid startet noe om pærebrus e.l. Som boltret seg hemningsløst. Var aldri en del av dette selv, og hadde da absolutt ingen tanker rundt hvorvidt dette var upassende eller ikke. Denne samme gjengen er vel brukere som har vært her i flere år, og jeg synes de bidrar til en kontinuitet og en slags basic som er allright.

Alle "henter" vel ut sine ting i et slikt forum. Noen vil ha info, andre vil gi av seg selv, noen vil ha en tumleplass for fantasiene sine, andre vil observere, men ikke delta.

Jeg synes det skal være rom for alle disse kategoriene, og jeg synes det må være slik at folks individualisme kan få lyse gjennom, uten at det rynkes på nesa av det.

Tror slike forum ville blitt ganske kjedelige hvis det ble så millitært at kun en genre var tillatt.

Se litt sånn på det, kanskje, at hvis det ikke plager andre at du ønsker en ren, saklig, informativ stil, hvis det ikke plager andre at du dukker opp innimellom, uinnlogget og saklig, hvis det ikke plager andre at du ikke bruker tiden din her inne, så bør det ikke plage deg at andre skaper dilletråder, blir bedre kjent og bruker forumet annerledes enn deg selv.

Jeg har ikke oppfattet det slik at KG skal være en nøytral, saklig, millitær sone hvor folks individualitet ikke skal slippe til. Derfor tolker jeg dette dithen at det er takhøyde her inne. Rom for det ene, rom for det andre.

Klin umulig å få så mange mennesker til å tenke likt, tror jeg.

Men når det dreier seg om dette med å "sprenge" tråder i fillebiter, så er jeg enig. Dette blir feil, men igjen...det en person ser, kan jo oppfattes helt totalt annerledes av en annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Du er en klok kvinne Maiken :D , er så :enig: ,

Selv om du har fått ny harfårge :hår: , du kan ikke liste deg rundt i buskene med den sveisen nei :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Gamle Alex! Jeg startet ikke den tråden for å drite ut el gjøre narr av NOEN som helst! D er ikke min stil! Hadde du kjent meg, hadde du skjønt d!!! For å si d sånn, d var bare nok en avsporing....den tråden der!!! :roll:

Ok Chimp, jeg oppfattet det som om du synes at det var latterlig at noen antydet at det var klikkr her inne og siden du staret en tråd som handlet om hvor er klikken og hvem klikket :ler: , oppfattet jeg det sånn.

Jeg kjenner det ikke nei, men det er vel fordi jeg ikke er med i noen klikk det da :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tuller og baller m d meste, f eks jeg, og irriterer sikkert fletta av mange her, d får så være. Men d er IKKE gjort som noe forsøk på å latterliggjøre noen.....Slenger m leppa i et forsøk på å være morsom, og får rett som d er kommentarer, el ser kommentarer som jeg skjønner utmerket godt er ment til meg....Noe tar jeg ad notam og noterer meg bak øret, og noe driter jeg en lang marsj i, for å si d mildt.....mest pga en så sur og belærende-arrogant-ovenfraognedad-tone at jeg hører ikke budskapet for bare negativ pekefingermentalitet og jantelovpraktisering!

(Du skal IKKE le, du skal IKKE tøyse, du skal HVERTIFALL ikke avspore, du skal være seriøøøøøøøs......Du skal helst ikke være for mye på Snikk-snakk, siden d virker så forstyrrende på oss som er her UTELUKKENDE for å diskutere/agrumentere/hovere/kverulere......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Skjønner hva du mener Chimp :enig_animasjon: , og er egentlig enig med deg. :o . Det er klart at man skal ha det gøy og morro her inne også. Jeg er jo ikke akkurat en av de mest seriøse/alvorlige menneskene her inne heller ( tror jeg da ) .

Men jeg håper og tror at du skjønner litt hvor jeg vil hen også, det er en del her inne som kun svarer på hverandres innlegg og ignorer andre som faktisk har noe vettugt og si og blander seg inn i tråder hvor noe seriøst blir tatt med mye tullpreik.

På den andre siden er jeg er også overasket ( og det er det jo også laget en egen tråd om) hvor mange som ikke fatter ironi og spøk, men som tar alt så inni granskauen alvorlig og kommer med denne pekefingermentaliteten du henviser til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, lille venn, jeg skjønner så godt såhhh!!! :blunke: Svarer på de fleste innlegg jeg føler for/har lyst til/føler at jeg kan bidra m noe/har tid til å svare på....uavhengig om jeg 'kjenner'/ vet hvem som spør! Har selv postet innlegg som 'gjest' v et par anledninger, enten fordi s p m var veldig intimt el spm var veldig dumt!!! :o (trodde jeg) Men faktisk så har jeg da alltid fått svar....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

chimp skrev

Noe tar jeg ad notam og noterer meg bak øret, og noe driter jeg en lang marsj i, for å si d mildt.....mest pga en så sur og belærende-arrogant-ovenfraognedad-tone at jeg hører ikke budskapet for bare negativ pekefingermentalitet og jantelovpraktisering!  

(Du skal IKKE le, du skal IKKE tøyse, du skal HVERTIFALL ikke avspore, du skal være seriøøøøøøøs......Du skal helst ikke være for mye på Snikk-snakk, siden d virker så forstyrrende på oss som er her UTELUKKENDE for å diskutere/agrumentere/hovere/kverulere......

:o Fikk for meg at du var...lettere opprørt når du skrev dette :o Kjente liksom hvordan vinden drog mitt røde hår bakover på en måte...Kjenner igjen følelsen, chimp. Ihvertfall når ikke helt mottakelig for det. Av og til så kjennes det bare så godt ut å ha fliret på plass, og slippe den der *tørk av deg gliset-greia*

Takk for hyggelig tilbakemld forresten Alex. Ble rød i ansiktet også. På en positiv måte. Rødmer av og til. Som om blodkarene/årene eller whatever bak anisktskinnet lever sitt eget liv

Synes tråden din er ok, jeg. Det har da kommet frem litt av hvert her. Folk er til og med saklige. Ispettet litt ergrelse, tøys, saklighet, varme ord i en sabla mix!

Synes tråden din er et glimrende eksempel selve temaet i det du tok opp, synes du ikke det selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deter for mange noen sleivspark til bestemte som gjør ting så "personlig" at det blir gøyere å være her. Disse sparkene kan komme som en intern sak i en ellers saklig innlegg... Om dette irriterer folk, så har de så lite å irritere seg over.. at ja... Da har de et fint liv. Supert. For dem.

Jeg tar det ad notam at jeg ikke skal spore av HELE tiden, men ser ikke at en tråd blir ødelgt av to interne ordvekslinger heller. Klarer ikke se dette som et STORT problem.... Det kan det heller ikke være når re-fire skriver om det negaitive her, og det er mange mange hundre brukere her inne... :wink:

Det er ikke ALLTID man skal høre mest på de som roper høyest... Men ad notam.. ja det er det vel ok å ta det... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Har ventet på en kommentar fra deg juggernaut, men trodde faktisk at det ville være maskemanne som fløy ( flyr han ? ) inn her og gi meg noen klasp på baken :sjarmor:

Jeg tror at hvorfor de mange hundre andre ikke har svart her er fordi at de er med i klikken og ignorerer meg :hoho:

Maiken- du la også merke til at chimp var litt arg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskemannen er da alltid med meg på en måte han...

Og Chimp... Vi lar oss da ikke irritere av noen frøkenstrikser da!... De gjør vi slik til! : :flekke:

:ler::ler::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maiken - er enig med mye av det du skriver - du har nok rett - vi bør vel kanskje være flinkere til å godta at ikke alle er like. Nå er jeg riktig nok ikke helt av den seriøse typen selv - men liker at en debatt holder seg sånn noenlunde på sporet, om du er med ... og det var du. Ellers så er det sant - folk får klikke seg sammen så mye de vil for meg - og du må ikke misforstå - det var ikke samtalene på "Snikk-snakk" jeg ville ha bort. Det jeg mente var at det burde være mulig å få fram siste innlegg uten å få opp "Snikk-snakk" og dagbøker. Og på "Snikk-snakk" må folk få være akkurat så useriøse ellers så seriøse de bare vil - det er jo derfor denne kategorien ble laget om jeg husker riktig.

Men det går så bra atte - skal se om vi ikke overlever dette og :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...