Gå til innhold

Er det en "in" gjeng her??


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Alex skrev

Til dere andre som lurer på hvem klikken er; sier det ikke bort så

Jeg håper, ditt eldgamle, ennå-ikke-grussparkende gamledagerdiggende kvinnemenneske, at du er klar over at slike utsagn kan gi grobunn for en gryende, etterhvert voksende, og til slutt kaldsvettende paranoia :)

:nekter konsekvent å skrive no'annet enn Alex, før hun røper alderen sin!:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o Herregud, er det en in gjeng her? *ser seg engstelig rundt*

Hvorfor i all verden har ikke jeg blitt spurt om å bli med i gjengen? Hæ?

Maiken, har du fått spørsmål om å være med? Er jeg for gammel, eller?

*fornærmet værdame*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler ikke det er noen typiske klikker her, det er mer som noen sier at noen har funnet bedre kjemi med hverandre enn andre. Derfor blir det kanskje lettere at de svarer på hverandres innlegg osv. Noen kjenner også hverandre IRL, noen mailer osv. Da blir det litt sånn, tror jeg.

Det jeg derimot har lagt merke til, er at det oftere er Gjester som ikke får besvart så mange innlegg eller at det blir sådd tvil om det er sant eller ikke det gjestene skriver om. Jeg har selv vært gjest ved et par anledninger siden det er noen som kjenner meg IRL her og det har vært svært private ting jeg har lurt på råd om. :lol: Og jeg har ikke alltid fått svar - enda jeg har visst at noen har hatt meninger om sånne temaer tidligere og sånt :grine:

Selv ser jeg ikke på hvem som har skrevet innlegget før jeg bestemmer meg for å svare, jeg svarer der jeg har noe å si, jeg. Men - jeg kikker oftere på tråder startet av spesielle brukere inne på personlige meldinger o.l. fordi jeg "kjenner" brukerne mer enn andre.

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*hviske til væren*

Jeg LØY, væren. Løy på alderen. Sa jeg var 29 :o .Prøv da vel!

:håper ikke ingjengen leser dette:

Ser for meg mulig ekslusjon!

Hehe...jeg er så eplekjekk i dag! Kom til å tenke på div sv seriøse strenger som omhandler dette med å fnise seg vei inn i andres tråder og greier.

Så for ordens skyld Alex (ungeAlex): Nå ler jeg alstå ikke AV noe eller noen. Ble bare i boblerus av dette glimtet av deg sparkende i grus! Helt sant! Sånn virkning kan en liten setning ha. Begynte å fnise og greier. Edru og greier.

Likte tanken, og ble trigga. Og er nå, etter å ha lest så mye om dette, helt svett av tanken på å fornærme noen (misforstå meg nå rett da. Ikke bli sint, for jeg snakker generelt). For noen blir så innmari forbanna av sånt.

Til tross for at jeg er så gammel at jeg ikke engang reagerte på ordet *ditt*...In-gjeng :) Syntes det skled inn i hjernen som den naturligste ting i verden. :o

*sitter febrilsk på hender*

Det er AKKURAT sånt noe jeg blir så nervøs av! Er sånt noe avsporing, Alex? Helt seriøst altså.

Eller er sånt noe å bare...være med i tråden din uten å ha noe sånn kjempefornuftig å si?

Trenger guide. Tror vi er mange som trenger guide.

*Paranoid igjen*

Er egentlig litt seriøs, Alex. Greier bare ikke å ordlegge meg seriøst nå; for sliten i hodet. Men KAN ikke la være å skrive for det.

Konspirerer ikke med væren heller, altså :) Men har jo sansen for henne, og synes det blir litt tøvete å legge skjul på det. Prøver å se ting med andres øyne nå.

Er det slike små kommentarer som gjør at noen tror det er en in-gjeng her, tror du Alex? At væren bruker nicket mitt, og jeg hennes midt i andres tråder og den slags?

Interressant å høre hva du mener om dette, for jeg tror veldig mye blir skrevet uten at det er så dyptpløyende ment. Og dette med nett-kommunikasjon og kjemi og slike ting er et fenomen. Nettikette utvikles hele tiden, tror jeg.

Og det er fint å se hva andre mener om dette. En slik kommunikasjonsform vil vel være i mer eller mindre konstandt endring, vil jeg tro. Man må på en måte finne nye sett regler, hele veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Konspirerer ikke med væren heller' date=' altså :) Men har jo sansen for henne, og synes det blir litt tøvete å legge skjul på det. [/quote']

Ble litt skuffet nå, Maiken! Trodde faktisk vi var enig innad i ut-klikken om å konspirere, jeg!!! :(

Forresten - og uten noe ønske om å "klikke" her - det er gjensidig! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fare for å tråkke i salaten eller bringe dette ned til ungdomskole nivå så har jeg lagt merke til mer og mer at det er en slags "in" gjeng her inne. :P ( skulle ønske jeg kunne komme på et bedre ord men det klarte jeg ikke :oops: )

Får heller prøve og forklare meg litt mer;

Det virker som det er de samme brukerne som svarer hverandre her inne mest, at man kanskje hopper over eller overser noe vettugt noen andre har sagt og kommenterer heller en annen mer "kjent " bruker sin kommentar.

Det er også fryktelig mye avsporinger inne på tråder startet av mer "ukjente" brukere som blir overtatt av de som kommuniserer mer her inne.

Dette ble kanskje litt rotete, var litt vanskeligere og forklare på papir, en det var i hodet mitt :roll:

Joda, jeg skjønner godt hva du mener, jeg har også lagt merke til det.

Nå tør ikke jeg å påstå at jeg vet nøyaktig hvem denne "klikken" er, eller at jeg har skrevet så mye vettug ennå. Men som ny føler man seg litt uttafor, det er mange her som kjenner hverandre godt og som kanskje har en litt intern humor. Det kan virke litt vanskelig å bli "tatt inn i varmen." Og man kan føle seg litt oversett.

Det er vel naturlig at det blir sånn, det er jo sånn i det virkelige liv også. Man kan jo heller ikke nekte folk å skaffe seg venner her.

Da er det bare å stå på og "brøyte seg fram" og sørge for at man blir hørt. Nå er det jo som sagt ganske mange brukere på dette forumet også, og det kommer stadig nye, så jeg tror det går greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo flere brukere, dess mer lesestoff, Reddik. Ikke tro at det du skriver og mener om ting ikke blir lagt merke til så uansett. Jeg er litt idealist, og tror at alle har noe å bidra med.

Men med det er det jo ikke dermed sagt at alle ser slik på det.

Men du...er ikke tanken på at en eneste person i hele verden kan få en impuls av det du skriver veldig allright, da?

Har sett deg jeg, ihvertfall. (sett som i lest da). Lurt på hvor i granskauen du valgte nicker ditt. Ridder Reddik. Har faktisk lurt på om det var en boktittel eller no'sånt.

Der ser du! Ett lite menneske her i verden har lurt på hvorfor akkurat du valgte et sånt nick!

Og uansett, så føles det av og til bare så sabla allright å skrive noe. Få noe ut av denne trykk-kokeren. Og hvis INGEN ser det, så har du nå ihvertfall fått satt ord på en tanke, en impuls.

Egoistisk tankegang kanskje, men sånn er nå bare vi apeliknende vesener skrudd sammen. Tror jeg...

Glem nå dette klikkeriet! Hva betyr det, egentlig? Jeg tror...dette er littegrann opphauset, jeg. Uten å vite, selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aner ikke.

Jeg gidder ikke å følge med på hvem som henger sammen. Klart man merker seg nick, og vet hvem som stort sett kommer med interessante innlegg, og hvem som kommer med tøv. Hvem som er saklige, og hvem som stort sett sklir langt ut på viddene. Hvem som ødelegger tråder med vilje, og hvem som er morsomme så det er greit med litt utskliing. Men å sette meg selv til dommer? Nope, da må jeg jo gå foran med et godt eksempel og vil miste mye slingringsmonn.

Jeg synes det er morsomst å diskutere + at jeg lærer litt innimellom. At andre har "lage-nytt-ord"-tråder plager meg ikke.

PS: Jeg får spesialbehandling fra moderatorene. Jeg har aldri blitt utestengt og har aldri fått streng skjerpings-PM. Ædda-bædda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett deg jeg, ihvertfall. (sett som i lest da). Lurt på hvor i granskauen du valgte nicker ditt. Ridder Reddik. Har faktisk lurt på om det var en boktittel eller no'sånt.

Samme her! Jeg trodde d var en ny mannlig bruker....!!! :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ridder Reddik er da fra barne-TV på NRK? Fra U-hu, og Ridder Reddik er en dame der også.

Ang. in-gjeng. Husk at alt som er in, blir ut. Noen som har lyst til å være med i ut-gjengen?

(må ikke forveksles med harry gjengen eller B-gjengen)

Eller medlem i en klikk? Er det altså det de mener med klikkekampanje..? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o

Er Ridder Reddik fra BARNE-TV???

Har jeg tatt feil? Er jeg ikke 29 eller 19 allikevel?

Når gikk Ridder-reddik på Barne-TV???

Hva ER Ridder-reddik?

Er han...søt?

(vet du, chimp???)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Maiken! HAN, ridderen, er visst en HUN! Søt???? Sikkert!!! Og, nei, vet ikke no mer jeg......er visst blitt littegranne mer enn 29! Husker ikke sist jeg så på barne-TV....13-åringen har hvertifall kutta ut....forlengst!!!

Snakker du like lenge som du skriver, f'resten, Maiken...... :o På innoverpust og utoverpust, blir jo litt kortere da.....

Uff, sorry for DEN avsporingen....... :o :oops: Ikke lett for et totalt avspora individ å holde seg på rett kjøl hele tida nei......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tildels enig med deg, Alex - det er gjenger her - selvom jeg ikke akkurat kaller det en "in-gjeng."

Og når jeg leser svar som enkelte gir - at det blir til at man lettere svarer på innlegg skrevet av noen man kjenner - da må jeg nesten be om en forklaring - tror ikke jeg forstod det helt? Jeg for min del svarer på innlegg som interesserer og fenger meg - uansett hvem det er som har startet diskusjonen.

Der ER i ferd med å danne seg et "uheldig" og "utrivelig" miljø her på Kvinneguiden - jeg har merket det for lenge siden. For meg har dette vært en side jeg har kunnet sette meg ned og kose meg med å lese - nå er det ikke sånn lenger. Kjedelig - men greit og - for nå får jeg kanskje gjort endel viktigere ting i stedet. For dette er ikke livet - livet er alt det andre - tror mange trenger den påminnelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, Ridder Reddik fra Uhu! Det blir en del barne-tv titting her hjemme, da jeg har en haug med unger... Så jeg blir nok litt påvirka :ler:

Ridder Reddik er en HUN, ja.

PS. Jeg vil veldig gjerne være med i ut-gjengen! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...