Gå til innhold

Er det en "in" gjeng her??


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

I fare for å tråkke i salaten eller bringe dette ned til ungdomskole nivå så har jeg lagt merke til mer og mer at det er en slags "in" gjeng her inne. :P ( skulle ønske jeg kunne komme på et bedre ord men det klarte jeg ikke :oops: )

Får heller prøve og forklare meg litt mer;

Det virker som det er de samme brukerne som svarer hverandre her inne mest, at man kanskje hopper over eller overser noe vettugt noen andre har sagt og kommenterer heller en annen mer "kjent " bruker sin kommentar.

Det er også fryktelig mye avsporinger inne på tråder startet av mer "ukjente" brukere som blir overtatt av de som kommuniserer mer her inne.

Dette ble kanskje litt rotete, var litt vanskeligere og forklare på papir, en det var i hodet mitt :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er enig i beskrivelsen din av hvordan ting fungerer her. Jeg synes også ofte det er slik at en "klikk" av brukere holder sammen og overser andre brukere. Kanskje det ikke er med viten og vilje, men det er synd at andre brukere enten ikke får så mange svar som de innenfor "klikken", fordi disse ikke gidder å svare andre enn sine "likesinnede", og at andre brukere får ødelagt sine tråder av "klikken" fordi disse sporer av, gjerne med interne spøker og fjas. (Dette er ikke noen chat, men et diskusjonsforum!)

Jeg er også lei av trådene hvor denne "klikken" sleiker hverandre oppover ryggen, men disse skygger jeg unna så godt jeg kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klikker eller ikke klikker er meg forsåvidt likegyldig. Jeg har et liv utenom KG og trenger ikke å være med i noen klikk her. Om andre har behov for det , så dem om det. Folk velger uansett å svare på de trådene som de velger å svare på - og for guds skyld, la nå folk få fortsette med det.

Avsporing i tråder kan være morsomt en gang i blant, men i lengden er det bare kjedelig, noe ganger ganske så irriterende.

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var ny syntes jeg det definitivt var slik. Irriterte meg voldsomt at jeg ble oversett i ulike diskusjoner, mens andre som skrev det samme etterpå fikk svar. Nå har jeg vært her lenger, og da er det vanskeligere å se klikker selv synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg er en gamel bruker som har kommet tilbake igjen etter en lengere pause, og jeg må si at jeg ser mer til det nå en før.

Er ikke så mye meg selv jeg henviser til når det kommer til og bli "oversett" i diskusjoner ,men jeg syens ofte fine dsikusjoner med mange bra innlegg fra brukere som ikke er så aktive blir ignorert og at hvis det er en av de mer kjente brukerne som gir et svar får det masse kommentarer. Synes det er litt trist. At folk blir "venner " er inne er ikke meg imot eller at de har treff hvor alle er velkommene er jo bare koselig.

men at en god diskusjon eller at andre sine meninger blir ignorert synes jeg er dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke med i noen "klikk" jeg.... :grine:

-Men jeg skjønner hva du mener.

Noen ganger føler jeg meg totalt oversett,og at enkelte tråder bare er ment for "klikken".. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Jeg er ikke med i noen "klikk" jeg.... :grine:  

-Men jeg skjønner hva du mener.

Noen ganger føler jeg meg totalt oversett,og at enkelte tråder bare er ment for "klikken".. :(

Sånn føler jeg det også. Men jeg syns faktisk klikken(e) var mer tydelige for noen måneder siden enn de er nå. Nå er det såpass mange nye brukere her inne, så det er litt friskere sånn sett.

Men jammen er det mange innlegg jeg ikke svarer på her inne, nettopp fordi jeg ikke er en del av klikken.

Det er jo kjempeålreit hvis man blir venner her inne, (det har jeg fått selv her inne også) fleiper og ler osv men det kan som dere andre også nevner bli litt slitsomt, nettopp fordi man ikke er en del av den selv.

Men det er valgfritt å være her, så da skal jeg ikke klage :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

:D så det var ikke kun jeg som oppfattet det sånn :D

Var egentlig forberett på og få en skikkelig omgang med kjeft, men det kan jo forsatt komme :wink: ,

Har lagt merke til at dere likte ordet "klikk" isdenfor " in gjeng", skjønner det godt jeg :hoho: , skikkelig dårlig ord :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o

Jeg er mest imponert over hvordan så mange legger merke til slike ting, jeg.

Skjønner hvor du vil, Alex, men det er så vanskelig å svare noe fornuftig, for personlig så kunne jeg ikke gitt mer f i enn det at det finnes klikker på KG...

Nå er det jo flere brukere her enn det var i gamledager også, noe som vel øker sjansen for at forumet endrer seg.

Men i den senere tid så har det vel vært flere tråder her inne om hvem som er venner, hvem som krangler, hvem som synes at KG er kjipt, hvem som synes KG er hyggelig, hvem som vil trekke seg fra forumet...U name it enn spennende debatter (subjektivt)

Blir litt matt, egentlig.

Tror mange her synes det er ok å få andre til å føle seg vel, få gi litt av seg selv om temaer som er interressant, "le" litt med andre. Men alle har vel en begrensning for hvor mange man kan favne til enhver tid, tror jeg. Sånn funker jeg ihvertfall. Kan sitte foran skjermen, nikke gjenkjennende, bli varm av det noen skriver, synes synd på noen, lure på hva noen egentlig tenker med, etc etc.

Uten å ha kapasitet til å gi tilbakemeldinger hver eneste gang.

Hva er løsningen da, synes du? Å bli totalt upersonlig med samtlige? Heller ingen hvis ikke alle får de samme tilbakemeldingene? Hva med å sette enda en regel? Ingen får gi tilkjenne god kjemi m andre brukere? :blunke:

Dessuten, så er det vel fritt opp til hver og en å opparbeide seg gradvis respekt for en og annen fast bruker, der hvor man synes denne personen gang etter gang treffer små punkter i deg som oppleves allright.

Greit å kommentere alt som er galt, men av og til er det stilig å se forslag på løsninger også. I den grad dette er et problem.

Send en saklig "greie" til Gry, kanskje? Si at du ikke liker at noen ser ut til å kjenne hverandre bedre enn andre, og at dette oppleves leit for deg, og at alt var bedre før. Kom så med et forslag til hvordan du ser for deg et bedre forum...kanskje hun tar tak i det? Eller kanskje du får som svar at dette er en dynamikk som vil skje på et forum, når såpass mange benytter det.

Hva synes du selv da?

Du var nå ellers ikke "rotete" dah!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fare for å tråkke i salaten eller bringe dette ned til ungdomskole nivå så har jeg lagt merke til mer og mer at det er en slags "in" gjeng her inne. :P ( skulle ønske jeg kunne komme på et bedre ord men det klarte jeg ikke :oops: )

Får heller prøve og forklare meg litt mer;

Det virker som det er de samme brukerne som svarer hverandre her inne mest, at man kanskje hopper over eller overser noe vettugt noen andre har sagt og kommenterer heller en annen mer "kjent " bruker sin kommentar.

Det er også fryktelig mye avsporinger inne på tråder startet av mer "ukjente" brukere som blir overtatt av de som kommuniserer mer her inne.

Dette ble kanskje litt rotete, var litt vanskeligere og forklare på papir, en det var i hodet mitt :roll:

Jeg skjønner akkurat hva du mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner også godt hva du mener, og skygger unna tråder der det er tydelig at det legges opp til intern humor med hint og antydninger til ting som bare "klikken" er inneforstått med.

God kjemi blant brukere er bare bra det, men intern humor trenger ikke å blandes inn i seriøse diskusjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke man har veldig god tid så blir det vel automatisk til at man leser innlegg fra nick man 'kjenner' eller interesserer seg for. Det gjør hvertfall jeg - i tillegg til at jeg selvsagt ser på tema for trådene. Da blir det jo automatisk slik at man svarer mest til kjente brukere også.

Det er mer naturlig for meg å gratulere Zirine med ny jobb enn Laura fra Bodø.

At man omvandler en seriøs tråd til en snikk-snakk tråd er en uting. Det er greit hvis det i utgangspunktet er en snikk-snakk tråd.

Så jeg tror vel ikke det er så mange klikker her - men noen kjenner jo hverandre bedre enn andre og føler en viss tilhørighet med hverandre. Det er kanskje litt to leire - Miniehatere og Minnieelskere , men den er vel mest skapt av elskerene (et lite stikk her :sjarmor: )

Får jo håpe for alles del at man har et liv utenom det som foregår på KG - de fleste av oss klarer vel å ha flere aktiviteter gående samtidig i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det store spørsmålet jeg sitter med, er: hvem i huleste er denne klikken. Tror forøvrig at dette bare er brukere som har kommet godt overens med hverandre :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, hvem er klikken..?

personlig tilstår jeg gjerne at det iblant klikker litt for meg (en god venninne av meg kaller meg "periodegal"), og at noe av dette kanskje setter spor etter seg åp KG's fora.

Betyr det at jeg er i en klikk, tro? Klikken for de som har klikket?

Klikk, klikk, klikk...

( :o ooops.. passesegnå, så jeg ikke blir klassifisert i klikken for de som avsporer...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Maiken; følte meg litt truffet av innleget ditt. Man burde ikke sitte på gjerdet og klage hvis man ikke har noen konstruktiv kritikk og løsninger og komme med :) .

Så for meg; Alex i skolegården sparkende i grusen, mumlende sier " jeg sier det til gry så det så" :lol: .

Det var egentlig ikke ment som en syte tråd og som jeg har sagt tidligere føler jeg meg personlig ikke veldig truffet, men synes mange gode "brukere" blir oversett og mange konstruktive kommentarer oversett :) .

Til dere andre som lurer på hvem klikken er; sier det ikke bort så :erter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

D er nok en gjeng her inne som applauderer hverandres innlegg ja.

Heldigvis er jeg ikke med i en sådan gjeng.

KG har mistet mye av d som bare for ett par år siden gjorde til en skikkelig feit plass å være.Nå kikker jeg egentligh bare innom i ny og ne for å se om d er noe vettugt som skjer og/eller noen diskusjoner som handler om andere ting enn gardiner,bryllup eller kjønnsbehåring. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Alex (tror ikke du er så gammel :wink: ), jeg tror KG i så måte ligner en hel del på virkeligheten.... Er det ikke slik verden er, da?!?

Klikk, Klikk,Klikk,Klikk,Klikk,Klikk,Klikk,Klikk,Klikk,Klikk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA jeg

jeg er veldig opptatt av åvære medi den kule gjengen :blunke:

Flott! foreløpig er det bare deg og meg da, men det sier vi ikke til noen.... :wink: :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...