Gå til innhold

Er det en "in" gjeng her??


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fordi om det er noen eller mange som kjenner hverandre og som svarer på hverandres innlegg, tror jeg ikke det er noen såkalt in-gjeng her. MEN jeg kan forstå at noen kanskje tror det.

Selv er jeg ikke med i noen gjeng - annet enn den utstøtte morderatorgjengen :hakeslepp: (måtte bare prøve hakesleppet... fniiis) - men jeg har sett en annen ting.

De som ikke får svar på innleggene sine - det kan ha noe å gjøre med overskriftene. Man skal ikke kimse av betydningen av disse. Innlegg med overskrifter som "Hjelp!!!!!!! KRIIIIIISE" og sånn, gidder jeg sjelden å åpne en gang. Det hender også at jeg flere dager etter innlegget ble postet oppdager en spennende tråd som jeg har oversett fordi den har en overskrift som ikke sier noe.

Etter en stund på et forum, så blir man "kjent med" folk. Og da vil man etter en stund vite at det eller det nicket pleier å ha fornuftige ting å komme med, og så åpner man tråden og kikker innom i alle fall. Men et ukjent nick og en overskrift av typen "Hva skal jeg gjøre nå?" kan hende at man tusler forbi.

Hvis det i tillegg er plassert i feil kategori så ikke en gang de som måtte være interessert i temaet ser det, ja... dere skjønner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

MAiken- Takk for at du fikk meg til å le så tidlig om morgenen :hoho: , men er det virkelig nødvendig å skrive så lang, klarer ikke få med meg alt vettu, konsentrasjonsevnen er ikke sååååååååååå god :roll:

Chimp, Ridder Reddik, mie :fy: , dette kalles avsporing

Ser det er mange som kødder med tråden og det er jo greit det, men ser at innimellom her så der det en del svar som viser at det er flere som har observt det samme som meg, og de ter jo til ettertanke. At det finnes in-gjenger eller klikker ( ut-gjenger :hoho: ) overalt er jo ikke noe nytt( og at dette ikke var verdens beste ord kan vi allle være enige om :D ) men at gode diskusjoner går ned sluket er jo dumt. ( dette poenget begynner og bli oppbrukt :blunke: )

Mange kan sikkert oppfatte dette som en liten sjalu gamle alex som sitter i kroken i barnehagen og den kule gjengen på 5 år sa at jeg ikke fikk være med å leke fordi pappaen deres er større en min :wink: , det var ikke sånn ment

Men så mange svar da :D , betyr det at jeg er en av klikken :briller: ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke innlogget Sissi

Jeg vil også svare! Helt enig med Alex og andre som mener at det er klikker/gjenger her. Det er faktisk det! Jeg - som skjeldent logger meg inn, og leser mer enn jeg skriver, ser det helt tydelig. Jeg forstår ikke hvorfor det er så viktig for flere å protestere så voldsomt på det heller. Fro meg bekrefter det rett og slett nettopp at det er en gjeng...... Det spiller i det store og hele ingen rolle, jeg er ikke med i noen gjeng IRL, dermed er det heller ikke naturlig for meg å bli det i et forum som dette. Det som er synd er imidlertid når seriøse tråder ødelegges av at de som "kjenner hverandre" tar fullstendig over og bare kjører på sine ting. Det syns jeg er en uting, og til tider fryktelig irriterende. En god del gode diskusjoner, som jeg og kunne tenkt meg å bidra med, som jeg ikke har giddet å forholdt meg til pga. det.

Jeg har heller aldri tenkt på å kun lese tråder fordi nicket er kjent, jeg går etter sak. Dvs. jeg lar vær å lese noen nick fordi jeg vet at de stort sett bare kommer med usakligheter og dusteting.

Jeg har heller aldri følt meg oversett. Mulig det er fordi jeg ikke legger verken så stor prestisje eller så mye av "sjela" mi i det når jeg skriver innlegg.... Dette er faktisk ikke den viktigste arenaen i mitt liv, dermed er det ikke så veldig farlig om jeg ikke får 800 svar på en eller annen melding....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:enig_animasjon:

Jeg er også enig med deg, Alex. I likhet med det flere har skrevet her leser jeg mer enn jeg svarer på innlegg/starter tråder, har vært medlem i 1 år snart og fortsatt ikke nådd 300 innlegg... :oops: Men siden jeg leser ganske mye her når jeg har tid så har jeg bitt meg merke i det jeg vil kalle klikk-dannelser, sjekk for eksempel ut tråden "dagens rose". Mye kosing og ryggsleiking der.

Men egentlig så bryr jeg meg ikke, jeg svarer på det jeg vil og synes at KG er ganske så ok selv om jeg ikke er med i noen "ingjeng".

Håper at ingen andre heller ligger søvnløse om natta fordi de føler seg utafor på KG - det er ikke her livet egentlig er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg i noen "gjeng", så er nok det ut-gjengen tenker jeg :P

For øvrig, - så tror jeg det er FLERE gjenger som bygger og støtter hverandre opp, enn kun EN.

At man skal være mer raus med de man "kjenner" her og kun støtte opp mot deres meninger og svare på deres innlegg, har ikke noen hensikt for meg i allefall. Vel kan jeg prate med de jeg vet hvem er her, og tulle og tøyse litt. Men jeg kan vel så godt svare på ukjente`s spørsmål og jeg driver ikke bevisst å favoriserer mer "kjente" innlegg.

Men vil ikke folk tro meg på det, så spiller det ingen trille for meg.

Jeg vet selv hva jeg gjør her og hva jeg vil få ut av forumet.

Og by the way,- så er det mange som er litt vel interne her,- men hva kan jeg gjøre med det ? Ingenting.

Dessuten så er det også lov til å hoppe over gardin og kjønnshårtråder hvis ikke disse synes interessante.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er definisjonen på vel intern? Og...hva er problemet med å være vel intern, i såfall?

For å si det, sånn, Diva...Hvis du

henvender deg til en bruker, som skriver etellerannet, og bruker nicke't hans/hennes og blir litt...intens fordi det vedkommede skrev ergret det...er det å være vel intern?

Er dette greit, men hvis man har en hyggelig tone og blir hva du da kaller...vel intern... blir dette feil?

Hvis vel intern blir et irritasjonsmoment, så må man ihevertfall være konsekvent. Og ikke ergre seg over vel intern som i god tone, men overse vel intern i dårlig tone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og når jeg leser svar som enkelte gir - at det blir til at man lettere svarer på innlegg skrevet av noen man kjenner - da må jeg nesten be om en forklaring - tror ikke jeg forstod det helt?

Tror kanskje det var jeg som skrev det? Jeg ordla meg nok litt galt der, - det jeg mente var noe alà det Tusenfryd skriver:

Etter en stund på et forum, så blir man "kjent med" folk. Og da vil man etter en stund vite at det eller det nicket pleier å ha fornuftige ting å komme med, og så åpner man tråden og kikker innom i alle fall.

Altså at man oftere åpner tråder som er skrevet av folk man vet har noe fornuftig å si, og dermed er det også ofte dem som får mest svar. Forklarte jeg meg bedre nå?

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der...i cyberspaceland...skjer det jammen mye rart kan du tro!

Alt kan skje i cyberspace! Og det er det som er litt av sjarmen, synes nå jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For der kan Maiken skifte hårfarge fra dag til dag.....(Du er ql nå, syns du var for diffus og lyseblå før....og lissomjomfruelig!!! :o Passa ikke helt til ordflommen.....og hvilken ordflom!!! (Honning-, yoghurt og soft-ice-slikke-spise-kurs, firkant-praktisering m innebygd bd light og sm light...osv, osv) Har f'resten bynt å vurdere å skifte avatar sjøl.....skal tro hva Lassojugenauten mener om d.....Er visst bare jeg og han blå som har holdt oss til de gamle....Vet ikke helt om jeg kan forsvare lenger å være SÅÅÅ konservativ....nå som d er valg og alltingen.....Hmmmm.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyflate, chimp...som du sporer av i debatter! Vi diskuterer viktige ting her nå! Dette...er essensielt i forhold til forumets struktur og orden og skikk og bruk! :sjarmor: (diffus????)

Synes du skal farve håret rødt, chimp!

:satt på hendene for lenge...de spratt opp og MÅTTE bare:

Fy flate, så vanskelig dette med klikkeri etc er nå, etter at dette ble satt ord på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, der er nok noen "klikker". Men er ikke det naturlig da? Slev om dette er internett, finnes der nok likhetstrekk til real life - mange likhetstrekk. Hadde blitt mer overrasket om der ikke var klikker her i det hele tatt.

Overrasket også om noen vil benekte at her er klikker...

Men for å illustrere noe som jeg bet meg merke i - langt tilbake i tid. Husker ikke hva tråden handlet om engang. Men jeg kom med en kommentar. På samme siden, kom en annen med samme kommentar som meg, ikke make formulert, men samme mening bak. Så kommer der andre og sier seg enig med nr to.

Mulige grunner:

Leste kanskje bare siste svaret i tråden og sa seg enig?

Leste bare noen svar, kanskje kun til de nickene man "liker" eller ofte føler en slags enighet med?

Men der var flere som sa seg enig med nr to - og det er en velprofilert bruker (nei, ikke minnie, milla, mae bare for å ekskludere ville tanker). Så på et tidspunkt må jo folk ha sagt seg enig med bruker nr to selv om det ikke var siste svaret i tråden. Mulig de da bare leste de svar de ville ut ifra hvem som skrev. Eller kanskje de sa seg enig med bruker to bare fordi det var den som hadde skrevet det og ikke meg?

Vet ikke jeg. Bet meg bare merke i det, og ja, det irriterte litt.

Sier ikke bruker to kopierte mine tanker, for man kan selvfølgelig tenke likt og ikke lese gjennom alle svar først og dermed gjentar noe som allerede har blitt sagt. Har falt i den fellen selv jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner utmerket godt hva du mener, Joplaya! Klart d kan være irriterende! Men nå syns ikke JEG at du er noen anonym bruker her da....

Fyflate, Maiken...som jeg avsporer....i alle tråder!!! Utestengelsesgrunn??? Øhhh!!! Maiken! Forumets struktur og orden og mikk og makk....den var essensielt diffus, du!!!

MÅ gjøre no essensielt m håret, ja......Modesty m rødt hår??? Lurer på om Pippi L. byner å passe meg bedre jeg....Uskikkelig på en svært, svært sjarmerende-rampete måte, ikke sant??? Og sånne stå-fletter er jo bare bedårende!!!

Klikk, klakk!!! Jeg prøver å klekke ut noe.....Klara Klukk!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

chimp...du er selve personifiseringen av avsporing og klikkeri! Synes du er herlig, selv. Dra på deg maske og pippifletter og kom igjen...bli med på tur!

Pippi er nå forøvrig den tøffeste jenta som finnes! Schtilig du nevnte henne. Jenta som greier seg selv! Til tross for sinnsykt mye rot og søl...kjent stoff. Tipper Pippi liker ostesmørbrød!

Tipper Pippi ville gitt faen i klikkeri på KG også :blunke: Så lenge hun fikk leke i fred, slenge seg fra tre til tre og vise muskel uten innblanding fra strenge venninner av morra til TommyogAnnica.

Er dette med tilhørighet en veldig viktig ting for kvinner? Og hvis det er så uvesentlig som mange liker å hevde...hvorfor legges det merke til? Hvorfor er det...et irritasjonsmoment?

Enten er tilhørighet og liknende ting viktige, hvis ikke er det ikke-viktig, eller?

Jeg synes du er noe inkonsekvent, jeg, Sissi. Når du sier at dette ikke er et element i livet ditt, samtididg som du irriteres av det, der du føler at dette kommer for tydelig frem.

Hvordan kjennes det egentlig ut å skrive noe, uten å kjenne en flik av at du legger litt sjel i dette? Dette ble interressant, synes jeg. For en som kjenner vib i hver eneste flik av skriveri, så er det rart å se, at det går an å skrive svar, innlegg...hva som helst uten å legge litt sjel i det.

Prestisje og sjel er to forskjellige ting. Medmindre du føler at prestisje er en del av sjelelivet ditt. Det ville jeg, isåfall, ha gjort noe med. Men vi er alle forskjellige. Sjarmerende, det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Maiken, det kommer helt an på hva man definerer som "sjela si" - for meg betyr det at man legger ned mye arbeid, tid og flid i noe. Jeg bruker veldig lite tid på Kvinneguiden og deltar kun i diskusjoner som jeg finner interessante ved første øyekast. MEN jeg klarer veldig godt å irritere meg over diskusjoner som havner langt utpå viddene med tull og tøys, allikevel. Det er tross alt laget en egen kategori for denne typen konversasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Chimp- Du startet en egen "gjøre narr av denne tråden" :D på Pm, kunne du ikke holde avsporingene der. :wink:

klikker eller ikke, ikke noe galt med det, som sagt av andre her er vi på internett, men man kan vel være litt bevist på det ......, ikke bare svar på innlegg fra de man kjenner, men svar på debatter og gode/dårlige argumenter. da kan alle bidra litt mer i diskusjonenen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke innlogget Sissi

Nei Maiken, det er ikke inkonsekvent. Jeg irriterer meg nemlig ikke over at det er klikker her, konstaterer kun at det er det! Det er to forskjellige ting. At jeg ikke er med i noen klikk er heller ikke unaturlig, da jeg ikke har allverden tid til å svare på det ene eller det andre. Og min følelse er at de som er mest med i klikker er de som har tid/bruker tid til mye dilletråder. Dem om det - det må dere gjerne ha. Men da syns jeg også dere kan godta at andre, som kanskje ikke leser den type tråder og som heller ikke er med - ser at det kan bli klikkete. Og syns det er synd/irriterende at gode diskusjoner sklir ut i tullball.

Presisering: det er forskjell på å legge "litt sjel" i det man skriver, og å legge "hele sjela si" i det man skriver i et forum som dette. Men da kommer jo også diskusjonen om løgn/sannhet inn. Jeg ser at mange her inne er opptatt av at alt skal være "sant". Jeg tror det kommer av at man SKAL ha nick, gjerne med et festlig sitat under og en avatar. Jeg er ikke der i det hele tatt, for meg blir det komplett uvesentlig. Andre må selvsagt gjøre hva de finner best. For meg er dette imidlertid et forum for å diskutere og jeg syns faktisk det er uvesentlig om jeg "vet" (eller tror jeg vet) masse om mine meddebattanter. Det interessante er jo diskusjonen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chimp- Du startet en egen "gjøre narr av denne tråden" på Pm, kunne du ikke holde avsporingene der.

Gamle Alex! Jeg startet ikke den tråden for å drite ut el gjøre narr av NOEN som helst! D er ikke min stil! Hadde du kjent meg, hadde du skjønt d!!! For å si d sånn, d var bare nok en avsporing....den tråden der!!! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...