waco Skrevet 15. juli 2004 #141 Del Skrevet 15. juli 2004 Tina, ville du tatt herion hvis det var lovlig? Eller metadon (det er jo lovlig) Eller valium (som også er lovlig) Du skjønner det Tina, det er bare syke mennesker som blir avhenginge av heroin. Av alle som forsøker heroin er det mindre enn 1 % som blir avhenginge, årsaken er at heroin som i likhet med morfin er svært kvalmende og meget ubehagelig med mindre man har store smerter.... Waco Og hadde opium vært tillatt ville færre injisert opiumpreperater og heller røket det som er meget sunnnere enn sprøytebruk.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 15. juli 2004 #142 Del Skrevet 15. juli 2004 Flere brukere' date=' ja, men færre overdoser.[/quote'] Tomkrus, grunnen til at jeg vil legalisere heroin er jo fordi jeg ikke kommer til å bruke det selv.....(er ikke redd for det en gang, blir på samme måte som om jeg skulle begynt å drikke parafin bare fordi det ikke er forbudt). Waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moonshadow Skrevet 15. juli 2004 #143 Del Skrevet 15. juli 2004 Om jeg ville tatt det?? Jeg har tatt alt det du nevnte mange ganger.. Heroin er ikke kvalmende og ubehagelig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 15. juli 2004 #144 Del Skrevet 15. juli 2004 Ikke farlig nok?? Mange dør hvert år av overdoser og mister kontrollen over livet sitt.. Men farlig? Neida.. :-? Heroin er i som morfin et rent preperat. Men du visste vel at dødsraten f eks for dispiril er mange mange ganger høyere enn rent heroin? Det er f eks de urene stoffene som blir iblandet heroinen pga narkotikaforbudet som også gir de farligste bivirkningene. Heroin er mest sannsynligvis den deiligste måten å ta selvmord på (ifølge overlege Fekjær på blåkors). Tina, er det usannsynlig og anta at flerparten av de som dør av overdose gjør det fordi de ikke ønsker å leve lengere.... kanskje samfunnets kriminalisering av mennesker kan være en medvirkende faktor til at folk ønsker seg selv dau? Waco Grunnen til at jeg vil legalisere dop er at jeg tror det blir færre brukere....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 15. juli 2004 #145 Del Skrevet 15. juli 2004 Om jeg ville tatt det?? Jeg har tatt alt det du nevnte mange ganger.. .. Hvilken straff skulle ønske du fikk? Glattcelle, bøter, rompesjekk, ransakelse av leilighet, sladder til naboene, tap av førekort, manglende jobbmuligheter, ureglementert sikkerhetserklæring osv.... Alle motbydelige ting samfunnet igangsetter mot mennesker som i utgangspunktet har problemer. Man prøver altså å løse et problem med straff, også reagerer du på at jeg reagerer???? Hva i hulesete heita, jeg er drittlei av å lukke øynene for virkeligheten, og virkeligheten forteller meg at straff og straffesanksjoner GJØR ALT VERRE!!!!!!! Waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moonshadow Skrevet 15. juli 2004 #146 Del Skrevet 15. juli 2004 Hvilken straff skulle ønske du fikk? Glattcelle, bøter, rompesjekk, ransakelse av leilighet, sladder til naboene, tap av førekort, manglende jobbmuligheter, ureglementert sikkerhetserklæring osv.... Alle motbydelige ting samfunnet igangsetter mot mennesker som i utgangspunktet har problemer. Man prøver altså å løse et problem med straff, også reagerer du på at jeg reagerer???? Hva i hulesete heita, jeg er drittlei av å lukke øynene for virkeligheten, og virkeligheten forteller meg at straff og straffesanksjoner GJØR ALT VERRE!!!!!!! Waco En del bøter og annen straff hadde jeg vel ikke had ondt av nei.. Kanskje jeg hadde tekt meg litt om da... Men som jeg sa tidligere så synes jeg de skal bruke mer resurser på avrusing og rehab en på å straffe brukerne.. Men er totalt i mot legalisering.. Avkriminalisering av brukeren er en annen sak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 15. juli 2004 #147 Del Skrevet 15. juli 2004 En del bøter og annen straff hadde jeg vel ikke had ondt av nei.. Kanskje jeg hadde tekt meg litt om da... Men som jeg sa tidligere så synes jeg de skal bruke mer resurser på avrusing og rehab en på å straffe brukerne.. Men er totalt i mot legalisering.. Avkriminalisering av brukeren er en annen sak. Men et forbud stanset deg ikke for å prøve disse stoffene? Mer ressurser til behandling av misbrukere - kjør ut metadon over en lav sko. Skjønner ikke hvorfor det skal være kø for noe slikt. Men også mer til gode preventive kampanjer (hva det måtte være. Pris til den som klarer å komme opp med noe annet enn noe tenåringer finner latterlig). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 15. juli 2004 #148 Del Skrevet 15. juli 2004 En del bøter og annen straff hadde jeg vel ikke had ondt av nei.. Dersom du ser fordeler med dette vil jeg overføre det til andre ting...burde f eks feite som spiser potetgull og forårsaker insulinmangelopptaket som kalles sukkersyke, burde de fått bøter? Kanskje et par dager i cella vil gjøre at jenter med spisevegring tenker seg et par ganger om? Tina, ditt store problem er at det er ikke bevist at straff har helbredende effekt. Kanskje jeg hadde tekt meg litt om da... Akkurat som jentene med spisevegring sikkert ville gått på mcdonalds og peppes bare de blir innelåst nok ganger tror jeg....(uff for en enkel retorikk enkelte har) Men som jeg sa tidligere så synes jeg de skal bruke mer resurser på avrusing og rehab en på å straffe brukerne.. Kanskje den brutaliserte "behandlerapperatet" også er et problem i seg selv...? F eks Knut Reinås er jo mangemillionær på "behandlingsterapi"...dvs han var motstander av subutex og metadon, og han ville nekte utdeling av sprøyter. Denne mannen har et utall "behandlingsplasser" som ikke gjør Reinås selv steinrik, men i tillegg skaper klienter. Tina, du visste vel at 99 % av alle som blir "behandlet" sprekker..... Årsakene til at mennesker ruser seg er så mangefattede og komplekse, at inntjeneningspotensiale blant narkomani i "helbredelseøyesmed" er kolossale. Den sikreste måten å bli rik på er å "behandle" en narkoman. Men er totalt i mot legalisering.. Hvorfor er du så enig at politiet skal binde opptil 60-70% av totalbudsjettet sitt på noe så harmløst som noen planter? Opiumsvalmuen, cokabusken og cannabisplanten er alle naturlige ingredienser på vår planet og således en nødvendig del av vår biologiske mangfold. Du minner litt om tankegangen til FN i 1961, dengang de bestemte at planten cannabis sativa skulle utryddes fra jordas overflate innen 30 år.... (dvs i 1992), - men dessverre så viste det seg at cannabis sativa (hasjisj) også var verdens sterkeste fiberplante og da ble det jo "litt" vanskelig for menneskene og hamle opp med naturen..... "riktignok fikk India gjennomslag for lovligheten av hasj frem til 1978, men det var fordi de mente at marihuana ble gitt av guden Shiva til menneskene, men FN godtok den forklaringen i starten"- Er det slik at stoffene i de rike landene ble tillatt og stoffene i de fattige landene ble forbudt??? Disse plantene vokser jo vilt i det meste av den 3 verden... Avkriminalisering av brukeren er en annen sak. Litt sånn, du kan være homo så lenge du ikke utøver det? Waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moonshadow Skrevet 15. juli 2004 #149 Del Skrevet 15. juli 2004 Det blir for dumt det du sier til at det går an å diskutere med deg.. Sånne samenligninger som du kommer med, er helt på jorde... Men det er utrolig liten sjans for at det noen gang vil bli legalisert, så jeg er ikke bekymret der.. De fleste som er for legalisering av dop, er folk som driver med det selv og lurer seg selv... God natt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 15. juli 2004 #150 Del Skrevet 15. juli 2004 Tina, de fleste som er imot alternative rusmidler er mennesker som ikke bruker det selv. Hvorfor ønsker du ikke andre mennesker den samme frihet som andre ønsker deg? Hva er det jeg har gjort deg siden du vil gjøre det illegalt for meg og dyrke tomater, slangeagurk og marihuana på min terrasse? Waco Kan ikke forstå hvorfor du ikke unner andre mennesker den samme toleransen du ønsker deg selv..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sarabi Skrevet 15. juli 2004 #151 Del Skrevet 15. juli 2004 Her blei det varmt, gitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 15. juli 2004 #152 Del Skrevet 15. juli 2004 Skjønner hva du mener sarabi.... Enkelte vil bruke straff for å vise at de har rett.... en skremmende verden vi lever i... Waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 15. juli 2004 #153 Del Skrevet 15. juli 2004 Skjønner hva du mener sarabi.... Enkelte vil bruke straff for å vise at de har rett.... en skremmende verden vi lever i... Og andre igjen sjikane. Jepp, skremmende verden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moonshadow Skrevet 15. juli 2004 #154 Del Skrevet 15. juli 2004 Tina, de fleste som er imot alternative rusmidler er mennesker som ikke bruker det selv. Hvorfor ønsker du ikke andre mennesker den samme frihet som andre ønsker deg? Hva er det jeg har gjort deg siden du vil gjøre det illegalt for meg og dyrke tomater, slangeagurk og marihuana på min terrasse? Waco Kan ikke forstå hvorfor du ikke unner andre mennesker den samme toleransen du ønsker deg selv..... Slange akurk og tomater er litt anerledes da.. Desuten så er det vel ikke snakk om pot ol her, men hardere stoffer.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moonshadow Skrevet 15. juli 2004 #155 Del Skrevet 15. juli 2004 Her blei det varmt, gitt Meg du sikter til? Jeg er ikke sint i det hele tatt... Men orker liksom ikke diskutere når folk hele tiden skal komme med så mye usaklig... Det hele startet jo med at jeg sa jeg angret på at jeg tok min første E, det må jeg få lov til å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moonshadow Skrevet 15. juli 2004 #156 Del Skrevet 15. juli 2004 Her blei det varmt, gitt Meg du sikter til? Jeg er ikke sint i det hele tatt... Men orker liksom ikke diskutere når folk hele tiden skal komme med så mye usaklig. Blir for dumt for meg... Det hele startet jo med at jeg sa jeg angret på at jeg tok min første E, det må jeg få lov til å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Viva~ Skrevet 15. juli 2004 #157 Del Skrevet 15. juli 2004 Velger å svare på vegne av *Tina* her jeg. For i utgangspunktet er jeg ikke den som angrer på noe jeg har gjort tidligere i livet. Da hadde jeg jo ikke vært den jeg er i dag, som du antyder, Waco. MEN: akkurat når det gjelder den lille ecstacy-tabletten, eller amfetaminen for den saks skyld, så kan disse åpne en verden som ikke kan sammenliknes med den rusfrie. Ikke en gang den villeste forelskelse kan fremkalle den ubegrensede nytelsen slike stoffer kan, og da angrer man jo. Det blir som å åpne døra til fugleburet og prøve vingene sine under åpen himmel. Livet inni buret blir ikke det samme igjen. Man oppnår ikke den samme ubegrensede lykkefølelsen uten rusen, for den er jo kunstig. Derfor kan man ønske at man hadde holdt seg unna... Litt uenig. Jeg har prøvd både ditt og datt men angrer ikke på noe, for jeg har lært svært mye av disse erfaringene. Opplever heller ikke at "normal" lykke føles noe mindre verdt i ettertid. Visst gir MDMA, speed eller cola en følelse som knapt kan sammenlignes med nie, men som sagt blir jeg fortsatt lykkelig og jeg setter fortsatt like stor pris på livet som nyktern. Kanskje jeg er heldig.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 15. juli 2004 #158 Del Skrevet 15. juli 2004 Jeg spurte bare hvem du skulle ønske du var siden du angrer på fortiden din... Det blir liksom litt mette-marit over det hele, mennesker som fornekter seg selv... Forsøk heller og finn ut hvorfor du behøvde å teste E, enn å nekte resten av verdensbefolkning dine opplevelser og dine erfaringer... Waco Jeg er en person som liker og tygge E en gang iblant og det må jeg få lov til uten slike "bedreweissere" som vil bestemme over mine tanker og ideer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 15. juli 2004 #159 Del Skrevet 15. juli 2004 Du veit viva det er mye lettere og årsaksforklare alle sine bekymringer og ulykker pga en liten pille.... La meg fortelle litt om hvordan jeg f eks oppfatter Tina, - hun er kanskje en jente som mener at man kan bli paranoid av og ta amfetamin, noe som helt sikkert stemmer.... - Men burde man da avlytte telefonen til disse menneskene som bruker amfetamin hvis ÅRSAKEN er og hindre paranoia..? Waco slike spørsmål tror jeg ikke tina har tenkt over.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moonshadow Skrevet 15. juli 2004 #160 Del Skrevet 15. juli 2004 Jeg spurte bare hvem du skulle ønske du var siden du angrer på fortiden din... Det blir liksom litt mette-marit over det hele, mennesker som fornekter seg selv... Forsøk heller og finn ut hvorfor du behøvde å teste E, enn å nekte resten av verdensbefolkning dine opplevelser og dine erfaringer... Waco Jeg er en person som liker og tygge E en gang iblant og det må jeg få lov til uten slike "bedreweissere" som vil bestemme over mine tanker og ideer. Men jeg hadde ikke samme styrken til å styre unna etter ett par ganger eller ta bare av og til.. Jeg havna skikkerlig på kjøret og har vært narkoman i snart ti år.. Hadde jeg hatt muligheten til å velge en gang til, hadde jeg ikke rusa meg på sterke stoffer.. Kampen mot dopen har vært hard pog er det fortsatt. Og selvfølgelig vet jeg at det er min egen feil at jeg må slite med den. Jeg venter ikke sympati fra noen, det vet jeg at jeg ikke fortjener, men ville valgt annerledes om jeg kunne valgt en gang til.. Jeg var ung og dum da jeg begynte ruse meg. Var ni år første gangen jeg var pillefjern. Jeg skjønte viste ikke det jeg vet i dag, den gangen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå