punkyB Skrevet 7. oktober 2003 #41 Skrevet 7. oktober 2003 Vet du da forskjellen på skadevirkningene til dette og alkohol?..... Man skal vel ha et langvarig og stort forbruk over litt tid før det er snakk om akdevirkninger både av alkohol og narkotika. Det som skremmer meg litt er at narkotika gir mye mer psykiske skadevirkninger. Utfra hva jeg har fått med meg kan man også av narkotika få opplevelser i rus ganske tidlig som også ikke er bra - ref. Chimps innlegg her. Jeg er motstander av bruk av narkotika selv så det er sagt.
Gjest Anonymous Skrevet 7. oktober 2003 #42 Skrevet 7. oktober 2003 Har prøvd det meste, alt fra A til Å... (utenom heroin). For det meste såkalte partydop. Og her sitter jeg nå i ettertid med skadevirkninger. Det var en stund jeg tenkte at jeg var glad for jeg hadde opplevd det, men ikke nå lenger. Jeg sliter med mareritt, svimmelhet, hodepine, angst og jeg har også fått en hjertefeil pga dette. Jeg har mistet venner, skapt bekymringer for familie og det nesten ødela forholdet til min kjære. Vi klarte redde forholdet i siste liten og nå kan vi ikke fatte og begripe hva vi holdt på med på den tiden. Nå er nok dette en del sterkere stoffer enn hasj, men allikevel. Narkotika er for egoister, for de som ikke klarer å se lenger enn til stripa på speilet. For de som ikke klarer å se at det er mennesker som bryr seg om en. En oppdager ikke hvor skakkjørt man er før det har gått alt for langt. Jeg blr helt kvalm når jeg tenker tilbake. Man blir merket for livet...
Mathias Skrevet 7. oktober 2003 #43 Skrevet 7. oktober 2003 Man skal vel ha et langvarig og stort forbruk over litt tid før det er snakk om akdevirkninger både av alkohol og narkotika. Det som skremmer meg litt er at narkotika gir mye mer psykiske skadevirkninger. Utfra hva jeg har fått med meg kan man også av narkotika få opplevelser i rus ganske tidlig som også ikke er bra - ref. Chimps innlegg her. Jeg er motstander av bruk av narkotika selv så det er sagt. eeeh.... vet du hva som skjer i fylla rundt om da? Folk som slår, folk som blacker ut, folk som skifter personlighet, folk som blir deprimerte.. etc etc... Alkohol hadde vært meeeeget ulovlig om vi ikke hadde de tradisjonene for alkohol som vi har i verden....
Gjest Anonymous Skrevet 7. oktober 2003 #44 Skrevet 7. oktober 2003 Skulle til å gi en inngående beskrivelse av hvordan rusen kjennes jeg, men så hadde jo Ivanka gjort det allerede.. Korrekt beskrivelse, særlig det med geni-følelsen.. herregud så glup jeg blir, og såå viktig for meg at alle rundt meg har fått med seg hvor smart og morsom jeg egentlig er.. Sikkert ikke slitsomt i det hele tatt... Men blir ikke bak-skakk i det hele tatt, merker ingenting dagen etter jeg. Uten at jeg skal reklamere for pot (Marijhuana); for meg er det et mye bedre rusmiddel enn alkohol, jeg kjenner jo det på kroppen at den takler det ene bedre enn det andre.. det eneste problemet jeg har med det egentlig er at det er ulovlig.. Fast bruker - ikke innlogget for anledningen
punkyB Skrevet 7. oktober 2003 #45 Skrevet 7. oktober 2003 eeeh.... vet du hva som skjer i fylla rundt om da? Folk som slår, folk som blacker ut, folk som skifter personlighet, folk som blir deprimerte.. etc etc... Alkohol hadde vært meeeeget ulovlig om vi ikke hadde de tradisjonene for alkohol som vi har i verden.... Jeg ser på alkohol som et nytelsesmiddel i utgangspunktet - ikke noe som man skal drikke seg full av. Hvertfall ikke ravende full og slik at man blir voldelig. Sånn generelt så er det jo feil å forby noe som potensielt er farlig ved FEIL bruk. Man kan heller råde folk til å nyte det med måte - og det gjør jo de fleste heldigvis. Så det å forby alkohol støtter jeg ikke. Narkotika er et rent rusmiddel . Jeg snakker om skadevirkninger rent helsemessig - leverskader ved alkoholmisbruk feks. Jeg er ingen ekspert men jeg sitter med den oppfatning at narkotika gir alvorlige psykiske skadevirkninger veldig fort. Ikke etter en hasjpipe i ny og ne - men ved bruk av ecstasy, amfetamin osv. Når folk snakker om hvilken type rus man får så tror jeg det er lettere å bli avhengig av den også. Alkohol gir jo ikke den sterke og spesielle rusfølelsen. Sex i sterk alkoholpåvirkning er sjeldent en suksess feks.
Mathias Skrevet 7. oktober 2003 #46 Skrevet 7. oktober 2003 Ved måtehold er hasj og mariuana like "ufarlig" som alkohol.....
Gjest Poirot Skrevet 7. oktober 2003 #47 Skrevet 7. oktober 2003 Ved måtehold er hasj og mariuana like "ufarlig" som alkohol..... Den eneste forskjellen er vel at folk ville banket opp hverandre litt mindre , både på byen og i heimen..
punkyB Skrevet 7. oktober 2003 #48 Skrevet 7. oktober 2003 Ved måtehold er hasj og mariuana like "ufarlig" som alkohol..... Det er jeg enig med deg i. Jeg svarte på innlegget ditt hvor du spurte Vet du da forskjellen på skadevirkningene til dette og alkohol?.....
Miracl3 Skrevet 8. oktober 2003 #49 Skrevet 8. oktober 2003 Jeg har vell røyket mine kilo hasj , bønner , marihuanja eller hva du velger å kalle det. Jeg er ferdig med den perioden av livet mitt. Jeg syntes marihjuana gav meg en annen følese av hasj. Jeg ble mer svimmel og mer redd. Ikke det at jeg ble redd de første gangene , men etter intensivt bruk over år så kom nervene. Hasj gav meg en mer avslappet holdning. Plutselig hadde jeg regninger for over 50 000 kr jeg ikke hadde betalt. Hadde liksom glemt det virkelige livet i min lille psykotiske verden. Uff nei er glad dette er over. Frister ikke til gjentagelse. Regner med at jeg var et ekstremt tilfelle.
Miracl3 Skrevet 8. oktober 2003 #50 Skrevet 8. oktober 2003 Har prøvd det meste, alt fra A til Å... (utenom heroin). For det meste såkalte partydop. Og her sitter jeg nå i ettertid med skadevirkninger. Det var en stund jeg tenkte at jeg var glad for jeg hadde opplevd det, men ikke nå lenger. Jeg sliter med mareritt, svimmelhet, hodepine, angst og jeg har også fått en hjertefeil pga dette. Jeg har mistet venner, skapt bekymringer for familie og det nesten ødela forholdet til min kjære. Vi klarte redde forholdet i siste liten og nå kan vi ikke fatte og begripe hva vi holdt på med på den tiden. Nå er nok dette en del sterkere stoffer enn hasj, men allikevel. Narkotika er for egoister, for de som ikke klarer å se lenger enn til stripa på speilet. For de som ikke klarer å se at det er mennesker som bryr seg om en. En oppdager ikke hvor skakkjørt man er før det har gått alt for langt. Jeg blr helt kvalm når jeg tenker tilbake. Man blir merket for livet... Slutter meg gjerne til at narkotika er for egoister. Har kjent en hel del va de og kan ikke si at jeg savner de.
ivanka Skrevet 9. oktober 2003 #51 Skrevet 9. oktober 2003 Derfor det røykes så lite hasj i Usa... Hasj kan gi dårlige turer, mariuana gir kun gode. sies det.... det stemmer ikke. det skyldes geografiske og historiske forhold.
Maskemannen Skrevet 15. oktober 2003 #53 Skrevet 15. oktober 2003 det stemmer ikke. det skyldes geografiske og historiske forhold. Var nå det de sa der borte iallefall....
ivanka Skrevet 16. oktober 2003 #54 Skrevet 16. oktober 2003 Var nå det de sa der borte iallefall.... dumme amerikanere.
Gjest Anonymous Skrevet 16. oktober 2003 #55 Skrevet 16. oktober 2003 Geografiske og historiske forhold? God dag mann, økseskaft!!!
chimp Skrevet 16. oktober 2003 #56 Skrevet 16. oktober 2003 Geografiske og historiske forhold? God dag mann, økseskaft!!! Enig!!! Hvordan kan geografiske og historiske forhold avgjøre hvorvidt du får en bad-trip el ikke???? :o
ivanka Skrevet 16. oktober 2003 #57 Skrevet 16. oktober 2003 ok: det meste av poten som smugles til usa, dyrkes i canada. der har man ingen tradisjon for hasjproduksjon. pga den korte avstanden går det relativt greit å smugle pot som har mye større volum enn hasj i forhold til mengde virkestoff. i europa, deriot, røyker vi mer hasj, som smugles fra nordafrika og midtøsten, der det finnes flertusenårlange tradisjoner for å lage hasj, samt at de større avstandene og flere grensene hasjen skal smugles om gjør det nødvendig med mer konsentrert stoff, altså mindre volum. der har du de historiske og geografiske forholdene i et nøtteskall. geo og historie har nada med badtrip å gjøre, men at pot har lavere konsentrasjon av cannabioler gjør det mindre sannsynlig at man får i seg mer enn man tåler (=badtrip)
ivanka Skrevet 16. oktober 2003 #59 Skrevet 16. oktober 2003 spesialiteten min, kan du si... å, glemte å nevne at når grensa canada-usa er relativt ubevoktet, er det også en faktor.
la Flaca Skrevet 16. oktober 2003 #60 Skrevet 16. oktober 2003 Noe som er sikkert er ihvertfall at virkningen av hasj hos ulike personer kan variere veldig. Jeg skal ikke legge skjul på at jeg har brukt det meste av rusmidler (avholden nå)), men hasj var aldri noe for meg. Jeg er temmelig sedat som person, og hasj gjorde meg bare sløv, uopplagt, småkvalm eller i beste fall rolig. Ihvertfall var det langt i mellom latterkickene og oppstemtheten. Er ikke så glad i alkohol heller dessverre,- så nå går det i brus her i gården. PS: hold deg unna slike ting du!...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå