~sikka~ Skrevet 16. september 2003 #21 Del Skrevet 16. september 2003 Har prøvd å røyke et par ganger, det var nøyaktig som ivanka sa. Første gangen lo jeg så jeg grein, det gjorde jeg de andre gangene også, untatt når jeg ble sykt paranoid. Det var langt fra gøy. Vi spillte playstation en hel del mens vi røykte for det gjør spillet ekstra intenst. Ble også jævlig sulten og hadde veldig lyst på søtsaker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
koldbruna Skrevet 17. september 2003 #22 Del Skrevet 17. september 2003 Bra skrevet ivanka. Mine opplevelser er de samme du skriver. Og jeg har lovet meg selv at ALDRI ALDRI igjen og røyke Hasj og det har jeg tenkt og holde. koldbruna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Livets datter Skrevet 18. september 2003 #23 Del Skrevet 18. september 2003 Kunne aldri falt meg inn å prøve hverken hasj eller andre ting!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brum Skrevet 18. september 2003 #24 Del Skrevet 18. september 2003 Har aldri prøvd noe av dette av den enkle grunn at tanken aldri har streifet meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Livets datter Skrevet 18. september 2003 #25 Del Skrevet 18. september 2003 helt idiotisk å røyke hasj dagen før eksamen. (hvis man ikke er sånn som meg da...) Sorry, Ivanka. Men jeg synes det er idiotisk å røyke hasj i det hele tatt, jeg! Og ikke bare dagen før eksamen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jenta19 Skrevet 25. september 2003 #26 Del Skrevet 25. september 2003 Hasj er noe dritt! det vet jeg alt om, var narkoman i fem år, (men ikke nå lenger *flink*)og hasj var det mildeste av stoffene jeg brukte.. og også det jeg likte minst, derfor røykte jeg sjelden. Greit, det er meget interessant å se en film eller høre på musikk i hasjrus, men etter min mening er det ikke verdt det.. -Amaz- som har et mye bedre liv uten.. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dødspingvinen Skrevet 30. september 2003 #27 Del Skrevet 30. september 2003 Har faktisk aldri prøvd noen ting, jeg... untatt alkohol da.. Føler meg veldig uskyldig og liten. *snufse* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lekebøll Skrevet 30. september 2003 #28 Del Skrevet 30. september 2003 Ikke jeg heller, Vigfa. Og jeg føler meg kanskje det motsatte av "uskyldig og liten", på grunn av nettopp det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 1. oktober 2003 #29 Del Skrevet 1. oktober 2003 Vel, etter min mening kommer det vel mer an på hvordan du røyker den. Hasj blandes oftest med tobakk, og røykes så i pipe eller joint. Det går også fint an å spise det, men virkningen vil da komme senere og mer gradvis. Vannbongen synes jeg ikke noe spesielt om, mener det er rundt 60-70% av rusen som går ut. Det er wasted. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brum Skrevet 1. oktober 2003 #30 Del Skrevet 1. oktober 2003 Har aldri prøvd og kommer aldri til å gjøre det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Livets datter Skrevet 1. oktober 2003 #31 Del Skrevet 1. oktober 2003 Ikke jeg heller, Vigfa. Og jeg føler meg kanskje det motsatte av "uskyldig og liten", på grunn av nettopp det! Godt sagt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spinnvil| Skrevet 1. oktober 2003 #32 Del Skrevet 1. oktober 2003 Ser jo her at de aller flest holder avstand til narko, og godt er det.. Tenkte jeg kunne fortelle litt om egne erfaringer og senvirkninger av hasj. For det er faktisk det! Synes alle sier at hasj er ufarlig og at man blir ikke avhengig. Okay, jeg røkte vel kanskje litt mer og over lengere tid enn andre. Men slet veldig med "halliser" i flere år etterpå. Tunga svulma opp, og fikk følelsen av å ikke få puste og svelge. Fortsatt i dag kan jeg enkelte ganger ha problemer med å svelge *panikkfølelse*, snart 17 år etter.. Kan ikke drikke alkohol, vet aldri hvordan kroppen takler det. Kan bli dritings på 2 øl, husker ikke hva/hvor man var/gjorde osv.. Det samme problemet har flere jeg kjenner, av de som har sluttet med hasj asså. Vi hadde ikke det problemet da vi røkte. Greit nok at kanskje sex blir helt fantastisk når man er i hasjrus, men jeg kan love dere at et normalt kjæresteforhold ikke kan funke. En jeg kjenner sa "før krangla vi hver dag" han og hans sambo, "etter jeg slutta med hasj har vi ikke krangle en eneste gang. Og jeg ser jo nå at det var jeg som kranglet". Har forresten lagt merke til naboen, de krangler heller ikke mer. Og der var det virkelig bråk. Han sluttet fordi han begynte å kaste opp blod, det skremte han når legen sa han kom til å daue om han ikke gjorde helomvendig med livet sitt.. Var på fest for noen år siden hos folk jeg ikke kjente. Plutselig dro de frem pipa og sendte rundt. Kan love dere at magasuget var der, men jeg gikk derfra. Noen uker etter var det razzia i den samme leiligheten, ikke mindre enn 6 politibiler stod utenfor.. Men når man holder på med det så er jo livet bare fryd og gammen, eller hva? Når man bruker det bare en og annen gang i helgene er det jo ikke farlig, liksom.. Synd man skal leve (forhåpentligvis) uten rus også. Ganske digg med halliser, panikkfølelsen man sitter med når man føler at verden går veeelig sakte for så å gå fortere og fortere. Puls i 200 for at man blir så stressa.. *ironisk* Hvis noen av dere fortsatt vil prøve eller fortsette kan dere godt pm'e meg. Så kan jeg fortelle om det helvete jeg lagde for familien min. Eller dere kan få snakke med noen som begynte med litt "moro" i helgene.. Livet er herlig dere, uten dop Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 1. oktober 2003 #33 Del Skrevet 1. oktober 2003 FLOTT innlegg spinnvil|! Fint at du deler dine erfaringer med andre brukere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 1. oktober 2003 #34 Del Skrevet 1. oktober 2003 Sorry, Ivanka. Men jeg synes det er idiotisk å røyke hasj i det hele tatt, jeg! Og ikke bare dagen før eksamen. for all del. det er et fritt land og du må få synes akkurat hva du vil. (personlig synes jeg alkohol er helt idiotisk, noe som gjør meg til en minoritet.) det jeg ville frem til er at om man først vil eksperimentere med hasj, kan det være greit å vite at det midlertidig reduserer korttidshukommelsen, sånn at man ikke foretar forsøket kvelden før en viktig eksamen. videre har hasjbruk over tid virkninger jeg ikke har sagt noe om her, OG det finnes flust med eksempler på 'hasjnarkomane', dvs folk som har utviklet en psykisk avhengighet. OG jeg burde sikkert også nevne, mens jeg først er i gang, at det ikke er noen god kombinasjon med noen som helst slags psykiske problemer, som f. eks panikkangst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
torarin Skrevet 5. oktober 2003 #35 Del Skrevet 5. oktober 2003 Kjeder meg litt, så jeg tenkte jeg skulle høre med dere som har prøvd hasj, marihuana, weed o.l... Hvilke virkninger har dere hatt? Dere kan godt være anonyme om dere ikke ønsker å fortelle åpent, men det hadde vært interessant å høre hvordan forskjellig type mennesker reagerer på disse stoffene... Anyone? Lillian Det er kanskje ikke på fest du har lyst å forsøke det første gangen.. Det er ofte det beste å ha fred og ro og kanskje bare noen få gode venner rundt seg, ikke masse folk og party. Jeg røyka mye hasj i mange år. Da syntes jeg det var godt, ble litt tung og likegyldig og følte at hasjen la seg som et lokk på andre bekymringer og sånt jeg hadde, men i lengden ble det ganske mye stress. Det er ganske vanlig å få litt problemer med psyken etter å ha røyka mye hasj tror jeg, jeg kjenner ihvertfall veldig mange som har sluttet på grunn av det. Nå røyker jeg så og si aldri mer, frister ikke, og de gangene jeg har gjort det så har det blitt helt mislykket. Jeg tror man bør være ganske psykisk stabil for å tåle det egentlig, noe jeg ikke er akkurat nå. Hilsen ex-nark Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. oktober 2003 #36 Del Skrevet 6. oktober 2003 Jeg har røykt hasj ved flere anledninger over en periode på et par år. Og elsket det. Elsket lukten, smaken og virkningen. Blir herlig sløv og avslappet. Ikke politisk korrekt å si det i det hele tatt, men det er sant. Nå har jeg ikke tilgang lenger og har ikke røykt på ca et år. Savner det litt, men kommer antagelig ikke til å røyke igjen. Hvitvin funker også -Hildegard Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. oktober 2003 #37 Del Skrevet 6. oktober 2003 Jeg har aldri røkt eller tatt noe, men eksen min innrømte en gang at han hadde gjort det. Jeg ble så vannvittig skuffa. Min subjektive mening er at å ta slikt er noe av det dummeste man kan gjøre. Jeg mister rett og slett respekten for de som gjør det. Og om noen misliker meg for det da, så ser jeg vel egentlig ikke det store problemet i det 8) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chimp Skrevet 7. oktober 2003 #38 Del Skrevet 7. oktober 2003 Vel, d er lenge siden nå.....var vel bare 17 år. Men mitt første møte m narkotika overhodet var i Amsterdam....på Interrail. Var dritings og sto og grein på en bro fordi jeg hadde krangla m venninna mi som satt igjen på en pub. Så kommer d en neger bort og skal trøste og byr meg litt av joint'en sin....Ja takk, sier jeg, og blir så høy at jeg holder på å lette der og da! Alle sorger og bekymringer glemt, så jeg stikker av fra fyren og setter kurs mot pub'en hvor venninna mi er......som jeg ikke klarer å finne i min tilstand. Roter no skikkelig rundt alene i Amsterdams bakgater før en folkevognbuss m tyskere lukter lunten og plukker meg opp, jeg vet ikke hvor jeg bor el hvor jeg er, så enden på visa er at jeg overnatter i bussen deres, og neste dag når jeg er klar igjen, husker jeg mer og blir kjørt tilbake. På toget videre mot Frankrike går joint'ene på rundgang, vi sier jatakk, og holder på ta av helt og totalt.....inntil jeg blir overmannet av angst idet venninna mi forsvinner inn på togtoalettet og jeg blir overlatt til meg selv en liten stund som for meg virker som en evighet.....Da ble jeg overmannet av en ubeskrivelig redsel, og innbiller meg de verste ting, og herfra jobber jeg omtrent livet av meg for å bli kvitt rusen. Touch'er ingenting mer før jeg er hjemme igjen og får et par drag av joint'en til en kamerat av meg. Jeg merker at samme angsten som sist sniker seg innpå, men ikke fullt så lammende som firrige gang. Dette ble min siste kontakt m narkotika i mitt liv. Jeg turde rett og slett ikke flere ganger, selv om jeg ofte nok har vært på fester hvor d har vært røkt joint. Selv er jeg kjempeglad for at jeg fikk en sånn reaksjon av å prøve stoffet, ellers kunne ting og tang ha gått riktig galt for alt jeg vet........Hvis d er vanlig å oppleve sånne reaksjoner som dette, skjønner jeg ikke hvordan folk tør, rett og slett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 7. oktober 2003 #39 Del Skrevet 7. oktober 2003 Derfor det røykes så lite hasj i Usa... Hasj kan gi dårlige turer, mariuana gir kun gode. sies det.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 7. oktober 2003 #40 Del Skrevet 7. oktober 2003 Jeg har aldri røkt eller tatt noe, men eksen min innrømte en gang at han hadde gjort det. Jeg ble så vannvittig skuffa. Min subjektive mening er at å ta slikt er noe av det dummeste man kan gjøre. Jeg mister rett og slett respekten for de som gjør det. Og om noen misliker meg for det da, så ser jeg vel egentlig ikke det store problemet i det 8) Vet du da forskjellen på skadevirkningene til dette og alkohol?..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå