Gå til innhold

Til dere som har prøvd hasj..

*Lillian*

Anbefalte innlegg

tina, du mener den rusen det er å kjøpe seg klær eller bli anerkjent i andres øyne..?

eller mener du den rusen det er å ha skadefryd og kjenne at man har det bedre enn andre..?

kanskje det er forelskels rus du snakker om?

kanhende det er rusen det er å tjene penger?

er det ikke en liten rus å være konstant sulten slik alle jenter på slankern er...?

Waco

Jeg er drittlei folk som årsaksforklarer sin egen ulykke pga en pille, det er ikke bevist at MDMA er skadelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man oppnår ikke den samme ubegrensede lykkefølelsen uten rusen, for den er jo kunstig. :

LØGN!

Hver så snill. Hvis vi skal kjøre en ordentlig debatt så vær så snill slutt å jug så mye for oss andre og deg selv.

Lykkefølese kan man oppleve selv om man har opplevet rus. Man kan godt føle lykkefølelsen behagelige varme arm selv om man har ruset seg på syre og knips tidligere.

Waco

Jeg liker at dere juger....(?) føler meg litt ukomfortabel da når dere snakker om ting dere har lest og ikke opplevet, tidligere var man sinnsyk om man onanerte, det er den samme rusfølelsen dere snakker om......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Vel vel, min venninde som har vært til avrusning for speed har ihvertfall sagt at det er vanskelig å ikke prøve igjen, fordi hun aldri har kjent slik lykke, hverken før eller senere. Hun savner følelsen. (Men så har hun heller aldri kjent så mye angst, og derfor tør hun ikke - og godt er det!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg har brukt pepper i kanskje 5 år..... men sluttet på dagen av egen fri vilje...

Hvem skal man tro på da? meg selv eller din venninne?

W

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i all verden er det du snakker om? Beskylder du meg for å lyve??? :ler:

1. Dette er ikke noe jeg har lest meg til men erfart, uten at jeg gidder å gå nærmere inn på det ála; "jeg har brukt pepper i 5 år"... for å legitimere en oppfatning. Hvor gammel er du egentlig? :roll:

2. Det er en kjent sak at sentralstimulerende narkotika trigger områder i hjernen som regulerer opplevelsen av det vi kaller "lykke". Ved bruk av syre/ E/ amfetamin/ heroin etc. utløses unormalt store mengder "lykke-hormoner" (serotonin, dopamin etc) som igjen gir en rusfølelse. En følelse som ikke kan fremkalles på "normalt" vis. Det er jo nettop dette som gjør narkotika så attraktivt! Er det virkelig noe å diskutere altså? :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La Flaca....du sa akkurat at man ALDRI kan gjenoppleve lykkefølese dersom man tidligere har vært ruset på MDMA eller amfetamin.

Noe som er tull..... var bare det jeg ville si...

Det ene utelukker ikke det andre, man kan godt like kino og operaen samtidig...

Selv om jeg synes det kan være gøy å spise XTC og kjøre karusell så BETYR IKKE DET AT JEG IKKE KAN bli lykkelig og glad og se en soloppgang eller legge meg inntil en dame jeg er forelsket i og sove euforisk glad og nykter og rusfri...

Waco

Som jeg sa, det ene utelukker ikke det andre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

La Flaca....du sa akkurat at man ALDRI kan gjenoppleve lykkefølese dersom man tidligere har vært ruset på MDMA eller amfetamin.

Noe som er tull..... var bare det jeg ville si...

Jeg tror kanskje du har mistolket meg litt. Jeg sier ikke at man ALDRI kan oppleve lykkefølelse igjen etter å ha ruset seg. For det kan man. Men ikke i like stor grad, ihvertfall ikke for min del. Hvis det ikke gjelder deg er du heldig...

Når man ruser seg opplever man en følelse av lykke som overskygger alle andre følelser i et visst tidsrom. 100% lykke rett og slett. Og i en intensitet som ligger langt over det maksimale av hva man er i stand til å oppleve uten rus. På en skala fra 1-10; kanskje 15 eller 20...skjønner?

Uten rus kan man også oppleve lykke"rus". Noen mer enn andre. Noen har et naturlig høyere omløp av lykkehormoner enn andre igjen, derfor blir det der en subjektiv oppfatning. Men som regel vil det alltid ligge andre ting på lur som begrenser lykkefølelsen. Regningen du ikke har betalt, at du har lagt på deg 2kg den siste måneden, møtet på jobben i morra tidlig. Ting som legger en demper på lykkefølelsen. Det er tilnærmet umulig å være 100% lykkelig, til og med i et veldig begrenset tidsrom, uten rus! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moonshadow

Det er tydelig at Waco ikke har mye peiling på hva han prater om.. Blir for dumt og diskuter med slike folk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tydelig at Waco ikke har mye peiling på hva han prater om.. Blir for dumt og diskuter med slike folk..

:Nikke: Men provosere kan han...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moonshadow

:Nikke: Men provosere kan han...

Flink til det, men jeg orker ikke å bry meg om det når det kommer så mye tommprat fra den kanten.. Blir for dumt å sitte å si at dop ikke er farlig.. :) Han dummer seg ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La Flaca..la meg ta et lite innføring i biologi for deg...

For det første finnes narkotiske stoffer naturlig i kroppen. Det er på grunn av cannaboider i kroppen som gjør at vi f eks reagerer på cannabis.

Dopaminnivået i hjernet er det som avgjør hvor lykkelig man er.

F eks er det mange som får et høyt dopaminnivå dersom de f eks skraper 500 000 på et flax lodd eller så er det mange som får et høyt dopaminnivå og mange fine endrofinerlykkefølelse i kroppen av å speile seg leeeenge foran et speil.

Noen blir lykkelige over å plage andre.

Det jeg skal frem til er uansett hvor kunstig eller ekte rusen er, om du er avhenging av spilleautomater (noe som også utløser endrofiner) eller og ta amfetamin er jo ETT FETT!!!!!!!!

FAEN man må jo ikke STRAFFE FOLK BARE FORDI DE HAR DE HAR LYKKERUS??????

Greit nok at lykken blir utvannet etterhvert, men det er jo straffen for å ta dop, også påstår plutselig dere at det er smart og lurt og sette folk som ruser seg lykkeligere på celler??????

Waco

Haha, ikke rart 4 åringer ler av dere så begrensa dere virker.... ikke tro alt dere ser på tv eller avisene skriver..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tina, jeg har bare sagt det er farligere å straffe folk som ruser seg.

Hvis du enda ikke har oppklart misforståelsen kan jeg godt gjenta meg selv?

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moonshadow
Tina, jeg har bare sagt det er farligere å straffe folk som ruser seg.

Hvis du enda ikke har oppklart misforståelsen kan jeg godt gjenta meg selv?

Waco

Har ikke nevnt noe om straffing av rusa folk jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Javel, så du er enig med meg....bra...jeg vil også gjøre det tillatt å la mennesker ruse seg på selvvalgte stoffer.

Jeg synes bøtelegging og straffeforfølging av mennesker er uhensiktmessig og jeg lurer bare på om du er enig i det?

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moonshadow

Jeg synes man heller bør bruke mer ressusjer på avrusningstilbud enn på å ta de som har en brukerdose i lomma.. Men å gjøre det lovlig vil gi ett galt inntrykk til unge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
La Flaca..la meg ta et lite innføring i biologi for deg...

For det første finnes narkotiske stoffer naturlig i kroppen. Det er på grunn av cannaboider i kroppen som gjør at vi f eks reagerer på cannabis.

.

Hvor har du dette fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Men å gjøre det lovlig vil gi ett galt inntrykk til unge..

- Hvorfor skulle det det? Er det ikke bedre å lære barn at det er straff nok å bruke narkotika, eller synes du at de burde ha tilleggsstraffer?

Waco

Narkotikaforbudet beviser vel egentlig at narkotikaen ikke er farlig nok i seg selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moonshadow

Narkotikaforbudet beviser vel egentlig at narkotikaen ikke er farlig nok i seg selv...

Ikke farlig nok?? Mange dør hvert år av overdoser og mister kontrollen over livet sitt.. Men farlig? Neida.. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus

Ikke farlig nok?? Mange dør hvert år av overdoser og mister kontrollen over livet sitt.. Men farlig? Neida.. :-?

Og hva kommer overdoser av?

Hadde heroin vært lovlig tipper jeg vi hadde hatt færre overdoser. Flere brukere, ja, men færre overdoser.

Ikke at jeg er for fuil legalisering av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moonshadow

Og hva kommer overdoser av?

Hadde heroin vært lovlig tipper jeg vi hadde hatt færre overdoser. Flere brukere, ja, men færre overdoser.

Ikke at jeg er for fuil legalisering av den grunn.

Mulig det med overdosene, men det ville sansynligvis vært mange flere brukere som du sier, så hvorfor ta sjansen..

Jeg husker godt hvordan vi tenkte da vi var unge.. Om det var lovlig kunne det jo ikke være så utrolig galt.. Selv om ve viste av mange alkoholikkere.. Det kan gi inntrykk av at det er mindre fare for avhengihet enn det egentlig er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...