Gå til innhold

Turn-off med avholds?


Gjest TS

Anbefalte innlegg

Nå er jo jeg jente da, men for min del hadde det ikke gjort noe om mannen min var avholds. Så lenge jeg hadde fått lov til å ta en fest eller ti i året vel og merke. Og selvsagt så lenge han ikke hadde tvangsforet meg med sitt syn på saken. Enkelt og greit: respekterer han mitt syn så gjør jeg det samme med hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snublefull er høyst undervurdert, men du verden som det koster dagen derpå :)

Dyrere for hvert år, til og med ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyrere for hvert år, til og med ...

/signed....

Utrolig hvor mye mindre dagen derpå slo inn for ti år siden enn det den gjør i dag.

Uansett. Jeg synes ikke det er turnoff med jenter som ikke drikker. Jeg bor selv sammen med ei dame som er tilnærmet lik avholds (drikker alkohol max 2-3 ganger i året, og blir aldri full) og det gjør meg ingenting. Hun moraliserer aldri over mitt forbruk, og det er helt greit. Jeg drikker selv øl hjemme foran TV'en en gang i uka ca og da gjerne bare 1 øl. Og er ellers ute på byen med gutta et par-tre ganger i året. Da blir det vesentlig mer enn 1 øl... På lik linje med at hun synes det er greit, så synes jeg det er greit at hun lar være. Det er ikke alkohol eller festvanene hennes jeg falt for da vi ble sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mads 22
Jeg er en jente på 20 år. Jeg er avholds. Jeg drikker ikke alkohol. Eller, kanskje en til to ganger i året. Jeg har aldri drikket meg full og vil heller ikke dette. Jeg har gode grunner synes jeg: Jeg vil ikke "støtte opp" under vold og alkoholisme (tror at et samfunn uten alkohol er best), jeg er i mot gruppepress, det er dyrt og jeg liker det ikke

Synes dere gutter det er turn-off med en jente som er avholds? Damer kan også svare ;)

Det er kjempefint. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_hei_*
Nei, det er helt ok for meg å være sammen med en som drikker. Nei, jeg er ikke medlem av en organisasjon. Det er en fyr jeg begynner å bli interssert i, men han er ikke avholds. Usikker på hva folk som drikker tenker om dette :snurt:

Jeg er forresten verken kristen eller veldig aktiv idrettsutøver, at jeg er avholds kommer av at jeg mener det er uetisk (akkurat som en vegetarianer)

Jeg forstår at det er ulike grunner for å være avholds, men om du synes at å drikke alkohol er direkte uetisk, ville jeg trodd at du synes mannfolk som drikker er turn-off?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,jeg mener ikke at det er turn-off, men her jeg studerer er det iallefall et enormt drikkepress. Å jeg kan drikke godt selv også, men på slutten av kvelden synes jeg det kan være godt med vann, å da får jeg ofte mange spm om hvorfor jeg bare drikker det osv., for det er jo ikke lov...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke turn off, men jeg tror det er lettere for deg som avholds å bli sammen med en som er avholds også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nestenavhold

Jeg er bortimot avholds, drikker ca en flaske vin på et år. Aldri full. Kjører alltid. Gift med en som drikker litt til kos i helgene, et par pils. Og som er på "sneglestadiet" hver gang han fester. Ikke ofte dog, tre fire ganger i året. Han kan bare ikke stoppe før han er i knestående. :sukk: Snill som et lam, sier ikke noe, gjør ikke noe. Sitter bare rolig i en stol eller veler litt rundt og ser på folk. Og blir så sause full...jaja.

Tror folk lurer veldig på hvorfor jeg ikke drikker, pleier å si at jeg blir fyllesyk først og full ETTERPÅ. Det er jo ikke så festlig så de fleste flirer og godtar det.

Ellers blir jeg oppfattet som litt "skummel" fordi jeg er edru. Jeg tror folk er litt redd for at jeg moraliserer eller irriterer.. eller noe, fordi DE er fulle og rørete. Det gjør jeg IKKE, jeg synes 99% av alle er søte og kjekke alikevel jeg. Men jeg blir litt ensom på fest innimellom på grunn av at jeg er edru ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekte partymennesker og alkoholikere vil nok ofte føle at et avholdsmenneske er superduperkjedelig, mens en likesinnet vil se på det samme mennesket som en person med en flott og intelligent innstilling.

Selv er jeg så absolutt ikke noe ekte partymenneske, og heller ingen ingen alkoholiker, men du verden hvor godt det er å kunne få lov til å senke skuldrene med en pils eller 4 nå og da...!!! :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne nok ikke falt for en som var avholds, like lite som jeg kunne falt for en som kun drakk for å bli stupfull.

Jeg blir sjelden full selv, men drikker ofte et par glass vin, da som regel ifm mat. Mat/vin er en interesse for meg, og jeg ville nok synes det hadde vært kjedelig å ikke kunne dele det med den jeg var sammen med.

Endret av Eliza Doalot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke avholds nå, men har vært det i mange år og jeg ville gjerne hatt en mann som var avholds ;) . Men det er langt mellom dem og det er ikke noe absolutt krav for min del at mannen skal være avholds, men jeg er sikker på at en som drakk mye og som måtte på fylla "hver helg" hadde vært helt uaktuell mann for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke avholds, men jeg drikker ganske sjeldent, og de gangene jeg først gjør det, blir det som regel små mengder øl/vin. Klart, det er hyggeligere å nyte et godt måltid med rødvin om noen drikker sammen med meg, men jeg hadde aldri sett ned på noen som var avholds. De har sine grunner til det, akkurat som jeg har valgt å nyte alkohol. En fordel er jo at man slipper å diskutere hvem som skal kjøre hjem, om man drar ut, da. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper ikke gutter synes det er turn off. De som synes det er ikke gutter for meg iallefall.

Jeg er ikke avholds, kan godt ta et glass vin, en øl eller et par drinker. Men det skjer utrolig sjelden og jeg drikker meg aldri full. Jeg vil være sammen med en som har noenlunde samme forhold til alkohol som meg. Så godt som avholds altså...

Gutter må gjerne drikke masse og ofte, men da blir det uten meg som kjæreste. Jeg synes mye/ofte drikking er turn off.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er ikke avholds da, men jeg drikker veldig sjelden. Rett og slett fordi jeg synes ikke alkohol er noe godt. Alle sier at jeg er jo så ung så det kommer til å bli "min tur" en gang, men jeg tviler nå litt.

Når jeg drikker må jeg sitte å "tvinge i meg" hver eneste slurk, det smaker helt forferdelig og jeg gidder ikke utsette meg for det så alt for ofte. Dessuten spiser jeg så mye når jeg drikker, fordi jeg må få bort alkoholsmaken.

Det er litt som med kaffe for min del. Jeg drikker det aldri, og derfor blir det sikkert aldri godt heller. Øl, vin, cider... Jeg liker ingen av delene fordi jeg liker ikke smaken av alkohol.

Sambo synes alkohol er GODT og det misunner jeg, virkelig. For å kunne ta seg et glass vin for kosen hadde vært svært "passende" i noen sammenhenger:

Jeg synes det er litt synd at med en gang ei jente på min alder sier nei takk til alkohol så begynner graviditets-ryktene å flomme. Folk ser litt sånn rart på deg og spør på "tull" om jeg er gravid.

De gangene jeg drikker drikker jeg altså kun for å bli full. Det liker jeg ikke noe særlig, så heldigvis skjer det bare 1-2 ganger i året. Vanligvis sovner jeg lenge før jeg blir full... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ET TRIKS

Det finnes sleipe tiks mot drikkepress. Du kan drikke like mye øl som de andre, uten å få i deg alkohol.

Du har stående avtale med bartenderen. Han gir deg en og en halv flaske alkoholfritt øl i halvlitersglass. Den åpne halvfulle flaska blir stående igjen i baren, og han fyller den opp i glasset i tillegg til neste flaske neste gang du bestiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Jeg liker avholdsmennesker like mye som jeg liker mennesker som nyter alkohol.

Men jeg liker ikke avholdsmennesker som proklamerer avholdenheten sin.

Hvis du har et avslappa, nøytralt forhold til å ikke drikke alkohol synes jeg det er helt uproblematisk og ikke turn-off.

Med avslappa mener jeg at du ikke legger ut livshistoria di når noen spør om du vil ha en øl. Det holder som regel å si at du ikke har lyst på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...