Gå til innhold

Turn-off med avholds?


Gjest TS

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 20 år. Jeg er avholds. Jeg drikker ikke alkohol. Eller, kanskje en til to ganger i året. Jeg har aldri drikket meg full og vil heller ikke dette. Jeg har gode grunner synes jeg: Jeg vil ikke "støtte opp" under vold og alkoholisme (tror at et samfunn uten alkohol er best), jeg er i mot gruppepress, det er dyrt og jeg liker det ikke

Synes dere gutter det er turn-off med en jente som er avholds? Damer kan også svare ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min erfaring er at gutter i teorien gjerne vil være sammen med jenter som er avholds, men når det kommer til praksis, vil de helst at jenta skal "drikke seg til tøs" når de selv tar seg en fest.

(drikke nok til at evt hemninger forsvinner.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en jente på 20 år. Jeg er avholds. Jeg drikker ikke alkohol. Eller, kanskje en til to ganger i året. Jeg har aldri drikket meg full og vil heller ikke dette. Jeg har gode grunner synes jeg: Jeg vil ikke "støtte opp" under vold og alkoholisme (tror at et samfunn uten alkohol er best), jeg er i mot gruppepress, det er dyrt og jeg liker det ikke

Synes dere gutter det er turn-off med en jente som er avholds? Damer kan også svare ;)

Om man selv synes det er koselig å ta et glass vin en fredagskveld tror jeg det er "turn-off". Ville vært det for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en jente på 20 år. Jeg er avholds. Jeg drikker ikke alkohol. Eller, kanskje en til to ganger i året. Jeg har aldri drikket meg full og vil heller ikke dette. Jeg har gode grunner synes jeg: Jeg vil ikke "støtte opp" under vold og alkoholisme (tror at et samfunn uten alkohol er best), jeg er i mot gruppepress, det er dyrt og jeg liker det ikke

Synes dere gutter det er turn-off med en jente som er avholds? Damer kan også svare ;)

Jeg trives med avholdsfolk. Jeg er ofte avholds selv pga bilkjøring, og har ingen problemer med å kommunisere på tvers av promillenivåer opp til en viss grense. Hvis forskjellen blir for stor er det fort gjort å bli litt utenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutter er forskjellige, men personlig er et slik syn "turn-on" for meg.

Jeg drikker tilnærmet lik aldri fordi jeg liker å ta vare på kroppen min. Hvorfor vil jeg ha ei kone som går aktivt inn for å bryte ned kroppen? :-)

Det er mange jenter som har likt syn som deg. Så du er ikke alene ^^

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg jente, da, men jeg er også avholds og kunne ikke tenke meg å være i forhold med en som drikker..

Tenker ikke du også slik?

En som synes det er turnoff at jeg er avholds er rett og slett ikke aktuell..

Du er ikke medlem i noen avholdsorganisasjon f.eks? Der akn du jo treffe masse kjekke gutter som også er avholds ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det er helt ok for meg å være sammen med en som drikker. Nei, jeg er ikke medlem av en organisasjon. Det er en fyr jeg begynner å bli interssert i, men han er ikke avholds. Usikker på hva folk som drikker tenker om dette :snurt:

Jeg er forresten verken kristen eller veldig aktiv idrettsutøver, at jeg er avholds kommer av at jeg mener det er uetisk (akkurat som en vegetarianer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er helt ok for meg å være sammen med en som drikker. Nei, jeg er ikke medlem av en organisasjon. Det er en fyr jeg begynner å bli interssert i, men han er ikke avholds. Usikker på hva folk som drikker tenker om dette :snurt:

Jeg er forresten verken kristen eller veldig aktiv idrettsutøver, at jeg er avholds kommer av at jeg mener det er uetisk (akkurat som en vegetarianer)

Jeg mener at hvis han synes det er direkte TURN-OFF så kan han jo ikke være noe særlig.. du har grunner som viser at du er en ansvarsbevisst og oppegående jente, hvis han er det samme så respekterer han vel det! Tenker jeg, da, hvertfall..

Jeg er også avholds av samme grunn som deg, men familien min på mammas side er aktive IOGT-mennesker! Så jeg har vel fått det inn med morsmelka på en måte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er helt ok for meg å være sammen med en som drikker. Nei, jeg er ikke medlem av en organisasjon. Det er en fyr jeg begynner å bli interssert i, men han er ikke avholds. Usikker på hva folk som drikker tenker om dette :snurt:

Det er færre gutter enn jenter som er avholds, men du skal møte på en særing hvis han reagerer negativt på at du ikke drikker. De aller fleste gutter er inneforstått at jenter er mer "pirkete" på mat og drikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeWaters

Om du drikker eller ei hadde ikke betydd noen ting, jeg hadde dog reagert veldig negativt dersom du hadde begynt å legge føringer på hvordan jeg lever mitt liv.

For meg er et liv uten øl, vin og Cognac et liv i mørke og ensomhet :) Men jeg kunne klart meg fint uten dagen derpå, og derfor drikker jeg ganske sjeldent, men koser meg veldig når jeg først gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeWaters
Jeg er forresten verken kristen eller veldig aktiv idrettsutøver, at jeg er avholds kommer av at jeg mener det er uetisk (akkurat som en vegetarianer)

Hvorfor mener du det er uetisk å drikke alkohol? Snakker vi normativ eller anvendt etikk her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri mast på en eventuell kjæreste om at han burde slutte å drikke. Akkurat som om an vegateriener kan leve med en som piser kjøtt. Når jeg sier uetisk så mener jeg at jeg som peron synes det er mer uetisk enn etisk å drikke. Jeg føler ikke at de som drikker er dårlige peroner av den grunn i det hele tatt. Jeg veit at verden ikke blir forandret ved at bare jeg sutter drikke, men det er et lite bidrag. Akkurat som at jeg ikke kjører bil på grunn av CO2. Det betyr ingenting i praksis, men hvis alle gjorde det tror jeg verden ville vært et bedre sted :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeWaters
Jeg ville aldri mast på en eventuell kjæreste om at han burde slutte å drikke. Akkurat som om an vegateriener kan leve med en som piser kjøtt. Når jeg sier uetisk så mener jeg at jeg som peron synes det er mer uetisk enn etisk å drikke. Jeg føler ikke at de som drikker er dårlige peroner av den grunn i det hele tatt. Jeg veit at verden ikke blir forandret ved at bare jeg sutter drikke, men det er et lite bidrag. Akkurat som at jeg ikke kjører bil på grunn av CO2. Det betyr ingenting i praksis, men hvis alle gjorde det tror jeg verden ville vært et bedre sted :)

Da håper jeg du lever som du preker og ikke kjører fly heller :)

Bilkjøring handler jo om forurensning, hva mener du gjør alkoholen uetisk. Den forurenser vel ikke annet enn sinnet og fettprosenten, samme gjør forøvrig fett (surprise) og sukker.

Eller tenker du på konsekvensen av misbruk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å være avholds i seg selv er vel ikke akkurat en turn off, men ofte kan holdningene og bakgrunnen til valget være veldig turn off. Moraliserende avholdsfolk kan jeg godt være foruten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, den forrurenser jo litt, som all mat gjør. Men det er ikke hovedgreia.

Jeg kjenner flere folk som er alkoholikere. de er veldig vanskelig å leve som tørrlagt alkoholiker når du omgis av alkohol på alle kanter. Jeg vil ikke bidra til at alkoholikre føler press. Dessuten begås de fleste kriminelle handlinger og så og si all voldtekt og vold når gjerningsmannen er beruset. I et samfunn uten alkohol ville det dermed blitt mindre vold og kriminalitet.

Dessuten er jeg i mot gruppepress. Jeg som er avholds veit selv hvor stort press det er på å drikke på fest. De gangene én annen også ikke har drukket har jeg følt meg lettet og mer avslappet. Det må være lov å velge noe annet enn det alle andre gjør. Ved å være avholdsperson gjør jeg det lettere for andre rundt meg å ta individuelle valg (har jeg følelsen av). For eksempel har jeg fått komentaer fra muslimske jenter at de synes det er så deilig at jeg heller ikke drikker. De føler seg tryggere og mindre utafor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg moraliserer ikke, selv om det kanskje kan virke sånn her :gjeiper:

Jeg pleier aldri å si noe om at jeg er avholds, hvis folk spør, sier jeg ja.

Hvis olk spør hvorfor forklarer jeg kort, men moraliserer aldri, det gjør jeg forøvrig ikke i forhold til andre beruselsesstoffer heller, som røyk eller narkotika av forskjellige slag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er en jente på 20 år. Jeg er avholds. Jeg drikker ikke alkohol. Eller, kanskje en til to ganger i året. Jeg har aldri drikket meg full og vil heller ikke dette. Jeg har gode grunner synes jeg: Jeg vil ikke "støtte opp" under vold og alkoholisme (tror at et samfunn uten alkohol er best), jeg er i mot gruppepress, det er dyrt og jeg liker det ikke

Synes dere gutter det er turn-off med en jente som er avholds? Damer kan også svare ;)

Jeg er ikke avholds, men jeg drikker lite. Holder meg som regel til noen glass vin/ et par øl, noen ganger velger jeg å ikke nyte alkohol i det hele tatt. Har aldri fått noen negative tilbakemeldinger på det. Når jeg har vært ute, er det faktisk jenter som har spurt hvorfor jeg ikke drikker. Gutter er mer sånn at de spør om jeg vil ha noe når de skal kjøpe til seg selv, sier jeg da nei, lar de det være med det.

Hvorvidt en fyr er avholds eller ikke, hadde jeg ikke brydd meg om. Hvis det hadde vært et kriterium da lurer jeg på hvilke andre kriterier jeg burde stilt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke turn-off, men det kan være litt problematisk om man har veldig forskjellige ideologiske eller religiøse tilnærminger til alkohol-holdninger. Kun forskjellig praksis tror jeg ikke er så vanskelig.

Jeg har være sammen men jenter som har drukket svært lite alkohol, mens jeg selv gjerne både nyter vin til hverdags og drikker meg snublefull med gutta noen få ganger i året. Funket fint for meg, men jeg vet vel om andre som mener de ikke hadde fikset min situasjon i det hele tatt. Det hjalp jo selvsagt at ingen av disse jentene ønsket å endre mitt forhold til alkohol. Jeg hadde nok ikke syntes noe særlig om å bli forsøkt "omvendt" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeWaters
Vel, den forrurenser jo litt, som all mat gjør. Men det er ikke hovedgreia.

Jeg kjenner flere folk som er alkoholikere. de er veldig vanskelig å leve som tørrlagt alkoholiker når du omgis av alkohol på alle kanter. Jeg vil ikke bidra til at alkoholikre føler press. Dessuten begås de fleste kriminelle handlinger og så og si all voldtekt og vold når gjerningsmannen er beruset. I et samfunn uten alkohol ville det dermed blitt mindre vold og kriminalitet.

Dessuten er jeg i mot gruppepress. Jeg som er avholds veit selv hvor stort press det er på å drikke på fest. De gangene én annen også ikke har drukket har jeg følt meg lettet og mer avslappet. Det må være lov å velge noe annet enn det alle andre gjør. Ved å være avholdsperson gjør jeg det lettere for andre rundt meg å ta individuelle valg (har jeg følelsen av). For eksempel har jeg fått komentaer fra muslimske jenter at de synes det er så deilig at jeg heller ikke drikker. De føler seg tryggere og mindre utafor.

Vold og kriminalitet er et fryktelig sammensatt samfunnsproblem, hva kom først av høna og egget er umulig å svare på? Vold og kriminaltet eksisterer i Saudi Arabia også, et meget muslimsk land hvor alkohol er totalforbudt.

Du må gjøre som du vil, og jeg respekterer ditt valg, men ikke demoniser noe på bakgrunn av skremselspropaganda og forenklede teorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeWaters
drikker meg snublefull med gutta noen få ganger i året.

Snublefull er høyst undervurdert, men du verden som det koster dagen derpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...