Gå til innhold

Liker dere å smake på deig/kakerøre før den gjøres ferdig?


Chakoya

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg synes ikke dette er spesielt godt, særlig ikke bolledeig etc., kanskje fordi jeg hadde en litt ubehagelig opplevelse med det da jeg var yngre. Altså; Det er ingen myte at man kan få vondt i magen av deig!

Sjololadekake-deig/røre er forresten litt godt :plystre:

Endret av Anaconda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA, det er så godt! Men aldri gjærdeig eller vafle-/pannekake-røre.

Før pleide jeg å lage en halv porsjon ekstra når jeg lagde sjokoladekakerøre, også helte jeg røre oppi en kopp som jeg drakk av, evt brukte skje, mens kaka sto i ovnen, syntes som regel det var halve gleden.

Det er ikke så ekstremt nå lenger, men smaker som regel fremdeles, men da mest fra slikkepotten og restene i bollen som er igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Smaker på røren, men kun etter at jeg har helt mesteparten i formen. Godt å slikke bollen. Mange ganger jeg ikke er så nøye med slikkepotten slik at jeg kan slikke i meg mye etterpå. Så blir jeg så "full" at jeg ikke orker å spise kaken senere... :flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg smaker, ja. :sikle: Tror noe av det beste jeg vet er mørdeig som ikke er stekt..

Signert! Var en stund jeg omtrent ikke fikk lov til å lage kake med mørdigsbunn hjemme uten nøye oppsyn av mamma - det skjedde jo så mange ganger at bunnen ble alt for tynn :ler:

Ellers synes jeg at pepperkakedeig er mye bedre enn vanlige pepperkaker, og sjokoladekakedeig må jo være det beste i verden? Gomler litt på bolledeigen og jeg, det med å rape gjær kjenner jeg igjen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Diamant1
Husker og at jeg tok en øse oppi røra og drakk røre for å få i meg mest mulig!

Hahaha, det gjorde jeg også med vaffelrøra som lita :P

Jeg elsker deig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg eeelsker muffinsrøre. Kunne lett spist opp alt fra bollen med en skje.:sikle:

Ellers er jo sjokoladekakerøre en sikker vinner. Er ofte svært lite nøye med slikkepotten, sånn at det tilfeldigvis ligger igjen et godt lag røre i bollen. Og man skal jo ikke kaste mat, har jeg lært ... :sjenert:

Endret av kisskissbangbang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Smake ja... :sjenert:

Jeg pleier å lage brownies bare for å spise deiligen jeg.. Steker ikke i det hele tatt :sjener:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk røra som regel er bedre enn det ferdige produktet :fnise: Har ofte vært fristet til å lage deig kun for å munche deigen, og kaker pleier på mystisk vis å bli hakket mindre enn det oppskriften tilsier :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...