Gå til innhold

Emma skal bli sunn og fit!


Gjest EmmaL

Anbefalte innlegg

Det er deilig å kjenne at man har brukt kroppen da, selvom det gjør vondt! Det betyr at det fungerer, i det minste :jepp:

Synd mye av jordbærne måtte kastes, men du fikk vel smaken uansett :tommelopp: Sommersmak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest EmmaL

Ja, fikk absolutt en smak av sommer! :jepp:

Stod opp klokken 5.50 i dag for å dra på treningssenteret. Jogging stod på planen. Men øynene var så hovne, så jeg turte ikke vise meg utendørs! Har tatt antihistamin i dag og, så håper det forsvinner til i morgen. Må jo lese hjemme også, og av erfaring vet jeg at det ikke er lett :sjenert:

Men! Det ble 30 min styrketrening :trene: Armer, bein og mage :hoppe: Jeg må bare si at planken er den mest smertefulle øvelsen ever! Den gikk bedre i dag, enn på tirsdag da :Hehe: Tok den 3 ganger, med 2 min pause mellom hver. Klarte 60 sek, 60 sek, 40 sek. Når det har gått 5 sek, så skjelver jeg i hele kroppen, og det bare brenner. Det er så pain! Målet er å klare 60 sek på siste repetisjon også, før jeg begynner å bruke vekter på ryggen. Stas!

I går kveld byttet jeg forresten ut Mager kesam med eple, mandler og kanel, med en melon/pasjonsfrukt-yoghurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EmmaL

Ble ikke noe (!) lesing på meg i dag. Er det mulig?? Snakk om å sløse bort en dag :fy_fy:

Har vært kjempefint vær i Trondheim i dag. Solen skinner fortsatt! Men jeg har bare vært inne. Begynner å se normal ut i ansiktet nå, så håper på at det blir helt bra til i morgen tidlig. For da blir det joggings :hoppe:

Dagens kosthold:

-Før trening: 1 skive vita-brød med 2 skinkeskiver

-Frokost: Havregrøt med bringebærsyltetøy

-Lunsj: Mager kesam med eple, mandler og kanel. + 1 egg

-Mellommåltid: 1 melon/pasjonsfrukt-yoghurt

-Middag: Taco: karbonadedeig med salat, agurk, ananas, 1 tacoskjell, mager kesam og tacosaus

-Kvelds: 1 eple, 15 mandler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EmmaL

Har verdens største søtsug i dag! :sur:

Herregud! Tror kroppen er innstilt på at helg = godteri. Men jeg klarte å motstå i butikken. Kjøpte heller IFA sukkerfrie pastiller. Det er vel lov selvom jeg har godtestopp? :klø:

Så nå gjelder det bare å la være med godiset i kveld og ikke minst i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EmmaL

Jada, klarte å holde meg unna godteri i dag :Hehe: Men det ble maaange plommer! Gud, så oppblåst jeg er :overrasket:

Har hørt at det tar 2 uker før kroppen ikke craver godteri lenger. Nå har jeg klart meg 1 uke, så da er det bare å holde ut 1 uke til. Så skal det visst gå mye lettere! :tommelsmil:

Dagens kosthold:

-Frokost: Havregrøt med bringebærsyltetøy, 1 glass melk

-Lunsj: Kyllingsalat

-Mellommåltid: 1 eple, 10 mandler, 3 skinkeskiver

-Middag: Karbonadekaker med løk og kålstuing

-Kvelds: 2 pakker sukkerfri IFA (tilsammen 80 kcal), 7 plommer :haar:

Altså ikke noe trening i dag, men i morgen blir det sykling :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er som klarte å holde deg unna! IFA og plommer er jo god erstatning det! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest EmmaL

Var på lesesalen klokken 9 i dag. Fornøyd med det. Husker ingenting av det jeg leste da! :sjenert:

Har et dilemma. Fest eller ikke fest? Har egentlig ikke så veldig lyst. Enten fest i dag, ellers må jeg vente til midten av juni, da eksamensmas er over.

Men uansett, dagens kosthold:

-Frokost: Havregrøt med bringebærsyltetøy, 1 glass melk

-Lunsj: Kyllingsalat

-Mellommåltid: 1 eple, 10 mandler, 3 skinkeskiver, 1 pakke (30 g) sukkerfrie dent

-Middag: Grønnsaksgrateng med mager kjøttpølser

Til kveldskos blir det da enten store (?) mengder alkohol og det som hører med der, eller sukkerfrie IFA og plommer :)

Kjenner jeg meg selv rett, så blir det party. Bare å slenge seg i dusjen. Åh, for et slit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EmmaL

Det ble byen. Og jeg angrer litt i dag! Men det var gøy da :Hehe:

Klarte meg ganske så bra, med unntak av alkoholen da selvfølgelig. Ble uhorvelige mengder drinker på vorset, og kanskje 2 never potetgull. På byen ble det 2 drinker :sikle: Så er jeg mest stolt over at jeg spiste 2 knekkebrød med ost til nattmat :hoppe:

Men ikke til å stikke under en stol at det ble alt for mange kalorier.

Får prøve å spise litt mindre i dag. Og så må jeg få trent. Har bare trent 2 dager denne uken, og det er ikke godkjent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EmmaL

Har vært på skolen helt til nå. Helt utslitt i hodet.

Har en tilståelse. Jeg og to venninner fikk så lyst på pizza, så vi delte en stor peppes :fy_fy: Men hallo, det er eksamensperiode. Og vi var på skolen selvom vi var fyllesyke.

Dagens kosthold:

-Frokost: Havregrøt med bringebærsyltetøy

-Lunsj: 1 beger mager kesam med fun light. 1 banan

-Middag: 5 firkanta pizzastykker (OMG)

-Kvelds: 1 eple, 15 mandler

Bortsett fra pizzaen var det jo en veldig sunn dag! Ikke noe trening da. Nå orker jeg ikke. Vil sove!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Følger med litt her, jeg.

Kjenner til utskeielser og å sove forbi klokken. Fryktelig kjedelig, men er ikke noe vits i å ha dårlig samvittighet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EmmaL

Hei Blackpuma! Så koselig at du la igjen noen ord.

Jeg får ganske dårlig samvittighet av å skeie ut såpass ofte :( Skjerpings!

Dagen i dag har gått bra, bortsett fra 1 gigantisk skål med crusli solfrokost. Det er så godt altså!

Har vært på skolen i hele dag, og da jeg kom hjem var det trappevask og lage måltider til i morgen (spiser medbragt middag på skolen også). Så skal jeg hoppe i seng, og satse på trening klokken 6.30, før lesesalen. Klarer jeg det mon tro? Jeg må!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Crusli er virkelig farlig godt! Kunne spist det som lørdagskos jeg, så godt er det :gjeiper: Lykke til med treningen i morgen, det er respekt over deg hvis du klarer det :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EmmaL

Jeg tror høyere makter prøver å ødelegge for meg.

Natt til i går våknet jeg av skikkelig kvalme, og hele gårsdagen tilbragte jeg på badet, med diare og oppkast. Helt grusomt! Ikke bedre i dag, og har allerede vært et par runder på do.

Magen skriker etter mat, så skal prøve meg på en frokost. Det er nok veldig dumt, for når jeg har spist så blir jeg ekstremt kvalm og må bosette meg på badet en stund.

Ingen trening altså. Ingen eksamenslesing heller, for den sak skyld!! åååå :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest EmmaL

Takk Marshmallow!

Har blitt frisk :hoppe:

I går var jeg i bursdag, uff.. :sjenert: Ble både kake, muffins og popcorn. Herregud, så godt! Jeg spiste til jeg trillet.

Har ikke trent på dødslenge, og det gnager på samvittigheten. Nå må det bli andre boller. Er bare så vanskelig å få til. Skal på skolen nå, men skal prøve å få til en økt i kveld. Det blir hvertfall ikke mer søtsaker på meg i dag. Kjenner at jeg har lagt på meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EmmaL

Sånn. Tilbake, og ved godt mot ;)

16 mai dro vi på byen :skaal: Det var liv og røre! Ekstreme mengder alkohol både på vors og på byen. Mye potetgull og snæks, og nattmat. Fikk danset litt på byen da, så forbrant kanskje en neve potetgull.

I går, 17 mai, var jeg fyllesyk og fæl. Men karret meg på lunsj hos en venninne og så fikk vi sett folketoget. Så sov jeg resten av dagen. Men fikk da i meg 5 rundstykker, 3 pølser, 2 kakestykker :sjokkbla:

I dag så stod jeg opp klokken 6! Trente fra 6.30-7.30 :bolledeig:

Jeg jogget på mølla, på fart 8 i 45 minutter. Og det var jammen meg godt, for å spiste kake i dag og.

Dagens kosthold:

-Før trening: 1 skive vita ekstra grovbrød med 2 skiver skinke

-Frokost: havregrøt med bringebærsyltetøy, 1 glass melk

-Lunsj: 1 boks mager kesam med fun light, 1 kiwi, 5 mandler

-Mellommåltid: 1 eple, 3 skiver skinke, 5 mandler

-Middag: Taco: 1 tacoskjell, karbonadedeig, agurk, salat, ost, kesam og tacosaus (den osten var FY)

-Kvelds: 1 kakestykke. 1 yoplait

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Gjest EmmaL

Oi, lenge siden jeg har skrevet her :sjenert:

Er midt i en eksamensperiode og det er så hektisk! 10 dager igjen til ferie. Det skal bli godt!

Har nesten ikke trent noen ting i det siste. Ble 2 joggeturer sist uke. Men desto mer mat! Har spist mye mer karbohydrater enn jeg skal, spesielt pasta, og til og med mye godteri. Føler at jeg har lagt på meg, har ikke turt å gå på vekten. Ferien er rett rundt hjørnet, og jeg får både kropps-og eksamenspanikk. Så nå er det fokus igjen, selvom jeg leser til eksamen!!

I dag ble det 30 min sykkeltur. Skal ha eksamen i morgen, og syklet veien til eksamenslokalet i dag, så jeg vet hvor jeg skal i morgen. Ble kjempedårlig opp en bakke. Svartnet helt, og ble dødskvalm. Kunne liksom ikke kjenne kroppen på et vis, vanskelig å forklare. Satte meg ned i gresset og etter stund når det ble bedre måtte jeg bare snu. Hva kan dette komme av? Lavt blodsukker?

Dagens kosthold:

Frokost: Havregrøt med bringebærsyltetøy, 1 glass melk

Lunsj: 1 beger mager kesam med fun light, 5 valnøtter, 1 banan

Mellommåltid: 1 eple, 5 valnøtter

Middag: (etterpå) 200 g sommerkotelett med salat :hoppe:

Kvelds: (etterpå) blåbær med melk (uten sukker selvsagt) :sikle:

Nå må jeg lese igjen! :grine:

Endret av EmmaL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EmmaL

I dag ble det 30 minutter sykling til eksamenslokalet. Mye oppover! Måtte gå opp den ene lange bakken, fikk så melkesyre.

Dagens kosthold:

Frokost: Havregrøt med bringebærsyltetøy, 1 glass melk

Lunsj: 1 beger mager kesam med fun light, 5 valnøtter, 1 eple, 4 skiver skinke

Mellommåltid: 1 eple, 5 valnøtter

Middag: Spaghetti :sjenert:

Kvelds: Mange valnøtter (sunt, men altfor mange kcal!)

Hater eksamenstiden!! Klarer ikke konsentrere meg og er skikkelig trøtt. I dag sov jeg en time med hodet i boken :sleeping:

Trodde jeg spiste ganske næringsrik mat (bortsett fra middagen i dag), så energinivåen burde være bedre enn det er! Skikkelig frustrerende. Og det går kraftig utover karakterene. Nei, i morgen er en ny dag, og jeg skal være kjempeflink med lesing! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EmmaL

Den middagsluren i boka har ødelagt søvnmønsteret mitt! 2 netter på rad har jeg ikke sovnet før 2 på natta, selvom jeg legger meg før 23. Håper det går bedre i dag.

I dag ble det sykkeltur på 70 minutter! :hoppe: Det var skikkelig deilig, og føler meg full av energi nå. Det er ikke bare en myte nei! Rett etter at jeg hadde lagt av gårde på sykkelrunden, så kom regnet. Skikkelig mye også. Så da jeg kom hjem igjen var jeg klissvåt. Manglet bare drømmeprinsen, så vi kunne kysse i regnet. Det er nemlig min drøm. Gjerne opp-ned også, som i Spiderman.

Dagens kosthold:

Frokost: Havregrøt med bringebærsyltetøy, 1 glass melk

Lunsj: 1 beger mager kesam med fun light, 5 valnøtter, 2 kiwi, 3 skiver skinke

Mellommåltid: Godteri :sjenert:

Middag: 2 magerpølser med 1 grovt hamburgerbrød

Etter trening: 1 banan, noen valnøtter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du er flink som i det hele tatt får til å skvise trening inn mellom lesing og eksamener. Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...