Gå til innhold

Emma skal bli sunn og fit!


Gjest EmmaL

Anbefalte innlegg

Gjest EmmaL

Takk, Squill!! :Hehe:

Formen var sånn passe. Ble utrolig mye alkohol på lørdag, samt godteri, potetgull, burger.. Og søndagen var ikke noe bedre: Masse godteri, potetgull og risengrynsgrøt!

Vi glemmer det, vi!

Orket ikke trene før skolen i dag :sjenert: Så jeg må trene i kveld. På torsdag skal jeg reise vekk i 3 uker, så jeg må få trent hver dag frem til det. Aner ikke hvordan det vil gå på tur, får bare gjøre mitt beste! Trening blir det nok ikke, men mye gåing blir det!

Endret av EmmaL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Squill

Jajaja, det er glemt for lenge siden! Ny uke, nye muligheter!!

Oi oi, så heldig du er som skal ut og reise i hele tre uker, hvor skal du?? (Og hvordan skal det gå å gå glipp av så mange Paradise hotel-episoder? :fnise: (hehe, Squill er også hektet))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EmmaL

Jeg skal til California på jentetur :hoppe: Gleder meg sånn!

De jeg reiser sammen med er ikke sunne i det hele tatt, men jeg får gjøre mitt beste. Jeg MÅ jo, for glukosetesten før sommeren MÅ vise en klar forbedring. Men det blir nok mye fast-food og alkohol.

Ja, har tenkt på dette med Paradise :sjenert: Tror jeg kommer til å få abstinenser! Men da blir det Paradise-maraton når jeg er tilbake :Hehe:

Nå er lunsjen svoop nedi magan, og jeg skal til byen og handle inn småting til turen :danse:

Dersom noen av dere har vært på de trakter, og har noen geniale tips som man kanskje ikke tenker over, så del de gjerne med meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest EmmaL

Da er jeg tilbake fra USA! Har skikkelig jetlag. Må få snudd om døgnet før mandag! Aner ikke hvordan da.

La på meg 0,5 kg på reisen. Synes det er ganske så bra! Har ikke trent noen ting, men har prøvd å spise så sunt som mulig. Det har vært veldig vanskelig, men hadde viljestyrke til å motstå is og alkohol (og alt annet) i tide og utide. Noen utskeielser ble det selvfølgelig! Må si jeg skjønner hvorfor mange amerikanere er overvektige!

Setter i gang med trening igjen på mandag, men kostholdet skal bli bra fra i morgen av. Nå er det full fres frem mot sommerferien, og legetimen i mai :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter fortsatt veldig med jetlag. Satser på å legge meg tidlig i dag, og stå opp kl 6 i morgen for å trene.

Helgen har ikke gått helt etter planen :sur: Masse alkohol, pizza, big bite, godteri osv osv.

Skjerpings!

Tenkte å ha røkt torsk til middag i dag, med couscous og grønnsaker. Har aldri smakt couscous før!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er dagens middag overstått. Det ble kokt røkt torsk, stekt løk, brokkoli og blomkål, og couscous.

Hm, hva skal man si om couscous. Det smakte som brødsmuler. Ingen fan, men det passer kanskje bedre i salat. Prøver det hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

må følge med på dette:) skal selv gå ned 10 kilo og har akuratt begynt..

flink du er!! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :)

Jeg har vært oppe i 8 timer allerede, for jeg sov bare fra klokken ni til midnatt! Blir gal av denne jetlagen! :sur: Klarer jeg meg gjennom dagen mon tro? Og nei, jeg trente ikke i dag tidlig :sjenert:

Hei mirandaa! :vinke:

Er ikke så veldig flink, men nå nærmer bikinisesongen (og legetimen) seg med stormskritt, så nå er det ingen kjære mor! Har du opprettet dagbok? Masse lykke til med å nå målet ditt :duskedame::duskedame::duskedame:

Jeg får hoppe i dusjen og begynne på oppgaven som skal leveres neste uke.

Endret av EmmaL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ser jeg et håp om å klare å snu døgnet! La meg klokken 17 i går, og våknet i dag tidlig klokken 7! Herlig!

Gårsdagens kosthold:

Frokost: 1 banan og havregrøt med bringebærsyltetøy

Lunsj: Kyllingsalat: Hjertesalat, agurk, paprika, kylling, salatbønner, ost (alt for mye ost)

Mellommåltid: Skogsbærskyr, cornflakes (alt for mye cornflakes), oboy (alt for mye oboy)

Ingen middag eller kveldsmat i går ettersom jeg sovnet!

Ble ingen trening i går, selvom det var planen, og selvom skrotten hadde hatt veldig godt av det. Får gjøre et nytt forsøk i dag. Kostholdet skal hvertfall være bedre i dag enn i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er noen vits å skrive her før jeg begynner å trene igjen. Det er jo tross alt en treningsdagbok. Men la gå. Er i hvertfall flinkere med maten når jeg fører inn her :)

Dagens kosthold:

Frokost: Havregrøt med bringebærsyltetøy

Mellommåltid: 1 banan

Lunsj: Kyllingsalat: Hjertesalat, agurk, paprika, kylling, salatbønner

Mellommåltid: Ananas-yoplait, noen mandler

Middag: Røkt torsk med stekte grønnsaker: brokkoli, blomkål, løk og gulrøtter

Kvelds: (etterpå) Får se an litt, men tenker 1 banan, 1 yoplait og noen mandler

I dag var jeg oppe klokken 03.00. Jada, har fortsatt ikke klart å snu om døgnet! Var på lesesalen på skolen 07.30. Nå må jeg tilbake til oppgaven, æsj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Deilig å våkne opp til fuglekvitter!

Det ble en banan og en yoplait til kveldsmat i går :) Veldig fornøyd med gårsdagens matinntak! Nå må jeg bare fortsette sånn, og klare å holde det slik i helgen også.

I dag blir det mye skolearbeid. Hater denne tiden på året! Bare å glede seg til sommerferien :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten pause før skolearbeid igjen :tristbla:

Dagens kosthold:

Frokost: Havregrøt med bringebærsyltetøy

Mellommåltid: 1 skogsbærskyr

Lunsj: Kyllingsalat: Hjertesalat, agurk, paprika, kylling, salatbønner

Mellommåltid: 1 jordbærskyr

Middag: Karbonadekaker med løk og ertestuing

Er VELDIG lei av skyr, men må tømme kjøleskapet for det. Skal på jakt etter aprikos-yoghurt, det var så godt!

I dag handlet jeg masse frukt og grønt, så i kveld skal jeg finne på noe lurt (og sunt!) til dessert :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg våknet opp i dag, dro fra gardinene. Og hva ser jeg? Jo, et snøteppe!! :sur: Men våren var jo kommet!! Det skal jo ikke snø nå!! :grine: Og jeg som hadde planlagt en sykkeltur i dag. Helt sant!

I kveld skal jeg til en venninne. Har ikke sett henne på evigheter. Ryktes om at hun har begynt å trene og blitt sunnere, så da tenkte jeg å ta med noe sunn snacks :biggrin: Og kanskje jeg blir inspirert til å trene igjen! Trenger et stort spark bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare meddele at jeg veide meg i dag! Etter frokost riktignok (pleier å veie meg på tom mage). Vekten viste 52,8! Altså ned 0,6 kg på ca 1 mnd. Synes det er ganske så bra med tanke på at jeg har vært på 3 ukers tur i USA, samt at jeg ikke har trent noe på omtrent 1 mnd. Kan ikke huske sist jeg veide noe med 52! :hoppe:

Nå går jeg bare rundt å venter på lunsj. Kan jo ikke begynne på oppgaveskrivingen uten å ha spist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

omg! Har skrevet en halv side i dag, på 4 timer! Her går det unna ja. Vel vel.

Dagens kosthold:

Frokost: Havregrøt med bringebærsyltetøy, 1 banan

Lunsj: Kyllingsalat: Hjertesalat, agurk, paprika, kylling, salatbønner

Mellommåltid: 1 jordbærskyr

Middag: Taco: karbonadedeig med tacokrydder, salat, agurk, mais, 1 tacoskjell, 1 dæsj kesam (orket bare halve middagen :O )

Snart drar jeg til venninnen min. Det blir grønnsaker med dip til fredagskos! Når jeg bruker dipmix til mager kesam, så blir det vel ikke så ille? Uansett ikke så usunt som smågodt.

Håper virkelig at askeskyen forsvinner i løpet av noen dager. Jeg skal nemlig hjem til uken, og det har jeg gledet meg til lenge! Har ikke sett mamma og pappa siden jul, pga jeg dro til USA i påsken. Krysser fingrene! Pappa er forøvrig stuck utenlands, hehe. Snakk om kaos!

Ha en fortreffelig fredagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjempekoselig kveld i går! Venninnen min hadde laget brownies, og det stod en potetgullskål på bordet. Det ble 1 stykke brownies og 1 håndfull potetgull. Ellers holdt jeg meg til gulrøttene. Synes jeg var flink der ja! :jepp:

Nå må jeg rydde rommet, før jeg setter meg ned med oppgaven. Møkkavær ute i dag!! Vil ha vår og sol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Squill

Hei!!! Gratulerer masse med vektnedgang, det er helt supert!! :) Hvordan går det med styrkeopplegget du skulle begynne med etter påske...? Du var veldig flink som klarte deg med en brownie og en neve potetgull i går også, jeg har noe å lære av deg :ler: Lykke til med oppgave, KJENNER følelsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeei Squill!

Styrkeopplegget skal jeg begynne med i morgen eller mandag. Har laget en liste med øvelser, og gått til anskaffelse av en sånn stor ball! Har også vekter til disposisjon. Gleder meg til å bli stram i fisken :D

Så det er ikke bare jeg som må rydde rommet, ta oppvasken og vaske klær før jeg kan begynne å skrive på en oppgave? Hehe. Håper at jeg kan få gjort alt i dag, så jeg kan ta meg helt fri i morgen. Tvi tvi!

Dagens kosthold:

Frokost: Havregrøt med bringebærsyltetøy

Lunsj: Resten av gårsdagens taco, 1 banan, 1 appelsin

Mellommåltid: 2 store skåler med solcrusli (FY MEG!)

Middag: Grønnsaksgrateng med torsk

Bortsett fra det enorme inntaket av crusli, så er jeg fornøyd. Til lørdagskos blir det enten fruktsalat eller grønnsaker med dip. Hvertfall ikke godteri :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holdt meg nesten bare gulrøtter med dip i går. Det ble noen flak potetgull også. Men jeg er veldig fornøyd med helgen! Hver helg har jeg jo spist 500 g smågodt.

Jeg trente i dag tidlig! Begynte rolig da, med 30 min på ellipsemaskin og 30 min styrketrening.

I morgen er planen å trene før skolen, dersom det ikke blir et møte klokken 8. Ble faktisk litt inspirert av venninnen min som har begynt å trene mye. Hun gleder seg alltid til neste trening. Hehe. Sånn vil jeg også bli!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...