Gå til innhold

Emma skal bli sunn og fit!


Gjest EmmaL

Anbefalte innlegg

Gjest Squill

Emma, du får virkelig ikke lov til å ha dårlig samvittighet for å kose deg med pizza og smågodt i koselig lag :nei:. Tihi, nå er jeg streng her, men dette er veldig viktig!! Hvis du skal ha et kosthold du kan leve med, må du kunne kose deg i blant, og ingenting blir ødelagt av at du koser deg!

Det siste man vil er jo å få et negativt forhold til mat, og begynne å tenke mer på hva man spiser enn hva man bør. Det er kort vei fra dårlig samvittighet til tvangstanker, dessverre. Kosthold skal være noe positivt, og jeg synes du er kjempeflink, også når du spiser pizza og smågodt!

I kveld, for eksempel, skal jeg koooose meg med taco, cola og cheeze doodles :sjarmor: Nam!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest EmmaL

Ok, Squill! Tør ikke si deg i mot. Er forsåvidt helt enig.

Har ikke tid til å skrive så mye nå, for skal på SKITUR i SOLSKINN! :D

Skriver mer i ettermiddag, da jeg forhåpentligvis er helt utslitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EmmaL

Det ble 2 timer skitur :Hehe: Gikk først 1,5 time til en hytte, så 30 min pause, og 30 min tilbake til bilen. Flott runde, nydelig vær (ikke en sky i sikte og knallsol!) og verdens beste venninne :jepp: Og hun er virkelig verdens beste! Ikke mange hadde holdt ut med sååå sakte tempo og litt klaging fra min side. Jeg hadde så dødsvondt i ankelen. Prøvde å ikke klage, men noen ganger var det så vondt at jeg bare ville legge meg ned å grine. Så var hytten stengt (hallo???) og så røk den båndet på staven min (typisk!). Så alt i alt var det helt grusomt for meg å gå, pga foten altså. Konstant smerte. Men vi holdt humøret oppe, og hadde det kjempefint :)

Jeg tror pulsklokken min ikke liker seg hjemme bare! For på turen funket den som den skal. Gjennomsnittspuls på 155, og makspuls på 183 (en grusom bakke!). Forbrant 985 kcal. Jippi!

Blir nok en god stund til neste skitur. Kan ikke utsette beinet mitt for skiskoen igjen!

Uff, følte dette var et veldig negativt innlegg. Hadde det kjempekoselig altså, vare bare sykt vondt hver gang jeg tråkket på venstrefoten (og det er jo annenhvert sekund =/)

Dagens kosthold:

Frokost: Havregrøt med bringebærsyltetøy, 1 glass melk, 1 banan

Skitur: 1 kvikklunsj (4 rader altså), 2 stk brytebrødbrytninger

Middag: Hm. Vet ikke. Kanskje sei, for den må spises i dag

Kvelds: Det blir smågodt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Squill

Det hørtes herlig ut med skitur i sola, men uff, det med betennelsen i ankelen hørtes virkelig ikke bra ut... Du får passe på nå og ta hensyn til den, sånn at du ikke overbelaster den! Hva med å finne en alternativ treningsform? Har du noe svømmebasseng i nærheten, for eksempel..?

God helg til deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EmmaL

Om foten ikke blir bedre over helgen, så hører jeg med legen hva jeg skal gjøre.

I går ble det så sykt mye smågodt. Jeg elsker smågodt. Kjøpte ca 500 g, og spiste alt selv. Spiste resten til frokost i dag :sjenert: Blir mer usunt på meg i dag, for jeg skal i bursdag. Da blir det kake :D

I dag har jeg treningsfri. Merker at bena mine er litt slitne. Neste uke skal jeg komme meg på treningssenteret og jogge. Ingen nåde. Kondisjonen må bli bedre!

Dagens kosthold:

Frokost: Resten av godteriet

Lunsj: Havregrøt med bringebærsyltetøy

Mellommåltid: Pølsesalat: Hjertesalat, agurk, linser, bønner, 1 wienerpølse, ost

Middag: (etterpå) 2 innbakte pølser

Kvelds: Kake

Smakte linser i dag for første gang. Likte det jeg! Prøvde røde linser. Men de ble veldig tørre? Tror årsaken var at det kokte over, så halvparten av vannet forsvant fra kjelen. Og dumme meg helte ikke mer vann oppi. Bedre lykke neste gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EmmaL

Grøss og gru! Nå blir det ikke godteri på meg på LENGE! Snakk om å stappe i seg altfor mye usunt torsdag-lørdag. Det var kjempekoselig i går. Masse alkohol, masse kake, masse potetgull og masse godteri. :fy_fy: Jeg mangler det genet for begrensninger. Ikke blir jeg kvalm heller, så jeg kan spise i det uendelige.

I dag har jeg treningsfri. Deilig å hvile beina litt. Gikk til skolen da, og printet ut en oppgave. Så da fikk jeg hvertfall litt frisk luft! :Hehe: Resten av kvelden blir forberedelse til morgendagens skole, og litt TV-titting dersom det er noe artig som går nå.

Planen i morgen er å trene på treningssenter fra 6.30-7.30. Da må jeg stå opp litt før 6. Det MÅ jeg bare klare. Føler at kroppen trenger jogging, ikke kun ellipsemaskin.

Dagens kosthold:

Frokost: Havregrøt med bringebærsyltetøy

Lunsj: Karbonadedegsalat: hjertesalat, agurk, karbonadedeig, røde linser, kidneybønner og litt olje

Mellommåltid: 1 jordbærskyr

Middag: (etterpå) Taco: karbonadedeig, 2 tacoskjell, hjertesalat, agurk, mais, kesam og tacosaus

Kvelds: (etterpå) 20 mandler

Endret av EmmaL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest EmmaL

Jadda. Mobilalarmen ringte kl 6, men den slo jeg glatt av og sov videre! Er det mulig.

I dag har ikke magen romlet en eneste gang. Hjelper med masse proteiner ja!

Dagens kosthold:

Frokost: Havregrøt med bringebærsyltetøy, 1 glass melk

Lunsj: Karbonadedeigsalat: hjertesalat, agurk, karbonadedeig, røde linser, kidneybønner og litt olje

Mellommåltid: 1 skogsbærskyr

Middag: Egenmekka gryterett: strimlet svinekjøtt, brokkoli, blomkål, creme fraishe, pastasaus.

Kvelds: (etterpå) 1 egg, 20 mandler, 1 banan

Endret av EmmaL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Squill

Hørtes herlig ut med fest på lørdag :) Det var nok veldig mye bedre enn å sitte å skrive oppgave, som jeg gjorde... Og så bra at du koste deg med masse godt, husk at det er lov når du er så flink ellers i uka!! Jeg må si du er veldig flink til å sette sammen gode og varierte middager. Hvordan gikk det med linsene i dag, ble de bedre? :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EmmaL

Begynner ikke før klokken 13 på skolen i dag. Jeg skulle likevel stå opp klokken 6 for å trene. MEN jeg slumra i 2 (!) timer! :overrasket: Jadda, hvert 5 minutt i 2 timer ringte vekkeklokken. Er det mulig. Men jeg fikk i hvertfall trent da :) 60 minutter ellipsemaskin. Gjennomsnittspuls 152 og forbrant 485 kcal :hoppe:

Veide meg i dag. 2 uker siden sist. Vekten viste 53,4. Altså opp 400 g. Om 2 uker drar jeg til USA, og jeg vil helst se 52-tallet før avreise. Må ha litt å gå på det store utland :danse:

Squill: :vinke: Jeg burde nok klare å begrense meg litt mer i helgene. Snakk om å ta heeelt av. Skal på fest på lørdag og, så denne helgen er det KUN lørdag som skal skeies ut. Håper du får en bedre helg denne uken da :Hehe: Lagde nye linser i går kveld, så skal smake på dem i dagens lunsj, spent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EmmaL

Da var jeg hjemme igjen, og har sett gårsdagens Paradise.

OMG! :skratte: Jeg døde et par ganger av flauhet. Men må jo følge med likevel!

Storhandel i dag. Kjekt å bare handle 1-2 ganger i uken. Og endelig fant jeg steinbitkaker! :Hehe: Har lett etter det lenge. Så gleder meg til morgendagens middag :hoppe:

Dagens kosthold:

Før trening: 1 banan

Frokost: Havregrøt med bringebærsyltetøy, 1 glass melk

Lunsj: Pølsesalat: hjertesalat, agurk, 1 wienerpølse, røde linser, kidneybønner og gresk dressing

Mellommåltid: 1 Skogsbærskyr, en bit av en nybakt bolle

Middag: (etterpå) Egenmekka gryterett: strimlet svinekjøtt, brokkoli, blomkål, mais, gulrot, linser creme fraishe, pastasaus.

Kvelds: (etterpå) 1 egg, 20 mandler

Linsene ble veldig gode nå som jeg kokte dem i nok vann! :Hehe: Tror jeg må smake de andre fargene også, grønn hvertfall. Hvite høres spesielle ut.

Dressingen derimot slo ikke helt an. Det var sånn grønn pose som skal blandes ut med f.eks kesam. Det smakte for.. hm.. sitron? Nei, ikke sitron, men noe lignende, bare sterkere på et vis :vetikke:

Nå får jeg begynne på middagen. For et slit!

Endret av EmmaL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EmmaL

Da var dagens trening unnagjort :Hehe:

Tadaa, 60 min ellipsemaskin. Pulsklokken fungerte ikke (sjokk! :sur: ), så regner med at jeg hadde for høy puls (rundt 160), og forbrant ca 500. Må få ordnet den jævla klokka! Blir helt gal av å trene uten. Vil øke treningslengden, men da må jeg klare å holde pulsen på 150-155.

Slik blir dagens kosthold:

Før trening: 1 banan

Frokost: Havregrøt med bringebærsyltetøy

Lunsj: Pølsesalat: hjertesalat, agurk, 1 wienerpølse, røde linser, kidneybønner, mais og litt olje

Mellommåltid: 1 Skogsbærskyr

Middag: Steinbitkaker (spent!), agurksalat, gulrotsalat, kesam

Kvelds: 1 banan, 40 mandler

Må snart komme meg på treningssenteret. Betaler jo 400 i mnd! Men jeg blir så utrolig rød i ansiktet når jeg trener (og hvit rundt munnen!). Helt grusomt. Og skikkelig flaut. Tenk om drømmemannen er der? Men må vel bare hoppe i det. Etter påske begynner jeg med styrketrening også. Dvask kropp skal bli stålkropp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Squill

Flink Emma!! Du jobber jo og står i som bare det! Men har du ellipsemaskin hjemme? :klø: Siden du sier at du må komme deg på treningssenteret?

Hmmm, det var da dyrt med 400 i måneden på treningssenter som student?! Her hvor jeg bor betaler jeg 700 for et semester, fra januar til august, og da disponerer jeg flere sentre, svømmebasseng osv... Men så bra at du skal begynne med styrketrening etter påske, det er jo gøy når man ser resultatene der etter hvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EmmaL

Ja, ellipsemaskinen står foran tv'n på rommet mitt :fnise: Veldig kjekt, men da sniker jeg meg jo unna senteret! Det finnes treningssenter her for studenter som koster 500 i året. Men jeg liker meg ikke der. Man må vente på apparater og sånt, og det er så mye folk på lite område. Så jeg meldte meg inn på 3T i Trondheim. Fikk studentrabatt, og da havnet det på 420 i mnd. DYRT! Men forhåpentligvis verdt det :Hehe:

Nå skal jeg lage middag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest EmmaL

Holdt meg til matplanen i går, no problemo! :Hehe:

Steinbitkaker var veldig godt det!

Dagens trening ble.. hold your horses.. ellipsemaskin! 60 minutter. Uten pulsklokke, men ca 500 kcal forbrent :danse:

Dagens matplan:

Før trening: 1 banan

Frokost: Havregrøt med bringebærsyltetøy

Lunsj: Kyllingkjøttdeigsalat: hjertesalat, agurk, kyllingkjøttdeig, røde linser, kidneybønner, mais og litt olje

Mellommåltid: 1 Skogsbærskyr

Middag: Hjemmelagde karbonadekaker med løk og ertestuing

Kvelds: 30 mandler

Lurer på når jeg blir lei av denne maten, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EmmaL

Noen dager er jeg sulten hele dagen! :sur: 5 minutter etter middagen så begynte magen å romle igjen. Er det mulig?? Måtte jo plise magen/søtsuget, så da fikk den et glass oboy. En time etter middagen begynte den å mase igjen, så da fikk den litt skyr naturell med sukker på (litt fy med sukker, men la gå). Spiste jo mye middag, så skjønner ikke helt hvorfor jeg er så sulten. Har hvertfall noen mandler som jeg skal innta nå straks.

Venter i spenning på Paradise :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EmmaL

I dag tidlig trente jeg 60 minutter på ellipsemaskin. Målet er å kunne trene lenger av gangen, så i morgen skal jeg gjøre et skikkelig forsøk. 500 kcal er forbrent :hoppe:

Nå er det snart lunsj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest EmmaL

Digg med helg! Skal ligge på sofaen hele kvelden :Hehe:

Dagens kosthold:

Før trening: 1 banan

Frokost: Havregrøt med bringebærsyltetøy

Lunsj: Kyllingkjøttdeigsalat: hjertesalat, agurk, kyllingkjøttdeig, kidneybønner, mais og litt olje

Mellommåltid: 1 Skogsbærskyr

Middag: Steinbitkaker, agurksalat, gulrotsalat

Kvelds: ?

Hm. Kveldsmat. Har bare 5 mandler igjen. Og har litt lyst på appelsin. Tror jeg må ta en tur på butikken, for er også tom for bananer (og det er jo et must om jeg skal trene i morgen tidlig!). Problemet er bare at jeg ikke vil ut av huset! Det snør så sykt, og jeg sitter så godt i sofaen. What to do? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EmmaL

Jeg trosset uværet i går, og kavet meg til butikken. SÅ det ble appelsin til dessert :Hehe:

Dagens trening er overstått! :hoppe: Trente på ellipsemaskinen i 65 minutter mens jeg så på 3 mila i Kollen. Forbrant 500 kcal. Skulle egentlig holde ut lenger, men nei..

Solen skinner, så jeg har planer om å gå meg en tur. Men først må jeg ta oppvasken og føne håret. Så får håpe det fine været holder seg litt til!

I kveld blir det fest. Da blir det full pakke: alkohol, potetgull, godteri osv. Jippi!! Og litt dansing på byen da selvfølgelig :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Squill

Grattis med 65 minutter på ellipsemaskin!! Det er jo veldig imponerende. Håper du koste deg masse på fest i går, og at du ikke er for redusert i dag!! :klem: En herlig søndag ønskes deg! (Hehe, det hørtes da veldig fornemt ut)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...