Gå til innhold

Emma skal bli sunn og fit!

Gjest EmmaL

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, det er sant det, mirandaa! Var vel bare 30 kcal i den pakken, så det får være ok innimellom :)

I dag har jeg så vondt, så vondt! Ikke ofte jeg har mensen, og det er en grunn til det! Vært våken siden 5 i natt, pga magesmerter :kjefte: Skal prøve å få tatt en rolig sykkeltur i dag likevel. Skal jo spise godteri i kveld, så da må jeg få trent det vekk! Gleder meg sånn til godteri! :sikle:

Har skikkelig vondt i armene i dag! Oi, mye klaging. Men det er vondt asså. Er nok pga styrketreningen på tirsdag. Hm. Det er jo lenge siden, og så er det vondt enda?! Merkelig :vetikke:

Blir ikke noe lesing i dag. Fullførte en oppgave i dag tidlig. Jippi. Og så har jeg ryddet rommet og støvsugd. Det får duge! Skikkelig finr her nå :)

Og maten går jo strålende :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har enda ikke orket å dra på sykkeltur. Tror jeg bare må droppe det i dag :(

Dagens kosthold:

Frokost: Havregrøt med bringebærsyltetøy

Lunsj: En halv kesamboks med fun light, 1 egg, 1 glass melk

Mellommåltid: Eple, mandler

Middag: Karbonadedeig med løk, gul paprika og ertestuing

Til kveldskos blir det.. tadaa godteri! :hoppe: Åh, som jeg gleder meg. Skal på butikken straks og handle. Det er jo stengt i morgen, husk det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble 300 g godteri :sjenert:

Angrer, og skammer meg! Føler meg elendig. Kvalm.

Hun jeg bor med har godtestopp nå. Fikk vite det i stad, og jeg slang meg på! Altså ikke lov med godteri! Det skal jeg klare. Hun jeg bor med vet jeg at klarer. Så får vi belønning når vi har klart det. Ikke sukker-belønning selvfølgelig.

Nå er det fredags-tv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinker:

Jeg suns det virker som om du er kjempeflink med maten. Da er det lov å skjeie ut en sjelden gang, spesielt når du har vondt i magen og greier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest EmmaL

God morgen!

Joda, du har rett i det Vilje. Bare at jeg egentlig ikke skal spise så mye godteri (pga nedsatt glukosetoleranse) :sukk:

Men nå har jeg jo godtestopp! Får penger av mamma og pappa om jeg holder ut :hoppe: Fikk pengepremie for godtestopp da jeg gikk på ungdomsskolen (det var 'in'), så jeg tenkte at det kunne gjelde nå også! Det var de enig i, hehe :Hehe:

Nå har jeg vært på sykkeltur. Ble bare 45 minutter. Var helt bly i bena, så klarte ikke mer. Fikk melkesyre hele tiden! Forbrant nesten 400 kcal, så det får være bra nok. I morgen blir det styrketrening :trene:

Mål for neste uke:

-Jogge 2 ganger

-Styrketrening 2 ganger

-Sykle 1 gang

Det skal jeg klare :jepp:

Endret av EmmaL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godtestopp er smart! Bare synd jeg aldri kommer til å klare noe slikt, klarer ikke stå imot når alle rundt meg koser seg :P Men er jo smart, og ikke minst motiverende når du får noe materialt igjen for det! Lykke til med det, og målene for neste uke :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EmmaL

Takk takk! :Hehe:

Vet ikke om jeg klarer godtestoppen, men skal virkelig prøve alt jeg kan. Etterhvert håper jeg å kunne spise godteri kun når det er noe spesielt. Og helger defineres ikke som noe spesielt, det er jo hver uke!

Dagens kosthold:

Frokost: Havregrøt med bringebærsyltetøy

Etter trening: 1 banan

Lunsj: Kyllingsalat

Mellommåltid: 5 mandler, 1 melon/pasjonsfrukt-yoghurt

Middag: Blomkål-og brokkoligrateng med sei (dette er bare så godt!)

Kvelds: En yoghurt som jeg la i fryseren for noen timer siden. Det var godt det!

Til kveldskos om en time eller to, blir det bakte eplebåter med kanel og hakkede mandler :sikle:

Føler meg som en gammel dame. Hvorfor? Jo, fordi jeg gleder meg skikkelig til Mesternes mester!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EmmaL

Uff, sov alt for lenge i dag. Helt til 9.30! Slumra altså i 1,5 time :sjenert:

Men jeg har trent styrke i 30 min :trene:

Tenkte vise dere programmet mitt (egenkomponert), så kan dere si fra om noe er helt feil eller kan forbedres? Jeg er ekstremt svak, bare så det er sagt :rodme:

Styrkeprogram

1. Utfall 3*20 (kun kroppsvekt)

2. Situps 3*30

3. Biceps 3*20 (vekter 2,5 kg)

4. Knebøy 3*20 (kun kroppsvekt)

5. Triceps 3*20 (vekter 2,5 kg)

6. Back and butt1 15*3 (Den første av disse: http://www.youtube.com/watch?v=TPnjqHChseg&playnext_from=SL)

7. Shoulders and triceps1 15*3 (Den første av disse: http://www.youtube.com/watch?v=n9YIr04vkx8&feature=channel)

8. Back and butt2 15*3 (Den andre av disse: http://www.youtube.com/watch?v=TPnjqHChseg&playnext_from=SL)

9. Shoulders and triceps2 15*3 (Den andre av disse: http://www.youtube.com/watch?v=n9YIr04vkx8&feature=channel)

I dag trente jeg kun 1-6. Var så sliten. Men skal ta alle øvelsene fremover. 2 eller 3 ganger i uken. Det høres vel greit ut? Hva syns dere? :unsure:

Nå er det på tide med lunsj :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EmmaL

Har gjort svært lite i dag. Hadde planer om å vaske leiligheten, vaske klær og lese. Har ikke gjort noen av delene. Og solen skinner ute, og jeg har ikke gått ut! Latsabb :sukk:

Dagens kosthold:

Før trening: 1 skive vita grovbrød med 2 skinkeskiver

Etter trening: 1 banan

Lunsj: Havregrøt med bringebærsyltetøy

Mellommåltid: Kesam med hakkede mandler, banan og kanel

Middag: Karbonadeboller med 1 tacoskjell, løk og ertestuing

Kvelds: (etterpå) mandler, 1 'yoghurt-is' (yoplait-yoghurt som jeg satte i fryseren i går. Kjempegodt!)

Sitter her god og mett. Synes jeg var skikkelig kreativ som knuste et tacoskjell i minibiter, og moste de inn i karbonadedeigen. Trodde de ville forbli sprø, men den gang ei! Skuffet. Men god middag likevel! Inntil min medbeboer kommer hjem med peppes pizza. Da ville jeg heller ha det. Tok ikke asså :Hehe:

I morgen SKAL jeg stå opp klokken 6, og dra ned til senteret for å jogge. SKAL klare det!! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs jo hva som er målet ditt. Men hvis du vil bli sterkere, ville jeg brukt mer vekt og færre repitisjoner. 8-12 repitisjoner kanskje. Vekten skal være så tung at du sliter med de siste. Men selvsagt ikke så tung at du ikke klarer å holde teknikken da :jepp: Ville også lagt på planken og sideplanken som mageøvelser :lur: At du er svak gjør ingenting, det er jeg også, vi blir jo sterkere etter hvert! Selvom det er litt flaut i starten :sukk: :gjeiper: Synes du er flink jeg, spesielt som klarer å motstå Peppes Pizza :sjokk::)

Endret av Sitronsaft
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EmmaL

Det har du rett i, Sitronsaft! Skal trene tyngre og færre :)

Nå klarer jeg såvidt 20 stk. Jeg er egentlig død etter 15, så presser jeg meg 5 til. Har lagt inn planken og sideplanken nå. Uff, de ser smertefulle ut!

Målet mitt er å øke muskelmassen og minske fettprosenten :jepp: Og bli sterk selvfølgelig. Synes hun på bloggen hadde en kjempefin kropp, men litt for mye muskler for min smak. Så kanskje halvparten av det da! Kan jeg ikke bare bestille det?

Og så du de før-og etterbildene hennes? Nå ser jeg omtrent ut som hun gjorde på før-bildet. Bittelitt større rumpe og lår bare. Så det er vel håp for meg også. Selvom hun har mye mer disiplin enn meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest EmmaL

Jeg sier bare: HERREGUD. Har hatt tidenes spisedag. Vet ikke om jeg tør å skrive det inn. Jo, jeg må. Dere må kjefte på meg

Dagen begynte bra da, om ikke annet:

Frokost 1: 1 skive grovbrød med skinke

Frokost 2: Havregrøt med bringebærsyltetøy

Lunsj: 4 Proteinpannekaker med tilsammen 7 skinkeskiver

Mellommåltid: 1 eple, mandler

Middag 1: En halv grandiosa med ekstra ost (FY!)

Middag 2: 3 store porsjoner rømmegrøt med masse smør, kanel og sukker (FY!)

Er det mulig?? Har sikkert spist 3000 kcal. Ser høygravid ut, og er skikkelig kvalm. Ikke ble det trening heller.

Nå er det rett i skammekroken. Skamme seg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper litt når man kan skrive det inn her. Blir litt mer bevisst og flau, på en måte. For å si det slik; jeg hadde nok hevet innpå mer på kinoen hvis ikke det hadde vært for dagboken som alle kan se!

Bare kom deg forbi dette, og fortsett i det gode sporet du var i :) Du klarer dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EmmaL

Helt enig, Sitronsaft. Hjelper å skrive inn her (stort sett), men ikke i går. Jaja, har nesten glemt det :sjenert:

Kjempesliten etter lang dag på skolen. Fikk endelig levert en oppgave, som teller 40% av totale karakteren i faget. Så det var veldig deilig. Nå kan eksamenslesingen få all min tid! Ved siden av trening selvfølgelig :Hehe:

Dagens kosthold:

-Frokost: Havregrøt med bringebærsyltetøy

-Lunsj: 100 g kyllingfilet med stekte grønnsaker; brokkoli, blomkål, gulrot, paprika

-Mellommåltid: 10 mandler og en melon/pasjonsfrukt-yoghurt

-Middag: Blomkål-og brokkoligrateng med sei

-Etter trening: 10 mandler og 1 banan

I dag ble det 30 min styrke :hoppe:

Sier bare: stakkars lårene mine i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så flink du er som har kommet godt i gang med styrketreningen. Når det gjelder støle lår får du bare tenke no pain, no gain :jepp:

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EmmaL

Kjenner det i lår, mage og armer i dag ja :Hehe:

Har fått en allergisk reaksjon, så føler meg ikke helt bra. Derfor ingen trening i dag. Har tatt masse antihistamin, så håper på å bli bra til i morgen :) (Jada, liker å bruke unnskyldninger når jeg kan)

Dagens kosthold:

-Frokost: Havregrøt med bringebærsyltetøy

-Mellommåltid: 400 g jordbær (ikke helt da, for måtte kaste mange)

-Lunsj: Kyllingsalat (uten dressing)

-Mellommåltid: 1 skive vita ekstra grovt brød, 2 skinkeskiver, 1 eple, 10 mandler

-Middag: 220 g mager kjøttpølse med løk og ertestuing

-Kvelds: (etterpå) Mager kesam med eple, mandler og kanel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allergi er noe skikkelig dritt, og du har helt rett; det er ikke lurt å trene når man har en sterk allergisk reaksjon, da blir det ofte enda verre. Undertegnede kan skrive under på det. God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...