Gå til innhold

Emma skal bli sunn og fit!

Gjest EmmaL

Anbefalte innlegg

Dagens kosthold:

Før trening: 1 banan

Frokost: Havregrøt med bringebærsyltetøy

Lunsj: 1 melon/pasjonsfrukt yoghurt (NAM!), 1 banan

Mellommåltid: 2 store skåler med solcrusli (FY MEG!)

Middag: Grønnsaksgrateng med torsk

Blir vel noe frukt eller mandler til kvelds:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner det litt i musklene i dag ja :D

Det ble en veldig god fruktsalat i går med kiwi, eple, appelsin og mandler. Nam nam nam

Trente 25 minutter på ellipsemaskin i stad, og nå skal jeg gjøre meg klar for skole. Skal prøve å få trent i kveld også, for 25 minutter er absolutt ikke noe å skryte av.

Nå venter havregrøt med bringebærsyltetøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trente akkurat 25 minutter på ellipsemaskin. Planen var en time, men hadde så sykt mageknip, så det gikk ikke. Men 2 ganger 25 min får holde i dag :Nikke:

I dag tok jeg ut sykkelen. Den må vaskes, og kjedet må smøres, samt at de flate hjulene må pumpes opp. Det får være morgendagens prosjekt.

Dagens kosthold:

Før trening: 1 banan

Lunsj: Kyllingsalat

Mellommåltid: 1 melon/pasjonsfrukt yoghurt, 1 eple

Middag: Grønnsaksgrateng med sei

Nå skal jeg ta meg noen gulrøtter med dip. Har funnet ut at det er direkte sunt! Kesam er jo proppfullt av proteiner. Gulrøtter = grønnsak = sunt. Selve dipen inneholder vel en del sukker og salt vil jeg tro? Men hele posen inneholder kun 60 kalorier, og jeg spiser jo ikke en hel pose om gangen. Konklusjon = veldig sunt for kroppen! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig flaut å skrive her at jeg ikke har trent i dag. Vekkerklokken ringte klokken 6, men jeg bare skrudde den av. Skammer meg veldig.

Men! Jeg fikk ordnet sykkelen i dag. Pumpet luft i dekkene, så nå er søtnosen klar for å bli luftet. Kanskje i morgen?

På torsdag skal jeg holde foredrag, og jeg gruer vettet av meg. Liker absolutt ikke å stå foran mange mennesker. Føler at alle merker at jeg er nervøs. Stemmen skjelver, og jeg har problemer med å puste normalt. Virker ikke som de andre sliter med dette!

Dagens kosthold har ikke vært så veldig bra:

Mellommåltid: 1 melon/pasjonsfrukt yoghurt, 1 kiwi

Middag: 3 wienerpølser med pose-potetmos

Kvelds: Mævvla ost (FY!), en skål crusli solfrokost

Jaja, en ny dag i morgen, uten utskeielser!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en dag med utskeielser :(

Dagens kosthold:

Mellommåltid: 1 eple

Mellommåltid: 1 melon/pasjonsfrukt yoghurt, 1 eple, 1 glass melk

Middag: 3 wienerpølser med pose-potetmos

Kvelds: En skål crusli solfrokost, 2 knekkebrød med ost, 1 eple, noen mandler, godteri (FYYYY)

I morgen reiser jeg hjem til mamma og pappa, og skal være der til søndag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er jeg tilbake igjen!

Har hatt en helt super helg. Ville ikke hjem igjen jeg! Har egentlig bare spist konstant siden torsdag. Bløtkake, sjokoladekake, godteri, gele, fløtegratinerte poteter osv osv.. På fredagen ble det en halvtimes sykling, og det er alt jeg har beveget meg i helgen.

I morgen begynner treningen, og da er det ingen nåde!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har trent i dag! :bolledeig:

Det ble 70 minutter sykkeltur. Har en 'runde' jeg syklet en del i fjor. Årets første sykkeltur, og jeg slo faktisk rekorden. Klarte stort sett å unngå melkesyre i bena, men pusten var nesten uutholdelig! Hadde sånn vond klump i halsen, som gjorde det vanskelig å puste tungt inn. Men jeg kom meg nå til toppen, og er storfornøyd! Det er nemlig 23 minutter i strekk med kun oppover.

Hadde makspuls på 182 og gjennomsnittspuls på 155. Forbrant 627 kcal. Prøvde meg på styrkeprogrammet mitt nå, men det går bare ikke å gjennomføre det rett etter en sykkeltur. De stakkars bena mine er jo helt gele. Så styrke får jeg ta en annen dag.

Nå er det lunsjtid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, er støl i bena!

Dagens kosthold:

Mellommåltid: Yoghurt, banan

Middag: Ørret med grønnsaker

Kvelds: 2 yoghurt, mandler

Er egentlig veldig sulten. Skjønner ikke at det skal være mulig. Men kjøleskapet er nesten tomt, så har egentlig bare yoghurt jeg kan spise. Får titte i skuffer og skap etter noe mettende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å. Herre. Gud.

Jeg er så støl!! Klarer såvidt å sette meg ned, gå i trapper, eller bevege meg generelt. Gådt å kjenne at det hjalp å sykle, trene knebøy og biceps i går da :hoppe:

Jeg skal nok få trent i dag også. En venninne er kjempeflink om dagen. Hun trener hver dag, og skal delta på maraton om et par uker. Hvis hun klarer å trene hver dag, så skal jeg klare det også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Emma!

Takk for hyggelig hilsen i dagboken min. Jeg har vært smugleser av din dagbok en stund også :) . Ser at du også har ellipsemaskin, det er utrolig praktisk, særlig i dårlig vær. Ellers er jeg imponert over at du klarer å trene om morgenen, det har jeg ikke viljestyrke til... :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ellipsemaskin er helt genialt, ja! Får sett på TV samtidig :)

Jeg klarer ikke trene på ettermiddagen/kvelden, derfor må det bli på morgenen. Veldig god start på dagen synes jeg!

I dag har magen romlet hele dagen. Skjønner ikke det!

Dagens kosthold:

Lunsj: 2 husman knekkebrød med bittelitt smør og en halv kyllingfilet på hver

Mellommåltid: Yoghurt, eple, 1 glass melk, mandler

Middag: En slags tacograteng. Var ikke noe godt

Kvelds: Vet ikke enda, men noe mettende må jeg ha!

Jeg spiste klokken 16.30, og nå er jeg dødssulten. Magen hyler. Det er da ikke normalt?? Vel, får finne noe mat da..

Trente litt i dag: 30 min på ellipsemaskin. Ca 250 kcal forbrent :) Ikke bra nok, men er så sykt støl, så det får duge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg veldig igjen i den sultfølelsen. Konstant sulten! Det er en av grunnene til at jeg alltid må ha tyggis tilgjengelig, slik at jeg alltid har noe å tygge på :spise:

Trening på begynnelsen av dagen er alltid en super start! Du er virkelig flink til det, beundrer deg for det :enig: Lykke til videre, jeg skal følge med :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg spist to måltider etter middagen.

1. 1 eple og mandler

2. en halv boks mager kesam med fun light oppi

Sistnevnte har masse proteiner, så burde holde meg mett frem til frokost!

Jeg tygger også mye tyggis, Sitronsaft ;) Er ikke så flink med treningen (enda) nei. Men nå frem mot sommeren skal det bli andre boller! Åh, vil ha boller. Helst kanelsnurrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åå, da så, fikk bare inntrykk av det i starten av tråden ;) Er hardt å komme seg ut tidlig! Men det blir vel bedre ja :jepp:

Kesam er godt og sunt ja. Prøvd kesam blandet med eple, kanel og mandler? Godt, mettende og proteinrikt :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, det skal jeg virkelig prøve! Hørtes godt ut.

Nå har jeg vært på butikken og handlet inn masse kesam, og noen ingredienser til 'proteinlapper'. Liker å prøve ut nye ting, så tenkte å lage det til lunsj i morgen. Gleder meg!

Neida, jeg tenker ikke på mat hele tiden :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg akkurat spist 2 proteinpannekaker! Det var interessant, og faktisk ganske godt. Proppfullt av proteiner! Den ene spiste jeg med 3 skinkeskiver på, NAM! Den andre spiste jeg med bringebærsyltetøy. Årsaken til det sistnevnte, var at pannekaken ble alt for tykk. Nesten helt flytende inni. Og det var ikke godt i det hele tatt. Så jeg måtte ha noe som kamuflerte smaken: syltetøy.

Konklusjon: Jo tynnere, jo bedre!

Dette skal definitivt prøves igjen. Om det holder meg mett lenge da.

Det ble 15 min på ellipsemaskinen i stad. Skikkelig sur for at jeg ikke klarte mer. Sliter med å pushe meg selv! Liker ikke å ha det vondt liksom. Der må jeg skjerpe meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom akkurat hjem fra sykkeltur. 1 t og 10 minutter.

Og hold your horses.. i regnvær!! Og med mensensmerter! Forbrant 600 kcal :danse:

Føler at jeg har vært skikkelig sunn i dag, har spist masse proteiner! Spiste en pakke Lackerol også da, skammer meg. Vet ikke hvorfor jeg kjøpte den. Den bare havnet i kurven!

Dagens kosthold:

Lunsj: 2 Proteinpannekaker. Den ene med skinke, den andre med syltetøy

Mellommåltid: Eple, mandler, 1 pakke Lackerol

Middag: Blomkål-og brokkoligrateng med sei

Kvelds: Kesam med banan, mandler og kanel

I morgen er planen å trene klokken 6.30. Vet ikke om jeg får det til, men kan jo prøve.

Endret av EmmaL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...