Gjest EmmaL Skrevet 26. februar 2010 #21 Del Skrevet 26. februar 2010 Så koselig at du stakk innom tråden min Ja, det er fantastisk å trene på morgenen Nå ser det ut til at middagen blir avlyst. Jeg hadde ikke noe med det å gjøre, men skal ærlig innrømme at jeg ble litt lettet. Er det rart å tenke sånn? Jeg skal på fest i morgen, og da vet jeg at det blir mye alkohol, potetgull, godteri og kanskje fyllemat. Så jeg må liksom spare på utskeielsene til i morgen. Skal fortsatt til venninnen min da, bare ikke middag sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EmmaL Skrevet 26. februar 2010 #22 Del Skrevet 26. februar 2010 (endret) Den postet seg selv to ganger, gitt! Endret 26. februar 2010 av EmmaL Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nefer Skrevet 26. februar 2010 #23 Del Skrevet 26. februar 2010 Så koselig at du stakk innom tråden min Ja, det er fantastisk å trene på morgenen Nå ser det ut til at middagen blir avlyst. Jeg hadde ikke noe med det å gjøre, men skal ærlig innrømme at jeg ble litt lettet. Er det rart å tenke sånn? Jeg skal på fest i morgen, og da vet jeg at det blir mye alkohol, potetgull, godteri og kanskje fyllemat. Så jeg må liksom spare på utskeielsene til i morgen. Skal fortsatt til venninnen min da, bare ikke middag sammen Det er ikke så uvanlig å tenke sånn. Har gjort det mange ganger selv Det er ikke bare bare å unngå fristelser i hverdagen, så det kan kjennes godt å slippe å komme oppi det. Samtidig er det viktig å ikke la være å gjøre ting heller på grunn av det. Da er det bedre å ha med seg noe alternativt å tygge på Du får kose deg masse i morgen i hvert fall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EmmaL Skrevet 27. februar 2010 #24 Del Skrevet 27. februar 2010 Det ble sent i går, så orket ikke titte innom her da jeg kom hjem. Utrolig koselig hos venninnen min, og utrolig gøy at vi fikk gull! Gårsdagens kosthold: Før trening: 1 banan Frokost: Havregrøt med bringebærsyltetøy, 1 glass melk Lunsj: Kyllingsalat: hjertesalat, agurk, kylling, mais, rødløk og litt olje Mellommåltid: Skogsbærskyr Middag: 2 innbakte pølser Kveldskos: 1 neve potetgull, 2 never popcorn, 2 sjokoladebiter I dag er det sol i Trondheim! Tror jaggu jeg skal gå meg en tur senere, så får det bli dagens trening Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EmmaL Skrevet 27. februar 2010 #25 Del Skrevet 27. februar 2010 Ups, ble ikke noe trening Dagens kosthold: Frokost: Havregrøt med bringebærsyltetøy Lunsj: crusli solfrokost (eller hva det heter) Mellommåltid: Skogsbærskyr Middag: (etterpå) taco Fest: (etterpå) Sprit og alt som hører med! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EmmaL Skrevet 28. februar 2010 #26 Del Skrevet 28. februar 2010 Digg å sove lenge! Ble veldig lite alkohol i går. Hadde bare ikke lyst på. Men deritmot veldig mye potetgull og godteri. Kjøpte meg stor godtepose på vei hjem fra byen, og har spist resten i dag. Bra start på søndagen? Nei. Men veldig deilig å ikke være fyllesyk Må gjøre noe i dag! Har lyst til å gjøre noe i dag. Nå skulle jeg ønske jeg hadde kjæreste. Da kunne vi gått tur. Eller på ski. Sitter alltid hjemme på søndager og sturer. Alle vennene mine er fyllesyke (pleier å være det jeg også da). Hva kan man finne på? Neste uke er nøye planlagt, og jeg skal faktisk følge planen. Skal til og med prøve å få til et par skiturer! Har ikke gått på ski på over et år. Er så tiltak med buss og sånt. Nok babbel. På tide med frokost (kroppen trenger noe annet enn en halv kilo godteri) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EmmaL Skrevet 1. mars 2010 #27 Del Skrevet 1. mars 2010 Tør nesten ikke skrive dette, men i går kveld så jeg og en venninne på 5 mila (så sykt spennende! ), og vi tømte en potetgullpose. Dvs at jeg spiste ca en halv pose, og det er ikke helt akseptabelt! Men men, ny uke nå! Og dagen i dag har gått fint. Bortsett fra treningsmangel. I søvne skrudde jeg nemlig av vekkeklokken, så jeg rakk det ikke Dagens kosthold: Frokost: Havregrøt med bringebærsyltetøy, 1 glass melk Lunsj: Kyllingsalat: hjertesalat, agurk, kidneybønner, kylling, mais, rødløk og litt olje Mellommåltid: 1 banan Middag: Taco: 1 tacoskjell, hjertesalat, agurk, mais, ost, karbonadedeig, kesam Kvelds: (etterpå) 1 appelsin og noen mandler Denne uken blir en utfordring på matfronten. Er nemlig invitert i 2 bursdager! På torsdag skal vi spise på pizza på peppes, og jeg bare elsker pizza. Og på lørdag er det kakebursdag, og jeg bare elsker kake. Er forøvrig veldig lei meg for at OL er over Har vært fantastiske to uker!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EmmaL Skrevet 2. mars 2010 #28 Del Skrevet 2. mars 2010 Åh, jeg er så lat! Har mistet treningsgleden jeg har hatt de siste 3 ukene Men den må jeg få tilbake i morgen! Dagens kosthold: Frokost: Havregrøt med bringebærsyltetøy, 1 banan Lunsj: Kyllingkjøttdeigsalat: hjertesalat, agurk, kyllingkjøttdeig, mais, kidneybønner og litt olje Mellommåltid: Skogsbærskyr Middag: Sei med brokkoli-og blomkålsgrateng Kvelds: 15 mandler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Squill Skrevet 2. mars 2010 #29 Del Skrevet 2. mars 2010 Hei, Emma! Har skumlest gjennom dagboka di nå. Så utrolig flink du har vært med kosthold og trening, og så bra at du er motivert! Jeg kjenner meg veldig igjen i studentlivet, sosiale ting hele tiden, og det er så vanskelig å si nei til pizza og kake når alle andre spiser... Lykke til med trening i morgen, håper du får tilbake gnisten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Momseguri Skrevet 3. mars 2010 #30 Del Skrevet 3. mars 2010 uff, kjenner godt igjen det der med å miste treningsgleden Det som hjalp mest for meg var å begynne med noe helt annet (svømming). Kanskje det er noe annet du kan gjøre? Grupeptimer eller noe? Lykke til ihvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EmmaL Skrevet 3. mars 2010 #31 Del Skrevet 3. mars 2010 Hei Squill og Momseguri! Jeg kan med glede meddele at jeg trente i dag! Det var PAIN! Har jo ikke trent siden fredag. Det ble 70 minutter på ellipsemaskinen (jadda, klarte mer enn 1 time!). Gjennomsnittspuls på 155, og forbrant 580 kcal. Det var lurt å trene noe nytt, Momseguri! Har veldig lyst til å svømme innimellom. En venninne svømmer en gang i uken, så kunne ha joinet henne. Men for å være ærlig, så er jeg livredd for fellesdusjer Men jeg får komme meg på treningssenteret for å få litt mer variasjon Squill: Jeg tror du overså helgens utskeielser når du skrøt av meg, hehe! Men takk Vi får bare gjøre vårt beste, og nyte studentlivet så lenge det varer! Håper treningsgnisten er tilbake nå. Planen var å dra på skitur med en venninne i dag. Men foreløpig ser det mørkt ut. Det snør tett, og da er det ikke noe koselig å dra på tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EmmaL Skrevet 3. mars 2010 #32 Del Skrevet 3. mars 2010 Solen tittet frem, så da dro vi på skitur! Ble 2 timer skigåing i strålende sol. Helt nydelig! Hadde på pulsklokke, og den viste 176 i puls i den værste oppoverbakken, ellers lå den vel på 155-ish i gjennomsnitt. Forbrant i hvertfall 985 kcal Stakkars venninnen min. Hun er veldig godt trent. Og det er ikke jeg. Så hun måtte gå i snegletempo, mens jeg holdt på å dø. Hun fikk litt sjokk over den elendige kondisen min. Den må forbedres altså. Vet bare ikke helt hvordan. Klarer ikke pushe meg liksom, så da holder den seg vel på stedet hvil? Dagens kosthold: Før trening: 1 banan Frokost: Havregrøt med bringebærsyltetøy, 1 glass melk Lunsj: Kyllingkjøttdeigsalat: hjertesalat, agurk, kyllingkjøttdeig, ost, kidneybønner og litt olje Skitur: 2 Skogsbærskyr Middag: (etterpå) taco: 1 tacoskjell, salat, agurk, mais, karbonadedeig, tacosaus kesam Kvelds: (etterpå) 20 mandler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Squill Skrevet 3. mars 2010 #33 Del Skrevet 3. mars 2010 Åhh, heldige deg!! Jeg vil også gå på skitur i strålende sol... Jeg hadde akkurat den samme opplevelsen som deg med en venninne på skitur forrige uke, jeg så livet mitt passere i revy etter første bakke, mens hun klaget over at bestemoren hennes på snart 80 gikk fortere enn meg Det positive er jo at vi prøver, og mest sannsynlig blir kondisen bedre etter mer trening! For meg handler det litt om teknikk også, jeg har omtrent ikke gått på ski de siste årene, så da er det vanskelig å kombinere teknikken med å gå veldig fort. Og 985 kcal forbrent på to timer er jo kjempebra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EmmaL Skrevet 3. mars 2010 #34 Del Skrevet 3. mars 2010 Hehe! Godt det ikke bare er meg. Ble passert av maaange pensjonister Og koseturer (for venninnene våre vel og merke) er jo bra for kropp og sjel uansett! Ut i frisk luft. Venninnen min storkoste seg, og jeg fikk litt trening ut av det hele Hvor i landet er du bosatt? Er vel solskinn i store deler av landet nå om dagen tror jeg? Du får bare være tålmodig, så kanskje godværet kommer til deg også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Squill Skrevet 3. mars 2010 #35 Del Skrevet 3. mars 2010 Jeg bor på Østlandet og det mangler ikke på solskinn her, heldigvis! Har savnet våren veldig. Problemet er at jeg er syk med streptokokker, jeg begynner å bli bedre nå, men jeg kan ikke trene før på lørdag... Får håpe sola holder seg her til helgen, så blir det forhåpentligvis en rusleskitur! (Kanskje jeg kan melde meg inn i en pensjonistforenings skilag eller noe sånt, så føler jeg meg superfit ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EmmaL Skrevet 3. mars 2010 #36 Del Skrevet 3. mars 2010 Åh, for et selvtillitsboost vi hadde fått av et sånt skilag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EmmaL Skrevet 4. mars 2010 #37 Del Skrevet 4. mars 2010 Kjenner det i dag at jeg gikk på skitur i går! Ikke støl, bare litt..øm? Var fast bestemt på å trene i dag tidlig. Inntok en banan og litt vann, og tok på meg pulsklokken. Men selvfølgelig velger den å ikke fungere Blir helt gal av den pulsklokken!! Den lever helt sitt eget liv. Så jeg trente uten, men da ble pulsen alt for høy, og jeg klarte kun 30 minutter. Ble skikkelig kvalm, og følte jeg måtte spy. Skal man bare holde ut med kvalmen? Eller skal man gi seg da? Forbrant vel ca 250 kcal. Ikke godkjent. Jeg skal nemlig på Peppes i dag, og da blir det stort inntak av digg pizza. Googla litt, og kom frem til at 1 pizzastykke inneholder ca 400 kcal, OMG! Tror det er meldt sol i dag , så kanskje jeg får tid til å gå en tur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nefer Skrevet 4. mars 2010 #38 Del Skrevet 4. mars 2010 Kjenner det i dag at jeg gikk på skitur i går! Ikke støl, bare litt..øm? Var fast bestemt på å trene i dag tidlig. Inntok en banan og litt vann, og tok på meg pulsklokken. Men selvfølgelig velger den å ikke fungere Blir helt gal av den pulsklokken!! Den lever helt sitt eget liv. Så jeg trente uten, men da ble pulsen alt for høy, og jeg klarte kun 30 minutter. Ble skikkelig kvalm, og følte jeg måtte spy. Skal man bare holde ut med kvalmen? Eller skal man gi seg da? Forbrant vel ca 250 kcal. Ikke godkjent. Jeg skal nemlig på Peppes i dag, og da blir det stort inntak av digg pizza. Googla litt, og kom frem til at 1 pizzastykke inneholder ca 400 kcal, OMG! Tror det er meldt sol i dag , så kanskje jeg får tid til å gå en tur. Huff, utrolig synd at så god mat skal ha så mye kcal Kos deg ute på tur i sola! Viktig å få med seg smaken av vår mens den er her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EmmaL Skrevet 4. mars 2010 #39 Del Skrevet 4. mars 2010 Ja, hadde faktisk ikke falt meg inn at det var såå mye i et pizzastykke. Ganske utrolig at jeg ikke har vært overvektig før, for da tenkte jeg ikke så mye på hva jeg puttet i meg Oh no Jeg har fått betennelse i foten. Nærmere bestemt ankelen. Har ikke opplevd dette før. Kan jeg fortsatt jogge og trene på ellipsemaskin, eller skal jeg prøve å finne andre treningsformer en stund fremover, som svømming, ergometersykling ol? Vil jo ikke gjøre det værre. Vil bli helt kvitt det! Solen har fortsatt ikke vist seg. Sitter bare å venter på den. Ser ut til at hun snart tør å komme frem, og da skal jeg gå til en butikk langt borte. Nå bør våren komme snart! Vekk med snøen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EmmaL Skrevet 4. mars 2010 #40 Del Skrevet 4. mars 2010 Å HERREGUD! Jeg er så mett! Kan ikke huske sist jeg var så mett. Hadde en liten plan om å holde meg til 2 stykker. Maks 2,5. Vel det ble 3,5 (firkantstykker). Med hvitløksdressing. Var dødsmett etter 2. Men dere vet.. Er jo så godt! Den er bare dødsgod. Ikke nok med det. Det ble også en del smågodt. Selvom jeg egentlig ikke fikk plass. Trøkka det ned! Dagens kosthold: Før trening: 1 banan Frokost: Havregrøt med bringebærsyltetøy, 1 glass melk Lunsj: Kyllingkjøttdeigsalat: hjertesalat, agurk, kyllingkjøttdeig, ost, kidneybønner og litt olje Skitur: 1 Skogsbærskyr Middag: Peppespizza: 3,5 stykker med hvitløksdressing Kvelds: Smågodt Uff. Har faktisk veldig dårlig samvittighet. Hvorfor stoppet jeg ikke etter 2 stykker? Jeg var jo mett da. Føler alt er ødelagt. Men neida, ny dag i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå