Gå til innhold

Philippas Fashion Factory

philippa starck

Anbefalte innlegg

Liten statusrapport Prosjekt Kritthvitt Smil:

Har ligget med "ekstratenner" i tre netter nå, og begynner å se resultater. Kritthvitt kan man vel ikke kalle det, men jeg merker forskjell! Kjenner også en ising og prikking i tennene - ikke fullt så behagelig.... Men man må lide for skjønnheten, sies det.

Bortsett fra tenner, går det i jobbing for tiden. Masse å gjøre på jobb (og dermed et krav om å jobbe masse også) og nå jeg kommer hjem , er det "kosejobbingen" min det dreier seg om - veskene. Hihi - jeg er rimelig hektet på vesker for tiden, og det er så gøy å få respons på det jeg gjør!

Nå har jeg en laaang dag på jobb foran meg - det er bare å mentalt brette opp ermene og sette i gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helgen over igjen! Jobbet på lørdag, så man kan knapt kalle det helg...

Det er så deilig nå, kjenne at det begynner å bli vår, merke at solen varmer litt, høre fuglene kvitrer ute, vite at mars nærmer seg slutten og at april og skikkelig vår er i vente. Jeg må begynne å bli gammel, for slike ting har jeg i grunnen aldri tenkt over før! :wink:

Nå gleder vi oss til påsken og påskeferie - vi trenger og fortjener virkelig en ferie nå! En uke med fri, bare slappe av, gå på ski, leke med Lille Frø, spise god mat og være med venner på hytten. Påskeferien vår på fjellet er blitt en tradisjon, og jeg ville ikke byttet den ut med noen som helst sydentur!

I år strikker min mor like gensere til oss alle tre, så vi skal lyse opp litt i skiløypene... Kjekt med strikkende mødre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år strikker min mor like gensere til oss alle tre' date=' så vi skal lyse opp litt i skiløypene... Kjekt med strikkende mødre![/quote']

Du MÅ jo bare få henne til å strikke/tove matchende vesker til deg og lille Frø da!!! :ler: Påskeferie høres herlig ut! Selv skal jeg jobbe tirs-ons-fre-lør i påsken. Men har fri de andre dagene og skal nyte de her hjemme :)

Men merker jeg blir litt misunnelig på alle som har ferieplaner... Jeg får ta det igjen til sommeren! Ha en fin uke - sees torsdag :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen blir det Oslotur! Skal på møte i Oslo, og returflyet er booket sent - kanskje det blir tid til en liten bytur og kanskje litt shopping?

Nydelig vær ute, og Philippa vil ha nye vårklær!!

I kveld skal jeg på jentekveld, og torsdag er det ut på byens fiinere etablissementer sammen med Puff. Gleder meg!

Nå sitter jeg bare her på jobb og skriver for å ha noe å gjøre på mens jeg venter på en viktig telefon....klarer ikke å gjøre en ting før jeg har fått svar på om kontrakten er i boks eller ikke! Kryss fingre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint med Oslotur i går! Så jo mest innsiden av et konferanserom, men likevel... Godt å komme seg ut litt - og så elsker jeg å sitte på flyplasser og se på folk! Jeg har en velutviklet fantasi, dermed blir det ganske gøy å "dikte historier" om folk som går forbi...

Det var litt D-dag for oss i familien i går - pappa skulle til ny kontroll og samtale på sykehuset. Jeg klarte nesten ikke å tenke på noe annet, og fikk en skikkelig reaksjon på morgenen. Hadde i grunnen ikke lyst til å dra til Oslo, ville helst kjørt ham på sykehuset selv. Da jeg kom hjem på kvelden var stemningen forholdsvis høy - legen hadde sagt at kreften ble oppdaget forholdsvis tidlig, og at sjansene for helbredelse var gode. Ennå vet de ikke helt hvor det sitter, men tester han tok i går vil vise det. Han ble tilbudt å være med på et prøveprosjekt, så vi vurderer det. Er glad for at nyhetene ble såpass gode, men likevel blir det mye fremover. Men vi får ta det med godt humør - det tror jeg er en av de tingene som er viktigst når man er syk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Puh...en liten pause i alt arbeidet! Holder på å vaske og stryke klær til ferien. Rydde litt, vaske litt, skrive masse lister over hva jeg må huske. Det er vanvittig mye man må dra med seg når man har en ettåring: pulk, akebrett, badebalje, reiseseng, barnestol...... og sikkert mye mer jeg allerede har glemt!

Vi gleder oss sånn til ferie! Mannen må dra til Bergen igjen mandag og tirsdag for å jobbe, selv om jeg prøver å forklare ham at ingen er uunnværlige.... Jaja, Lille Frø og jeg pluss venneparet vi drar med blir hvertfall igjen for å nyte påsken fullt ut. De var nettopp her for å diskutere innkjøpslister, hvilken mat vi skal ha osv.

Idag fikk vi skatteoppgjøret! Vi slapp unna med 7500 tilsammen! Vi trodde vi kom til å få restskatt på 20 000 eller noe, men det gikk overraskende bra. Passer oss fint.... snakket nemlig også med arkitekten vår, som sa at hustegningene snart er klar for å sendes inn til kommunen for godkjenning. Ting går mot en lysning!

Nå skal jeg se Fantastiske 5 på dansk tv3 og kose meg litt før jeg skal legge meg. Mannen er på jobb, og kommer ikke hjem før i natt. Overtid før påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippiii! Snart påskeferie!!! Sitter nå bare og klamrer meg fast til solskinnet utenfor og håper det skal holde hele neste uke også...

Det ser ut til at vi får med oss en ekstrapassasjer - en kamerat som er blitt singel igjen. Håper han kommer opp, i det minste for noen dager. Det trenger han!

Ønsker alle KGerne en god påske - jeg blir internettløs frem til neste søndag, og det blir en rar opplevelse... :wink: Snakkes om en uke!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Deilig å være på ferie - men deilig å komme hjem igjen også!! Vi kom hjem i går kveld, og fikk pakket ut det meste. Idag har vaskemaskinen gått i ett sett, men haugen med skittentøy BLIR ikke mindre... :roll:

Etter mange dager med mye god mat og vin og altfor mye stillesitting pga været, var det godt å komme hjem til sol og bare veier - perfekt til vårens første joggetur. (Må fortelle noe vittig: jeg jogget forbi et eldre ektepar som var ute på tur, og idet jeg løper forbi sier konen: voksne mennesker - tenk å LØPE rundt på den måten!! :hoho: )

Siste frikvelden av ferien må benyttes godt - men mest sannsynlig blir det nok litt tv-slaving. Etter en uke med kun NRK1 er det godt å kunne hvile øynene på en skikkelig kommersiell tv-kanal...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken har jammen gått fort! Allerede torsdag!! :)

Har fått unna masse denne uken. Masse nye varer som skulle pakkes ut da jeg kom hjem fra ferie, party på tirsdagen, har meldt meg på FlyLady for å synes det er gøyere med husarbeid (www.flylady.net) gjort ferdig masse gamle saker som jeg har utsatt i lang tid, og har nå begynt å klippe og lime fra interiørblader for å finne ut hvordan jeg skal ha det når huset begynner å ta form. Ennå er det en stund til, men jeg vil bruke lang tid på å finne interiører jeg liker. GØY!

Har brukt påsken på å finne ut av ting bla på jobbfronten, og har funnet ut at om sjansen byr seg, så skal jeg gripe den. Vil ikke ha sånne hverdager som vi har nå, det sliter oss bare ut alle tre. Så nå får vi se hva fremtiden bringer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann hoppsann Philippa!

Så flink du har vært! Det er kjekt å få gjort unna ting. Veldig gøy at det går så bra med veske-bussinessen!! :) Heier på deg ang. jobben, håper det ordner seg med bedre forhold enn nå. Håper du får en kjempefin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det jammen helg igjen!! Deilig med korte uker, gitt!

I kveld skal jeg lage kylling i curry til middag. Det blir sen middag idag - og jeg elsker sene middager! Kose seg med mat og kanskje litt vin, prate om alt og ingenting, nyte at det er helg...

I morgen skal Mannen på tur med gutta, så jeg tror jeg kommer til å finne på noe sammen med en venninne. Vi får se hva det blir til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgene går fort! På lørdag var det shopping med en venninne, etterfulgt av kunstutstilling. Vi hadde med Lille Frø - og ettåringer med på shopping er vel muligens ikke det lureste vi har gjort.... Hun var høyt og lavt, kravlet opp på fanget til folk som satt rundt om og skulle kose med alle på hennes egen alder.... Hun er nå litt søt, da!

Mannen hadde utdrikningslag for bestekameraten, så da kvelden kom bestilte jeg take-away kinamat og storkoste meg i sofaen. Så på tv, surfet på nettet, leste litt. Deilig og avslappende!

Søndagen tok vi med mine foreldre på hagesenter og kjøpte inn lassevis med planter og dill til hagen. Hagearbeid er ikke min sterke side, så vi kjøpte bare sånne planter som ikke trenger stell, og som er grønne hele året... :wink:

Fikk meg en treningstime i går også - så nå sitter jeg med akkurat så mye gangsperr at det bare er godt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du gi meg litt av all den energien din eller??? To jobber, småbarnsmor, treningsløve og i det hele tatt - hvor tar du det fra??

Vennligst send en stor dose treningsenergi til Puff - snarest!!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her på jobb og småtripper - skal på utdrikningslag kl 1600 idag! Ser ikke ut til at jeg rekker det, sitter og venter på en kunde....

Tror jeg må møte resten av utdrikningslagsgjengen senere - jeg burde egentlig også være med på å bære materialer til vår nye terrasse, men det ser ut som om det ikke blir mer tid til overs idag!

I morgen skal jeg jobbe, og så drar vi rett på hyttetur. Når skal jeg få tid til å pakke i grunnen?? Puh, er litt stresset nå - klarer ikke å samle tankene helt. Jaja, vi kommer oss nok avgårde!

Uken har (som vanlig) vært hektisk, med veskeparty, senjobbing og enorme mengder med husarbeid som av en eller annen grunn bare hoper seg opp.... Men jeg har det topp for tiden - været har vår i seg og alle er i godt humør rundt meg!! Det er jammen godt å leve, i grunnen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en travel men deilig helg. Både Mannen og jeg måtte jobbe, så Lille Frø måtte plasseres hos "FAFF" (farfar) noen timer, før vi kunne kjøre avgårde til hytten. Der ventet kaffe og kaker på terrassen, hele min familie var på tur! Vi har det utrolig gøy sammen, og kvelden ble et sammensurium av gitarspill, rødvin, fløtegratinert potetstappe (.....!) og Trivial Pursuit til langt på natt. Vi kan kunsten å kose oss!

På hjemvei stoppet vi for pizza på Dolly Dimples, noe som var et blinkskudd for Lille Frø. "Pits!" ropte hun begeistret i ett sett, innimellom høylytte "namnamnamnam!" Og da kvelden ble toppet med en "ballom" kunne ikke helgen vært bedre for hennes del...

Gårsdagen gikk med til å sende ut endel veskepakker, pluss å få orden i de 60 parene med solbriller som ventet på meg da jeg kom hjem... For dere som følger med på hjemmesiden min - det kommer MASSE flotte solbriller snart!! :wink:

Jeg fikk også solt meg litt i går, godt å få bort den melkehvite vinterfargen. Skal i 30-årsdag på fredag, så da er det ok å ta seg litt ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag blir det partytime! Skal i 30-årsdag og gleder meg vilt. Alltid gøy å feste med gjengen!

Nå sitter jeg på jobb og lurer på hvordan ting blir fremover. Sjefen har sagt seg opp (eller blitt ufrivillig forflyttet, hvem vet?) og nå kommer vi til å få en ny mann her ute, en som ikke akkurat er kjent for å være sympatisk og forståelsesfull.... Vi får se hvordan dette kan gå - jeg tror det ender med svært mange misfornøyde medarbeidere og mye bråk, for å være helt ærlig...

Jaja - nå er det helg og den skal nytes! Har store planer om å få mye gjort disse to fridagene, men vi får nå se.... Jeg må innrømme at jeg ikke har vært av de flinkeste til å få ting gjennomført i det siste - er rett og slett litt lat. Gjør bare ting jeg har lyst til å gjøre, og det er jo ikke alltid like lurt i lengden. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En deilig helg! Fredagen var det full fyr i 30-årsdag - det er leeenge mellom hver gang jeg tar meg SÅ kraftig ut! Hadde det utrolig gøy!

Lørdagen var jo egentlig litt søndag - våknet opp til deilig frokost hos svigisene, før vi måtte hjem til vår skrekkelig ustelte leilighet.... Heldigvis var det fint vær, så vi kunne være ute... :wink: Tok en skikkelig shinings på ettermiddagen, sånn at det så levelig ut.

Så var det middag på Bergens kuuleste restaurant med Puff og mannen - skulle tro vi hadde kjent hverandre hele livet sånn som praten gikk. Veldig, veldig kos!

Søndagen gikk med til en skikkelig grisete hagedag - fikk heldigvis gjort mye, sånn at det kan nærme seg sommer. Aller helst ville vi jo ha gjort i stand båten for sommeren, men det må visst komme i annen rekke i år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UÆ - for en travel uke!! Alt flyter hjemme, jeg har bare bare vært hjemom og snudd igjen hver ettermiddag... Vi skal i bryllup på lørdag, og har masse å gjøre i den forbindelse, men når jeg skal få tid - det aner jeg ikke.... :wink:

Neste uke blir nesten like travel - ut og spise med jobben på tirsdagen og veskeparty onsdagen - og grillfest om fredagen. Hm. Gøy! :)

Så mye å skrive om har jeg egentlig ikke idag - det går mest i jobb, jobb, jobb for tiden. Gleder meg over at sommeren er på vei, og at jeg kan begynne å finne frem sommerklærne mine! Koser meg med Lille Frø som er blitt så stor at hun er mulig å "snakke" med. Det blir bare mer og mer gøy å være mor! Ser frem til å male ferdig vår nye terrasse så vi kan være ute om kveldene og grille og kose oss. Mye i livet mitt og glede seg over for tiden! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med sommer!! Vi var i bryllup på lørdag, og det vakre brudeparet fikk sol - samt noen lykkedråper i sløret... Et flott bryllup med mange gjester, høy stemning og et nydelig brudepar. Fredagen gikk med til å skrive sang til dem som vi fremførte utpå kvelden til stor begeistring fra publikum, samt til å henge opp plakater rundtomkring der det sto brudeparets navn. Det skulle ikke gå upåaktet hen at det var bryllup, nei!

Gårsdagen var man jo naturligvis lettere redusert, men jeg fikk i det minste lakket terrassegulvet. En nydelig teakfarve - det ble skikkelig lekkert! I kveld skal jeg få på plass hagemøbler, puter og litt planter, slik at det blir mulig å tilbringe lange sommerdager der. Deilig!

Nå er det jobb og mandag, og vi kommer til å få skikkelig hardkjør fremover. Ny sjef, og nye, harde bud. Jeg har fått beskjed om at jeg må jobbe mer - det spiller liksom ingen rolle om jeg jobber 45 timers uke fra før. Jeg blir litt fortvilet av slikt, og må innrømme at jeg får begynne å jakte på noe nytt. Min førstepri er for tiden ikke jobb, så dette gamet her kan jeg ikke fikse i lengden. Tiden vil vise hva som skjer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...