philippa starck Skrevet 29. mai 2005 Forfatter #261 Del Skrevet 29. mai 2005 Festen i går ble kjempekoselig! Vi var i et koselig hus der jeg forelsket meg helt i all den nydelige kunsten de hadde på veggene. Huset fikk en fantastisk atmosfære med alle de nydelige gjenstandene og bildene som var utstilt, og jeg ble VELDIG motivert til å anskaffe meg flere flotte ting... Jeg har flere flotte malerier, fikk blant annet et nydelig maleri til 30-årsdagen min av venner. Gleder meg til å henge dem opp i nytt hus! Dagen i dag har vært SLAPP, vi har ryddet litt utenfor huset, ellers ikke gjort noe. Spiste middag på kinarestaurant, og er mett ennå. For noen porsjoner! Men godt var det... Så nå sitter jeg og koser meg litt her på KG mens Mannen ser på fotballkamp (stønn)Såvidt jeg kan se (og til en viss grad høre) leder Brann. Åj, så entusiastisk jeg er...! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
philippa starck Skrevet 31. mai 2005 Forfatter #262 Del Skrevet 31. mai 2005 Jepp, så har jeg gjort det også. Stått med det ene hjulet over en murkant i en fremmed hage. Jeg skulle opp og levere noe til en jeg aldri har vært hos før, kommer opp en meget bratt bakke med solen rett i øynene. Hører et smell - og der står jeg! Bom fast. Da jeg ringer på døren, håper jeg virkelig at jegi det minste har funnet det rette huset,men jeg står til alt overmål i feil hage! :oops: Heldigvis fikk jeg hjelp til å dra meg løs, og bilen virker ok, men jeg hater når sånt skjer! Da jeg kom hjem (noe senere enn skjema) hadde Mannen laget tortillachips med ost oppå, så det ble jo en fin avslutning på dagen, da... Ellers har solen fått meg utendørs for å male - jeg har malt masse kledning som sannsynligvis skal opp på veggene ganske snart. Måtte avslutte malingen for å gå på trening, og det passet meg i grunnen fint... Nå sitter jeg og ler av Kongen av Queens som har fått et annet ektepar sin billedfremkalling....! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
philippa starck Skrevet 9. juni 2005 Forfatter #263 Del Skrevet 9. juni 2005 Her har alt vært nede en stund - dataen og vi. Sykdom over hele linjen, og det er så kjeeeeedlig å være syk! Lille Frø har fått lungebetennelse, vet ikke helt hva det er med meg, men frisk er jeg jammen ikke. Dro meg likevel avgårde på en vernissage hos en bekjent idag - masse flott å se! Tenkte egentlig så smått på å kjøpe noe, men fant ingenting som "smalt". Så da kan jeg heller vente litt! Trenger jo litt til mine nye vegger som snart kommer opp. Ellers er det lite å berette fra min verden, det har mest gått i febermål, penicilin og soving i det siste. Skikkelig spennende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sarah Jessica Skrevet 12. juni 2005 #264 Del Skrevet 12. juni 2005 GOD BEDRING, kjære deg! Tusen takk for koselige hilsener på fredag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
philippa starck Skrevet 12. juni 2005 Forfatter #265 Del Skrevet 12. juni 2005 Har hatt en skikkelig koselig "familiedag" - Mannen tok seg fri fra husbygging, og vi har vært ute og spist. Deretter var vi på Akvariet og så pingvinene få mat, kikket på selene, slangene, breiflabbene, haiene og alle de andre skapningene. Lenge siden jeg har vært på Akvariet, så det var en koselig opplevelse! Vi måtte le litt da jeg sa at den ene fisken var "ubeskrivelig ekkel". Lille Frø smalt da til med "NEI mamma, den er ikk beskimelig ekkel, den er beskimelig SØT!" Man må visst passe seg litt for hva man sier... Nå er det tid for litt avslapping - vi skal gjøre ingenting i kveld. Tenkte å se Monster på dvd, og kanskje få med meg Ekstrem Oppussing på tv3. Ellers lese ferdig "31 Almanac Road" som har ligget på nattbordet en stund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
philippa starck Skrevet 16. juni 2005 Forfatter #266 Del Skrevet 16. juni 2005 Et klageinnlegg.... Jeg blir liksom aldri frisk, jeg! Idag har jeg vært til legen med et vondt øre, med det resultat at jeg nå har vondt i BEGGE ørene, og må si "HÆ?" som en gammel dame hver gang noen sier noe. I tillegg har jeg verken lukte- eller smakssans, så gjett om jeg føler meg stilig! Idag har vært en sofadag i hele dag, og jeg har planer om at det skal fortsette slik utover kvelden. Lese litt, se på tv og surfe litt. Det er stort sett alt jeg orker. Jeg synes at jeg husker fra jeg var liten at det var koslelig å være syk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sarah Jessica Skrevet 17. juni 2005 #267 Del Skrevet 17. juni 2005 :blomst_opp: Håper du blir frisk snart, Philippa! Ikke greit det her.. Jeg husker også at det var "kos" å være syk før i tiden.. Det er det jo IKKE nå lenger!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coral Skrevet 20. juni 2005 #268 Del Skrevet 20. juni 2005 Bare innom for å ønske god bedring, philippa! Ikke noe kjekt å gå sånn og hangle.. Håper både hørsel og smakssans er på vei tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sarah Jessica Skrevet 17. juli 2005 #269 Del Skrevet 17. juli 2005 Hei du husbyggende solstråle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
philippa starck Skrevet 17. juli 2005 Forfatter #270 Del Skrevet 17. juli 2005 Nå er ferien over, gitt! Vi har bare jobbet hele ferien , nesten... Huset tar mye tid! Tok oss litt fri og dro på seiltur en ukes tid. Gjett om det var luksus! Vi tenkte egentlig å bare være borte noen få dager, men ble altså borte en uke. Trengte det! Nå er påbygget klart for sparkling (som visstnok er en drittjobb) og tapetsering. Tapet er tatt ut, og Ikea har garderobeløsningen jeg vil ha. Så da er det hvertfall muligheter for at garderoberommet kan ferdiggjøres og brukes- klærne våre er nå stuet alle mulige plasser der det måtte være rom i og med at hele leiligheten snart skal "hives rundt". Festlig! Hadde en veldig koselig dag i går - bryllup for Mannen sin lillebror, og jeg hadde æren av å være toastmaster! Var litt mervøs på forhånd, for dette har jeg aldri gjort før - men det gikk bra, gjestene var fornøyd og brudeparet var happy! Fristet til gjentakelse det - tror jammen jeg skal starte opp som proff toastmaster, gitt! ;-) Vi koste oss hvertfall veldig, og dagen bare føk avgårde. Jeg var sliten på slutten, det ble mye å holde styr på 80 gjester...! Dagen idag har vært veldig inneffektiv, har bare fått unna en haug med stryketøy. Fikk besøk av en venninne, og det var liksom så mye koseligere enn å vaske huset, så da ble det skravling i stedet for rent gulv. Prioriteringer! Nå har vi nettopp sett "Ladder 49" på dvd - crap - og Mannen ler av Miami Vice mens jeg surfer.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
philippa starck Skrevet 25. juli 2005 Forfatter #271 Del Skrevet 25. juli 2005 Travle tider! Det går mest i hus, hus, hus her - men det begynner jo å ta litt form og det er en herlig følelse. Lørdag tok vi oss fri fra husjobbing, handlet inn deilig mat og dro på seiltur. Utrolig deilig å heise seil og virkelig koble av! Vi satte kursen mot Bryggen, og ringte en venninne som kom for å drikke litt rødvin med oss. Etterhvert kom også et annet vennepar med sin båt, så det ble skikkelig stemning i det fine været! Idag har jo også vært en flott dag, varm og fin og solrik, og vi har gått en lang tur som endte hos en venninne med barn på Lille Frøs alder. Ungene storkoste seg! Kvelden har gått med til litt trening, masse maling og bæring av materialer. Har planer om masse maling i morgen, håper på opplett vær! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
philippa starck Skrevet 9. august 2005 Forfatter #272 Del Skrevet 9. august 2005 Oj, det blir lenge mellom hver gang jeg skriver nå! Det har skjedd mye siden sist, blant annet har vi flyttet inn på nytt soverom. Og fått GARDEROBE!! Jeg er helt i ekstase over garderoben - hylle på hylle med brettekanter og heng i to høyder på to av sidene. Plass til MASSE klær!!! Soverommet ble også nydelig. Høres nok helt merkelig ut, men jeg har innredet det i brunfarger i ulike nyanser. Tom mamma synes det ble flott! Det er fremdeles husbygging som står øverst på gjøremålslisten, men jeg har da fått med meg litt andre ting også: Raske Menn-show, noen middager på restaurant, jentekveld hos venninne og Lost Weekend. Joda, litt har det da skjedd! Nå skal jeg ut og kutte ned noen vekster i hagen - har satt av en time til det. Må ha sånne timeplaner for ting jeg ikke kan fordra... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sarah Jessica Skrevet 11. august 2005 #273 Del Skrevet 11. august 2005 Høres ut som en drømmegarderobe, Philippa!!! *Misunnelig* Gleder meg til å høre nærmere, neste uke? Stor klem, Paris Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coral Skrevet 17. august 2005 #274 Del Skrevet 17. august 2005 Hei Philippa! Ville bare si at jeg gleder meg til å treffe deg! Litt spent også, men er helt sikker på at det blir en koselig kveld Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
philippa starck Skrevet 17. august 2005 Forfatter #275 Del Skrevet 17. august 2005 Idag har jeg vært helt satt ut. Har ikke gjort en vettug ting. Eller jo - jeg har kjøpt flatskjerm-tv til soverommet (i den grad det kan kalles vettugt) Ellers har jeg bare sløvet og vært ubrukelig. I går passet jeg venninnen min sin 6 år gamle sønn - for en herlig unge! Vi hadde det kjempekos, vi. Kvelden gikk med til å rydde slike ting man egentlig ikke vil rydde. Jeg mener, når du tar alt ut av et rom og skal plassere det i andre rom, da blir det alltid ting "til overs", som du ikke vet hvor skal være. Vel - jeg tok tak i problematikken...og hev det på loftet.... I helgen var det utdrikningslag for en venninne, våknet tidlig om søndagen, barnefri! Laget frokost til min kjære somhadde bursdag, og vi spiste den ute på en av de nye terrassene våre. I soool!! Så fikk han utdelt skattekart, og måtte løpe rundt etter gavene sine: en listesag (jepp, det er sånne utrolige ting menn kan finne på å ønske seg!) en genser fra henri Lloyd og en Must seiljakke. Så nå er han klar til regatta til helgen!! Etterpå grillet vi hso svigisene - alltid koselig. I morgen skal det visst bli sol - lets hope! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coral Skrevet 20. august 2005 #276 Del Skrevet 20. august 2005 ...Og det var veldig hyggelig også, philippa, virkelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sarah Jessica Skrevet 24. august 2005 #277 Del Skrevet 24. august 2005 På tide med en oppdatering fra husbyggingen, kjære Philippa! Og nå kan endelig jeg tenke husinteriør også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
philippa starck Skrevet 28. august 2005 Forfatter #278 Del Skrevet 28. august 2005 Oppdatering følger, Paris! ;-) Nå er det blitt vind i seilene her! For noen dager siden tok de bort hele stueveggen min her og satte inn nye vinduer. Tre vinduer som går fra gulv til tak mot sjøutsikten - og det ble lekkert! Vi er veldig fornøyde med både utsiden og innsiden. Eller så har det blitt gjort litt kjedeligere ting også, men poenget er at det går fremover. Hurra! Så i helgen tok jeg meg fri og dro på tur til Langesund - Norges trolig koseligste by! Vi dro en helg gjeng sammen, og vi lo fra torsdags kveld til nå nettopp da jeg kom hjem. Mye galskap! Vi har trent litt, vært litt seriøse, festet en god del, badet og virkelig kost oss. Det er så kjekt å dra på tur med folk du egentlig ikke kjenner, for å oppdage at du stortrives sammen med dem! Nå er det tid for å pakke ut og deretter se en dvd i sofaen. Stuen er herpet - her er det faktisk kun vinduene som ser bra ut idag - men jeg skal kose meg likevel! I morgen begynner nemlig en ny dag og en ny uke der jeg har bestemt meg for å begynne et litt sunnere liv med litt riktigere mat og litt mer trening. Skal bli godt, siden jeg føler at kroppen min skriker etter forandring. Med husbygging og litt mer hjemmeliv enn jeg er vant til, har kostholdet blitt så som så, men i morgen skal det bli skjerpings. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sarah Jessica Skrevet 3. september 2005 #279 Del Skrevet 3. september 2005 Dere kommer til å få det SÅÅÅ fint, Philippa!! Håper du har hatt det fint siden sist så sees vi om ikke lenge håper jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
philippa starck Skrevet 5. september 2005 Forfatter #280 Del Skrevet 5. september 2005 En liten oppdatering fra meg innimellom alt kaoset. Orker ikke å skrive om huset akkurat nå, her er nemlig det glade vanvidd, så så veldig mye har jeg i grunnen ikke å skrive om.... Var på koselig krabbefest på lørdagen - krabber, reker og blåskjell og høy stemning. Nå sitter jeg her og venter på å gå på trening - er litt vassen i bena etter treningen i går, men det får stå til. Har bestilt flybilletter til helgen og Oslotur - det blir greit med enda en tur bort fra dette huset, gitt! ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå