Estë Skrevet 15. februar 2011 #861 Del Skrevet 15. februar 2011 Ellers anbefaler jeg, som vanlig, Ghibli-filmene! Støtter denne. Har delvis overbevist ei venninne til at anime er bra ved å låne henne Ghiblifilmer. Howl's moving castle, Spirited away og Kiki's delivery service pleier å falle i smak hos de fleste. Og merkelig nok, enten Totoro ELLER Princess Mononoke, jeg har enda ikke møtt noen andre i RL som likte begge to. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 15. februar 2011 Forfatter #862 Del Skrevet 15. februar 2011 Støtter denne. Har delvis overbevist ei venninne til at anime er bra ved å låne henne Ghiblifilmer. Howl's moving castle, Spirited away og Kiki's delivery service pleier å falle i smak hos de fleste. Og merkelig nok, enten Totoro ELLER Princess Mononoke, jeg har enda ikke møtt noen andre i RL som likte begge to. Jeg liker begge to, men det tok litt tid før jeg likte Princess Mononoke, faktisk! Totoro er jo bare magisk! Spirited Away er, i mine øyne, den mest fantastiske animen ever!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sommertid Skrevet 15. februar 2011 #863 Del Skrevet 15. februar 2011 Jaaa, den er nydelig. Edit: og velkommen Sommertid, håper du finner noe du liker. Det finnes veldig mye forskjellig anime der ute, så det kan være overveldende å skulle finne noe man liker, men når du først gjør det er det kjempebra. ^^ Takk takk Har sett de første 6 episodene nå og må si at de var ganske kjekke. Overveldende ja, tell me about it. Aner jo ikke hvor man skal begynne. Holder på å laste ned litt forskjellig for å se hva som kan falle i smak. Usikker på om jeg vil like det verste blod og gørr greiene, men jeg er veldig glad i atcion da, så hvem vet? Ikke jeg i vertfall Fairy Tail er artig! Ellers anbefaler jeg, som vanlig, Ghibli-filmene! Har lest meg gjennom tråden her og fått med meg at du har anbefalt dem flere ganger så jeg har lastet ned noen av dem og har planer om å se dem i løpet av uken :gjeiper: Har forresten sett Grave of the fireflies et par ganger og den er fin! (så at det ble snakket en del om den i begynnelsen av tråden) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Estë Skrevet 15. februar 2011 #864 Del Skrevet 15. februar 2011 Grave of the fireflies er kjempefin, men så innmari trist. Jeg gråter nesten aldri av filmer, men var like ved å gjøre det da jeg så den. Om du er i tvil om de verste "blod og gørr"-seriene bør jeg kanskje holde kjeft, pleier ofte å like dem. Men Samurai Champloo som ble nevnt på forrige side kan absolutt anbefales. Og Death Note, elsker den, ihvertfall første delen. Bleach er farlig avhengighetsskapende og har over 300 episoder (begynner å nærme meg slutten nå da, er på episode 269 men vet ikke om jeg har lyst til å se lenger... Tror det snart skjer noe jeg ikke kommer til å like). Oh, og om du takler absurde ting er FLCL/Furikuri/Fooly Cooly artig. Skjønner ikke hvorfor ingen av vennene mine liker den... Og: Whee for Sequax! Man kan like både Totoro og Mononoke, det er ikke bare meg som er gal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sommertid Skrevet 15. februar 2011 #865 Del Skrevet 15. februar 2011 Tror jeg må prøve meg på Bleach også, men ble så skeptisk med tanke på alt det negative snakket om fillerene. Har skrevet ned de episodene som ble ramset opp tidligere i tråden som er fillere da, så jeg kan jo hoppe over. Absurde ting er gøy Tror det var derfor jeg ble ledet inn i denne verden av kompisen min. Han vet at jeg liker ting litt uten om det vanlige. Ikke det at anime er uvanelig sånn egentlig, men i min vennegjeng er det ingen som vet hva det er Har laget meg en liten liste ut i fra denne tråden nå som jeg får laste ned i tur og orden. Må bare rydde litt plass på dardiscken først Jeg har fått høre at Naruto er for "nybegynnere". Stemmer det? Hva går serien ut på? Noe dere ville anbefalt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 15. februar 2011 #866 Del Skrevet 15. februar 2011 (begynner å nærme meg slutten nå da, er på episode 269 men vet ikke om jeg har lyst til å se lenger... Tror det snart skjer noe jeg ikke kommer til å like) HYYYYL, er du der!?! La oss bare si det sånn: 271 er antagelig den beste Bleach-episoden jeg noen gang har sett. Kanskje med unntak av 308. (og akkurat nå laster jeg ned 309! ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 16. februar 2011 #867 Del Skrevet 16. februar 2011 Jeg liker både Mononoke og Totoro. Ellers kan jeg anbefale Naruto til deg, Sommertid, dersom du liker Fairy Tail. Ikke så blod- og gørrete som Bleach (og andre ting), og så minner de veldig om hverandre. Jeg kan også anbefale Tsubasa Chronicle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Estë Skrevet 16. februar 2011 #868 Del Skrevet 16. februar 2011 HYYYYL, er du der!?! La oss bare si det sånn: 271 er antagelig den beste Bleach-episoden jeg noen gang har sett. Kanskje med unntak av 308. (og akkurat nå laster jeg ned 309! ) Da bør jeg kanskje få sett videre... Men jeg tror som sagt det kommer til å skje ting jeg ikke vil like. Er litt teit sånn, om jeg leser bøker for andre gang og vet at det skjer ting jeg ikke liker hender det at jeg bare stopper rett før den dumme tingen skjer, og later som om alt gikk fint til slutt. Men pleier da ihvertfall å få med meg den ekte handlingen én gang først, så skal se å komme meg videre snart. Og jeg tror reaksjonen din akkurat bekreftet det jeg er redd for; selv om jeg frykter handlingen tror jeg at jeg kommer til å elske utførelsen. Og har forresten sett de første tre episodene av Baccano nå, første episoden var litt forvirrende (mange navn) men liker det godt så langt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Estë Skrevet 16. februar 2011 #869 Del Skrevet 16. februar 2011 Har sett opp til 272 nå: Og jeg hadde rett. De dreper alltid yndlingskarakterene mine! Tror kanskje jeg bør det ta det som et hint om at det generelt sett er en dårlig idé å heie på slemmingene, men de er jo så mye mer interessante. En slem karakter kan overraske og gjøre snille ting, en snill karakter kan veldig sjelden gjøre slemme ting. Skal sies at episode 271 faktisk var innmari bra, og om de først skulle la yndlingskarakteren min dø så gjorde de det ihvertfall på en bra måte. Skal sette meg i et hjørne og grine ut fangirl-tendensene nå tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 16. februar 2011 #870 Del Skrevet 16. februar 2011 Awwww. Men, eh, det ligger jo litt i kortene da? Selv om jeg er veldig. hellig. kjempemegaoverbevist om at Grimmjow IKKE er død. Han er ikke det. Nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Estë Skrevet 16. februar 2011 #871 Del Skrevet 16. februar 2011 Skal prøve å avslutte spoilerne nå snart tror jeg, men er helt enig der: De viste aldri at han ble drept, han ble skadet, så truet av Nnoitra, men aldri drept. Så med mindre det skjer noe videre etter episode 272 antar jeg at han fortsatt lever. Sitter alene i et knust Las Noches og leker konge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 16. februar 2011 #872 Del Skrevet 16. februar 2011 Nei, jeg vet! Så nemlig så. Hihi, nå fikk jeg søte bilder i hodet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 16. februar 2011 #873 Del Skrevet 16. februar 2011 Ja hihihihi, se der var kongen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sommertid Skrevet 17. februar 2011 #874 Del Skrevet 17. februar 2011 (endret) Har sett over 40 ep av Fairy tail nå og er veldig positivt overasket. Jeg lever meg jo sånn inn i karakterene at det nesten er flaut Har planer om å se serien så langt den har kommet før jeg starter på noe nytt. Edit: Ja jeg har hat veldig lite å gjøre de siste dagene Endret 17. februar 2011 av Sommertid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 18. februar 2011 #875 Del Skrevet 18. februar 2011 Åh, Fairy Tail er bare elsk! Natsu er min favoritt, og dersom du liker ham (han er jo hysterisk ) er du nødt til å se Naruto. Han er nemlig veldig lik på Natsu, bare enda morsommere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sommertid Skrevet 18. februar 2011 #876 Del Skrevet 18. februar 2011 Åh, Fairy Tail er bare elsk! Natsu er min favoritt, og dersom du liker ham (han er jo hysterisk ) er du nødt til å se Naruto. Han er nemlig veldig lik på Natsu, bare enda morsommere. Han er veldig morsom ja Da tror jeg at jeg må satse å Naruto også. Har sett et par episoder av Gundam også forresten. Slo ikke helt an men jeg skal se noen episoder til før jeg lager meg en skikkelig mening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Estë Skrevet 5. mars 2011 #877 Del Skrevet 5. mars 2011 Har man sett for mye anime når alle sangene man har hatt på hjernen den siste uka har vært på japansk? Har sett ferdig Baccano (elsk!), som nå er anbefalt til alle som gidder å høre etter når jeg begynner å snakke serier. Elfen Lied er også gått gjennom igjen siden jeg ikke husket noe særlig fra historien. Vi så den da sambo hadde vannkopper, og jeg var vel omtrent like opptatt av å holde ham fra å klø som jeg var på å følge med på serien... Men, fikk litt kick på 'blod & gørr' -serier, så har nå sett første sesongen av Higurashi også. Var skeptisk på grunn av tegnestilen, fryktet at det skulle bli altfor sukkersøtt, men den overbeviste raskt. Ganske hypnotiserende egentlig, med de forskjellige arc'ene, gleder meg til å se sesong to. Og prosjekt "omvend folk" er godt i gang, halve Ghibli-samlinga mi er på utlån for tiden. Må finne noen "milde" serier som kan trekke folk videre fra Ghibli til andre serier. Tror merkelig nok ikke at 300-episoders serier eller blodsprutende greier er tingen der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 6. mars 2011 #878 Del Skrevet 6. mars 2011 Estë, jeg bøyer meg i støvet for smaken din! For min del var den søre animasjonen faktisk noe av det som funka best med Higurashi, kontrastene er jo hysterisk morsomme! Jeg har også sett ferdig Baccano! nå, og den var helt fantastisk. Det er så herlig med en serie hvor rollefigurene er så tvers igjennom gode og gjennomførte! Nå har jeg begynt på Durarara!! som er laget av samme fyren. Virker lovende etter tre episoder, og den skal visst ta seg opp etterhvert Ooooog, jeg har funnet ut at de skal produsere flere episoder av Gintama! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 6. mars 2011 #879 Del Skrevet 6. mars 2011 Har man sett for mye anime når alle sangene man har hatt på hjernen den siste uka har vært på japansk? Nei nei nei! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Estë Skrevet 6. mars 2011 #880 Del Skrevet 6. mars 2011 Vel, siden både Baccano og Higurashi ble sett etter dine egne anbefalinger er det nok din egen smak du bøyer deg i støvet for. Durarara har jeg også fått anbefalt av en venn, men den falt litt ned på lista etter at han begynte å snakke om motorsykkelgjenger og slikt. Men om den er i nærheten av like god som Baccano bør den nok dyttes opp igjen. Sier du ifra om den er verdt å se når du har fått gjort deg opp en mening? Jeg begynner å få en del serier på lista mi, så må visst begynne å prioritere... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå