Mugi-chan Skrevet 25. august 2010 #741 Del Skrevet 25. august 2010 Hei, hei Utrolig kult å finne en så stor anime tråd på kvinneguiden! Dette fikk meg til å endelig lage en ny bruker! Yaoi er favoritt sjangeren, men jeg kan se på nesten alt så lenge det er bra! Jeg har ikke lett for å få favoritter, men den aller beste animeen jeg har sett er Junjou Romantica 1 og Junjou Romantica 2. Ellers så liker jeg også godt Pandora Hearts Dere kan se hva jeg har dett på her! Vist dere ikke går inn på lenken kan jeg fortelle dere at akkurat nå ser jeg på: Chobits Fairy Tail K-ON!! Kuroshitsuji II Romeo x Juliet Hihi gleder meg til å følge denne tråden!!! :D Ny Ghibli, yay! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BabyBlue Skrevet 25. august 2010 #742 Del Skrevet 25. august 2010 Hey! Jeg er ikke akkurat verdens største manga/anime fanatiker, men det er da noen jeg har likt å følge med på. Inuyasha er storfavoritten av de typiske seriene xD (ok, kall meg barnslig, men liker veldig godt forholdet mellom Kagome og Inuyasha, spesielt i starten). Filmen er nok Spirited Away... den er nydelig, og etterlater meg med en god følelse hver gang jeg har sett den. Siste serien jeg så var ... peach girl? En sånn high school greie. Problemet med meg er at jeg synes animer flest blir for - ikke slå meg - useriøs og uintelligent? Finner aldri en mørk kjærlighetshistorie med karakterer som knyttes sammen i et sterkt forhold og som samtidig har et holdbart plott. Det eneste jeg har sett noe til er animer full av humor og åpenbare avsluttninger -.- Blir litt lei! Synes alle kjærlighetshistoriene blir for sukkersøte, noe som er synd, for jeg liker lidelse og intense forhold Jeg liker ikke de som kun består av krig og blod... blir for kjedelig for meg det. Noen tips til en kresen frøken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 25. august 2010 Forfatter #743 Del Skrevet 25. august 2010 Hei, hei Utrolig kult å finne en så stor anime tråd på kvinneguiden! Dette fikk meg til å endelig lage en ny bruker! Yaoi er favoritt sjangeren, men jeg kan se på nesten alt så lenge det er bra! Jeg har ikke lett for å få favoritter, men den aller beste animeen jeg har sett er Junjou Romantica 1 og Junjou Romantica 2. Ellers så liker jeg også godt Pandora Hearts Dere kan se hva jeg har dett på her! Vist dere ikke går inn på lenken kan jeg fortelle dere at akkurat nå ser jeg på: Chobits Fairy Tail K-ON!! Kuroshitsuji II Romeo x Juliet Hihi gleder meg til å følge denne tråden!!! :D Ny Ghibli, yay! :D Velkommen til tråden!!! Jeg er først og fremst Ghibli-fan, men ser på noe anime utenom også. Filmen er nok Spirited Away... den er nydelig, og etterlater meg med en god følelse hver gang jeg har sett den. Noen tips til en kresen frøken? Enig med deg! : jepp: Spirited Away er ubestridt vinner her i gården også....Anbefalinger: Andre Ghiblier!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tsunade Skrevet 26. august 2010 #744 Del Skrevet 26. august 2010 (endret) Yatta!! Enda flere anime-fans her, så gøy! Velkommen ombord! Baby Blue, jeg skjønner innvendingene dine om at mye anime kan være useriøs og uintelligent. Men det fins så mye som ikke er det! Jeg vil igjen reklamere for crunchyroll.com, et nettsted som viser drøssevis av serier. Du ser alt online, slipper nedlasting og pes. Gratis er det også, med mindre du skaffer deg Premium Membership for å se simulcast-episoder. Ellers må jeg bare si meg enig med Sequax: se mer Ghibli! Mugi-chan, du har eksotisk smak! Selv har jeg bare lest litt yaoi-manga, men kunne tenke meg anime også. Noe spesielt du vil anbefale? Ellers er jeg litt trist idag, fikk nettopp vite at Satoshi Kon døde den 23. august, bare 46 år gammel. Han har lagd filmer som Perfect Blue, Paprika og Tokyo Godfathers. Flotte filmer, alle sammen! Legger ved en AMV til hans minne. R.I.P. Satoshi-sama! :cry: Endret 26. august 2010 av Tsunade Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BabyBlue Skrevet 26. august 2010 #745 Del Skrevet 26. august 2010 Ser på en som heter Darker Than Black nå... synes ikke den er så verst, jeg! Liker ideen bak den. Det var en lignende anime jeg ble veldig skuffet over... Ghost in the shell elns? Den hadde fantastisk musikk, bra plott, og mye skryt. Men når alt kom til alt var den bare kjedelig Dx Men nå er det en film jeg vil se som jeg har glemt... det var en film om en jente som reddet en katt, og katten gjengjeldte tjenesten med å gjøre henne om til en katt også ble hun prinsesse for et kongerike...? Så den på kino da jeg var yngre, men finner den ikke! Gah : / Skal få sett mer av Ghibli Og må få gjort noe med Silver fang (Ginga Nagareboshi Gin) dilla jeg led av da jeg var yngre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BabyBlue Skrevet 26. august 2010 #746 Del Skrevet 26. august 2010 Ellers er jeg litt trist idag, fikk nettopp vite at Satoshi Kon døde den 23. august, bare 46 år gammel. Han har lagd filmer som Perfect Blue, Paprika og Tokyo Godfathers. Flotte filmer, alle sammen! Legger ved en AMV til hans minne. R.I.P. Satoshi-sama! :cry: Perfekt blue? Er ikke det en veldig "psykologisk" film om en ung jente som var skuespiller eller noe slikt? Likte den filmen veldig godt : ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BabyBlue Skrevet 26. august 2010 #747 Del Skrevet 26. august 2010 Spørsmål! Jeg har tenkt å se en anime på crunchyroll nå, men det funker ikke? Sikkert fordi jeg har mac -.- Noen programmer ment for mac som kan ordne det? : ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 27. august 2010 #748 Del Skrevet 27. august 2010 Hei nye mennesker! Haha, endelig en til som synes at Ghost in the Shell var kjedelig! Begynte å lure på om det bare var meg... Jeg ser jo at de har skapt et kult univers og alt det der, men når man ikke finner en eneste karakter som har noe som minner om personlighet, så... nei. Kresne BabyBlue (): hvilke sjangere er det du helst vil se da? Hvis du ikke har sett Death Note anbefales den på det varmeste! Ikke akkurat en kjærlighetshistorie, men et helt utrolig godt plott som stadig tar interessante vendinger, gode karakterer og karakterforhold og så videre. Ingen kjærlighetshistorie akkurat, men veldig spennende, troverdig og intelligent. Ellers har jeg sikkert et par tips hvis du utdyper Leser du manga og forresten? Forøvrig helt enig med deg at mye blir for barnslig og tullete, men det er jo tross alt en sjanger som produserer serier til alle mulige aldersgrupper og merkelige mennesker - så man må ofte lete litt. Jeg sliter også litt med at karakterene ofte ser ut til å bli nedvurdert i forhold til historien. Det er ofte en skuffelse. Vet ikke hva man gjør med Macer som ikke vil på crunchyroll. Har du prøvd å se om det er en FAQ eller hjelpe-side der? Og jeeej, yaoi! :happy: (trodde kanskje det bare var jeg som er så sær og liker sånt... ) Eller: jeg har egentlig ikke funnet noen yaoi/shounen-ai-serie som jeg syntes var kjempebra. Men jeg liker grunnideen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BabyBlue Skrevet 27. august 2010 #749 Del Skrevet 27. august 2010 Hjelpsomme Pingting! ( ) Jeg liker helst sjangre med eventyr og noe overnaturlig slengt inn. Som jeg skrev over var jeg veldig glad i inuyasha før, men har liksom "vokst" litt i fra det. Selv om jeg fremdeles liker serien merker jeg at jeg har sett den for ofte og er litt for gammel for den Jeg er forresten en håpløs romantiker, men finner aldri en anime som passer for meg i den sjangeren Synes det blir for perfekt og opplagt. Men for all del: jeg synes et godt plott er det aller viktigste, så om det er uten løøøve gjør det ikke meg så mye. Tror jeg skal sjekke ut Death Note (har faktisk sett et par episoder av den tidligere) Leser ikke manga fast, men har lest en som heter... Time Stranger Kyoko da jeg var yngre, og kamikaze kaitou jeanne. Storesøstra til en venninne av meg lånte ut mangaene sine i sus og dus : p Men har liksom aldri funnet en interessant manga å sette tennene i Problemet er fikset. Nå bruker jeg den gamle HP laptopen til å se på programmene, noe som funker helt fint. Macen er skolepc uansett. Hadde tatt seg ut om jeg ble fristet til å se anime i en eller anne time Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mugi-chan Skrevet 27. august 2010 #750 Del Skrevet 27. august 2010 Mugi-chan, du har eksotisk smak! Selv har jeg bare lest litt yaoi-manga, men kunne tenke meg anime også. Noe spesielt du vil anbefale? Du må bare prøve ut Junjou Romantica som har en genial manga og anime versjon. Handler om en student som flytter inn til en venn av broren når han trenger litt ekstra hjelp på skolen. Så finner han ut at denne vennen liker broren hans, og støtter han når broren får en kjæreste, så skjer det en rekke ting. Hihi, suger til å forklare, men kan ihvertfall anbefale den 101% ! Lovless er også en utrolig søt yaoi. Jeg elsket den, problemet er bare slutten, men skal ikke røpe noe om slutten vist du kanskje vil se den, og vist du har lest mangaen så må jeg si at animeen er helt annerledes (det synes ihvertfall jeg! Og jeeej, yaoi! :happy: (trodde kanskje det bare var jeg som er så sær og liker sånt... ) Eller: jeg har egentlig ikke funnet noen yaoi/shounen-ai-serie som jeg syntes var kjempebra. Men jeg liker grunnideen Du burde prøve de to over, vist du ikke har sett dem da! Kanskje en av dem blir favoritter? Andre som er Kuroshitsuji fans her? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 28. august 2010 #751 Del Skrevet 28. august 2010 (endret) Du må bare prøve ut Junjou Romantica som har en genial manga og anime versjon. Handler om en student som flytter inn til en venn av broren når han trenger litt ekstra hjelp på skolen. Så finner han ut at denne vennen liker broren hans, og støtter han når broren får en kjæreste, så skjer det en rekke ting. Hihi, suger til å forklare, men kan ihvertfall anbefale den 101% ! Lovless er også en utrolig søt yaoi. Jeg elsket den, problemet er bare slutten, men skal ikke røpe noe om slutten vist du kanskje vil se den, og vist du har lest mangaen så må jeg si at animeen er helt annerledes (det synes ihvertfall jeg! Du burde prøve de to over, vist du ikke har sett dem da! Kanskje en av dem blir favoritter? Har sett både Junjou Romantica og Loveless. JR er søt, men litt... jeg vet ikke, den traff ikke helt altså. I Loveless synes jeg ikke historien hang sammen i det hele tatt - men det er mulig det er bedre i mangaen. Tror dog fortsatt ikke at den blir noen favoritt. Begge de to teller vel forresten ikke som yaoi, men som shounen-ai? :klø: BabyBlue: hmmm... eventyr og litt overnaturlig... Mushishikan det godt hende du liker. Det handler om en omreisende ekspert på "mushi"; en slags små livsformer som ikke alle kan se og som kan skape en masse problemer for folk. Det fine med serien er at den ikke legger alt fokuset på mushiene og det overnaturlige, men også veldig mye på det menneskelige. Den er veldig episodisk, som regel er hver episode om et nytt tema med nye karakterer (unntatt hovedpersonen). Man møter en masse ulike menneskeskjebner og fokuset på mellommenneskelige forhold er ganske tydelig fremme. Den er kanskje litt naiv og for enkel til tider, men jeg liker den veldig godt Hvis du liker det mye tyngre, dypt og filosofisk så kan jeg anbefale Ergo Proxy. Settingen er postapokalyptisk, og hele serien har en masse referanser til historie, filosofi og endel vitenskaplige ideer. Selv om de har bygd opp en helt fantastisk fremtidsverden med masse teknologi og slikt, så er hovedfokus på det psykologiske, dessuten har det en plott- og karakterutvikling jeg synes er sjeldent i anime. Ganske mørk er den og, og rimelig tung. Men fantastisk. xxxHolic kan også være noe du liker. Den er mye lettere og rett frem, med masse overnaturlige ting og en god del humor. Og kule animasjoner - jeg tror det var en av grunnene til at jeg falt for serien. Jeg synes sesong to xxxHolic Kei er hundre ganger bedre enn den første, men man må jo se begge to. Den ende sesongen har et mer sammenhengende plott og bedre karakterutvikling, mens den første egentlig er mest en masse løsrevne episoder. Men det er underholdende Endret 28. august 2010 av Pingting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 28. august 2010 Forfatter #752 Del Skrevet 28. august 2010 YAAAY! Liv i animetråden!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 28. august 2010 #753 Del Skrevet 28. august 2010 Og jeeej, yaoi! :happy: (trodde kanskje det bare var jeg som er så sær og liker sånt... ) Eller: jeg har egentlig ikke funnet noen yaoi/shounen-ai-serie som jeg syntes var kjempebra. Men jeg liker grunnideen Jeg også. Kanskje jeg skal prøve meg på noe sånt next? BabyBlue: har du sett Vampire Knight? Jeg tenkte nettopp på den da du skrev at du var en håpløs romantiker. Men du må jo like litt overnaturlige ting og sånt i tillegg også da. Jeg har kun sett første sesong (andre sesong heter Vampire Knight Guilty) og det ble litt for mye kliss og løøøve for meg. Som Sequax sier: Gøy med nye folk her inne. Det er vel begrenset hvor mye vi 4 (?) faste her inne gidder å diskutere Ghibli og blod vs. ingen blod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 28. august 2010 Forfatter #754 Del Skrevet 28. august 2010 Jeg også. Kanskje jeg skal prøve meg på noe sånt next? BabyBlue: har du sett Vampire Knight? Jeg tenkte nettopp på den da du skrev at du var en håpløs romantiker. Men du må jo like litt overnaturlige ting og sånt i tillegg også da. Jeg har kun sett første sesong (andre sesong heter Vampire Knight Guilty) og det ble litt for mye kliss og løøøve for meg. Som Sequax sier: Gøy med nye folk her inne. Det er vel begrenset hvor mye vi 4 (?) faste her inne gidder å diskutere Ghibli og blod vs. ingen blod. Veldig sant!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BabyBlue Skrevet 28. august 2010 #755 Del Skrevet 28. august 2010 Vampire Knight har jeg sett hver eneste episode av Jeg likte ikke hun hovedpersonen så godt, da... hun var litt masete Glemte helt å nevne den, ja. Fant en i går jeg likte litt. Den heter La Corda d'oro primo passo... Får se om jeg holder ut med den! xD Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BabyBlue Skrevet 28. august 2010 #756 Del Skrevet 28. august 2010 Jeg også. Kanskje jeg skal prøve meg på noe sånt next? BabyBlue: har du sett Vampire Knight? Jeg tenkte nettopp på den da du skrev at du var en håpløs romantiker. Men du må jo like litt overnaturlige ting og sånt i tillegg også da. Jeg har kun sett første sesong (andre sesong heter Vampire Knight Guilty) og det ble litt for mye kliss og løøøve for meg. Som Sequax sier: Gøy med nye folk her inne. Det er vel begrenset hvor mye vi 4 (?) faste her inne gidder å diskutere Ghibli og blod vs. ingen blod. Haha! Ja, den andre sesongen spolte jeg nesten i gjennom. Bare masse grining og kliss. Usj. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 28. august 2010 #757 Del Skrevet 28. august 2010 Vah, er Vampire Knight klisseklass? Og jeg som har tenkt at den ser ut som den har potensiale og har plassert den litt langt ned på må-se-lista. *stryker over* Takk for advarsel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shade Skrevet 28. august 2010 #758 Del Skrevet 28. august 2010 Hehe jeg har også lest Time Stranger Kyoko og kamikaze kaitou jeanne, veldig (fjortis)jentete men men Når de først begynte å selve mangaer på norsk i alle daglivarebutikkene måtte jeg bare kjøpe alt jeg kom over Det er forresten laget en animè av Kaitou Jeanne Sikkert av Time Stranger og.. Jeg kan annbefale Nana på det sterkeste! Utrolig fengende serie! Leste først deler av mangaen før jeg oppdaget at det var (selvfølgelig) laget animè av den. Hehe hadde besøk av min bror i går som begynte å snakke om hvor berømt Ghost in the Shell, når jeg sa at jeg syntes den er ganske overvurdert lirte han av seg at den er ganske dyp.. Men det hjelper ikke om den så er superdyp om man ikke klarer å føle noe for hovedpersonene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mugi-chan Skrevet 29. august 2010 #759 Del Skrevet 29. august 2010 Jeg blir litt forvirret, jeg trodde jeg hadde postet dette fra før, men det har jeg visst ikke Har sett både Junjou Romantica og Loveless. JR er søt, men litt... jeg vet ikke, den traff ikke helt altså. I Loveless synes jeg ikke historien hang sammen i det hele tatt - men det er mulig det er bedre i mangaen. Tror dog fortsatt ikke at den blir noen favoritt. Begge de to teller vel forresten ikke som yaoi, men som shounen-ai? :klø: Du har vel rett... Lovless er en soleklar BL (Boys love), Shounen-ai. Er litt mer usikker på hva man kan kategorisere Junjou Romantica som. Jeg vil vel si at Animeen er en BL, men mangaen ville jeg kategorisert som en Yaoi Haha! Ja, den andre sesongen spolte jeg nesten i gjennom. Bare masse grining og kliss. Usj. Helt enig! Selv synes jeg aldri oppfølgere er så veldig bra. Da må man i så fall elske animeen eller filmen mye. Men det finnes jo unntak Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 2. september 2010 #760 Del Skrevet 2. september 2010 Jeg så første episode av Elfen Lied i går. Litt sånn etterpå. Det er ihvertfall den blodigste og mest nakne animeepisoden jeg noen gang har sett, så gjenstår det bare å se om det blir noe bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå