Pingting Skrevet 6. mars 2011 #881 Del Skrevet 6. mars 2011 (endret) Åja, det stemmer ja. Hahaha! Men du likte det jo, sant? Fortsetter å bøye meg litt i støvet, jeg Skal holde deg oppdatert! Det er et par ting som virker litt "teite" nå etter de første episodene, men jeg har lest flere anmeldelser som mener at det tar seg opp og faktisk funker veldig bra etterhvert. Får se! Endret 6. mars 2011 av Pingting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Estë Skrevet 11. mars 2011 #882 Del Skrevet 11. mars 2011 Ikke mer Higurashi. Likte den skikkelig godt, har lyst på mer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 12. mars 2011 #883 Del Skrevet 12. mars 2011 (endret) Har du sett andre serien også? Så langt har ikke jeg kommet enda, nemlig. Er den like bra? Endret 12. mars 2011 av Pingting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Estë Skrevet 12. mars 2011 #884 Del Skrevet 12. mars 2011 Jeg tror det kommer an på hva du liker. De er litt forskjellig lagt opp, men henger allikevel sammen, om det gir mening. Det er vanskelig å beskrive uten å avsløre for mye, men jeg synes absolutt den var verdt å se, og at den var like bra som den første, men på en litt annen måte. Tror det riktigste blir å si at den andre serien er et slags svar eller løsning på de tingene som er uløst fra den første. Hva med Durarara!, fått sett noe mer der? Jeg har noen Bleach-episoder igjen, men etter det tror jeg det står mellom Durarara! og Ergo Proxy. *gruble* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 12. mars 2011 #885 Del Skrevet 12. mars 2011 Ah, jamen da skal jeg definitivt se den! Jeg er på 6. episode av Durarara!! nå, og den begynner å ta seg opp en god del. De første episodene ar nok mest introduksjoner til karakterene, stemningssettere og slikt - og hade blitt kjedelige i lengden. Nå har bl.a. historiefortellingen blitt mye mer kreativ, og plottene ikke så overfladiske. Tror nok denne kan bli riktig så god etterhvert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 25. mars 2011 Forfatter #886 Del Skrevet 25. mars 2011 Nå har jeg bestilt Samurai Champloo-box set på Play! Bare 24 pund! :happy: Nå håper jeg dere ikke har tulla når dere har rost denne serien opp i skyene! :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 25. mars 2011 #887 Del Skrevet 25. mars 2011 Åh, gled deg! Det er bare SÅ bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelitenen Skrevet 25. mars 2011 #888 Del Skrevet 25. mars 2011 Litt skap animeseer her, men min vietnamesiske nabo har bragt interessen frem igjen Tips til serier og sider jeg kan se dem på? Liker romantikk-light, humor og action, men helst ikke for mye blod Nå har venninnen min krevd at jeg skal se Ouran High School Host Club, men jeg har ikke kommet så langt enda, noen tips til sider der? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 26. mars 2011 #889 Del Skrevet 26. mars 2011 myanimelist.net er en genial side for å lese om ulike serier og filmer. Nå vet jeg ikke så mye om romantikk da (for det liker jeg ikke selv ), men humor og action får du i bøttevis i både Naruto og Fairy Tail. For litt mer blod, og allikevel humor og action bør du se Bleach. Og så er jo Ghiblifilmene et must. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelitenen Skrevet 26. mars 2011 #890 Del Skrevet 26. mars 2011 Skrevet opp på listen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 26. mars 2011 #891 Del Skrevet 26. mars 2011 Jeg savner min ukentlige Bleach-episode!!! (de er på fillers nå, og når jeg ser hvor dårlige forumanmeldelsene på MAL er, så står jeg heller over, altså ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 26. mars 2011 #892 Del Skrevet 26. mars 2011 Samboer og jeg var og så The Sky Crawlers på kulturkinoen her i byen i dag. De hadde tegneserier og anime som tema i dag. Anime er ikke min sterkeste side, jeg har ikke sett mye av det. Jeg har et ambivalent forhold til anime - på den ene siden synes jeg det er veldig interessant og fascinerende, og jeg ønsker å like det. På den andre siden, hver gang jeg ser noe, så synes jeg enten det blir for absurd eller for uforståelig. Jeg har det samme ambivalente forholdet til denne filmen. Jeg synes historien var veldig god og tankevekkende. Filmen er basert på en bok, og tar for seg en alternativ fremtid hvor folk lever i fred. Det foregår en krig som er arrangert av to private selskaper, siden tanken er at fred kan kun opprettholdes om man blir påminnet krigens grusomheter. Filmen følger noen av pilotene og deres hverdag i en slik krig. Premisset er interessant, og det reiser en del interessante filosofiske spørsmål. Men selve filmen må jeg være ærlig og innrømme at jeg fant gudsjammerlig kjedelig. Det er ikke fordi jeg forventet eller ønsket, en actionfilm. Actionfilmer synes jeg er totalt uinteressante, og jeg liker f.eks veldig godt de stille og sakte filmene til Ozu. Men det må da være mulig å lage en god film med en god historie og filosofiske poenger som ikke må være så ufattelig kjedelig og sirupstreg? Finnes det ikke en mellomting? Men i ettertid setter jeg litt pris på den kjedsomheten. Filmen illustrerte veldig godt det ensformige livet til en krigspilot: Livsfarlige oppdrag hvor man ikke vet om man overlever, etterfulgt av dødtid i de mest kjedelige og uinspirerte bygningene jeg har sett, hvor all tid går til å drikke øl, vente, røyke, vente og kanskje spise pai på nærmeste diner som atspredelse. To timers kjedsomhet i en kinosal kan ikke måle seg med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 27. mars 2011 Forfatter #893 Del Skrevet 27. mars 2011 Er det noen som har sett Clannad/Clannad after story? Bør man se Clannad før after storyen? (virker jo mest logisk) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Estë Skrevet 29. mars 2011 #894 Del Skrevet 29. mars 2011 Nå har jeg bestilt Samurai Champloo-box set på Play! Bare 24 pund! :happy:Nå håper jeg dere ikke har tulla når dere har rost denne serien opp i skyene! :gjeiper: Den fortjener å roses opp i skyene, man tuller da ikke med slike viktige greier som anime? :gjeiper: Endte forresten opp med å ikke klare å bestemme meg mellom Durarara! og Ergo Proxy, så begynte å se Black Lagoon i stedet. For det er jo logisk. Eller noe sånt. Er ikke helt sikker på hva jeg synes om serien enda, må se noen episoder til først. Jeg tror det kan bli en bra action-serie, men er ikke sikker på om den klarer å bli mer enn det. Og når det gjelder Clannad har jeg fått sterkt inntrykk av at After Story'en (som navnet indikerer) skjer rett etter at handlingen i den første serien er avsluttet, og derfør bør sees etterpå. Er riktignok ikke helt sikker på hvor jeg har det fra, siden jeg ikke har sett en eneste episode selv. Den lille "romance"-tag'en den har på myanimelist er effektiv for å skremme bort oss action-troll. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 30. mars 2011 #895 Del Skrevet 30. mars 2011 Black Lagoon er kul. Men jeg er enig med deg at det liksom ikke blir noe mer enn en kul actionserie. Særlig ikke sesong 2. :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 8. april 2011 Forfatter #896 Del Skrevet 8. april 2011 Noen her som har sett Ghost in the Shell? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 8. april 2011 #897 Del Skrevet 8. april 2011 Noen her som har sett Ghost in the Shell? Ja, jeg begynte på den men gav opp etter en 4-5 episoder. Jeg skjønner ikke helt hvorfor den er så stor, jeg da. Historien er vel godt bygd opp, men karakterene funker bare ikke. De er helt tomme, null personlighet og funker omtrent som replikkleverende kulisser. Noe som egentlig er et problem jeg ser ofte i anime. Men altså - det er jo mange som liker den, og jeg er en særing. (selvinnsikt er bra ) Du kan jo prøve et par-tre episoder? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 8. april 2011 #898 Del Skrevet 8. april 2011 Jeg har sett begge filmene, og synes de var okei. Jeg likte faktisk toern bedre enn enern, men det var vel kanskje fordi enern bare er sær og merkelig og uforståelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 8. april 2011 #899 Del Skrevet 8. april 2011 Åja, det er jo filmer også. De har jeg ikke sett, jeg snakket om serien! Jeg skal jo jobbe på vestlandet i sommer, og jeg aner ikke om det kommer til å være nett der. Hvilket betyr at PCen må stappes full av serier og filmer! Forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 8. april 2011 #900 Del Skrevet 8. april 2011 Jeg har forresten et par ting liggende på disken. Mushishi kom jeg på at jeg bare ble halvferdig med før jeg glemte den litt. Det samme med Ergo Proxy. Også har jeg lasta ned Karas, som ser ut som en ren underholdningsanime, med sverd og magi og power-ups i øst og vest. Leste i en anmeldelse av den et eller annet sted at "this is like Power Rangers on steroids!". Da var jeg solgt! Også også også kommer det en ny sesong med Gintama! De har vel sendt en ep eller to, vurderer å laste ned hver uke og så ikke se på før i sommer... *selvbedrag* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå