Gå til innhold

Anime-tråd

Sequax

Anbefalte innlegg

På norsk eller engelsk? Death Note har jeg sett på en del bokhandlere rundtomkring. Også har de det på Bokkilden, men der bare på engelsk. Også har jeg sett de på norsk på Outland, men du bor vel ikke i nærheten av Oslo, gjør du? :klø:

Næ... Gjør nok ikke det, og jeg vil ha det på norsk.

De fire første har jeg ihvertfall lest på norsk.

Et søk på bokkilden.no gav meg dette funnet:

http://www.bokkilden.no/SamboWeb/enkeltSok.do;jsessionid=1EA760EE6749828FEB17404F69B48496.node4?enkeltsok=death+note&submit=%C2%A0

Må ta en nærmere titt i kveld og bestille.... :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heh, da jeg var innom Outland idag hadde de en hel vegg med Ramune-flasker gitt... og siden jeg aldri har smakt det (annet enn en grønn sak fra en automat i Japan som _kan_ ha vært melonversjonen, men jeg vet ikke sikkert) bestemte jeg meg for å prøve.

Bleargh. Cherry-versjonen smaker ihvertfall som den penicillinen jeg fikk servert da jeg var liten og sjuk. Kanskje jeg skal prøve melon og se om det er den jeg tror. Kirsebær kan ihvertfall trygt unngås. :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går så jeg på Tonari no Totoro igjen...:rødme: Gleder meg som en unge til å sette på alle de fantastiske Ghiblifilmene for babygutten når han kommer! :rødme:

Er det forresten flere her inne som har hørt om det såkalte "dødsbudskapet" i Totoro? Miyasaki benekter at fortellingen har noe med døden å gjøre, så da tror jeg selvfølgelig på ham...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går så jeg på Tonari no Totoro igjen...:rødme: Gleder meg som en unge til å sette på alle de fantastiske Ghiblifilmene for babygutten når han kommer! :rødme:

Er det forresten flere her inne som har hørt om det såkalte "dødsbudskapet" i Totoro? Miyasaki benekter at fortellingen har noe med døden å gjøre, så da tror jeg selvfølgelig på ham...;)

Åh, den er så fiiin. :rødme: Begynte på Howl i går jeg. :hjerte:

Jeg har planer om å Ghiblifisere barnerommet til kreket - når vi kommer så langt. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må jeg dele en AMV igjen. Fant en kjempeoriginal Samurai Champloo-AMV i går. Jeg blir så imponert når folk klarer å blande actionbilder med rolig musikk på en så overbevisende måte :)

http://www.youtube.com/user/HeardYouLikeAmvs1#p/u/8/gR1HCj-dGhA

(foreslår full skjerm fra begynnelsen av, den gjør seg best da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, den er så fiiin. :rødme: Begynte på Howl i går jeg. :hjerte:

Jeg har planer om å Ghiblifisere barnerommet til kreket - når vi kommer så langt. :sjenert:

Jeg har lyst på en kjempe-Totorobamse til småen! :rødme:

Nå har jeg Laputa på i bakgrunnen!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst på en kjempe-Totorobamse til småen! :rødme:

Nå har jeg Laputa på i bakgrunnen!! :)

Jaaaa. :rødme: Og en svær plakat av dette bildet. Synes det er så fiiint. :hjerte:

Kjempekul AMV fra Samurai Champloo forresten, Pingting. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaaa. :rødme: Og en svær plakat av dette bildet. Synes det er så fiiint. :hjerte:

Kjempekul AMV fra Samurai Champloo forresten, Pingting. :jepp:

Nydelig! :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her da. :happy: Jeg tror jeg skal ta meg en ebay- og amazonrunde en dag jeg har god tid på jobb. :sjenert:

Så flott!! ( og farlig billig....) :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg endelig fått sett enda en Ghibli. :nigo: Ble ferdig med Laputa - Castle in the Sky i går. Veldig søt. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Der var jeg endelig ferdig med FullMetal Alchemist Brotherhood. Kjempefin serie, med en skikkelig slutt. Synes de animeseriene jeg har sett har hatt helt tåpelige slutter. Denne var mer...amerikanisert og klisjéfylt - og det er sånn jeg liker det. :sjenert: Spesielt når det er slutt og finito for evig og alltid.

Jeg har begynt å se Tsubasa Chronicle nå, og liker den så langt veldig godt. Samme kule animasjon som xxxHolic, men med en handling som passer min smak sånn ca 1000 ganger bedre. :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Elfen Lied er en av de beste korte animeseriene jeg har snublet over, og så lenge du klarer å overse det lille som er av hentai og puppehumor så er det virkelig en sterk histore med episke kampscener :popcorn:

Aha! der var HER jeg hadde deg og den kule avataren fra. Men Rukia er også kul. Nemlig.

(måtte si det her, får være grenser for hvor mye nerding man skal trykke i trynet på folk i andre tråder)

Kikkeoppdatering:

- helvetes jævla Bleach er på fillerkjøret igjen. :dry:

- jeg har begynt å se på Baccano!, som så langt virker veldig lovende. Det er 30-talls, det er mafia, det er tog, det er verdens dummeste ektepar, det er kul musikk og det er folk med skumle planer. *digger*

- også har jeg kikket bittelitt på Nyan Koi fordi jeg syntes jeg måtte ha noe søtt og koselig innimellom all blodspruten. Den er... helt grei. Handler om en tenåringsgutt som knuser en statue av en kattegud, får en forbannelse over seg slik at han kan høre alt katter sier og må gjøre 100 gode gjerninger for katter for å bli kvitt forbannelsen - ellers blir han til en katt selv. Åja, også er han allergisk mot dem... og kjenner mange søte jenter, men har ikke helt sjansen på noen av dem. Orker ikke mer enn én episode av gangen for å si det sånn, den er så nusselig go naiv og fjortis at jeg får litt noia. Men så er den litt morsom og, så det kan hende jeg fortsetter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Tsunade

- helvetes jævla Bleach er på fillerkjøret igjen. :dry:

Helvetes jævla Naruto også, jeg blir helt :bond:

Ååeh!! Jeg vil se på :ninja: !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gah, fillere burde blitt bannlyst! :sur:

Jeg sliter selv med å komme meg gjennom andre sesong av Tsubasa Chronicle. Første sesong så jeg på et par dager. Så oppslukt har jeg ikke vært siden Samurai Champloo og Cowboy Bebop. Derfor gleda jeg meg ihjel til å begynne på andre sesong , men det blir bare ikke det samme. :sukk: Har bare sett noen få episoder da, så håper den tar seg opp etterhvert og blir like bra som 1ern. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tsunade

Fillere er noe herk! Noen av dem er dessuten så dårlige at det er helt pinlig.

Jeg orket ikke mer venting, og har kost meg stort med mangaen istedet, dattebane! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg liker denne AMV'en, eller om jeg blir blendet av den fiiiine musikken. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...