Gå til innhold

Anime-tråd

Sequax

Anbefalte innlegg

Takker så mye, da tror jeg nok det blir Bleach på meg igjen senere, uten så mye fillers denne gangen. <3 Men ja, den hvor de drar på stranda skal garantert sees.

Har ellers blitt anbefalt "durarara!!", men tror den ligger et stykke nede på lista foreløpig. Den skal visstnok også ha en del litt overnaturlige elementer og ha gode karakterer (ikke mine ord, er bare det jeg har blitt fortalt). Men med resten av Death Note, Soul Eater (hvor jeg forresten også falt mest for tegnestilen, den er noe av det som trekker meg tilbake), Bleach og Fairy Tail burde jeg være dekket til godt over jul.

*host* Jeg syns nå egentli L er litt småsexy jeg da

Yay! Godt at det ikke bare er meg. Har forsøkt å forklare det til samboeren, men han kommer bare med sitt beste "ja kjære"-blikk og rister oppgitt på hodet. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takker så mye, da tror jeg nok det blir Bleach på meg igjen senere, uten så mye fillers denne gangen. <3 Men ja, den hvor de drar på stranda skal garantert sees.

Zanpactou-arcen må du ikke finne på å begynne å se på en gang. Den begynner nemlig ikke så verst, og uten at du merker det drar den seg inn i sitt lille, bedritne univers, og når du faktisk oppdager at den er helt forferdelig så er det nesten umulig å komme seg ut igjen. :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh, da skal jeg holde meg langt unna den. :gjeiper:

Har forresten sett ferdig Death Note nå, og begynte på Soul Eater siden jeg allerede hadde en del episoder av den. Er nesten merkelig hvor forskjellige de to er. Jeg var litt deppa av slutten på Death Note (fordi det var slutt, ikke nødvendigvis handlingsrelatert), så gikk kjapt videre, og plutselig hoppa alle rundt og veiva med armene og var tullete og datt oppi andre folks badekar... *insert forvirra-leende smiley her*

Underholdende nok, men lurer på om jeg må ha en annen tenke-serie i bakhånd til de dagene det blir for tullete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den er definitivt verdt å se. Halvnakne mannfolk, boob buckets og hollow-vannmeloner med tentakler! :fnise:

Jeg ser ingenting som kan gå galt! :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg sett de første 12 episodene av Higurashi. Den er dritkul! Skal ikke røpe noe av plottet, men den er bygd opp i arc'er på en 4-5 episoder. Det kule er at hver arc utspiller seg over samme tidsperiode, og med samme personer, men med helt ulike hendelsesforløp. Fellesnevneren er at det starter veldig søtt og naivt, og blir mørkere og mer blodig etterhvert. Jeg synes kanskje den er litt kjedelig i de søte episodene, men det veies det opp for. Skal definitivt se den ferdig! Og antagelig oppfølgerserien også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og sambo så nettopp en fantastisk film! :laugh:

Steamboy. Til nå den dyreste japanske animerte filmen som har blitt laget. Og det synes: fy søren for noen gode animasjoner!

Tja, hva kan man si om filmen...? Steampunk er stikkordet. Steampunk-anime, man bare MÅ like det? Masse dampmaskiner i ymse størrelser og grader av galskap, viktoriansk stil over hele linja og et par fine historiske referanser.

Som sagt gode animasjoner, historien er veldig god og fri for endel av klisjeene som ofte plager meg i anime - for eksempel er det lite svart/hvitt-logikk, alt er i grunn i gråtoner. Karakterene er troverdige og fine, ihvertfall hvis du bedømmer det ut fra en eventyrtegnefilmstandard (oi, det var et langt ord). Plottet er godt, veldig fin utvikling med noen overraskende vendinger som ikke virker for påtatte. Den har et par hendelser og hint som overlater endel til seeren, det liker jeg. Et par ting er det nok å utsette på plottet og hendelsesforløpet, men det blir bare spoilersnakk, så det hopper jeg over.

Uansett: anbefales noe så innmari!

Endret av Pingting
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, den siste Champloo-t-skjorta var dritkul! Og de andre var fine de og! :happy:

*fortrenger navnet på nettbutikken*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Det var en veldig farlig nettbutikk...

Har ellers sett ferdig Soul Eater og begynt på Bleach igjen. Nesten litt merkelig, men alle tre seriene jeg nå har sett/begynt på i det siste har Shinigami'er som et sentralt tema.

Diskuterte litt med samboeren om hvilke andre serier jeg burde se/hvilken rekkefølge jeg burde se dem i, så vi slo blant annet opp hvilke som var anbefalt her, og snubla over beskrivelsen av Gantz. La oss bare si at han falt pladask. :fnise: Riktignok for animeen, ikke mangaen, men han så tre episoder på rad, erklærte at dette kom han nok til å bli hekta på, og var rett på'n igjen over frokosten imorges. Blod, gørr og nakenhet er alltid en slager. Den står nå også på "skal se"-lista mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett ferdig Higurashi no naku koro ni! :nigo:

Hva kan jeg si - veldig bra! Den er langt fra perfekt, og jeg kan sette fingeren på både det ene og det andre, men jevnt over er den veldig kul. Intelligent laga og veldig underholdende.

...men hva søren begynner jeg på nå, da? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke om denne burde vært et annet sted, men....

Jeg leiter etter tegneserien Death Note!

På Narvesen(?) fikk jeg kjøpt de 4 første bøkene, men nå er det tydelig ikke tatt inn mer.

Hvor kan jeg få kjøpt flere?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På norsk eller engelsk? Death Note har jeg sett på en del bokhandlere rundtomkring. Også har de det på Bokkilden, men der bare på engelsk. Også har jeg sett de på norsk på Outland, men du bor vel ikke i nærheten av Oslo, gjør du? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du ikke finner den noe annet sted så har Outland dem i nettbutikken sin. Jeg vet ikke om de er på norsk eller engelsk der, men de jeg kjøpte i den fysiske butikken har helt samme covere, og de er på engelsk.

Outland tar så vidt jeg vet 60 kr i frakt for bestillinger under 500kr, fraktfritt over 500. Prisene hos Outland er noe lavere enn hos bokkilden, men jeg vet ikke hva bokkilden krever for frakt og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere snille mennesker,

tenkte å poste her, siden hvis det er noen som kan svare meg, så er dette menneske ihvertfall i denne tråden

HVOR I NORGE KAN MAN KJØPE RAMUNE?

takk, love you <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japan torget i Oslo. :gjeiper: (sjekk kategorien for drikke) Eventuelt NeoTokyo, også i Oslo eller nettbutikk. Har ellers hørt at Outland selger det, men har ikke sett noe hos Outland her i Trondheim.

takk:))))

har ikke vært på Outland på 1 år, bør dra dit snart:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...