^^Belle^^ Skrevet 18. oktober 2010 #781 Del Skrevet 18. oktober 2010 Ferdig med Elfen Lied. Veldig bra, samtidig som jeg var litt :klø: på slutten. Slutten den virkelig sånn som jeg tror den sluttet? Det er vel kanskje meningen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 19. oktober 2010 #782 Del Skrevet 19. oktober 2010 Åh, har den en sånn slutt... Jeg er på episode 6 eller 7 tror jeg, skal prøve å få sett den ferdig snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 19. oktober 2010 #783 Del Skrevet 19. oktober 2010 Jepp. Eller, jeg tror den har en sånn slutt. Kanskje den er veldig svart/hvit og at det bare er jeg som er evneveik? Men jeg syntes den passet fint altså, så du slipper å frykte en Claymorekatastrofeslutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 1. november 2010 #784 Del Skrevet 1. november 2010 Jepp. Eller, jeg tror den har en sånn slutt. Kanskje den er veldig svart/hvit og at det bare er jeg som er evneveik? Men jeg syntes den passet fint altså, så du slipper å frykte en Claymorekatastrofeslutt. Sett den ferdig jeg og! Mangaen går visst lengre enn animeen, fant jeg ut da jeg googlet det. I mangaen er det Lucy som ringte på døra. Nå som jeg er ferdig med Elfen Lied vet jeg ikke helt hva jeg skal se på. Noen forslag? Fortsatt i humør for blod og gugge her, men gjerne noe som er litt intelligent også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wombat Skrevet 3. november 2010 #785 Del Skrevet 3. november 2010 Om du finner noe som det Pingting, vær snill og del det med oss, jeg leter veldig etter en ny, god serie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 3. november 2010 #786 Del Skrevet 3. november 2010 Om du finner noe som det Pingting, vær snill og del det med oss, jeg leter veldig etter en ny, god serie Har lett litt inne på My Anime List. De har en sånn kjekk greie at folk kan anbefale serier som ligner på andre serier. Har tenkt å sjekke ut denne: Higurashi no Naku Koro ni Et par sitater fra brukernes anmeldelser: Watching Higurshi is like locking a group of happy people in a test chamber, only coming back to find they've hacked each other into a bloody mess. Its horrific, its shocking, and yet a part of you, cannot help but wonder, how did it happen? Higurashi no naku koro ni happens to be a particular favourite of mine, not only because of its horrifically high gore content, but for the number of times it managed to catch me off guard. I found it hard to believe how a group of seemingly normal, innocent girls could commit such stomach-churning acts of violence and mental torture. It’s the original shock at this fact that compels the viewer to continue watching this highly addictive bloodbath of an anime. 5 WORDS OR LESS REVIEW: Cute and Bloody Ah, Higurashi. Possibly the most horrifying, thought-provoking anime I've ever seen. Meget lovende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wombat Skrevet 3. november 2010 #787 Del Skrevet 3. november 2010 Har lett litt inne på My Anime List. De har en sånn kjekk greie at folk kan anbefale serier som ligner på andre serier. Har tenkt å sjekke ut denne: Higurashi no Naku Koro ni Et par sitater fra brukernes anmeldelser: Meget lovende! o.O DEN må jeg se! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 4. november 2010 #788 Del Skrevet 4. november 2010 Så første episode i går. Veeeldig søt og fjåsete så langt (og litt påtatt mtp. humoren, synes jeg), men med et par hint til kommende grusomheter. Skal definitivt se et par-tre episoder til før jeg dømmer den. Hva med Gantz da Wombat, har du lest/sett den? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wombat Skrevet 4. november 2010 #789 Del Skrevet 4. november 2010 Har også sett første episode nå, ble for sent igår til flere^^ Må nok se noen til før jeg kan dømme den ja, ble litt for kawaii for meg, men det er håp! Gantz har jeg ikke hørt om, skal ta en titt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 4. november 2010 #790 Del Skrevet 4. november 2010 Har også sett første episode nå, ble for sent igår til flere^^ Må nok se noen til før jeg kan dømme den ja, ble litt for kawaii for meg, men det er håp! Gantz har jeg ikke hørt om, skal ta en titt Åh, Gantz er genial! Jeg leser mangaen nå (gis fortsatt ut), har en mistanke om at den er bedre enn animeen. Veldig ecchi med blod, gørr, pene damer som tidvis er mer eller mindre nakne, aliens som eksploderer, tenåringstraumer og littegranne pulings på toppen. Den er ikke akkurat veldig dyptgående intellektuelt sett, men den har noen gode menneskeskildringer, og er litt mer realistisk enn endel av seriene i den sjangeren. Også er den fryktelig spennende og har god plottutvikling - så langt, ihvertfall. (og sambo rister bare på huet og lurer hvorfor jeg er så interessert i blodsprut og tacky nakenhet i tegneserier, siden jeg ikke akkurat er spesielt opphengt i noen av delene sånn ellers. Og det har jeg ikke noe godt svar på. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wombat Skrevet 4. november 2010 #791 Del Skrevet 4. november 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiyo Skrevet 4. november 2010 #792 Del Skrevet 4. november 2010 Noen som har sett Strawberry Panic her. Hehe er jeg skikkelig nørd hvis å like den serien? Jeg holder på å se den for andre gang. Jeg syns at det er kult at de viser lesbiske forhold som noe helt naturlig. Det er liksom ikke noe "omg homofili" det er bare normalt lissom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 4. november 2010 #793 Del Skrevet 4. november 2010 (endret) Har også sett første episode nå, ble for sent igår til flere^^ Må nok se noen til før jeg kan dømme den ja, ble litt for kawaii for meg, men det er håp! Så en episode til i kveld, dette virker fortsatt veldig lovende, altså! Digger hvordan de bygger det opp! Endret 4. november 2010 av Pingting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Estë Skrevet 11. november 2010 #794 Del Skrevet 11. november 2010 Får vel gi etter jeg også: jeg tilstår, jeg er en (tidvis) animenerd. Fikk skikkelig dilla for noen år siden, men sluttet av en eller annen grunn å se på serier, og etter det har det stort sett gått i Ghibli-filmer. Jeg har sett alle de mest kjente (Spirited Away, Howl, Mononoke etc), og jobber meg gradvis gjennom de mindre kjente, samlingen er foreløpig på ti stk og voksende. (Play har forresten 2 for £10-tilbud på Ghiblifilmer nå, men Ponyo-versjonen de har der er bare på engelsk ) Ser for tiden gjennom Death Note (...er det bare meg som har en crush på L?), og tenker å plukke opp Soul Eater igjen når jeg er ferdig. Har ellers sett begynnelsen på Fairy Tail (som også skal plukkes opp igjen), en del av Bleach men datt ut i en spesielt lang filler-periode, Samurai Champloo, Elfen Lied, FMA og Witch Hunter Robin. Appleseed og Akira er også gode saker. Og FLCL selvfølgelig, serien som fikk meg til å se på anime til å begynne med. Liker godt serier som er avsluttet, så jeg vet hva jeg begir meg ut på. Selv om det er litt fristende å plukke opp Bleach igjen... Farlig, farlig. Har forresten et lite spørsmål her: sub eller dub? :gjeiper: Det ser ut til at de fleste av mine amerikanske venner så absolutt foretrekker dubbing, mens de fleste norske heller vil ha undertekster. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 11. november 2010 #795 Del Skrevet 11. november 2010 Velkommen til deg! Haha, jeg har vel ikke akkurat hatt en crush på L, men han er nå så rar-søt! (Vi hadde da en mannfolkdiskusjon for en haug med sider siden, såvidt jeg husker. tror ikke han ble nevnt.) Jeg ville plukket opp Bleach igjen. Jeg ser på Bleach hver uke, men har begynt å hoppe over fillerne. De er bare helt elendige, jeg orker ikke. Er varierende kvalitet på resten av serien også (men realistisk sett: det får man bare forvente av en shounen-serie, tror jeg). De siste par episodene har vært helt geniale. Soul Eater er ikke det aller beste jeg har sett, men den var stas. Også likte jeg veldig godt den originale animasjonsstilen. FMA likte jeg og, jeg burde vel se :Brotherhood også. Samurai Champloo og Elfen Lied er helt supre! Og ang. spørsmålet ditt: sub. Definitivt sub! For det første synes jeg det er viktig å høre originalskuespillerne - de blir jo som regel ikke valgt tilfeldig men fordi regissøren synes de passer til rollen. Også er de fleste dubene av helt forjævlig kvalitet. En ting med dårlig språk i subbing, det ødelegger litt det og, og kan være forstyrrende. Men dårlig språk OG dårlig skuespill i dubben? Ren turn-off. *grøsser* Ett av de verste eksemplene jeg har vært borti er vel faktisk Bleach. det er så dårlig at jeg får faktisk vondt av å se på: (for sammenligning: originalen er her. Jeg synes vel ikke skuespillerne i Bleach er verdens beste akkurat, men de duger.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Estë Skrevet 11. november 2010 #796 Del Skrevet 11. november 2010 (endret) Heh, ja, der hadde vi grunnen til at man ser subs istedet. Snublet over en dubbet Death Note -episode for en stund siden, og det ble bare helt feil. Kan hende jeg legger for mye vekt på stemmene til skuespillerne, men syntes hele personligheten til karakterene ble "feil" med en gang stemmen ble endret. Synes dessuten ofte at de japanske stemmeskuespillerne legger mye vekt på enkelte ord i setningen, mens de engelske har jevnt trykk, noe som kan forandre hele poenget med det som ble sagt. ...og ja, i tillegg er det innmari mye dårlig dubbing der ute. Uansett; mer støtte til teorien om at "nordmenn foretrekker subs". Og takker så mye for velkomsten. Når det gjelder Bleach så gjør det ikke så mye at det kanskje ikke er stor kunst, det har vært underholdende før, så er det sikkert igjen. Noen ganger er man ute etter gode serier som får en til å tenke, andre ganger er det nok med fine våpen og klisjéfylte replikker. Men hvordan vet du egentlig hvilke episoder som er fillers før du har sett dem? Det finnes sikkert en liste et eller annet sted, men er så lenge siden jeg så noe Bleach at jeg ikke en gang husker hvor jeg pleide å finne det. Endret 11. november 2010 av Estë Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 11. november 2010 #797 Del Skrevet 11. november 2010 Jeg laster ned Bleach herfra, men der er bare de nyeste episodene. Dattebayo som gjorde dem før har sluttet, men alle de gamle episodene ligger der fortsatt. Også finnes de streama i god kvalitet her. Hvilke episoder som er filler, er det snille mennesker som har lest mangaen som har laget. Her, for eksempel. Ep. 64 - 109 er Bounto arcen, 128 - 137 er diverse enkeltstående drittepisoder og The Rebel Arrancar Arc 147 - 149 er en bitteliten arc, helt greie men unødvendige 168 - 189 the new captain arc: grusom! 204 - 205 Samme, igjen bare fæl 213 - 214 er bare supertullete, men faktisk litt morsomme 228 Filler, men alle drar på stranda, så den er verdt å se. 230 - 265 The zanpactou arc. VERSTE JÆVLA FILLERARCEN EVER! Tror det var alt, disse er bare å hoppe over, altså. Tror det er et par enkeltepisoder til innimellom som er filler, men nå er du advart på mesteparten 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wombat Skrevet 11. november 2010 #798 Del Skrevet 11. november 2010 *host* Jeg syns nå egentli L er litt småsexy jeg da Men velkommen til de likesinnedes arena, Estë Kom gjerne med flere forslag jo dypere ned i anime-jungelen du graver deg ned, er ikke så lett å finne nye favorittserier Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wombat Skrevet 11. november 2010 #799 Del Skrevet 11. november 2010 Jeg laster ned Bleach herfra, men der er bare de nyeste episodene. Dattebayo som gjorde dem før har sluttet, men alle de gamle episodene ligger der fortsatt. Også finnes de streama i god kvalitet her. Hvilke episoder som er filler, er det snille mennesker som har lest mangaen som har laget. Her, for eksempel. Ep. 64 - 109 er Bounto arcen, 128 - 137 er diverse enkeltstående drittepisoder og The Rebel Arrancar Arc 147 - 149 er en bitteliten arc, helt greie men unødvendige 168 - 189 the new captain arc: grusom! 204 - 205 Samme, igjen bare fæl 213 - 214 er bare supertullete, men faktisk litt morsomme 228 Filler, men alle drar på stranda, så den er verdt å se. 230 - 265 The zanpactou arc. VERSTE JÆVLA FILLERARCEN EVER! Tror det var alt, disse er bare å hoppe over, altså. Tror det er et par enkeltepisoder til innimellom som er filler, men nå er du advart på mesteparten Den var faktisk ganske morsom til filler å være Men takk for lista Pingting - jeg ventet litt på nye episoder da de begynte med zanpaktou-fillern, og så glemte jeg hvor langt jeg var kommet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 11. november 2010 #800 Del Skrevet 11. november 2010 Den var faktisk ganske morsom til filler å være Men takk for lista Pingting - jeg ventet litt på nye episoder da de begynte med zanpaktou-fillern, og så glemte jeg hvor langt jeg var kommet... Ja, den er definitivt verdt å se. Halvnakne mannfolk, boob buckets og hollow-vannmeloner med tentakler! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå