Gå til innhold

Flytte med 8-åringen?

Fremhevede innlegg

Gjest Fløttsamen
Skrevet

Først til Far til 2, for en kverulerende og irriterende mann du virker som! Her spør Annbjørg et saklig spørsmål, også skal du vri og vende på det til noe helt annet, skam deg!

Til Annbjørg:

Da jeg akkurat hadde fylt 13 flyttet familien min fra en by til ei lita bygd. Jeg var sterkt i mot flyttingen og protesterte høyt og mye. Foreldrene mine leide ut huset i byen det første året, fordi de ville se hvordan det gikk med flyttingen.

Jeg ble raskt kjent med klassen og fikk mange nye venner på det nye stedet, og jeg trivdes fra starten av. Men dette ville jeg ikke innrømme overfor hverken lærere eller familie. Jeg uttrykte heller sterk misnøye, og brukte mange anledninger til å gi mine foreldre dårlig samvittighet. Da et år hadde gått fortalte foreldrene mine meg at de hadde bestemt seg for at vi skulle flytte tilbake til byen siden jeg trivdes så dårlig. Da innrømmet jeg at jeg ikke hadde lyst til å flytte tilbake og at jeg likte meg godt på det nye stedet. VI flyttet ikke tilbake.

Jeg er UTROLIG glad for at foreldrene mine bestemte seg for å flytte den gangen. Det var et mye bedre miljø på den nye, mye mindre skolen. Lærerne hadde god tid til å ta seg av hver enkelt elev, og vi hadde det rett og slett topp.

Mine venner jeg fikk på det nye stedet er fortsatt mine beste venner i dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...