Gå til innhold

I would rather die standing, than live on my knees!

TittTitt

Anbefalte innlegg

Gjest Miam

Fy søren!! Stakkar dame.. :( Hadde faenmeg fulgt henne allikevel jeg! Herregud, kan jo ikke holde på slik. Av og til blir jeg så forbanna over den norske stat og hvordan den driver på! Fy og skam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ihvertfall, vi har en bruker som er over 100 år, og hun har no fått avslag fra forvaltningen om å få følge til tannlege/lege ol. HELLU?!

:hakeslepp: er det mulig, at det går an sier jeg :kjempesinna:

stakkar damen, får helt vondt jeg.

Man skal jammen meg ikke bli gammel her i landet og havne på gammelhjem å bli til "bry" altså :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud hjelpe meg så trøtt det går an å bli :tristbla:

Jeg er ikke sliten, ikke sånn sliten etter jobb-sliten. Bare trøtt. Sånn trøtt at jeg føler for å slå av lyset, skru av mobilen og sove. Er helt grusomt. Jeg kommer meg opp om morgenen før jeg går på jobb, dagen på jobben går greit, fram til lunch og litt etter lunch. Og når jeg kommer hjem er jeg helt ødelagt. Jeg må pine meg selv med å gå tur med hunden, det må jo hun få. Det er deilig å gå ute, føler meg ikke så veldig trøtt da, men sliten, og slapp. Jeg har nettop vasket litt opp, og det går nesten rundt for meg. Vil bare legge meg ned. Snakket med en på MSN i sted, og det ble bare slurving. Jeg fikk det ikke til. Det er noe gale med meg. Jeg har spurt legen om å få ta blodprøve (jeg har forresten ikke livmorhalskreft, har ikke fått noe brev i posten :nigo: ) men han sier det ikke er nødvendig å ta blodprøve. Så jeg vil bytte fastlege, men jeg får det ikke til. Finner det ingensteder på NAV.

Hva kan man spise for å ikke være så trøtt? Moren til M sier jeg må spise ting med jern i, så jeg har spist masse tomater i grunn. Bør jeg bare spise masse frukt og grønt? Jeg spiser normalt også, spiser frokost, lunch, middag og kvelds. Drikker IKKE mye vann. Men har blitt flinkere. Til tider kan jeg drikke ca 2 glass vann fordelt på sånn 2-3 dager :sjokk: Men har blitt flinkere no.

Vet bare ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har ikke energi til noe :tristbla:

Endret av TittTitt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan du skifte fastlege :klemmer:

Håper det går bedre med deg, det er viktig med variert kost og mye vann ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm...ikke bra å gå slik Titten :kose: bestill deg time til lege og få deg sjekket. Nå vet jeg ikke hvor sunt du spiser, men mye frukt og grønnsaker er viktig. Kan jo være at det er noen vitaminer du rett og slett får for lite av, men dette finner de ut ved en blodprøve.

Lykke til :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at no når jeg var hos legen for å ta den celleprøven, så sa jeg at jeg også ville ta blodprøve, pga jeg var veldig slapp og trøtt konstant. Men at jeg sov vanlig, spiste vanlig osv. Det jeg fikk til svar var "velkommen til klubben" og at det ikke var vitsi å ta noe blodprøve.

Jeg får også dårlig samvittighet med å skifte fastlege, jeg har gått til han her i 8 år. Er redd at han skal bli lei seg eller noe - til tross for at han i bunn og grunn ikke er en god lege, han tok meg aldri alvorlig med slike ting. Jeg hadde også fått utslag på urinen min som jeg stixet på jobben, og sa ifra om dette 2 ganger til legen. Fikk beskjed om at jeg bare burde levere den tilbake i luken så de damene som satt der kunne kaste det - det ar ikke vitsi å dyrk e urinen, det kom til å gå over av seg selv sa han :sjokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Miam

Nei, vet du hva. Skift fastlege om du ikke er fornøyd! Kan jo ikke gå til han tufsen der iallfall! For et mehe.. Høres ut som han som var fastlegen min tidligere, tror de er guder eller noe. Allvitende mannfolk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid er alt mannfolk in feil :ler:

Hin dagen snakket jeg med en venninne som hadde sett at kjæresten hennes hadde snakket med en annen dame på MSN om ikke hun kunne vise han et show og sånt på webcamera, og at han hadde masse bilder på dataen og sånt. Hun ble skikkelig lei seg, for hun hadde ikke trodd det om kjæresten sin. Da jeg snakket med hun, ble jeg sinna på M og måtte sende en meldig der jeg skrev mannegris :ler:

No er lørdagsvakten over :bolledeig: Ut med hunden, så skal jeg prøve å sove. Eller jeg skal spise og se Gossip og sovner jeg så sovner jeg. Så kommer M til meg når han er ferdig på jobb. Det er koselig, selvom vi begge skal på tidlig imorgem. Vil heller ha fri.

Ja jeg skal bytte fastlege. Tror jeg skal ringe litt rundt. Jeg vil ha mann også vil jeg ha dame. vil ha dame til gynekolog og sånt, men mann til resten. Også vil jeg helst han skal være mellom 30 og 40. Så jeg skal finne en i den alderen, så ringer jeg til det legekontoret og spør om det er da mulig å få en dame til gynekologiske undersøkelser. Det går det an noen steder, men der jeg har lege no, der finnes det kun mannlige leger.

Jeg føler meg heller ikke sånn trøtt-trøtt, der jeg må sove. Er bare sliten, helt utkjørt - ferdig! Bare det å lage meg mat no er døds tiltak, og å dusje. Har ikke litt lyst til å dusje. Blir helt utslitt av det. Jeg har fri 13 mai da, det er rød dag, men like greit å ha fri. Da kan man ha en søndag på en torsdag, så da skal jeg sove ut, spise super god frokost og gå lang tur med hunden. Jeg gleder meg. Jeg har vansker med å si nei til sjefen når han spør om jeg kan jobbe, så no har jeg mange dager på rad der jeg skal jobbe. Men men, det går jo seg til det og. Jeg elsker jobben, men den her trøttheten tar knekken på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miam

På mitt legekontor er det slik at selv om du har en fastlege, så kan du fint gå til andre leger. Jeg gikk fks. til en kvinnelig legestudent når jeg var på GU, det var ikke noe problem. Og vist fastlegen min ikke er ledig når jeg vil ha time hører jeg bare om der er en annen ledig. Er ikke det vanlig da? :)

Spiser du nok jern, siden du er så trøtt? Jeg ville iallfall bedt legen om å sjekke jernlagrene, så du evt. kan utelukke det. Jeg har lave jernlagre, så jeg går på jerntabletter hele tiden, jeg får ikke jernet opp igjen på det nivået det egentlig skal være, derfor får jeg heller ikke være vanlig blodgiver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller så er du "bare" utslitt på grunn av mye opp og ned i det siste.

Uansett syns jeg du burde bytte fastlege, det tar rundt en måned å bli overført, så jo før, jo bedre.

Håper du har det fint ellers! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller så er du "bare" utslitt på grunn av mye opp og ned i det siste.

Ja, godt muig det kan ha med jern og b vitaminer og sånt, men en jeg jobber med sa det kunne dreie seg om at jeg har opplevd mye de siste årene. Selvom det er en stund siden det har vært fæle tider, så kan reagskonene komme etterhvert. De 3 siste årene har vel vært mye mer tøffere enn jeg har trodd. Men vet ikke om det er derfor jeg.

Jeg har tenkt å bytte fastlege til sentrum også, men så tenker jeg at vis jeg er dritt syk, feber og alt, så må jeg inn til sentrum liksom. Der jeg er no er det så skjermet, kan liksom gå der når du ser helt jæævlig ut. Men jeg driter i det, jeg skal finne meg en lege der man kan bytte litt om legene og at det er kvinnelighe som tar gynekologiske undersøkelser.

Det har absolutt ikke vært min dag i det hele tatt. Et par jenter på jobben har hakket på meg og bitchet an mot meg, slengt småfrekke komentarer og vært idiot rett og slett. Og når jeg kom hjem, så gikk det en liten stund, så kom datteren til husverten for å få tilbake en nøkkel som er inn til vaskerommet. Husverten har nemmlig solgt min side, så fra den 14 er ikke de lengre husverter. De som har kjøpt har sat jeg kan få fortsette å bo her. Tror jeg ihvertfall. Uansett. I den der leieboken jeg fikk, står det klart og tydelig at jeg har 2 vaskedager i uken, mandag og torsdag. Så jeg skulle vakse klær på mandag. Men da vasket de, så da kom jeg neste dag og vasket. Også vasket jeg på torsdag. Altså 2 ganger. No beskylder de meg for å ha vasket klær ihjel og mange fler dager enn jeg skulle. Hun banket på døren og skulle ha nøkkelen og leverte meg vskepulveret og skyllemiddel. Jeg har fortsatt vaksedag i neste uke, eller imorgen. Men jeg får ikke lov å vaske tydeligvis. Jeg har betalt husleien min. Hvis ikke de kan stå for det de skriver i leieboken, så må ikke de skrive det heller da. Herregud!! Hun var også fæl og ekkel mot meg, og det endre opp med at jeg satt meg ned i sofaen og gråt stille en stund.

Det høres sikkert ikke så gale ut, og prøvde å forklare en venninne om det som skjedde på jobben, men man måtte egentlig være der for å oppleve ubehaget. Går ikke an å si setningene de sa eller hva de svarte, var liksom måten de var mot meg. Er så typsik jenter at de alltid skal finne seg en de må råtte seg mot.

Er vist litt sårbar idag jeg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vennen min! :klemmer:

Skulle ønske jeg kunne løpe til Bergen og gi deg en klem, det går jo ikke an å være stygg med deg!! Har ofte sånne dager, hvor man er ekstra sårbar, og det er liksom de dagene man får all driten også, virker det som. Håper uansett at det går bedre nå, og at husverten din og datteren hans ramler av stolene sine og får en stor blå kul hver i panna.

(forresten; de kan jo ikke bare plutselig nekte deg å bruke vaskerommet hvis det står i kontrakten din at dere har fellesvaskeri, kan de det?)

Angående slitenhet og sånn; mitt sammenbrudd kom jo tre år etter at jeg gikk igjennom helvetet, og jeg trodde jeg ikke ble påvirket av det, men så sa det plutselig pang, helt ut av det blå.

Så det er absolutt mulig å få en forsinket reaksjon, jeg tror til og med det er veldig vanlig. Man blir sliten, men prøver likevel å fortsette, helt til kroppen må sette ned foten (din), og nærmest bryter sammen for å greie å komme seg til hektene igjen.

Men du er jo en sterk og fin jente, så uansett hva det er som er i veien kommer du deg nok fort på beina igjen :)

Bare husk å ta vare på deg selv, og ikke la sånne tullinger som de på jobben tråkke deg ned. De vet ikke hvor fantastisk du er, og de går absolutt glipp av noe ved å skyve deg bort!

SOLA MIIII! :klemmer::sol::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Igår sovnet jeg litt etter 21.30 tror jeg. Deilig:) Våknet halv 1 og ringte til M og måtte sutre for jeg hadde så vondt i nederste del av ryggen. Fy søren jeg hadde vondt, kalrte ikke reise meg, eller snu meg eller noe. Jeg klarte jo det, men måtte kjempe hardt liksom. Jeg kjenner jo det er noe gale med kroppen min. Akkurat som jeg har mensensmerter, uten mensen da. Den skal ikke jeg ha før om 14 dager, akkurat. Dritt vondt i nederste del av ryggen. Jeg stixet meg på jobben. Igjen, og hadde fult utslag på alt utenom Nitritt og sukker. Men den som viser om det er blod i urinen hadde fult utslag. Jeg slet meg gjennom dagen på jobben, måtte gå til tunge pasienter. Men jeg sa til de at jeg ijje var god i ryggen, så de hjalp veldig til. Snillingene:) Da jeg kom inn til pause og skulle på do, hadde det komt litt blod i trusen, da fikk jeg litt noja. Etter alle sa jeg måtte til legen, ringte jeg til legen. Min snille flinke lege. Jeg fikk ikke komme imorgen, for da var ikke min fastlege der. Så jeg måtte krangle meg til å få time idag. Jeg leverte de en urinprøve og kom inn til legen. Han tok ikke engang på meg. Dunket meg ikke på ryggen eller noe. Sa at det sikkert ikke var noe. Dette sa han; "det er sikkert bare vanlig kink i ryggen, er sikkert ikke noe. Hmmm... Du trenger jo ikke kur, det vil sikkert gå over. (så ventet han lenge) eller jo, jo vi skriver ut en kur vi." :sjokk: Jeg ble helt paff. Skal jeg ha kur, eller skal jeg ikke ha kur? Jeg vil ikke ta noe bare for å ta noe. Men han ringte til sykepleier og sa de måtte dyrke urinen min til imorgen, også skulle jeg ringe de, og da fikk jeg vite om jeg skulle ta den kuren eller ikke. Jeg skjønner ikke, jeg :sukk:

Legen min sa også at siden jeg ikke hadde noen symptomer på urinveisinfeksjon, så var det sikkert ikke noe. Altså, det svir ikke når jeg går på do og jeg går ikke på do ofte. EMMM!!!!!!!! Du trenger ikke ha slike symptomer selvom du har en infeksjon. Jeg vet om hundre som kan ha infeksjon og som ikke har hatt de symptomene. For 2 år siden ble jeg dritt dårlig, høøøy feber og hadde kjempe vondt i ryggen, der som jeg har no. Jeg og eksen dro på legevakten, der tok de blodprøve av meg, dunket på ryggen, kjente på meg og tok prøver. Da fant de ut at jeg hadde nyrebekkenbetennelse. Men no, legen min gjør ingenting. Jeg blir så frustrert :kjefte: Er ikke sikkert det er noe da, kan være jeg bare har sovet helt fucket eller gjort noe gale i jobben, men jeg har aldri slike smerter liksom. Jeg har gått med tårer i øynene på jobben i hele dag og sa det til sjefen.

Også irriterer det når folk ikke tror meg. Når jeg sier jeg har vondt, så har jeg vondt. Tror virkelig enkelte at jeg sier jeg har vondt for gøy? Når jeg sa igår at jeg hadde vondt i ryggen og at jeg kansje trengte litt hjelp med listen min, så himlet folk bare med øynene og ble sånn "what ever" attitude.

Kjæresten min kommer ihvertfall til meg, så det er jo positivt :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff a meg Titten :troest: må si at jeg får litt :hakeslepp: av denne legen altså, jeg synes ikke han tar deg på alvor.

For det første skulle han ha undersøkt deg godt, videre skal man ikke skrive ut medisiner uten å vite hva som feiler pasienten.

Hans usikkerhet smittet sikkert over på deg også.

Håper kjæresten steller litt ekstra for deg i kveld :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hmm,hmm. Da har jeg snakket med legen, og prøven var negativ, så jeg skal ikke ta kur. Skjønner det ikke jeg. Jeg får vel bare løpe litt ekstra i skogen og drikke masse vann, så går vel smerten over håper jeg. Fikk ikke sånn ekstra stell av M, ikke sånn jeg hadde håpt. Vi hadde sex da, og det gikk greit, men kjente det i ryggen, men vet ikke hvor lurt det var, for i natt hadde jeg så vondt at jeg seriøst ville kutte av meg ryggen :gjeiper:

Men no er det kaffekos og hunden ligger og sover her. Jeg har forresten byttet fastlege no da, byttet til samme legekontor venninnen min har, der er det damer også, så da kan jeg vel få time hos en dame til gynekologiske undersøkelser, selvom min fastlege er mann. Jeg måtte gå til min forrige fastlege før, siden de ikke hadde kvinneligeleger der jeg gikk.

Lønningsdag idag, tjohoooo. No skal jeg betale regninger, det er deilig :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke den legen din altså..

Har du fortsatt vondt i ryggen eller?

:klemmer:

Ps: Kan du betale mine regninger og? :romeo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så mye sol gjør med kroppene våres. Jeg føler meg så gla og lykkelig. Jeg har det så godt no. Kjenner det gjør så godt med meg når jeg har noe å gjøre. Idag skal jeg være me dmine 2 besteste jenter og spise middag og kose meg. Eller mine 3 besteste jenter, hunden min skal jo være med også:)

Også er jeg så forelsket i M at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg engang. Jeg vil bare uttrykke meg hele tiden på hva jeg føler og sånt til han, vil si det til han hele tiden. Han er mer reservert, sier ikke til meg hvor forelsket han er og sånt. Håper da han er det? :klø: Han er mer den typen som ikke sier så mye. Han sier jeg snakker nok for oss begge :fnise: Jeg snakker vel kansje litt mye. Men han sier det er bedre det enn at jeg ikke snakker.

Merker at min eks har skjemt meg veldig bort da jeg var sammen med han. Han sa til meg hele tiden hvor utrolig pen jeg var og god og snill osv. Selvom jeg våknet opp med sminke utover trynet, så kunne han knipe på meg og si hvor søt jeg er. Jeg fikk alltid komplimager uansett, han sa alltid at jeg var mye finere enn alle andre og at jeg var den fineste han vet om. Jeg vet jo det var litt hvitløgn, det finnes alltid noen som er finere enn oss. Men jeg savner det litt. M er ikke sånn. Han sier jo at jeg er fin og sånt, men på en annen måte. Så av og til sitter jeg og føler at jeg ikke er såå fin. Men jeg merker også jeg begynner å bli bdre kjent med M og hvordan han er. En ting jeg har virkelig lært etter jeg ble sammen med han, er at ingen er like. Jeg var veldig fæl med å sammenligne han og eksen min. Det M gjorde, gjorde ikke eksen, og det eksen gjorde, gjør ikke M og sånt. Men det er jo bare sånn det er. Jeg gjør sikkert rare ting som eksen til M aldri gjorde og omvendt.

M er også opptatt av frihet og at han kan gjøre det han vil når han vil. Og det får han i grunn og. Jeg har aldri hindret han i noe. Og det liker jeg. Jeg er en helt annen person no enn da jeg var sammen med eksen. Er rart det der, kjempe mange sier til meg at jeg har endret meg sånn, at jeg er blitt en helt annen. Og det tror jeg også, og det er positivt:) MEN; han snakke rom at han kansje vil i militæret neste år. Da er han vekke 2 år (med litt perm her og der) også til Afganistn. :sur: DET liker jeg ikke :snurt:

M gjør bare noe med meg og jeg er så heldig som har han, han er så unik og spessiel. Jeg bryr meg så mye om han og er blitt så gla i han. Blitt så gla i han på kort tid at det skremmer meg litt. Jeg kan feks gå å tenke på han når jeg er på jobb, eller når jeg sitter her hjemme, og få en tåre i øynene for han betyr så masse. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...