Gå til innhold

Feel Good!


LetThemEatCake

Anbefalte innlegg

Jag cyklade 6km också! Jag trampade på ordentligt i kylan och regnet som låg i luften och svettades ordentligt. :regn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Igår (den 12 maj) cyklade jag 5km och promenerade i en timme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag har promenerat en del sedan sist, men inte orkat skriva upp det.

Idag: 45 minnuter powerwalk i skogen och på asfalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag har promenerat så mycket de 2 senaste dagarna och det överstiger lätt 10 timmar. Idag är jag så jävla sliten och har bara tagit det lugnt.. Jag dricker vin för tredje vardagen i rad. Bra? Nej. Skönt? Ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Jag har inte varit aktiv i den här tråden på evigheter, men tyckte att det skulle vara kul att skriva lite igen! Jag har inte slutat att röra på mig, jag har bara inte orkar skriva ner det..

Hur som helst så väger jag nu 57kg och har ett midjemått på ca 65.5cm! Det har alltså gått jättebra, hihi. :jepp:

Idag gick jag en promenad på 45 minuter, det var skönt och jävligt på samma gång. Jag glömde halsduk och mössa hemma och det blev så kallt om huvudet att det gjorde ont. I övrigt var det skönt att pumpa igång musklerna.

Det värsta är att jag blir så jävla trött framåt vintern! Det resulterar ofta i en massa stillasittande.. Aldrig med viktuppgång dock, vilket är märkligt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Viktpendling!

WOW! Nu ska ni får höra här.. Jag trodde att jag var en storlek 38/40, men det visar sig att jag är en 34/36! Mer än 36 än en 34 då.. Men ändå! Och min bh-storlek är 65F/G!

Jag har inte shoppat sedan i våras. Jag har inte ens satt min fot i en klädbutik annat än för att köpa strumpbyxor (som jag alltid, alltid, alltid köper för stora!!). Jag har gått ner lite i vikt och det förklarar väl saken. Jag är glad! :ler:

Jag kom att tänka på mina viktförändringar igår på bussen faktiskt. Eller rättare sagt så tänkte jag att det inte är så märkligt att jag har hängpupper, med tanke på hur jag har pendlat..

Här är en lite översikt över min vikt genom åren. Jag börjar från 2004, innan anorexin. Då var jag 14 år.

2004: 58kg

2005: 40kg

2006: 49kg

2007: 60kg

2008: 72kg

2009: 63kg

2010: 57kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dansade i 3 timmar utan att vila i lördags. Svetten rann och jag uppfylldes av musiken. Jag dansade med precis alla och jag höll igång alla som stod stilla. Underbar natt.

Har sjuk träningsvärk idag! Vaderna gör jätteont.

Har dessutom haft väldigt mycket sex med sambon på sista tiden och det känns också i kroppen. Sweet!

Nu har jag en otrolig mensvärk, så jag vet inte hur aktiv jag kommer att vara inom den närmsta tiden, men om bara en liten stund ska jag möta upp min väninna för lite julshopping vilket även innebär att vi ska pulsa runt i snön och det är ju digg träning!

Jag tror att jag ska arrangera pulkaåk/stjärtlappsåk/rulla ner för backen-dag med mina vänner snart! Glögg i termos och lussebullar. Att åka pulka är ju den mest energikrävande vintersporten som finns, haha. Och den som är mest kul! :snø: :fryser::nissevink:

Endret av LetThemEatCake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1½ timmes promenad i snön! Det måste vara det tyngsta som finns.. Det är ju som att gå i vatten eller sand! Men det var väldigt koseligt, det snöade så mycket att man knappt såg handen framför sig, haha.

Om en liten stund ska jag ut och åka pulka med sambon! Det ska bli riktigt, riktigt kul. Vi ska ta med lite varm choklad och så också, för att inte frysa ihjäl, hehe. :)

Det är en riktigt aktiv dag för min del alltså!

Jag skriver inte upp korta promenader längre för då blir det så många inlägg (jag promenerar ju lite varje dag).. Men igår var jag på konsert och dansade ett par timmar, så där hade jag ju också lite träning.

Jag julshoppade med en väninna i veckan också, då blev det några timmars promenad.

Så bara för att jag inte skriver här så mycket betyder det inte att jag gått och blivit lat! Jag går fortfarande ner i vikt! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har haft sjukt mycket sex de senaste veckorna!!! har träningsvärk i hela kroppen och känner mig väldigt nöjd. :) Igår hade vi sex två gånger, haha. Bra jobbat för att ha varit tillsammans i 3 år och krånglat med sexlivet i 1! Först strulade vi lite i badkaret, inte så jobbigt, men lite svettigt var det allt. På natten körde vi en massa olika kamasutra-ställningar vi aldrig testat förr (hittade en ny favorit!) och idag har jag höftledsinflammation! Jag får det lindrigt med jämna mellanrum om vintern, men idag är det förjävligt! Men det var lätt värt det, haha. We are hot! Jag haltar som en gammal kärring och det kan bli jobbigt när folk frågar varför, men jag får väl helt enkelt ljuga ihop något.. Eller berätta sanningen!

Hur som helst är jag väldigt glad. Ingen av oss har visat antydan till någon vinterdepression trots att vi båda två brukar lida av det!

Jag har visserligen haft en massa sex på sistonde, men jag har tyärr ätit en massa skräpmat också.. Men skit samma, jag är ju lycklig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltså, jag inser fortfarande inte hur liten jag har blivit.. Jag ser på mig själv som en människa i storlek 40, men i själva verket är klänningar i storlek 36 för stora! Vad hände liksom? Jag är jätteglad, självklart, men det är så märkligt att prova små kläder, men fortfarande se den gamla vanliga kroppen i spegeln..

Jag känner mig inte direkt fet längre. Mer.. otränad och slapp? 2011 ska bli aktivt, jag ska se till att det blir så. Jag och sambon sticker utomlands i flera månader och jag får helt enkelt sätta upp några mål!

Mål med resorna: MÅ BRA! Feel good.. Det som allt handlar om i slutändan.

Jag har slutexamen i morgon och tenta på fredag, i olika delkurser på universitetskursen jag går nu. Det här har stressat mig sjukt mycket ganska länge, men ändå gör jag ingenting åt det. Jag låser mig liksom och låter bli att göra saker för att jag måste plugga, men jag pluggar inte. Idag ska bli en pluggdag och jag ska göra mitt allra bästa.

Varför är det så svårt att komma igång med saker? Både träning och studier är ju lika svåra.

Nej, nu jävlar! Jag ska ta tag i det här, få minst B på den här tentan också, men då måste jag plugga! Först ska jag äta frukost, sedan plugga.. Och förhoppningsvis tar jag en paus för en mysig vinterpromenad med sambon lite senare.

Det är bara några dagar kvar av det här nu och jag klarar det. Vill man så kan man, det säger jag till någon annan eller till mig själv minst en gång om dagen och jag menar det verkligen. Vill man så kan man!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Gott nytt år!

Nu är det nytt år och nya tag som gäller. Jag och sambon åker utomlands i några månader snart, men först är det grejer som måste fixas.

Först och främst ska jag gå ner ca 2kg till. Jag har inte vägt mig, men jag gissar på 57.8 eller något i den stilen. Innan vi åker utomlands vill jag väga ca 56kg. Jag ska väga mig imorgon så att jag har en startvikt! Jag är visserligen menssvullen, men det skiter jag i.

Jag har ätit så sjukt mycket choklad den här julen att jag tror att jag blivit sockerberoende! Har aldrig upplevt ett sådant sug efter choklad förr.. Igår var både första dagen på mensen och den första chokladfria dagen, dålig kombo. Hur som helst så lyckades jag nästan, min sambo frestade mig med två hemmagjorda godisbitar före läggdags.. :rødme:

Även om jag inte haft någon planerad träning de senaste veckorna har jag haft så sjukt mycket sex och träningsvärk i hela kroppen typ varje dag. Härligt! Dessutom skottade jag snö i en dryg timme i förrgår, det var hårdträning det.

Dagens matintag

Frukost: Havregrynsgröt med jordgubbssylt och mjölk, 1 kopp blåbärsthé med mjölk och honung

Lunch: Smoothie på jordgubbar, ½ banan och tropisk fruktjuice, 1 surdegsbröd med leverpastej

Mellanmål:Fruktjuice utan tillsatt socker 90kcal, 1 banan

Middag:Hemlagad pasta med stuvad spenat, sockerärtor, fyllda champinjoner, 1 glas vin, 1 glas vatten

Efterrätt:Earl Grey med mjölk och honung, 3 chokladbitar (ajajaj)

Dagens motion: 1 timmes promenad (det är mycket snö ute och det är tungt!), 5 minuters rockring med armvev

Min sambo fick "Billy's bootcamp" av sin mor i julklapp. Alltså en jävla massa DVD-skivor med träning. Det kanske vore något? Jag fick dessutom ett klippkort på gymmet från min lillebrors flickvän. Jag är för gammal för att använda det och jag har ingen aning om det fortfarande är giltigt, men det är lätt värt ett försök! Jag saknar afrodansen och yogan..

Endret av LetThemEatCake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagens matintag

Frukost: Havregrynsgröt med lite linfrön, pumpafrön, solrosfrön, tranbär, gojibär, jordgubbssylt och mjölk, 1 kopp rött blåbärsthé med mjölk och honung

Lunch: Smoothie på ananas, kiwi, passions- och apelsinjuice och banan, ½ smörgås med keso

Middag: Spagetti med spenat, creme fraiche och keso, 2½ glas vitt vin

Dagens motion

Drygt 20 minuter snöskottning. Tungt.. Jag har även tvättat hela dagen, inte träning, men ack så svettigt! :trene:

Vikt: 57.5kg

Endret av LetThemEatCake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens mat

Frukost: Smoothie på ananas, kiwi, banan och tropisk fruktjuice

Middag: En jätteliten tallrik spagetti med keso och en massa brysselkål, 1 litet glas juice

Mellanmål: 1 banan

Kvällsmat: Keso, några oliver, 1 näve chips (fyfy!), en massa brysselkål, 2 glas vatten, 1 kopp thé med mjölk och honung, 3 chokladbitar (fyfy!)

Motion

20 minuters promenad i djup snö, skitjobbigt! Hade dessutom bråttom och fick springa en stor del av sträckan. Jag var på konsert i några timmar och det är ju lite jobbigt det också. Räknas inte som träning, men jag vill ändå poängtera att jag varit lite aktiv i alla fall.

Endret av LetThemEatCake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mat

Frukost: 1 macka med ost och kaviar, 1 glas mjölk, 1 kiwi

Mellanmål: 1 kopp blankt te, ½ banan

Middag: Pasta med svampsås, 1 glas vatten

Kvällsmat: Fredagsmys.. (½ muffins, några chokladbitar, popcorn, 1 glas vin, julmust) Fy på mig! Men jag förtjänar det idag.

Motion

Sov så lite i natt att jag knappt orkar stå upp. Men jag åkte hem till en kompis, så jag har i alla fall pulsat i snön mellan busshållplatserna (det vill säga kanske max 20 minuters promenad allt som allt). Ska eventuellt rocka lite rockring sedan..

Nu är planen att jag ska vända tillbaka dygnet. I två veckor har jag gått och lagt mig ca 4 varje natt och vaknat vid 13-tiden, men idag var jag tvungen att gå upp 9.30 och jag kommer garanterat att somna tidigt. Bara jag kommer upp tidigt imorgon är det lugnt!

Endret av LetThemEatCake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mat

Frukost: 1 kaviarmacka, 1 kopp te med mjölk

Mellanmål: Fikade med en väninna så det blev en liten bit kladdkaka med grädde och en kopp grönt te, lite senare tog jag en banan

Motion

Gick runt på stan i några timmar med en väninna och är helt slut i kroppen. Snömodd över allt vilket gör promenaden ännu jobbigare. Men det är bara bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Äsch, fuck matdagbok.. Har ätit gott de senaste dagarna, men rört på mig en hel del också. :) Ska väga mig imorgon och se hur det har gått!

Kommer att röra på mig hur mycket som helst när jag väl kommer ut på resan, så det känns egentligen ganska onödigt att försöka gå ner i vikt före.. Vore kanske smartare att bunkra upp fettreserven? Och träna upp lite muskler så klart. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har inte vägt mig sedan sist, men skulle tro att det inte förändrats så mycket.

Jag tränade 1 timme och 10 minuter gruppträning (core) på gymmet idag, men det var inte alls så hårt och svettigt som jag hoppats på! Mina träningspass hemma är hundra gånger värre, men inte lika motiverande.. Äsch.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...