Gå til innhold

Feel Good!


LetThemEatCake

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Funderar på att lägga om träningen lite. Istället för tre likadana styrkepass i veckan så kanske jag ska fokusera på en kroppsdel i taget? Typ köra ben och rumpa en dag, mage och rygg en dag och armar och bröstmuskler en dag? Det blir ju flera olika övningar och det kan ju vara bra. Vi får se. Jag ska se om jag kan sätta ihop ett sådant träningsschema, hehe.

Jag kommer för övrigt inte att simma den här veckan och förmodligen inte styrketräna heller. Jag ska nämligen på 4 konserter på 4 dagar! Det blir ett par timmars hårdträning. Dessutom jobbar jag på lördag plus att jag är förkyld. Så konserterna får räcka. EVENTUELLT så kör jag lite rockring, som jag gjorde idag, och kanske att jag kör ett träningspass innan jobbet på lördag. Men det tror jag inte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du - jeg er imponert over hvordan du klarer å vifte med armene ("armvev"?) samtidig som du rocker! Du må ha steike bra kroppskoordinasjon?!

Ja, det er en god idé for kroppen og restitusjonen å fokusere på separate styrkegrupper på separate dager. Da rekker hele kroppen å restituere seg fullstendig før neste økt. Men du kan godt ta en hel rekke med øvelser for de utvalgte muskelgruppene, slik at de virkelig får kjørt seg. Har du vekter eller strikker? Før eller siden er ikke kroppsvekten nok motstand i seg selv.

Hvis du ikke har, kan jeg anbefale et manualsett hvor du kan bygge på med mer vekt. De er solide, praktiske, og du har dem for evig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rockringen väger 1.7kg, så det är väldigt tungt att veva med armarna samtidigt, men det är bra träning!

Jag tycker att kroppen är ett jättebra motstånd. :) Funktionell träning liksom! Fast jag lägger till vikter i vissa övningar, men jag tänkte ersätta dem med ett gummiband när jag får råd till det.

Tack!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rockringen väger 1.7kg, så det är väldigt tungt att veva med armarna samtidigt, men det är bra träning!

Jag tycker att kroppen är ett jättebra motstånd. :) Funktionell träning liksom! Fast jag lägger till vikter i vissa övningar, men jag tänkte ersätta dem med ett gummiband när jag får råd till det.

Tack!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm, jeg har aldri tenkt på å bare trene en del av kroppen om gangen, men det høres jo egentlig ganske fornuftig ut :Nikke: Fortell hvordan det går da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Momseguri: Det ska jag göra! Har fortfarande inte pusslat ihop ett bra schema, har så lite tid i helgen.

Till dagboken:

Konserten igår var underbar! Svettigt som fan och motsvarar typ 2 träningspass och förkylningen på det har gjort mig helt matt.. Åt dessutom alldeles för dåligt igår och vaknade därför ännu sjukare än jag gick och la mig. Jag fick lite hostmedicin av sambon med morfin i. Egentligen ska man inte ta den om man har andningssvårigheter (har astma) men jag vill verkligen bli bättre till kvällens konsert. Så nu sitter jag här med världens tryck över bröstet och är jättesnurrig. Dålig idé.. Men jag har ett par timmar på mig att nyktra till. Ikväll så vi stå i VIP-avdelningen och ta det lugnt, så det blir nog bra. Sedan ska vi på efterfest med bandet! OOOOHHH! Det ska bli helt fantastiskt! Fast bara om jag inte slemmar ner allt och om trycket över bröstet har försvunnit. Dumma sambo som tyckte att det var en bra idé.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag tränade bara rygg och mage idag. Fick dock en sjuhelvetes jävla huvudvärk mitt i, men fortsatte ändå. Det känns verkligen som att huvudet ska explodera! Jag får ofta så när jag tränar utan att riktigt veta varför. Jag TROR att hals- och nackmusklerna som redan är överspända får en chock. Jag har ju konstant spänningshuvudvärk och den blir värre under själva träningsakten ibland, men brukar bli bättre efteråt. Så i det stora hela så blir det bättre av träning, men då måste jag stå ut med de stora anfallen.

15 minuters rockring med armvev

20 minuter styrka:

3x10 situps på boll

3x10 sneda situps på boll

3x10 höftlyft (ligg på rygg, lyft benen 90 grader rätt upp i luften, lyft därefter höften)

3x10 rygghävningar på boll

3x20 diagonala rygghävningar på boll(höger arm ut och vänster ben ut och vice versa)

Lite stretching, främst av hals och nacke.

Nu ska jag äta pannkakor med min sambo, sedan ska jag duscha och sticka till jobbet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15x2 minuters promenad till och från jobbet också. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minuters rockring med armvev före frukost. Jag ska gå och simma snart också. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blev 20 längder (1km) i bassängen också! Nu ska jag snart iväg och jobba. Jag är trött i kroppen men glad. ÄLSKAR den känslan. :) Jag känner mig så tillfreds liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simningen tog för övrigt 28 minuter. Bastade en stund efter också, det var skönt. :)

Det blev 2x15 minuters promenad till och från jobbet också.

Jag måste säga att jag är rätt nöjd med dagens träning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minuter rockring före frukost.

Det blev även en timmes sammanlagd promenad.

Endret av LetThemEatCake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En relativt kort skogspromenad med älsklingen. Vi grät och skrattade och sprang mycket dock. Bra motion! Det får räcka som söndagsmotion, haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårdagen bjöd på en ganska rolig och intensiv benträning som resulterat i träningsvärk. Det blev även en promenad på 35 minuter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...